Palstan "keskustelujen" tasosta...

Olin hetken aikaa poissa palstalta ja kaveri vinkkasi, että käyppä vilkaisemassa...

Ei voi muuta sanoa kuin huhhuh. Tajuavatkohan nämä pari aktiivista vapareille vittuіӀіјaa, kuinka mielenvikaiselta heidän toimintansa vaikuttaa?

Onhan varmaan tosi hauskaa heitellä vaikka mitä älyttömiä syytöksiä, mutta ihan oikeesti hei? Vapaa-ajattelijoiden toimintaan vähänkään tutustunut henkilö ei voi pitää noita pellejä muuta kuin lievästi ärsyttävinä ja joskus hupaisina.

Eipä taida olla kenelläkään vapaa-ajattelijoiden toimintaan mitään oikeaa kritiikkiä olemassa, kun tämä on ainoa arvostelun muoto.

Sinälläänhän tämä on positiivinen asia - vapaa-ajattelijoiden työtä vakaumusten tasa-arvon ja uskonnottomien oikeuksien puolestä pidetään siis pääsääntöisesti tärkeänä. Se lämmittää tälläisen vähän tuoreemman aktiivin sydäntä ja antaa voimia jatkaa :-)

22

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahahahahh

      Luulitko todellakin väheksymällä muita saisit itsetuntosi ja peniksesi kasvamaan?

    • Näinhän se on. Sääli sikäli, että joku voisi haluta esittää ihan oikeaakin kritiikkiä. Esimerkiksi nimimerkki Täysi typerys osasi kirjoittaa asiallisesti, kuten muutama muukin kirjoittaja.

      • pattiukko

        PAT:a vastaan vaparit luonnolisesti esittävät älyllistä kritiikkiä, mutta sehän onkin eri asia.


      • pattiukko kirjoitti:

        PAT:a vastaan vaparit luonnolisesti esittävät älyllistä kritiikkiä, mutta sehän onkin eri asia.

        PATin suhteen olen yrittänyt kysyä MITEN se on edistänyt va-liikkeen tavoitteita. Ja koska en saanut siihen vastauksia, olen kysynyt MITKÄ edes sen mielestä ovat niitä tavoitteita.


    • f.reedom

      Pitääkö aloittaja omaa kirjoitustaan osoituksena vapareiden korkeatasoisesta keskustelukulttuurista? Vai olisiko se ennemminkin pyrkimystä vaientaa?

      Tämä palsta on keskusteluun vapa-ajattelusta, joka on tarkoitettu kaikille, ei vain suljetun sisäpiirin pienelle ryhmälle, jolle on tärkeämpää se kuka sanoo kuin mitä sanotaan. Jos ei pidä palstasta tai sen kirjouituksista, on vapaa pysymään pois.

      • No juurikin niitä sisäpiirin ulkopuolisia kirjoituksia toivon näkeväni. Esimerkiksi "Vankilapapit pitää säilyttää, koska..." tai "Kirkon ja valtion suhteita on, toisin kuin vaparit haluavat, päinvastoin tiivistettävä, sillä..."

        Mutta mitä sitten luen tältä palstalta? Esimerkiksi "Vapaa-ajattelijat pornoilevat", "Vapaa-ajattelijat pornoilevat" ja "Vapaa-ajattelijat pornoilevat" ovat suosittuja viestejä. Ei nappaa käydä samoja keskusteluja uudelleen ja uudelleen.


      • Toi on just tota...

        Sun argumenttisi on tasan yhtä vahva kuin vähemmistöjä syrjivän kommentti siitä, että hänen syrjintänsä paheksunta on hänen syrjimistään.

        Onnea valitsemallasi tiellä...


      • Nimimerkki2
        riku.m.salminen kirjoitti:

        Toi on just tota...

        Sun argumenttisi on tasan yhtä vahva kuin vähemmistöjä syrjivän kommentti siitä, että hänen syrjintänsä paheksunta on hänen syrjimistään.

        Onnea valitsemallasi tiellä...

        Toki et odota saavasi syrjiä ihmisiä vastalauseitta. Suljetun systeemin itseään toistavat keskinäisen kehumisen kerhot yleensä päättyvät huonosti.


      • Nimimerkki2 kirjoitti:

        Toki et odota saavasi syrjiä ihmisiä vastalauseitta. Suljetun systeemin itseään toistavat keskinäisen kehumisen kerhot yleensä päättyvät huonosti.

        Ei tässä kehuja odoteta, vaan jotenkin järkeviä vastalauseita. Autokeskustelussakaan en odota jankkaamista jonkin mallin liian pienestä tuhkakupista.


      • korjaussarja
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei tässä kehuja odoteta, vaan jotenkin järkeviä vastalauseita. Autokeskustelussakaan en odota jankkaamista jonkin mallin liian pienestä tuhkakupista.

        Ehkä vapaa-ajattelijoiden tavoitteet ovat niin järkeviä ja järkeenkäypiä ettei niitä vastaan oikein osata argumentoida asiapohjaisesti. Mutta koska kirkon aseman mureneminen ahdistaa, tai koska oman pikkuisen kerhon olematon toiminta ei ketään kiinnosta, niin sitten yritetään edes jotain heitellä etä itsellä olisi parempi mieli.
        "Vaikka oma joukkue ei oikein pärjääkään, niin kuulitteko miten hauskan herjan huusin katsomista? Oli muuten niin hauska että huudan sitä samaa jatkossakin"


      • korjaussarja kirjoitti:

        Ehkä vapaa-ajattelijoiden tavoitteet ovat niin järkeviä ja järkeenkäypiä ettei niitä vastaan oikein osata argumentoida asiapohjaisesti. Mutta koska kirkon aseman mureneminen ahdistaa, tai koska oman pikkuisen kerhon olematon toiminta ei ketään kiinnosta, niin sitten yritetään edes jotain heitellä etä itsellä olisi parempi mieli.
        "Vaikka oma joukkue ei oikein pärjääkään, niin kuulitteko miten hauskan herjan huusin katsomista? Oli muuten niin hauska että huudan sitä samaa jatkossakin"

        Mutta jos tämän seuraamiseen kyllästyivät nekin, joilla olisi jotain sanottavaa?

        Luulisi edes osaavan kopioida jostain vastaväitteitä, jos ei itse keksi mitään. Tai sitten on se pelottavin mahdollisuus: joku oikeasti kuvittelee, että toistamalla pornopornoporno saa va-liiton jäsenmäärän laskuun, kirkon jäsenmäärän nousuun ja valtionkirkkoasemaa pönkitettyä.


      • siivoakotonaensin
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei tässä kehuja odoteta, vaan jotenkin järkeviä vastalauseita. Autokeskustelussakaan en odota jankkaamista jonkin mallin liian pienestä tuhkakupista.

        Edustaako aloitus kaipaamiasi järkeviä kirjoituksia?


      • hupaisaa
        korjaussarja kirjoitti:

        Ehkä vapaa-ajattelijoiden tavoitteet ovat niin järkeviä ja järkeenkäypiä ettei niitä vastaan oikein osata argumentoida asiapohjaisesti. Mutta koska kirkon aseman mureneminen ahdistaa, tai koska oman pikkuisen kerhon olematon toiminta ei ketään kiinnosta, niin sitten yritetään edes jotain heitellä etä itsellä olisi parempi mieli.
        "Vaikka oma joukkue ei oikein pärjääkään, niin kuulitteko miten hauskan herjan huusin katsomista? Oli muuten niin hauska että huudan sitä samaa jatkossakin"

        Sellaisia kuin aloitus? Lopun edestä pelkkää trollausta?


      • oletvapaapoistumaan
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mutta jos tämän seuraamiseen kyllästyivät nekin, joilla olisi jotain sanottavaa?

        Luulisi edes osaavan kopioida jostain vastaväitteitä, jos ei itse keksi mitään. Tai sitten on se pelottavin mahdollisuus: joku oikeasti kuvittelee, että toistamalla pornopornoporno saa va-liiton jäsenmäärän laskuun, kirkon jäsenmäärän nousuun ja valtionkirkkoasemaa pönkitettyä.

        Ehkä vaparien vastausten robottimainen toistaminen on samanarvoista kuin pornosta jankuttaminen. Kukaan ei pakota sinuakaan olemaan tällä palstalla, jos et siitä pidä.


      • oletvapaapoistumaan kirjoitti:

        Ehkä vaparien vastausten robottimainen toistaminen on samanarvoista kuin pornosta jankuttaminen. Kukaan ei pakota sinuakaan olemaan tällä palstalla, jos et siitä pidä.

        Mitä vastauksia on toistettu?


      • 45sdrsrd
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitä vastauksia on toistettu?

        Myönnät siis asiattomakn käytöksen ja trollaamisen?


      • asia

        Pointti kai oli se lyhyessä jutussa, että vaparit ja muut painavat negatiivista uskonnonvapautta päälle niin, että varusmiesten uskonnonvapaus on vaarassa.
        Voisi tietysti pohtia tuota asiaa. Missä on vapareiden negatiivisen uskonnonvapauden raja.


      • asia kirjoitti:

        Pointti kai oli se lyhyessä jutussa, että vaparit ja muut painavat negatiivista uskonnonvapautta päälle niin, että varusmiesten uskonnonvapaus on vaarassa.
        Voisi tietysti pohtia tuota asiaa. Missä on vapareiden negatiivisen uskonnonvapauden raja.

        Useimmiten koko kysymyksen ei pitäisi tulla edes esille. Esimerkiksi ei palvelusaikaan kuuluvia kenttähartauksia -- ei kysymystä siitä, onko pakko osallistua.

        Olen eri mieltä kuin oikeusasiamies, ja minusta seurakuntalehtiä saa jakaa joka talouteen; pelkkä lehden tulo luukusta ei ole hartaudenharjoitusta. Äänestyspaikka saa olla seurakunnan tiloissa, tässä olen samaa mieltä kuin oikeusasiamies.

        Mutta oikeastaan tämäntapaisista asioista kannattaa avata uusia asiaketjuja.


      • nytihmettelen
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Useimmiten koko kysymyksen ei pitäisi tulla edes esille. Esimerkiksi ei palvelusaikaan kuuluvia kenttähartauksia -- ei kysymystä siitä, onko pakko osallistua.

        Olen eri mieltä kuin oikeusasiamies, ja minusta seurakuntalehtiä saa jakaa joka talouteen; pelkkä lehden tulo luukusta ei ole hartaudenharjoitusta. Äänestyspaikka saa olla seurakunnan tiloissa, tässä olen samaa mieltä kuin oikeusasiamies.

        Mutta oikeastaan tämäntapaisista asioista kannattaa avata uusia asiaketjuja.

        Miksi et sitten avannut uutta aloitusta vaan itse siirryit keskustelemaan aiheesta tässä aloituksessa?


      • potkutko
        nytihmettelen kirjoitti:

        Miksi et sitten avannut uutta aloitusta vaan itse siirryit keskustelemaan aiheesta tässä aloituksessa?

        Samaa minäkin ihmettelen. Onko Jori potkittu pois luotsin hommista?


    • Juha Sipilä bloggaa: "Esitimme jo pari viikkoa sitten omat viisi tavoitettamme Suomelle. Päivän keskustelun perusteella voisi tulkita, että ohjelmamme on saanut hyväksynnän. - - Tänään keskusteluun on noussut ensimmäisen tavoitteen yksi keino, joka oli esillä jo vuonna 2013 hyväksytyssä alkoholipoliittisessa tavoitelinjauksessamme. On siis ilmeisesti vain yksi ongelma jäljellä: mikä on keppanan alkoholipitoisuus."

      Tuli aika tuttu tunne. "Humanisti-vapari esitti jo pari kuukautta sitten omat 12 tavoitettamme hallitusohjelmaan. Palstan keskustelun perusteella voisi tulkita, että tavoitelistamme on saanut hyväksynnän. - - Keskusteluun on nostettu yhden yhdistyksemme yksi tempaus, joka tapahtui jo vuonna 2010. On siis ilmeisesti vain yksi ongelma jäljellä: Kun ne pahukset neljä kesää sitten pornolehtiä jakoivat."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1206
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 67
      728
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      598
    Aihe