Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko huono iho teille arka puheenaihe?

Hdlsjdl

Onko teille huono iho arka puheenaihe? Minulle on ollut aina. Kun olin ylä-aste iässä niin sillon tuli voimakas akne ja jätti muutamat arvet kasvoihin. Nykyään ihoni on ihan ok paitsi hieman kuoppa-arpia jäänyt. Aloin seurustella tässä hetki sit ja mun seurustelukumppani kehu komeaksi yms, vaikka sanoin että en ole. No yks päivä se sit sano mulle kun makasin sohvalla että ompas mulla arpia paljon yms ja alko vielä siinä tutkii ja sanon sit että lopettaa. Tuli kyllä heti huono mieli ja olin melkein koko päivän puhumatta mitään. Vaikka hän yritti piristää ja luulee että olin vihainen sille kun meni kauppaa ja jouduin odottaa ulkona. Vaikka tiedän että tiesi mistä olin hiljanen. Minun mielestä tuo on vähä törkeetä ja ei olla edes kauaa seurusteltu. Ois ollut eri asia hieman myöhemmin. En tiedä sit että olinko syystä vihanen?

6

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 193kfkadfs

      ymmärrän täysin! Vaikka itselläni ei ole arpia, mutta iho ei siltikään ole mielestäni hyvä/en ole tyytyväinen ja aina kun aletaan puhumaan ihosta, meikeistä yms. ahdistun heti ja menen todella hiljaiseksi ja yritän vaihtaa aihetta mahdollisimman nopeasti.

    • validaatio

      Olit syystäkin vihainen. Todella epähuomioivaa käytöstä häneltä sinua kohtaan. Todella. Ja vielä pahentaa se, että kun kerta mokaa, ei voi edes pyytää anteeksi ja koittaa hyvittää jotenkin.
      Itselläni keskivaikea akne ja kyllä olisi itku tullut.
      Ota ihan suoraan puheeksi asia hänen kanssa. Vaikka kuinka hän en ynmärtäisi, miten iso asia sinulle on, ei sun ole mitään velvollisuutta ottaa kaikkee vastaan. Juttele asiasta suoraan ja kerro, että hän satutti ja kerro myös, miten.

    • Arghss

      On. Yksinkertiasesti tulee pahamieli kun ne minun babyface ystävät valittaa kun niille on ilmestyny yks pieni näppylä jonnekkin. Tai haukkuu ihmisiä finninaamoiksi...

    • 9rii494rjr

      Empatiapisteet täältäkin. Mutta toi on suht yleistä, että hyväihoiset ihmiset kommentoivat muiden ihoa ja neuvovat tai kyselevät ja ihmettelevät. Eihän kukaan ala utelemaan tai kommentoimaan muitakaan sairauksia tai ulkonäköön liittyviä asioita. Osoittaisiko se hyvää tilannetajua/tunneälyä, jos alkaisi tiirailla lihavan ihmisen vatsamakkaroita ja sanoisi "onpas sulla kertynyt tähän...". Tai kommentoisi astmaatikon inhalaattoria "toi on kyllä aika erikoinen vempain". Tai hoitosarjan saaneelle syöpäpotilaalle "sä näytät kyllä tosi sairaalta ja väsyneeltä".

    • Herkkähipiäinen

      Huono iho on mullekin todella arka juttu.

      Vaikka nykyään ihoni onkin suurimmaksi osaksi hyvässä kunnossa mutta kun on päiviä jolloin iho syystä tai toisesta on huomattavasti huonokuntoisempi (joka jo itsestään alentaa ei mitenkään loistokasta itsetuntoa) ja sitten joku tollo huomauttaa ja ottaa asian puheeksi. Kuin en itse huomaisi.
      Käsittämätöntä miksi kukaan edes ottaa asiaa puheeksi. En mä ainakaan voisi kuvitella sanoa jollekin jolla huomaan olevan joskus huono iho (tai muuten vaan näyttää väsyneeltä tms.) että kylläpäs sun iho kukkii tänään tai että näytätpä väsyneeltä. Puhumattakaan mistään vanhoista menneisyyden aknen jättäneistä arvistakaan. Ne on vaan asioita joita tulee ja menee tai on tullut jäädäkseen.
      Jos asian vain ottaisi puheeksi hienotunteisemmin ja empaattisemmin niin että asiasta voisi itsekin avautua ja keskustella niin se ei loukkaisi niin.

      Ja kyllä on erittäin loukkaavaa! Omalla kohdallani loukkaavaa on myös se että joku huomauttaa ujoudestani. Ala-asteesta asti saanut kuulla aika ajoin sitäkin ja itku siitäkin meinaa aina myöhemmin tulla.

      Kaikki ei vain ymmärrä miten arkaluontoisia jotkin asiat voivat olla toisille.

    • treiueui

      Jep, tutulta kuulostaa. Vaikka olen jo 25v niin edelleen tekee pahaa mennä vaikka kaupan meikkiosastolle tai kattoa kavereitten kanssa telkkaa kun tulee joku aknemainos. Jotenki nuo on niin syvään juurtuneita juttuja, mulla akne alkoi 12vuotiaana ja vieläkin on arpia jonkun verran. Peilaaminen julkisissa tiloissa on kans ahdistavaa edelleen, tai kaupasta kun ostan suklaata niin tulee tunne että ihmiset ajattelee että siitä näpyt johtuu...Huoh ja oishan näitä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe