Olen koittanut etsiä rantaan sinkittyä (tai alumiinista) järkevän hintaista telakkaa soutuveneelle ja tuulilasiveneelle. Helsingin venemessuilla oli esillä vain Ranturi sekä varsin massiivinen ja kallis kiskoilla liukuva alumiinitelakka. Luulisi, että saatavilla on Ranturin tyyppisiä malleja muiltakin valmistajilta. Olen löytäyt vain Tekno Trailerin vastaavan, joka kuvissa näyttää hyvältä ja on hinnaltaan Ranturia edullisempi. Onko muita?
Ranturille vaihtoehtoja?
10
4337
Vastaukset
- 16plus9
Syksyllä Uiva-näyttelyssä katselin Venos venetelakkaa. Se vaikutti näppärältä ainakin soutuveneelle. Tehty kylläkin muovista eikä metallista.
- Anonyymi
Se ei taida toimia kuin messuilla - sitä ei pystytä toimittamaan mihinkään, taitaa olla sellainen kanoottilaituri
- Anonyymi
Tietättekö yhtään oikeaa asiakasta joille ne on toimitettu? Luulen että tämä on joku kallis eu hanke jossa tuote ei toimi mutta hanketta jatkeaa eu rahoituksella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietättekö yhtään oikeaa asiakasta joille ne on toimitettu? Luulen että tämä on joku kallis eu hanke jossa tuote ei toimi mutta hanketta jatkeaa eu rahoituksella
Joo, on toimitettu. Toimii yllättävän hyvin seurakäytössä jossa kalustoa ei yleensä säälitä. Plussaa on ettei ole minkäänlaista huoltotarvetta (mahdollinen vinssi poislukien) eikä oikeastaan mitään terävää millä veneen rikkoisi vaikka ranturin onnistuisikin rikkomaan. Hinta on kuitenkin aika kova mutta kovissa hinnoissa ne kaikki ellei itse tee puusta ja yhdessä kesässä meriolosuhteissa ruostuvista venerullista.
- 16plus9
Syksyllä Uiva-näyttelyssä katselin Venos venetelakkaa. Se vaikutti näppärältä ainakin soutuveneelle. Tehty kylläkin muovista eikä metallista .
- järvellähelppoa
Tuo Venos näyttää näppärältä ja kevyeltä, mutta ikävä kyllä vain järvissä. Hämmästyttävän pitkä tulee sellaisesta aparaatista joka yltää matalaan veteen mutta pitää veneen korkean veden ulottumattomissa. Kyhäsin tuommoisen mökille parruista ja veneteloista, mutta ei sekään kaksisesti toimi, saa olla koko ajan ohjailemassa.
- Nippus
Tee puusta kelkka sille tl-veneelle. Joko irtorullilla, haet metästä 10 cm pätkiä, mistä teet kuorit rullat. Tai sitten kelkan etu ja takapäihin vaikka metalliputkesta sopivat rullat. Tasaisella rannalla liikkuu kevyesti vinssillä tai taljalla, tarvittaessa tasoitat kulkuväylää muutamalla laudalla. Toimii,mukava tehdä ja maksaa murto-osan noista rantureista.
- Kätilö1967
Juuri näin! Näin on meilläkin tehty. Hyvin toimii ja pääomaa ei ole kiinni kuin kympeistä satasaeen. Toimii ja helppo tehdä.
- Venos-huhhuh
Varovaisuutta hankintaan venokselta - älkää maksako mitään ennen kuin venos on kasassa!
- RJT73
Minulla ollut Venoksen venetelakka M 2 vuotta ja toiminut erittäin hyvin meren rannassa, vaikka vene vähän liian iso (5m ja 60hv -> 600kg). Laitoin vaakaputkien sisälle d 63mm lisäputket ja toiminut tosi hyvin. Toimitusaika venyi vähän, mutta palvelu oli asiallista. Nyt tarkoitus hommata toinen soutuveneelle. Suosittele myös hankkimaan lisäpätkän, jolloin vedenpinnan korkeusvaihtelut ei haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379