Kumpaa rotua suosittelet enemmän?
Venäjänsininen VS Pyhäbirma
7
108
Vastaukset
- birmasiis
Kun en tiedä Venäjänsinisestä mitään, niin suosittelen omaani eli Pyhääbirmaa.
Kiltti, rauhallinen, seurallinen (koiramainen tavallaan ). Kiintyy omistajaansa. Ei viihdy kovin hyvin yksin, mutta hyväskyy senkin. Kiinnostunut kaikesta..ei siis sohvaperuna.
Kaunis ja suloinen.
Terve rotu. Turkki helppo hoitaa ja karvaa ei lähede älyttömästi.
Siis ihan paras kissa ..heh- Moonshineblue
Pyhä birma vaikuttaa kovin minulle sopivalta lemmikiltä... :3 ainakin lukemani peruusteella, sekä tämän kommentinkin.
- kisP
Minä suosittelen myös Pyhä Birmaa. Itsellä on näitä ihanuuksia kaksi kappaletta tällä hetkellä. Rotu on terve, mutta toki kaikkien kissojen yleiset vanhuusvaivat voivat iskeä myös näille (kuten meillä munuaisten vajaatoiminta).
Venäjän sinisistä olen kuullut, että rodulla on taipumusta munuaisten vajaatoimintaan jo nuoressa iässä, kun normaalisti se on vanhojen kissojen sairaus.- Moonshineblue
Pyhä birmat on kyllä valloittavia:) Itselläni ei vielä ole, mutta olen mietiskellyt rodun hankintaa...Toki myös venkkua olen harkinnut.
- BlueCat
Venäjänsininen on utelias ja suloinen. Seuraa perheen puuhia mielellään ja valloittaa hopeisella turkillaan ja smaragdinvihreillä silmillään.:) Rotu on yleensä melko terve, eikä sillä juuri sairauksia esiinny, kuin vain harvoin.
- Moonshineblue
Venkut näyttävät kuvien peruusteella todella kauniilta! Myös luonne on sievä... Täytyy harkita tarkasti kumpaan rotuun päädyn...Tietoa olen kyllä tutkinut molemmista roduista, mutta olisi kiva kuulla kokemusta omaavilta omistajilta vielä lisää...
- Smaragdisilmä
Itse kahden venäjänsinisen omistajana tietysti suosittelen venäjänsinistä - riippuen toki siitäkin, millaista kissaa etsit. Pohtimasi rodut ovat kuitenkin varsin erilaisia - myös luonteeltaan. Suosittelen tutustumaan kumpaankin rotuun esim kasvattajien luona vierailemalla.
Mitä tulee venäjänsinisten sairauksiin, huomionarvoisimpana pidän epilepsiaa. Epilepsiatapaukset ovat kuitenkin harvinaisia. Myös silmäsairauksista (harmaakaihi ja pra) on rodun parissa puhuttu viime vuosina, ja PRA:ta on havaittu vain muutamia tapauksia, harmaakaihi on jonkin verran yleisempi. Harmaakaihia ja sen yleisyyttä kannassa tutkitaan kuitenkin vielä ja tällä hetkellä löydökset eivät ole äärimmäisen huolettavia, ja toki jalostuksessa pyritään ehkäisemään harmaakaihia. Munuaisten vajaatoimintaakin tosiaan rodussa esiintyy keskimääräistä enemmän, mutta sen yleisyydestä ei ole tietoa. Sanoisin, että venäjänsinistä hankkiessa ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan kissan terveydestä, mutta tottakai täytyy tiedostaa mitä sairauksia rodussa esiintyy osatakseen sitten varautua jos omalle kohdalle sattuu huono tuuri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446