Morjensta. Vähän ajettuja tällaisia löytyy pilvin pimein. Mikä näissä on kulutus?
Entä muita kokemuksia? Kertokaa mullekin.
406 3.0 V6 kulutus
22
429
Vastaukset
- pilluu
No comments!
- Aitsista
Tarviko sitte vastata jos ei oo kommentteja ääliö?
- halavallamenee
Kesällä kun siististi ajaa pääsee 9 litran pintaan. Talvella keskimäärin 11-13 litraa/ 100km. Maantiereissu talvellakin 9 litraa.
Mukavaa kyytiä.- skjfnksdnfsdfsdfsdf
Vertailun vuoksi sama auto 1.8 litraisella 16-venttiilisellä XU-moottorilla.
Kesällä maantiellä noin 6 litraa
Talvella taajama-ajossa noin 8 litraa
Keskimääräinen kulutus ympäri vuoden 7,3 - Nihilisti
Eli ylimääräinen polttoaine kulu on bensan nykyhinnalla yli 6300 euroa jos autolla ajaa sen 100 000km verrattuna siihen 1,8 pösöön. Vähän nihilistinen kirjoitus, kun oma harraste auto syö yli 20l satasella
- jkbhvgjhbknlkbvhkbjl
Vanhassa autossa se kulutus on merkittävin kuluerä kokonaiskuluissa, uudemmissa arvonalenema.
Noita vanhoja isokoneisia autoja ostelee varmaankin lähinnä nuoret miehet, joilla on tarkoitus moottorin tilavuudella kohottaa asemaansa laumahierarkiassa. Kun sitten kaksi tai kolme kuukautta on autolla ajanut, huomaa että kallista on ja auto siiretään seuraavalla omistajalle.
Harrasteautot on toki sitten luku erikseen, mutta tuosta V6 pösöstä ei koskaan tule mitään klassikkoa, ja jos tuleekin, siihen menee vielä 30 vuotta. - aaa123
tuosta V6 pösöstä ei koskaan tule mitään klassikkoa, ja jos tuleekin, siihen menee vielä 30 vuotta.
EI IHAN NIIN KAUAN MENE. 406 coupe on jo klassikko, maailman kauneimmaksi autoksi valittu kaunotar. - yifutdyrstytuyio
Lienee syytä huomata että 406 coupe ei ole sama auto kuin 406 sedan.
Vaikka tekniikka onkin samaa, on muotoilu juurikin oleellisessa asemassa sen kanssa, mistä tulee ns. klassikko ja mistä ei.
- 760GLE
PSA V6 on maailman heikoin kutoskone perustuu surulliseen PRV6 moottoriin, ei se paljon kuluta kun suurimmaksi osaksi liikkuu hinausauton lavalla...tosin kuluttaa se hinausautokin, volvo itellä aikoinaan oli tuolla prv6 koneella josta volvo kyllä äkkiä luopui...
- jkhgfxchjklbjv
Tuo PRV-moottori on täysin eri laite kuin sen seuraaja ES-moottori. Ainoat asiat mikä noita taitaa yhdistää on se, että molemmat ovat V-moottoreita ja kummassakin on 6 sylinteriä. ES-moottoria käytettiin mm. 406 mallissa.
Kyseinen ES-moottori on täysin eri konstruktio kuin PRV, eikä siinä siis esiinny PRV:n ongelmia, kuten ei muitakaan suurempia ongelmia. Kiteytettynä: luotettava perusmoottori. - xmoliaikaok
Peugeot klubin sivustolla kyllä ihan eri tarinaa tosta psa:n v6: sesta: ei taida kestää edes sitä mitä toi prv resu...jotain kertoo "suunnitelusta" tai sen puutteesta että tulppien vaihtaminen vaatii imusarjan poiston, ja nettiautossa oli aikas paljon myynnissä konevikaisena jo alle 200tkm ajettuna...ja eihän noita paljoa ole edes myyty
- ääliöt.hoitoon.com
On kyllä ihme pazkapää, kun haaveilee mokomasta tehottomasta romusta
- Realismiakehiin
xmoliaikaok kirjoitti:
Peugeot klubin sivustolla kyllä ihan eri tarinaa tosta psa:n v6: sesta: ei taida kestää edes sitä mitä toi prv resu...jotain kertoo "suunnitelusta" tai sen puutteesta että tulppien vaihtaminen vaatii imusarjan poiston, ja nettiautossa oli aikas paljon myynnissä konevikaisena jo alle 200tkm ajettuna...ja eihän noita paljoa ole edes myyty
Menin club peugeot sivuston forumille ja laitoin hakusanaksi v6, mutta en löytänyt kommentteja tuon kyseisen moottorin huonoudesta.
Katsoin nettiautoon, siellä oli 406 malleja v6 moottorilla myynnissä 21 kpl. Niistä kuudella oli ajettu alle 200tkm, yhdessäkään kyseisistä ilmoituksista ei mainittu konevikaa. Katsoin loputkin ilmoitukset, missään niistäkään ei mainittu konevikaa, vaikka joillakin yksilöillä oli ajettu lähemmäs 400tkm. En myöskään ole koskaan aiemminkaan huomannut myynnissä olevaa v6 mallia, jossa olisi konevika, vaikka olen kaikkiaan selannut noin 1000 ilmoitusta 406 malleista.
Hyvin monella merkillä V6 moottorin asentaminen konetilaan, aiheuttaa ongelmia tilankäytön kanssa. Jossakin autossa joutuu irrottamaan starttimoottorin, pakosarjan tai imusarjan, jotta pystyisi vaihtamaan sytytystulppia tai tekemään muuta huoltotyötä. Valitettavaahan se on, mutta ei tuo peugeotin ongelma ole ainutkertainen. - T-mallinkaveri
Realismiakehiin kirjoitti:
Menin club peugeot sivuston forumille ja laitoin hakusanaksi v6, mutta en löytänyt kommentteja tuon kyseisen moottorin huonoudesta.
Katsoin nettiautoon, siellä oli 406 malleja v6 moottorilla myynnissä 21 kpl. Niistä kuudella oli ajettu alle 200tkm, yhdessäkään kyseisistä ilmoituksista ei mainittu konevikaa. Katsoin loputkin ilmoitukset, missään niistäkään ei mainittu konevikaa, vaikka joillakin yksilöillä oli ajettu lähemmäs 400tkm. En myöskään ole koskaan aiemminkaan huomannut myynnissä olevaa v6 mallia, jossa olisi konevika, vaikka olen kaikkiaan selannut noin 1000 ilmoitusta 406 malleista.
Hyvin monella merkillä V6 moottorin asentaminen konetilaan, aiheuttaa ongelmia tilankäytön kanssa. Jossakin autossa joutuu irrottamaan starttimoottorin, pakosarjan tai imusarjan, jotta pystyisi vaihtamaan sytytystulppia tai tekemään muuta huoltotyötä. Valitettavaahan se on, mutta ei tuo peugeotin ongelma ole ainutkertainen.tuota "pösön" kutoskonetta käytetään myös mondeon nokalla ja se onkin fordin kanssa yhteistyönä toteutettu laite
- niinpäniinjaapajaa
T-mallinkaveri kirjoitti:
tuota "pösön" kutoskonetta käytetään myös mondeon nokalla ja se onkin fordin kanssa yhteistyönä toteutettu laite
Ilmeisesti tuo puutaheinää kirjoittelu on tarkoituksellista? No, en edes ala arvailemaan syitä...
Mondeon V6 moottorilla ei ole mitään tekemistä peugeotin V6 moottorin kanssa. Peugeotin moottori suunniteltiin yhteistyössä renaultin kanssa. Fordin V6 on porschen käsialaa.
- 3.0st1999
Omassa on kulutus 8-10L .Ainut heikko asia on että autobahnalla menee vain 235km/h.Pyörät saisivat olla 5-pulttisia.
- ugigiugiguiygufu
8 litran kulutus toteutunee kesäolosuhteissa, rauhallisessa maantieajossa.
235 km/h nopeudessa kulutus on noin 30 litraa satasella. - Asemaltalisää
Juu, ei vie paljon. Noin 7 litraa satkulla. Uskoitteko? Todellisuudessa 10-13 litraa ja tämä tarina on tosi.
- näinmenimulla
Maantiellä kesällä 7-7.5 ,seka ajossa keskikulutus 8-9(puolet kaupunkia ja puolet maantietä.
kaupungissa 12-14
talvella 1-2 litraa enempi
300tkm kokemuksella - Pösöpommi
6000 km keskikulutus 11,4/100km. Tuo ajomäärä yhden vuoden aikana, joten mukana kesä- ja talviajot. Itsellä GRW, eli farkku 2000 mallia.
- ito0uwrgp
Elä sitä kulutusta mieti. Mieti, että paljonko menee korjauksiin. Niihin menee taatusti enemmän rahaa :)
- No_ei_sittenkään
No ei sittenkään mene enemmän rahaa korjauksiin kuin polttoaineeseen.
Oma 1.8 litrainen 16-venttiilinen, jossa on jo 330tkm mittarissa, vaatii huolenpitoa ja varaosia noin 500 euron edestä vuodessa, ja tuossa kuluerässä on mukana renkaiden hankinta, tuulilasin vaihto ym kalliimpaakin.
Kulut siis laskettu välillä 230tkm - 330tkm ja seitsemän vuoden ajalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1097883Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu372882- 352472
- 1192185
- 171855
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais101609Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...
Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan381459- 101446
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151415"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla111364