Kenet haluaisit pelastaa ja mistä?
112-päivä tänään
63
428
Vastaukset
- ö-Öö
Kelju numero.
Tarkoitan, olen kai parikin kertaa soittanut vahingossa siihen, kun jotenkin hajamielisyyttäni mieltänyt sen numerotiedusteluksi, siis118.
Itse hätänumeroon soittanut muutaman kerran jostain syystä. Kyllä sinne hyvin pääsee, se vaan, suomessa pitkät välimatkat, avun saaminen ei välttämätttä kovin nopeaa. Ja poliisithan valittavat just sitä, että joutuvat priorisoimaan tehtäviä, koska aika ei riitä kaikkeen.
=DW= - siilimuori
Mjaa, ei ole kyse halusta vaan velvollisuudesta auttaa, siis yritettävä pelstaa kaikki ketkä akuuttiapua tarvitsevat.
- muija_jäissä
Lisää vähän mielikuvitusta ja mieti.
- siilimuori
Ei ole mun kohdalla siitä kenet HALUAISIN pelastaa vaan pelastettava on kaikki akutin avuun tarpeessa olevat. Mikä tuossa on miettimistä?
- muija_jäissä
siilimuori kirjoitti:
Ei ole mun kohdalla siitä kenet HALUAISIN pelastaa vaan pelastettava on kaikki akutin avuun tarpeessa olevat. Mikä tuossa on miettimistä?
Ok. olkoon.
- siilimuori
Ehkä voisit pikkasen pitemmästi avata tuota alustusta ni voisit saada mieleisiäsi ja tarkoittamiasi vastauksia. Jos kysyt että kenet ja mistä, ihmiset yleensä myös vastaavat siihen ;).
- muija_jäissä
siilimuori kirjoitti:
Ehkä voisit pikkasen pitemmästi avata tuota alustusta ni voisit saada mieleisiäsi ja tarkoittamiasi vastauksia. Jos kysyt että kenet ja mistä, ihmiset yleensä myös vastaavat siihen ;).
Ei mulle ole väliä kuinka vastataan, sä vastasit omalla tavallasi. Asia on ok.
- Mandramies
Jumala läimiköön teitä korville ja pelastakoon tästä nettiroikkumisen väljästä suosta, vetäköön kuiville ja antakoon rangaistuksen vaikka...pitkän sähkökatkon muodossa.
Ellette usko soittakaa yksykskakkoseen ja kysykää, olenko minä juuri sinä palstaroikkuvainen? - pyydä.anteeksi
Mikä olet saarnaamaan koska tämä on pieni pahe
- apu.lähellä
Mä haluaisin pelastaa yhden palstan miehen näiden kojoottien kynsistä.
- 1eero
Hätänumeroon olen soittanut montakertaa jopa itselleni, vaipuisin epätoivoon jos miettisin pelastettavien määrää joita haluain auttaa.
Kansalaisvelvollisuuksiin kuuluu auttaa tilanteen mukaan voit joitua edesvastuuseen heitteillejätöstä. Työn puitteissa joudun usein soittamaan juuri tuohon numeroon.
Onnekseni yleensä kestää vain muutamia minuutteja kun saan avun paikalle.
Tuskaisimpia odottaa nuo minuutit ovat silloin kun vieressä on henkilö, jonka hengityksessä on ongelmia.
Tietoiskuja esimerkiksi aivoverenvuodon oireista saisi näyttää useammin televisiossa, että joka mies tietäisi ja tunnistaisi oireet ja osaisi toimia nopeasti.
Tänään haluaisinkin saada 112 kautta ambulanssin nopeasti paikkaan, jossa nuori työikäinen ihminen saa aivoinfarktiin. Niissä tapauksissa nopea hoitoon pääsy ja auttajien ammattitaito tärkeää.- 1eero
Mulla on omakohtainen kokemus tosta, juuri sen tunnistaminen on tärkeää ensimmäinen häiriö mulla oli hetkelleninen näkökentänhäiriö jota vaan ihmettelin kunnes tuli vakavampia oireita.
- tarkkana
Avun hälytys nopeasti on tärkeintä, mutta diagnoosia ei yleensä voi tehdä ennen kuin sairaalassa. Niin aivoinfarkti kuin aivoverenvuoto aiheuttavat samanlaisia oireita, mutta hoito on täysin päinvastainen. Ei pidä mennä antamaan mitään lääkkeitä ennen kuin on varma diagnoosi. Aivoverenvuodossa verta ohentava lääke on myrkkyä ja pahentaa vaan tilaa. Aivoinfarktissa nopea verenohennus on paikallaan.
- siilimuori
tarkkana kirjoitti:
Avun hälytys nopeasti on tärkeintä, mutta diagnoosia ei yleensä voi tehdä ennen kuin sairaalassa. Niin aivoinfarkti kuin aivoverenvuoto aiheuttavat samanlaisia oireita, mutta hoito on täysin päinvastainen. Ei pidä mennä antamaan mitään lääkkeitä ennen kuin on varma diagnoosi. Aivoverenvuodossa verta ohentava lääke on myrkkyä ja pahentaa vaan tilaa. Aivoinfarktissa nopea verenohennus on paikallaan.
No harva taitaa alkaakkaan mitään diagnoosia tehdä, puhumattakaan lääkitsemisestä, riittää kun soitat 112 ja odotat ohjeita ja toimit niiden mukaan. Ja jos kyseessä on eloton, aloitat elvytyksen.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
No harva taitaa alkaakkaan mitään diagnoosia tehdä, puhumattakaan lääkitsemisestä, riittää kun soitat 112 ja odotat ohjeita ja toimit niiden mukaan. Ja jos kyseessä on eloton, aloitat elvytyksen.
Tapaus kohtainen, entäs yksinäinen joka ei pysty enään toimimaan.
On tullu mieleen turva hälytin josta napista painalla tulisi hälytin kohteeseen. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Tapaus kohtainen, entäs yksinäinen joka ei pysty enään toimimaan.
On tullu mieleen turva hälytin josta napista painalla tulisi hälytin kohteeseen.No se onkin vähän huonompi juttu jos on yksin ja oireet tulee niin rajuina ettei pysty toimimaan. Turva-ranneke on kyllä hyvä keksintö. Se pitää vaan olla kädessä, tai kaulassa, muuteoi siitä ei ole apua. Tai kännykka aina kaulassa, jotta voi painaa hätänappia josta lähtee hälytys sosivvttun paikkaan.
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
No se onkin vähän huonompi juttu jos on yksin ja oireet tulee niin rajuina ettei pysty toimimaan. Turva-ranneke on kyllä hyvä keksintö. Se pitää vaan olla kädessä, tai kaulassa, muuteoi siitä ei ole apua. Tai kännykka aina kaulassa, jotta voi painaa hätänappia josta lähtee hälytys sosivvttun paikkaan.
Noni, siis muuten siitä ei ole apua ja sovittuun paikkaan.
Ja jos asuu yksin, voi sopia jonkun naapurin kanssa että pitää vähän silmmällä, jos ei liikettä näy/kuulu voi tulla tarkistamaan tilanteen. "1eero"
Jospa hän ei tarvitse enää toista häly tintä?
Sikstoiseksee, yksinäinen saattaisi soitella vain siksi että hänellä ei ole
juttu-kaveria.
Ehkä jopa hellan sulakkeet irroitettu?
Eikä kaasua tule.
Kyllä silloin saattaisi tulla tuli-kiven katkuisia sanoja paljon.
H.- siilimuori
Totta. Turha hälytykset ovat todellinen ongelma.
http://yle.fi/uutiset/turhat_halytykset_kuormittavat_hatakeskusta/5283203 - 1eero
hunksz kirjoitti:
"1eero"
Jospa hän ei tarvitse enää toista häly tintä?
Sikstoiseksee, yksinäinen saattaisi soitella vain siksi että hänellä ei ole
juttu-kaveria.
Ehkä jopa hellan sulakkeet irroitettu?
Eikä kaasua tule.
Kyllä silloin saattaisi tulla tuli-kiven katkuisia sanoja paljon.
H.Nauraako vai ei, en viittisi itestäni puhua mutta kummiskin tilanteeni oli hankala en pystynyt liikkumaan en puhumaan onneksi oli eukko paikalla, olen pärjänny neljävuotta hyvin sen jälkeen.
- olipayllättävätilanne
Olen muistaakseni vain yhden kerran soittanut hätänumeroon, koska piti pelastaa sairauskohtauksen saanut henkilö. Kaikki onnistui hyvin ja hän pääsi sairaalaan.
Kunnes.......seuraavalla viikolla paljastui tiettyjen tyyppien taholta, että en olisi saanut pelastaa häntä. Olivat saaneet selville, kuka pelasti. Sain haukkumiset palkakseni! - eppu2
olipayllättävätilanne kirjoitti:
Olen muistaakseni vain yhden kerran soittanut hätänumeroon, koska piti pelastaa sairauskohtauksen saanut henkilö. Kaikki onnistui hyvin ja hän pääsi sairaalaan.
Kunnes.......seuraavalla viikolla paljastui tiettyjen tyyppien taholta, että en olisi saanut pelastaa häntä. Olivat saaneet selville, kuka pelasti. Sain haukkumiset palkakseni!Kommentistasi johtui mieleen sellainen ikivanha juttu, tapahtui laivalla.
Lääkäriä ei ollut ja joku sai sairauskoshtauksen.
Mielisairaanhoitaja pelasti hänen henkensä. Mustaakseni toimenpide oli strakeostomia (en ole ihan varma).
Kuitenkin jälkikäteen paljon suurempi haloo nousi siitä, kun ei ollut valtuuksia toimenpitoon tekoon, kuin siitä, että oli pelastanut ihmishengen. - O-Orvokki
siilimuori kirjoitti:
Noni, siis muuten siitä ei ole apua ja sovittuun paikkaan.
Ja jos asuu yksin, voi sopia jonkun naapurin kanssa että pitää vähän silmmällä, jos ei liikettä näy/kuulu voi tulla tarkistamaan tilanteen.Me soitamme joka päivä yhden jatkoajalla elävän hyvän ystäväni kanssa. Hän ei halua huolestuttaa omaisiaan, vaan kokee, että me molemmat hyödymme tilanteesta, kuten minäkin olen sanonut. Eihän sitä kukaan voi tietää, koska...
- siilimuori
O-Orvokki kirjoitti:
Me soitamme joka päivä yhden jatkoajalla elävän hyvän ystäväni kanssa. Hän ei halua huolestuttaa omaisiaan, vaan kokee, että me molemmat hyödymme tilanteesta, kuten minäkin olen sanonut. Eihän sitä kukaan voi tietää, koska...
Aivan. Hyvä idea soittaa päivittäin ja kysellä kuulumiset ja etenkin hyvä silloin jos mitään ei kuulu. Tuollaista pitäi olla enemmänkin. Lisä turvallisuudentunnetta ja onhan ihana kun joku on kiinnostunut ja soittaa joka päivää.
- eppu2
siilimuori kirjoitti:
Aivan. Hyvä idea soittaa päivittäin ja kysellä kuulumiset ja etenkin hyvä silloin jos mitään ei kuulu. Tuollaista pitäi olla enemmänkin. Lisä turvallisuudentunnetta ja onhan ihana kun joku on kiinnostunut ja soittaa joka päivää.
Veli ja minä soitellaan keskimäärin joka toinen päivä, väliin ei muuta asiaa olekaan, kun tietää, että ollaanko vielä hengissä.
Mitähän sitten meikäläiset tekisimme.
Me jotka napsimme jo Marevania.
Kohtuullisesti alkoakin veri-rasvan poistajana.
Ei mustelmaa, ei vuotoa yhtään aivossakaan.
Eiks me saada halvata olleskaan?
Loppuun asti pitää meidän järjellämme juokseman...
112-soiton saa minulta jokainen, jonka katson sen ansaitsevan.
2-SPR-korttilaisena tiedän hyvin mihin katsoa, ja millä silmällä.
Aloittajaa saattaa harmittaa, taas menivät kommentit ihan eri teille kun
tarkoituksensa ehkä oli.
H.- Siilimuori
No minäpä sanon....
Marevan on vaarallinen lääke, ei se suojaa aivoverenvuodolta eikä ivohalvaukseltakaan jos INR-arvo ei ole about 2-3 välissä. Monta tulppaa on tullut jos INR ei ole hoitotasolla, samoin vuotija jos se on pääässyt liian korkeaksi. Siis emmä ole turvassa mekään, sinä mielessä. - eppu2
Asiallista tietoa tuo kaikki.
Lisäksi tuli mieleeni, että oletteko laittaneet kännyynne ICE henkilön, että esim. onnettomuuden kohdatessa auttajat tietävät kenelle ottaa yhteyttä.
Sitten muistelen, että olisi perustettu joku palvelunumero, että turhat soitot 112sta vähenisi. - muija_jäissä
Rakas hunksz, halaan sua reppanaa, pusi pusi :)
- ällöttää
muija_jäissä kirjoitti:
Rakas hunksz, halaan sua reppanaa, pusi pusi :)
Mee rakkaus kejuun jos olet puutteessa
- muija_jäissä
ällöttää kirjoitti:
Mee rakkaus kejuun jos olet puutteessa
Oletko mustis ;)
- ällöttävää
muija_jäissä kirjoitti:
Oletko mustis ;)
Eikö hunksz vastaa lääppi kutsuusi
Siilimuori kirjoitti:
No minäpä sanon....
Marevan on vaarallinen lääke, ei se suojaa aivoverenvuodolta eikä ivohalvaukseltakaan jos INR-arvo ei ole about 2-3 välissä. Monta tulppaa on tullut jos INR ei ole hoitotasolla, samoin vuotija jos se on pääässyt liian korkeaksi. Siis emmä ole turvassa mekään, sinä mielessä."Siilimuori"
Kirjoita mieluummin minulle rakkaus-riimi.
Minulla on marevan ollut 10 vuotta.
Mutsilla oli vielä kauemmin.
Vääntele vanhus-juttujasi väkisin muille kuin minulle.
H.- muija_jäissä
ällöttävää kirjoitti:
Eikö hunksz vastaa lääppi kutsuusi
Saattaa vielä vastata, ootellaan ;);)
Tosi tosikoita täällä ;) - siilimuori
hunksz kirjoitti:
"Siilimuori"
Minulla on marevan ollut 10 vuotta.
H.No kun tämä ei nyt satu olemaan mikään rakkaus-riimi-ketju, joten jätänpä välliin nyt sen. Mulla on ollu Marevan kaksi vee ja en tunnusta vieä ihtuäni ihan vanhukseksi eli niitä syö kuules nuoret e-pillerinsyöjätkin. Toisten syömänä marevania olen kohta katellu kolkyt vuotta joten oisit vaan sanonu et kuten siilimuori tuossa totesi...;).
- siilimuori
eppu2 kirjoitti:
Asiallista tietoa tuo kaikki.
Lisäksi tuli mieleeni, että oletteko laittaneet kännyynne ICE henkilön, että esim. onnettomuuden kohdatessa auttajat tietävät kenelle ottaa yhteyttä.
Sitten muistelen, että olisi perustettu joku palvelunumero, että turhat soitot 112sta vähenisi.Huomasinpa juuri e mun puhelimessa ei ole ICE:llä ketään. Tosin mun teisot on salasanalla suojattu joten ei niitä sieltä kukaan pääse katsomaankaan.
- ent.siivoojaparka
Ihan niinkuin meillä kaikilla kynnet syyhyäisi päästä soittamaan hätänumeroon, kunhan vain keksisi kenelle sitä apua hälyyttäisi.
Minulla oli ensimmäisen kännykkäni alkuaikoina käteiskortti, minkä saldon sai tietää aina soittamalla 211. Mitenköhän moni kokeili kuulla saldonsa hätänumerosta.- muija_jäissä
Vou kun sää oot tylsä.
- ent.siivoojaparka
muija_jäissä kirjoitti:
Vou kun sää oot tylsä.
Enks ookki? Myönnän, etten ole tänään herttaisimmillaan ainakaan näin aamusta. Heräsin taas vieraitten miesten ääniin kesken kauneimpien unieni.
- NII.I
On niin, että liika stressi ja huolet altistavat sydäninfarkteillekin. Tulee siis kuunnella itseään. Leben und leben lassen. Turhat huolet ja niiden aiheuttajat vähemmäksi. Toiset ihmiset huomioon ottaen, ketään ei tulisi kiusatakaan. SAV voidaan sekoittaa aivoinfarktiin, koska ensioireina voi olla vain kova päänsärky ja henkilö ei ymmärrä, että lukinkalvonalainen vuoto on alkanut, eli aivokalvonalainen vuoto. Joillakin SAV eli subaracnoidaalinen vuoto aiheuttaa kuoleman käsittääkseni tunneissa, joillakin aivokalvo repeää, vaikka liian raskaan kantamisen seurauksena tunneissa ja veri täyttää veriviemärit ja vuotaa sitten selkäydinkanavaan. Mitään ei ole tehtävissä. Stressi altistaa SAVillekin, joka sukurasite.
"NII:Ii"
Minulla on Marevan ollut 10 vuotta.
H.- eppu2
Minulla on sellainen mielikuva, että aivoinfarktissa ei alkuun ole kipuja ja juuri siitä sen erottaa SAV:sta.
- nii.i
eppu2 kirjoitti:
Minulla on sellainen mielikuva, että aivoinfarktissa ei alkuun ole kipuja ja juuri siitä sen erottaa SAV:sta.
Tarkoitinkin niin, että asiasta tietämättömät eivät tunne SAVia ja siten mieltävät henkilön kuolleen aivoinfarktiin. TIA- kohtaushan mielletään(pienessä suonessa) aivoinfarktiksi joka myös lyhytaikaisena oireiluna ilmenee. Sitä tarkoitin. SAV tietääkseni sen sijaan voi olla henkilöllä jopa päiviä, eli lukinkalvonalainen vuoto (aivokalvonalainenvuoto, subaraknoidaalitilanvuoto) ilman että henkilö kuolee, jos menee ajoissa hoitoon, mutta mikäli ei mene, aivan varmasti kuolee. Ponnistelut edesauttavat kuolemaa. SAV voi viedä hengen nopeamminkin, riippuu kohdasta ja laaja-alaisuudesta mm.
- eppu2
nii.i kirjoitti:
Tarkoitinkin niin, että asiasta tietämättömät eivät tunne SAVia ja siten mieltävät henkilön kuolleen aivoinfarktiin. TIA- kohtaushan mielletään(pienessä suonessa) aivoinfarktiksi joka myös lyhytaikaisena oireiluna ilmenee. Sitä tarkoitin. SAV tietääkseni sen sijaan voi olla henkilöllä jopa päiviä, eli lukinkalvonalainen vuoto (aivokalvonalainenvuoto, subaraknoidaalitilanvuoto) ilman että henkilö kuolee, jos menee ajoissa hoitoon, mutta mikäli ei mene, aivan varmasti kuolee. Ponnistelut edesauttavat kuolemaa. SAV voi viedä hengen nopeamminkin, riippuu kohdasta ja laaja-alaisuudesta mm.
Juu näin on.
- vaihdavaippa
hunksz kirjoitti:
"NII:Ii"
Minulla on Marevan ollut 10 vuotta.
H.Sinä näköjään olet niin tyhmä, että luulet kaikkien kirjoittavan vain sinulle. Ressukka.
Hätänumeroon voin soittaa jokaisen apua tarvitsevan kohdalla ja muuten pelastan heidät kenet voin.
Minut saa pelastaa ihan kuka vaan tarpeeksi roteva henkilö, jos esim. hiihtoreissullani humpsahdan niin syvälle lumeen, etten omin voimin sieltä ylösnousemusta suorita.
Jos voisin, niin pelastaisin jokaisen netin ääressä kököttävän nauttimaan auringosta ja ihanasta säästä."Anceli"
Kyllä minä ainakin pelastaisin kun vielä voin.
Heittäytyisin lämmittäen päälle ja tekisin lumeen enkeleitä.
Jotain kuviota kumminkin.
Ihan hevillä en lähde.
Pitää ensin kehittää tietsikasta aika kone.(ei väli-viivaa)
Olen aina ollut salaman-nopea, mutta täytyyhän sitä hätä-kulku-neuvo olla.
Muuten valuu kaikki hukkaan näin kevät-auringolla.
YH.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Kyllä minä ainakin pelastaisin kun vielä voin.
Heittäytyisin lämmittäen päälle ja tekisin lumeen enkeleitä.
Jotain kuviota kumminkin.
Ihan hevillä en lähde.
Pitää ensin kehittää tietsikasta aika kone.(ei väli-viivaa)
Olen aina ollut salaman-nopea, mutta täytyyhän sitä hätä-kulku-neuvo olla.
Muuten valuu kaikki hukkaan näin kevät-auringolla.
YH.hunksz
Oi kiitos, edes yksi urhoollinen ritari tiedossa, ja hädän hetkellä siinä on tarpeeksi.
Ellet tukehduta minua sinne hankeen, jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että meillä on tuota kokoeroa aika paljon.
Tosin siinä voisi käydä niin, että loppujen lopuksi minä pelastaisin sinut. Tai muut apuvoimat, vedettäisiin herra traktorin perässä pihaan.
Ihan kaiken varalta, jatka aika koneesi kehittelyä, ehkä sille tulee tarvetta.
Menes nyt partsille auringon hellittäväksi, mutta tarkista ensin, että kalsarit ovat ehjät.
YP.- muija_jäissä
Pelastitte tämän päivän :)
- elämäntärkeinasia
Minun resurssit eivät tähän riitä, mutta voin kertoa Hänestä joka voi. Hän on Jeesus Kristus ja hänessä on syntiemme sovitus ja pääsylippu Jumalan yhteyteen iankaikkisessa elämässämme. Kunpa joku tämä lukija ymmärtäisi tämän ja antaisi Jeesuksen tulle elämänsä herraksi tänään.
- onsee
Olen tuossa hiihtänyt sen verran ja sain suksetkin jalkaan, joten sanotaan sitten JEEsukset:)
- ö-Öö
Hyvähän , että joillakin on lääkitys. eri asia, onko kohdillaan. Kyllä se siitä.
=DW=
- bessie-
Itseni nyt ainakin, palovaroittimien toimivuudenkin olen jo tarkistanut, oletkos sinä? Tsekkasin myös auton turvavälineet, nekin ok., paitsi sammuttimen huolto muutaman vuoden myöhässä.
Aikuisen jäihin pudonneen takia en omaa henkeäni vaaranna, mutta teen muuten kaikkeni pelastaakseni hänet. Nimimerkistäsi tuli tämä mieleeni. - oikeutta
Tahtoisin pelastaa Suomen kansan viheliäisten päättäjien terrorismilta.
- 1eero
Kohta tulee vaalit ja sen myötä uudet päättäjät lopettamassa terrorismin.
- oikeuttako
Näkisipä sen päivän, jolloin maamme asioista olisivat päättämässä viisaat päättäjät!
Äänestäminen ei auta, koska mennään edelleen vaalilupausretkuun, jolla meiltä ääniä kalastellaan.- 1eero
Parempi luvata jotain kuin olla lupaamatta mitään.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Parempi luvata jotain kuin olla lupaamatta mitään.
Titityy. Vanhusten asiatkin luvataan taas laittaa kuntoon, kiinnostuneita löytyy aina ennen vaaleja :).
- Siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Titityy. Vanhusten asiatkin luvataan taas laittaa kuntoon, kiinnostuneita löytyy aina ennen vaaleja :).
Siis minun mielstäni tyhjät lupaukset pitäisi jäättä pois ja kertoa rehellisesti mikä on tilanne ja mihin on mahollisuudet niiden resurssien puitteissa mitä on.
- 1eero
Siilimuori kirjoitti:
Siis minun mielstäni tyhjät lupaukset pitäisi jäättä pois ja kertoa rehellisesti mikä on tilanne ja mihin on mahollisuudet niiden resurssien puitteissa mitä on.
Oletko joskus ottanut heidän lupauksiaan todesta, vaalikeskustelussa seuraan kuka parhaiten onnistuu olla esillä.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Oletko joskus ottanut heidän lupauksiaan todesta, vaalikeskustelussa seuraan kuka parhaiten onnistuu olla esillä.
No jos ihan rehelliseksi heittäyvyttään niin en edes seuraa koko vaalikeskuteluja ja en aina edes äänestä. Ei sieltä kukaan oikein edes erotu. Kaikilla sama kakki eri paketissa :).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592864Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731473
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181320TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43994- 71983