Ranturille vaihtoehtoja?

M.D

Olen koittanut etsiä rantaan sinkittyä (tai alumiinista) järkevän hintaista telakkaa soutuveneelle ja tuulilasiveneelle. Helsingin venemessuilla oli esillä vain Ranturi sekä varsin massiivinen ja kallis kiskoilla liukuva alumiinitelakka. Luulisi, että saatavilla on Ranturin tyyppisiä malleja muiltakin valmistajilta. Olen löytäyt vain Tekno Trailerin vastaavan, joka kuvissa näyttää hyvältä ja on hinnaltaan Ranturia edullisempi. Onko muita?

10

3811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16plus9

      Syksyllä Uiva-näyttelyssä katselin Venos venetelakkaa. Se vaikutti näppärältä ainakin soutuveneelle. Tehty kylläkin muovista eikä metallista.

      • Anonyymi

        Se ei taida toimia kuin messuilla - sitä ei pystytä toimittamaan mihinkään, taitaa olla sellainen kanoottilaituri


      • Anonyymi

        Tietättekö yhtään oikeaa asiakasta joille ne on toimitettu? Luulen että tämä on joku kallis eu hanke jossa tuote ei toimi mutta hanketta jatkeaa eu rahoituksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietättekö yhtään oikeaa asiakasta joille ne on toimitettu? Luulen että tämä on joku kallis eu hanke jossa tuote ei toimi mutta hanketta jatkeaa eu rahoituksella

        Joo, on toimitettu. Toimii yllättävän hyvin seurakäytössä jossa kalustoa ei yleensä säälitä. Plussaa on ettei ole minkäänlaista huoltotarvetta (mahdollinen vinssi poislukien) eikä oikeastaan mitään terävää millä veneen rikkoisi vaikka ranturin onnistuisikin rikkomaan. Hinta on kuitenkin aika kova mutta kovissa hinnoissa ne kaikki ellei itse tee puusta ja yhdessä kesässä meriolosuhteissa ruostuvista venerullista.


    • 16plus9

      Syksyllä Uiva-näyttelyssä katselin Venos venetelakkaa. Se vaikutti näppärältä ainakin soutuveneelle. Tehty kylläkin muovista eikä metallista .

    • järvellähelppoa

      Tuo Venos näyttää näppärältä ja kevyeltä, mutta ikävä kyllä vain järvissä. Hämmästyttävän pitkä tulee sellaisesta aparaatista joka yltää matalaan veteen mutta pitää veneen korkean veden ulottumattomissa. Kyhäsin tuommoisen mökille parruista ja veneteloista, mutta ei sekään kaksisesti toimi, saa olla koko ajan ohjailemassa.

    • Nippus

      Tee puusta kelkka sille tl-veneelle. Joko irtorullilla, haet metästä 10 cm pätkiä, mistä teet kuorit rullat. Tai sitten kelkan etu ja takapäihin vaikka metalliputkesta sopivat rullat. Tasaisella rannalla liikkuu kevyesti vinssillä tai taljalla, tarvittaessa tasoitat kulkuväylää muutamalla laudalla. Toimii,mukava tehdä ja maksaa murto-osan noista rantureista.

      • Kätilö1967

        Juuri näin! Näin on meilläkin tehty. Hyvin toimii ja pääomaa ei ole kiinni kuin kympeistä satasaeen. Toimii ja helppo tehdä.


    • Venos-huhhuh

      Varovaisuutta hankintaan venokselta - älkää maksako mitään ennen kuin venos on kasassa!

    • RJT73

      Minulla ollut Venoksen venetelakka M 2 vuotta ja toiminut erittäin hyvin meren rannassa, vaikka vene vähän liian iso (5m ja 60hv -> 600kg). Laitoin vaakaputkien sisälle d 63mm lisäputket ja toiminut tosi hyvin. Toimitusaika venyi vähän, mutta palvelu oli asiallista. Nyt tarkoitus hommata toinen soutuveneelle. Suosittele myös hankkimaan lisäpätkän, jolloin vedenpinnan korkeusvaihtelut ei haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe