Venäjänsininen VS Pyhäbirma

Moonshineblue

Kumpaa rotua suosittelet enemmän?

7

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • birmasiis

Kun en tiedä Venäjänsinisestä mitään, niin suosittelen omaani eli Pyhääbirmaa.

Kiltti, rauhallinen, seurallinen (koiramainen tavallaan ). Kiintyy omistajaansa. Ei viihdy kovin hyvin yksin, mutta hyväskyy senkin. Kiinnostunut kaikesta..ei siis sohvaperuna.
      Kaunis ja suloinen.
      Terve rotu. Turkki helppo hoitaa ja karvaa ei lähede älyttömästi.
      Siis ihan paras kissa ..heh

• Moonshineblue

Pyhä birma vaikuttaa kovin minulle sopivalta lemmikiltä... :3 ainakin lukemani peruusteella, sekä tämän kommentinkin.

• kisP

Minä suosittelen myös Pyhä Birmaa. Itsellä on näitä ihanuuksia kaksi kappaletta tällä hetkellä. Rotu on terve, mutta toki kaikkien kissojen yleiset vanhuusvaivat voivat iskeä myös näille (kuten meillä munuaisten vajaatoiminta).

Venäjän sinisistä olen kuullut, että rodulla on taipumusta munuaisten vajaatoimintaan jo nuoressa iässä, kun normaalisti se on vanhojen kissojen sairaus.

• Moonshineblue

Pyhä birmat on kyllä valloittavia:) Itselläni ei vielä ole, mutta olen mietiskellyt rodun hankintaa...Toki myös venkkua olen harkinnut.

• BlueCat

Venäjänsininen on utelias ja suloinen. Seuraa perheen puuhia mielellään ja valloittaa hopeisella turkillaan ja smaragdinvihreillä silmillään.:) Rotu on yleensä melko terve, eikä sillä juuri sairauksia esiinny, kuin vain harvoin.

• Moonshineblue

Venkut näyttävät kuvien peruusteella todella kauniilta! Myös luonne on sievä... Täytyy harkita tarkasti kumpaan rotuun päädyn...Tietoa olen kyllä tutkinut molemmista roduista, mutta olisi kiva kuulla kokemusta omaavilta omistajilta vielä lisää...

• Smaragdisilmä

Itse kahden venäjänsinisen omistajana tietysti suosittelen venäjänsinistä - riippuen toki siitäkin, millaista kissaa etsit. Pohtimasi rodut ovat kuitenkin varsin erilaisia - myös luonteeltaan. Suosittelen tutustumaan kumpaankin rotuun esim kasvattajien luona vierailemalla.

Mitä tulee venäjänsinisten sairauksiin, huomionarvoisimpana pidän epilepsiaa. Epilepsiatapaukset ovat kuitenkin harvinaisia. Myös silmäsairauksista (harmaakaihi ja pra) on rodun parissa puhuttu viime vuosina, ja PRA:ta on havaittu vain muutamia tapauksia, harmaakaihi on jonkin verran yleisempi. Harmaakaihia ja sen yleisyyttä kannassa tutkitaan kuitenkin vielä ja tällä hetkellä löydökset eivät ole äärimmäisen huolettavia, ja toki jalostuksessa pyritään ehkäisemään harmaakaihia. Munuaisten vajaatoimintaakin tosiaan rodussa esiintyy keskimääräistä enemmän, mutta sen yleisyydestä ei ole tietoa. Sanoisin, että venäjänsinistä hankkiessa ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan kissan terveydestä, mutta tottakai täytyy tiedostaa mitä sairauksia rodussa esiintyy osatakseen sitten varautua jos omalle kohdalle sattuu huono tuuri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      199
      17715
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      53
      10144
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      216
      6386
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      2
      4357
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      48
      3279
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      56
      2993
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      2977
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      71
      2777
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2740
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      58
      2226
    Aihe