Miten pelokas tekee töitä?

EJT

Te joilla on jatkuva ahdistus ja jännitys niin miten olette työelämässä mukana? Minä olen työtön ja aina vähän väliä tulee työkkäristä jotain lappua, että on haettava vaikka mille kurssille ym. palkkatukityöhön . Ja jos en mene kelan korvaus lakkautetaan. Ja sellaisia työkkärin kursseja palkkatukitöitä ( joista ei saa palkkaa) joissa pitää olla SOSIAALINEN! Ja minä en ole sosiaalinen, en kestä ihmisten seurassa pitempää aikaa! Siis tämän ahdistuksen ja pelon lisäksi saan vielä pelätä työvoimatoimistoa! No olen jollain kurssilla ollut. Siitä on jo aikaa pari vuotta. Nyt sitten pitää.... johonkin mennä. Miten.... kun olen erakoitunut kotiini. Yhtä helvettiä tämä kaikki!

11

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amaliajaa

      tä?

    • CleanCleanClean

      Hae siivoojan töitä. On usein itsenäistä, eikä asiakkaiden kanssa ole pakko alkaa rupattelemaan kun vetoaa aina kiireeseen "Pakko lähteä seuraavaan paikkaan" Eihän se hyväpalkkaista ja mukavaa hommaa ole, mutta voittaa kursseilla istumisen ja alituisessa pelossa elämisen.

    • voittajaz

      Kotiin jämähtämien on pahinta mitä voi tapahtua.Se passivoittaa ja ajatukset pyörii pelkotilojen ympärillä ja pilleripurkin ympärillä. Mene kokeilemaan työtukitoimintaa vaikkapa muutama tunti viikossa.Tekee hyvää tavata ihmisiä kodin ulkopuolella. Esim.Siivojaan hommaan opastetaan ja muihinkin hommiin.Minä päätin jättää tuon 4 seinän sisällä elämättömän elämän.Lääkitystä muokattin ja huomasin että minut ottettiin hyvin vastaan.Nykyään olen vakituinen työntekijä.Lääkitystä käytän enää tarvittaessa. Elämä on todellakin ihanaa! Aloitin myös pomoni kannustuksella jatko-opinnot.Minä! Jolle ehdotettiin eläkepapruja..

      • 1214

        Ihanan myönteinen viesti. Meidän muidenkin pitäisi vain kohdata pelkomme ja katsoa päivä kerrallaan mitä tuleman pitää.


    • kertg

      Itse pääsin ystävälle töihin.Ei tarvitse pelätä eikä jännittää kun tuntee toisen.Tavalliseen työ-paikkaan en pystyisi menemään.

      • ejt

        Voi ko olis mullakin sellainen ystävä jolla olisi tarjota palkallista työtä! Kyllä tässä omaehtoista poistumista tästä maailmasta olen ajatellut.


      • Niinio

        Hyvä ejt! Kysyn tässä, oletko kertonut avoimesti ongelmastasi? Jos ihmiset eivät tiedä, että et oikeasti tunne selviäväsi, he eivät ehkä ymmärrä tilannettasi. Ongelmasi kuulostaa sellaiselta, että tarvitsisit ehdottomasti apua siihen. Ehkä olet jo sitä hakenut. Jos et, rohkaise mielesi ja kerro tilanteestasi! Voimia sinulle!<3


    • Sos-foobikko

      En ole koskaan ollut työelämässä mukana pari lyhyttä työharjoittelua lukuunottamatta ja nekin on jääneet kesken ja olen jo 26-vuotias.

      • Sos-foobikko

        Olen Kelan kuntoutustuella eikä onneksi työkkäri ahdistele ja jos ahdistelis niin varmaan tappaisin itseni.


    • dsgvs

      Alkaahan tuo tuntumaan jo aika haastavalta, kun töissä alkaa paniikkihäiriön tapaista pukata enkä saa arkiöinä edes nukuttua kun jatkuvasti heräilen. Lienee ajan kysymys milloin tässä polla tilettää totaalisesti. Eikä siellä töissä edes pitäis olla mitään pelättävää, työkaverit on kivoja jne. mutta kroppa vaan näköjään tuumii toisin.

    • ejt

      Minä en kehtaa kertoa,että pelkään. Mutta kai se työkkärin virkailijalle pitäisi kertoa!! Tuosta kuntoutustuesta pitää ottaa selvää. Kaikki mun sisarukset ovat opiskelleet lukiot yliopistot ym. Miksi minusta tuli tällanen omituinen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe