R-KIOSKI yrittäjyys

Kauppiaaksiko

Hei!
Onko kellään mitään kokemuksia R-kauppiaana, negatiivisiä ja positiivisia kokemuksia kaivattaisiin...

59

4506

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miemi

      2v kokemus takana, eikä kaduta että tähän rumbaan läksin. Rankkaa on ja piiiitkiä päiviä, mut silti kannattaa. Ei sovi kaikille. Jos kiinnostaa ota aluepäällikköön yhteyttä ja käy kauppiaskioskeilla juttelemassa kauppiaitten kanssa.

    • Missä-kiskailet

      >>2v kokemus takana, eikä kaduta että tähän rumbaan läksin. Rankkaa on ja piiiitkiä päiviä, mut silti kannattaa.>>

      Kerros vähän missä päin Suomea R-kiskaasi pidät. Asukasluvultaan, minkä kokoinen kaupunki tai taajama suunnilleen kiskallasi on alla?

      Onhan noita hyviäkin kioskien paikkoja, liikennasemien tai jonkun ison teatterin tai urheilupaikan jne. lähellä. Mutta miitä hyviä paikkoja ei tavalliselle rivi-Franchising yrittäjälle anneta. Ne on R-ketjun omassa omistuksessa.

      Aika moni on R-yrittäjäksi alkanut, ja juuri niille heikoille paikoille. Sellaisiin joissa on 23.00 asti oleva K-kauppa tai Siwa tms vieressä, ja Veikkauksen vastaanottopiste vielä niillä itsellään. Niissä kiskan eloonjäänti on aika heikkoa. Siksi olisi ollut mukava kuulla jotakin niistä tienesistäsi, joita olet 2 v. aikana saanut. Monella menee negatiiviselle, eikä tilanne edes korjaannu vuosienkaan jälkeen.

      Sinulla siis olisi alkanut heti hyvin? Ja kun vaan jaksat 13..15 tuntista päivää tehdä, niin kohtalaisesti pärjäät? Vai pärjäätkö?

    • miemi

      Mun Ärrä on alle 7000as kunnassa. S ja K nurkan takana ja siwaan alle 1km. Ei ärrä kilpaile asiakkaista kaupan kanssa. ABC: kin kylältä löytyy ja silti ihmiset käy ärrällä tekemässä ostoksia, kahvittelemassa ja veikkaus/tupakkahankinnat on nopeasti hoidettu ärrällä.
      Alku oli hankalaa ja miinuksellakin on käyty. Tienaan sen verran että perheeni ruokin ja laskut maksan. Huimiin tuloihin ei tällä pääse, mutta riittävästi.
      Laita itse omat tulosi tänne julkisesti ;)
      Tunteja teen max12-13h /pv ja vapailen n.2pv viikossa. 2 työntekijää, joten joinain päivinä on 6h vuoroja. Jos tt saikulla teen jopa 20pv putkeen.
      Heikkoja paikkoja ei ole, on vain heikkoja yrittäjiä. Ei kassa kilise pelkästään sillä että lykkästään R-kyltti ja avataan kassa. Tarvitaan pikkasen muutakin. Hävikki minimiin ja tehdään asiakkaille hyvä fiilis käynnistä.
      On paljon helpompi pitää vakiasiakas kuin hankkia uusia.
      Onneakin yrittäjyys tarvitsee, ja hyvän tukiorganisaation. Sillä tarkoitan tietysti myös Ärrää, mutta enempi kuitenkin että kotiasiat on kunnossa eikä rakennella turhia pilvilinnoja.
      Kovaa työtä, mutta palkitsee.

    • entinenR

      Paskanpuhuja miemi olet!
      R-kioski ei ole kahvila. Ahtaassa paikassa seisaaltaan juotu kahvi kavereiden kanssa on kuin hanskaan veto.
      Veikkauksella ja tupakalla niin pienet myyntikatteet, että ei niillä elä.
      Hävikki minimiin: ei siinä suurta säästöä tule. Myyt lähellä viimeistä myyntipäivää olevaa tavaraa tai ei oota. ( R-kioskilla ei saa myydä ei oota). Isojenkaan kauppojen on vaikeaa arvioida menekkiään, saati sitten pikkuisen kioski. Jotta tavara ei pääsisi vanhaksi, niin tilataan vain vähän. Vanheneva tavara tai ei oo vie asiakkat muualle. (Ja vieläkäään R-kioskilla ei saa myydä ei oota).
      Varkauksia myyjän on hankalaa tarkkailla, vaikka kameravalvonta olisikin. Kassalla täytyy tehdä muutakin, kuin vain tuijotella kameranäyttöjä.
      Tavaran säilytystilat ovat pieniä. Jokapäiväinen kuljetus tuoretavaroille pienelle liikkeelle nostaa tavaroiden hintoja. Suuri tilausmäärä tai harvemmat toimitukset voivat jäädä myymättä. (Ja vieläkään ärrällä ei saa myydä ei oota).
      Kokemus voi toivottavasti opettaa oikeisiin tilausmääriin.
      Ainoa asia millä kioski voi kilpailla on palvelu. Sanoa kohteliaasti päivää ja näkemiin. Tupakka-askin ostajalle tai veikkauksen jättäjälle tällä ei ole suurtakaan merkitystä.
      R-kioskilla on tiukka linja kioskiensa ulkomuotoon ja tavaravalikoimaan. Niillä ei voi kilpailla.
      Tukea ärrä antaa??? Vai vaihtaako kauppiaan uuteen hölmöön?
      Maksut ärrälle täytyy suorittaa aikataulun mukaisesti ja myyntitavoitteisiin päästä.
      Lähes kaikki (ja oikeastaan kaikki) on tarkoin määrätty ketjun toimesta.

      • Triip

        Hei EntinenR. Oletkohan vaan yksinkertainen epäonnistuja :D

        Pakko vastata väitteisiisi:
        1 R-kioski ei ole kahvila. Ahtaassa paikassa seisaaltaan juotu kahvi kavereiden kanssa on kuin hanskaan veto.
        V: Melkein joka Ärrällä on nykyään pöytä ja pari tuolia. Hanskaanvedosta lentää pihalle.

        2 Veikkauksella ja tupakalla niin pienet myyntikatteet, että ei niillä elä.
        V:Ärrällä on myynnissä paljon muutakin kuin mainitsemasi. Saamani tuotto riittää menoihini. En multirikkaaksi näillä tuloilla koskaan pääse, mutta ei tavan duunarikaan.
        3 Hävikki minimiin: ei siinä suurta säästöä tule. Myyt lähellä viimeistä myyntipäivää olevaa tavaraa tai ei oota. ( R-kioskilla ei saa myydä ei oota). Isojenkaan kauppojen on vaikeaa arvioida menekkiään, saati sitten pikkuisen kioski. Jotta tavara ei pääsisi vanhaksi, niin tilataan vain vähän. Vanheneva tavara tai ei oo vie asiakkat muualle. (Ja vieläkäään R-kioskilla ei saa myydä ei oota).
        V: Hävikkiä ei tule kun myydään tuotteet pois, asiakkaille.

        4 Varkauksia myyjän on hankalaa tarkkailla, vaikka kameravalvonta olisikin. Kassalla täytyy tehdä muutakin, kuin vain tuijotella kameranäyttöjä.
        V: Riippuu tietysti paikasta, mutta meillä ei juurikaan juoksukaljoja tai karkkivarkaita ole. Pääsääntöisesti ihmiset ovat rehellisiä. Kyyninen asenteesi voi laittaa sinut kuvittelemaan jotain muuta
        5 Tavaran säilytystilat ovat pieniä. Jokapäiväinen kuljetus tuoretavaroille pienelle liikkeelle nostaa tavaroiden hintoja. Suuri tilausmäärä tai harvemmat toimitukset voivat jäädä myymättä. (Ja vieläkään ärrällä ei saa myydä ei oota).
        V: Suuria säilytystiloja ei tarvita kun tuotteet ovat hyllyssä myynnissä. Ei asiakkaat niitä varastosta osta. Kuormat tulevat kerran tai 2 viikossa, ei jokapäivä.
        6 Kokemus voi toivottavasti opettaa oikeisiin tilausmääriin.
        V: Täysin samaa mieltä kanssasi

        7 Ainoa asia millä kioski voi kilpailla on palvelu. Sanoa kohteliaasti päivää ja näkemiin. Tupakka-askin ostajalle tai veikkauksen jättäjälle tällä ei ole suurtakaan merkitystä.
        V: Hymyllä ja hyvällä palvelulla on suuri merkitys kaikille asiakkaille.

        8 R-kioskilla on tiukka linja kioskiensa ulkomuotoon ja tavaravalikoimaan. Niillä ei voi kilpailla.
        V: Taas väärä käsitys. Ei linja ole lainkaan niin tiukka kun annat tässä ymmärtää. Tottakai tietyt pelisäännöt, mutta vapaasti saan itse päättää monista asioista. Ketjulla on etuja ja haittoja. Miksi haluaisin puuttua kioskin ulkomuotoon? Johan rakennusviranomaisillakin saattaa asiasta olla oma näkemys. Monet vaatimukset eivä liity Ärrän vaatimuksiin vaan lakiin ja asetuksiin.
        9 Tukea ärrä antaa??? Vai vaihtaako kauppiaan uuteen hölmöön?
        V: hölmö olen kun vastailen näihin typeriin ja tuulestatemmattuihin väitteisiin

        10 Maksut ärrälle täytyy suorittaa aikataulun mukaisesti ja myyntitavoitteisiin päästä.
        V: täytyyhän sähkö, puhelin, jäte, vakuutus yms. laskut hoitaa ajallaan ihan jokaisessa kotitaloudessakin. Vai jätätkö ne oman harkinnan mukaan joskus maksamatta?
        Ja viimeisenä kiteytettynä tietämättömyytesi asioista : Lähes kaikki (ja oikeastaan kaikki) on tarkoin määrätty ketjun toimesta.
        V: Yksinkertaiselle yksinkartaisesti: Ei pidä paikkaansa.


    • 22potee

      Aikataulun mukaan kesään mennessä pitäisi kaikki R-kioski Oy:n omistuksessa olevat ärrät kauppiaistaa. Aika skeptinen olen tuon aikataulun suhteen. Kyllä pääkaupunkiseudulta löytyy paikkoja joihin voi olla haasteellista saada kauppiasta koskien juuri tuota kilpailutilannetta päivittäistavarakauppojen suhteen. Onko täällä yhtään ns. vanhan mallin kauppiasta joka on tehnyt jatkosopparin Reitanin kanssa?

    • tulevatyötönkö

      Vuoden 2014 joppuun mennessä piti jo kaikki Ärrät olla kauppiailla. Tavoteaikaa jatkettu siis.
      Mihin ei kauppiaita saada, lakkautetaan

      • kuismouhii

        Aika julmaa jos noin toimittaisiin! Toivoisin PAMilta aktiiviempaa roolia tässä tilanteessa. Onko minkäänlaista keskusteluyhteyttä pääkonttoriin? Haluaisin myös kuulla pääluottamusmieheltä mikä tilanne on tällä hetkellä jotta tulisi jotain infoa. Löysässä hirressä roikkuminen ei ole kiva tunne.


      • hirteenvaan

        Reitan on Frankkuketjujen kuningas. Niiden toiminta on vaan kauppiasvetoista.
        Mitähän Pamilla olisi yrityksen toimintatapaan sanomista. Ei niin mitään.
        Jos työntekijä tekee työnsä hyvin, saa se kauppiaalta töitä. Loppuu se siivellä-eläjien perässäraahaus.


    • Meijaana333

      Olen ns. uuden mallin kauppias ja voin suositella ilomielin uraa muillekin.
      Viime vuoden verotettavat tuloni oli hieman päälle 40 000 €. Viikossa teen noin 50-60 tuntia töitä ja lomaakin olen pitänyt kolmisen viikkoa. En miljoonia tee, mutta mulle ihan riittävät tulot ja oma pääomakin pysynyt plussalla. Pienehkö kaupunki, lähiökiska ja kilpailuetäisyydellä myös Siwaa, Cittaria, Prismaa ja Tokmannia. Paljon riippuu omasta asenteesta ja asiakaspalvelun laadusta.

      • wesdfsfdsd

        En ole kioskinpitäjä, mutta olen tehnyt yrittäjänä töitä päivässä 7-8h päivässä, 5pv/viikossa ja päässyt samaan tulokseen . Jos olisit ns villi kioski, niin sullekin jäisi enemmän rahaa eikä tarvitsisi tehdä ylipitkiä päiviä.

        Ylipitkiä päiviä kyllä joitakin vuosia kestää, mutta mitä vanhemmaksi tulet, niin huomaat että ei sitä enää niin jaksakaan vain muutaman tunnin yöunilla painaa 10h päiviä.. Ja minusta ainakin nykyään mukavempaa lomailla ja viettää vapaa-aikaa, kun olla töissä.


    • Pelastaudu

      http://www.vauva.fi/keskustelu/3914173/ketju/kannattaisikohan_ruveta_r_kioski_kauppiaaksi/sivu/3
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/8414899

      Varoitan sinua/teitä vilpittömästi ja toivon erittäin kovasti, että ette lähde mukaan!! Kokemuksen syvällä rinta-äänellä. Olisinpa itse lukenut keskustelupalstoja ennenkuin aloitin homman. Olisinpa ottanut ne ruusunpunaiset lasit hetkeksi pois ja olisinpa heittänyt kerrankin peruspositiivisen asenteeni nurkkaan. Jossain täällä nimiteltiin ikävästi luovuttajaksi tai epäonnistujaksi tms. ilmeisesti kauppiasta tms. Tämä on mahdotonta!! Ei auta iso paikkakunta, vilkas liikepaikka, vakkariasiakkaat yms. Mietipä hetki. Jos myyt päivässä puolet tuotoista pelejä ja niistä jää käteen n. 6%. Päivämyynti 6000 e. Siitä 3000 e pelejä. Kate puhtaana 180 e. 50 h viikossa ei riitä omiksi työtunneiksi. Auki ollaan aina 365 pv/v. Mitään et voi tehdä ilman ketjun lupaa. Laskutkin maksetaan puolestasi eikä alkuperäisiä toimiteta sinulle tarkastettavaksi. Kaikki 'hoidetaan' puolestasi, mutta selvityksiä et saa miksi mitäkin on 'hoidettu'. Anelen, älkää astuko uppoavaan laivaa. Liitot ja lakimiehet ovat jo saaneet vihiä niin monelta taholta ympäri maata, että jossain vaiheessa paukahtaa. Ja kenen käsiin jää esim. epäinhimillisistä olosuhteista johtuvat korvausvaatimukset työntekijöille? Kauppias maksaa kaiken... En toivo tätä kohtaloa pahimmille vihamiehillenikään. Älkää.

      • Ärräävaankaikille

        Surullista että kokemuksesi R-kauppiaana ei onnistunut toivomallasi tavalla. Kirjoituksesta ei selviä kuinka kauan urasi kesti. Epäilen kuitenkin ettet yrittänyt tarpeeksi, tai oikeilla keinoin. Ainakaan laskelmasi ei pidä kutiaan, enkä ymmärrä miksi väität ettei laskuja toimiteta sinulle tarkastettavaksi. Kaikkeen ei todellakaan tarvitse "ketjun lupaa" ja itse olen ainakin saanut selvityksiä kaikesta mikä on mieltäni nakertanut.
        Takana minulla on 7 vuotta vanhan mallin kauppiaana ja nyt 2v uutta mallia kahdella kioskilla. Oma kokemukseni on että Reitan on hyvä yhteistyökumppani, jonka kanssa on helppo sopia asioista ja sovitut asiat pitävät.
        Todellakin ruusunpunaiset lasit pois päästä, ei niitä yrittäjällä voi olla millään alalla.
        Helpolla ei raha tule. Jos helppoa rahaa haet: sossu tai kela voi ehkä auttaa.
        Työtä pelkäävät käy palkkatöissä. Yrittäjyys on elämäntapa.
        Frankku-sopimukset on lain mukaiset ja jokainen kauppias ihan itse sopimuspaperit vapaaehtoisesti allekirjoittaa. Turha nurista jälkeenpäin kun rahaa ei vuolaasti tilille virtaakkaan. Itse se raha on sinne leivottava.
        Mitä tarkoittaa: epäinhimillisistä olosuhteista johtuvat korvausvaatimukset työntekijöille?
        Vai kohtaloa syytät (ja ärrää) kun kävi huonosti? Ihan itse elämäsi rakennat ja jokaisen pitäisi itse kantaa vastuu omista mokistaan.


      • 8kk

        Vastaan sinulle: Miksi täällä pitää vastata noin typerällä ja lapsellisella tavalla syytellen ja moittien? 'Menee sossuun, omat mokat yms.' Olen ollut menestyvä yrittäjä vuosia. Koskaan en ole tarvinnut sossua tai kelaa ja elintaso on kohdallaan. Olen tehnyt töitä enemmän kuin voit kuvitellakaan. Miksi edes vastaat noin? Itse olen rakentanut elämäni ja elätän perheeni. On naurettavaa hyökätä silmille, jos joku kertoo omat kokemuksensa. Vai oletko kuitenkin R-kioski Oy:n leivissä ja tämä on tapasi toimia? Miksi muuten hyökkäät palkkatyöläisten silmille? Ilman heitä ei olisi meitä yrittäjiäkään. Hassua, sillä käsittääkseni jokaisella Ärräkauppiaalla on myös työntekijöitä. Koetko että omat työntekijäsi ovat työtä pelkääviä? Näinkö ajattelet heistä. Kohteletko heitä sen mukaisesti? Itse arvostin jokaista työntekijääni ja he tekivät hyvää työtä ja hyvällä asenteella. Kohdallani vain ei mikään toiminut yritystoimintaa ajatellen. Ymmärrän, että R-kioski Oy:n myyjästä yrittäjäksi siirtyvät kokevat asiat toisin, sillä heillä ei ole tietoa muusta toimintatavasta. Mutta esim. minä, joka tulen liike-elämän asiantuntijatehvistä ja tunnen yritysten toimintatavat ja -mallit; en ole kymmeneen vuoteen törmännyt kertaakaan näin suljettuun ja salattuun malliin. FR-mallissa sekä FR- antajan että FR-ottajan välillä pitää vallita läpinäkyvä kumppanuussuhde. En lähde ruotimaan kuinka laajasti alaa tunnen, sen verran että FR-toiminta on hyvin tuttua mutta myös ns. perinteinen yritysmalli.
        Kirjanpito valmistuu kaikessa hiljaisuudessa, kuukauden raportit saat vasta seuraavan kk lopulla, laskuja et näe etkä tiedä niiden perusteita, laskuriveillä miinuksia, plussia, lukuja joiden vastaavuutta et voi 100% tarkkuudella itse varmistaa. FR-maksujen määrät vaihtelevat suuresti, joka estää että vilkas kioski ei voi tuottaa suhteellisesti enempää voittoa omistajalleen kuin hiljainen. Samalla työmäärällä hiljaisessa kioskissa tienaat saman. Tai ainakin kohtuuttoman paljon verrattuna työmäärään vilkkaalla paikalla. Totuushan tämä on, miksi sitä peittelemään? Sitä tarkoitan ruusunpunaisilla laseilla myös: rohkeutta havaita tällaisia epäkohtia, vaikka ne johtaisivatkin siihen tilanteeseen, että huomaat että välistävedon makuhan tässä on. Pahoittelen, jos negatiivisella kokemuksellani pilasin päiväsi. Käsittääkseni kuitenkin sana on täällä foorumissa vapaa ja keskustelun aloittaja nimenomaan pyysi negatiivisia ja positiivisia kokemuksia. Onnea ja menestystä sinulle, hienoa että koet toimintasi sujuvan etkä ole havainnut epäkohtia.


      • r-huijatut

        Kirjoitat täysin asiaa ja tasan niin miten todellisuudessa nämä menevät. Jos itse tosiaan olisin ymmärtänyt näitä keskusteluja lukea jo melkein 4 vuotta sitten, en olisi tässä tilanteessa kuin nyt olen. Alussa kaikki maalattiin niin kauniiksi mutta kun olit tyhmyyksissäsi uskonut ja nimesi sopimukseen laittanut, niin eipä se ihan sitä ollutkaan mitä niin kauniisti puhuttiin. Homma sinänsä on kivaa ja varmaan rivimiehenä ehkä jonain päivänä sitä vielä tekisinkin, mutta kauppiaan silmin maailma on kylmä, raaka ja huijattu. Kirjanpidosta ei ymmärrä mitään; ei kauppias eikä ketjun kirjanpitäjä. Jos yrität kysyä selvennystä, et sitä ikinä tule saamaan. Jos ostat esim kaupasta wc-paperia kioskin omaan käyttöön, ne merkitään kauppiaan palkaksi/palkkaotoksi. Samoin kun aloittaessa oli oma tietokone kotona millä tein töitä. Kone hajosi ja jouduin työni vuoksi ostamaan uuden. Sekin merkittiin kirjanpitoon omaksi palkakseni. Nyt sitten väitetään minun nostaneen liikaa palkkaa. Mistähän johtuisi?

        Olen turhautunut siihen että vaikka täällä palstoilla on paljon meitä sellaisia r-kauppiaita jotka rehellisesti kertovat tämän homman raadollisen puolen, meitä kuitenkin yritetään hiljentää ja syyllistää, ettei homma muka oikeasti niin mene että vika on vaan meissä. No, jos vika on vaan meissä, niin miksi meitä on niin paljon ja miksi ärrää vastaan olevia voitettuja oikeusjuttujakin on niin paljon? Satun vaan tietämään senkin asian.


      • oikeeyrittäjä

        "Kone hajosi ja jouduin työni vuoksi ostamaan uuden. Sekin merkittiin kirjanpitoon omaksi palkakseni."

        Huh huh, mitä touhuu....siis ostat yrityksellesi tietokoneen tms...niin sitä ei mukamas voi ostaa ja vähentää liiketoiminnassa ? Älkää nyt hyvät ihmiset tollaseen pallotukseen lähtekö, jos toi asia on totta.
        Yrittäjän nostama palkka on "kallista" kun se lopulta päätyy omalle tilille ja ei sillä tosiaan ostella mitään yritystoiminnalle kuuluvia ostoja...


    • Ärräävaankaikille

      Saattoi väitteeni osua oikeaan kun noin kiihdyit :D
      Nimenomaan täällä piti kertoa hyviä ja huonoja, mutta totuudessa kuitenkin tulisi pysyä. Jos selkeitä valheita latelet, tottakai huomautan asiasta.
      Alkuperäisen kysymyksen esittäjä nimenomaan pohti R-uralle lähtemistä ja sinä heität "kokemuksen syvällä rintaäänellä" väitteitä joista ei ilmeisesti ole kuitenkaan täyttä ymmärrystä.
      Suurinosa nykyisistä kauppiaista on tyytyväisiä valitsemallaan tiellä. Kaikista ei tähän todellakaan ole.
      Miettikää tarkkaan mitä elämältä haluatte ennenkuin raapustaa nimeä papereihin, jotka TIETENKIN on luettu ja YMMÄRRETTY.

      • Hyväfiilis

        En kiihtynyt. Ainoastaan moittimiset ja arvostelut toisia kohtaan aina harmittavat. Se on jollain lailla hassua, että erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia henkilökohtaistetaan. Kantasi on yhtä oikea kuin minunkin. En väitä ettet sinä pysy totuudessa, vaikka en koekaan että olet oikeassa. Totuuden tietää vain asiat itse kokenut. Good for you -asenteella on aina hyvä mennä. Hyvää jatkoa. Ihan vilpittömästi. Kaikille ärräläisille ja sieltä poistuneille! Elämä on ihanaa vaikka työ olisikin iso osa sitä.


    • Piskithaukkuu

      Oon tässä seuraillut tätä keskustelua. Nyt alko pännimään kympillä ton ärrähehkuttajan jutut. Lopetin ekan kolmen vuoden pätkän jälkeen hommat myös.Ihan samaa mieltä asioista ton viimesimmän eroon päässeen kanssa. Samat epäkohdat ja muut jutskat. Allekirjotan kaikki ja lisääkin olis varastossa. Mutta eiköhän me kaikki olla ihan asiallisia ja aikusia ihmisiä (kai), eikä täällä arvostella niitä jotka on lopettanu. Syyt varmaan aika hyvät, enkä usko että kukaan a)laiska b)tyhmä c)muuten vaan löysäilijä ees lähtis alottaan hommaa. On siinä alotusvaiheessa sellanen ruljanssi. Ihan samoin sua vois arvostella tollasesta hurmoshengestä, mutta sehän on siistiä että oot noin mukana täysillä. Mun kohdalla homma oli niin, että hienot työntekijät, asiakkaita piisas eikä kilpailijoita lähellä. Homma vaan ei toimi=tuota. Hirvee määrä hommaa verrattuna siihen mitä jää käteen. Ei pysty mistää varmistaan onko rahat menny sinne mihin piti ja onko ne jutut hyvitetty mitä piti. Toi on muuten aika moinen juttu toi, että edelliskuukauden numerot näät vasta seuraavan kuun lopussa. Ja onhan se ihan totta, että paskamaisissa olosuteissa siellä hommia paiskotaan. Jos on hätä niin pidättele ja jos on nälkä niin haukkaa siinä seisten voikkaria samalla ku palvelet vakioveikkaajaa. En ite ees enää käy ärrällä asioimassa kun ottaa pattiin hyvien tyyppien puolesta. Nyt oon osakkaana ite muissa hommissa ja kyllä se vaan niin on että pienemmällä työmäärällä ja paljon isommilla vapauksilla hoitaa hommaa saa rutkasti enemmän pätäkkää. Voi matkustaa monta kertaa vuodessa perheen kans, kotona on aikaa olla ja harrastaa ja silti omat hommat tulee tehtyä kympillä ja tuottavasti. Tsemppii kaikille.

    • Kovatoppirahat

      Ei kannata. Olin ja lopetin. Tosi huonot olotilat asiasta. Ihan vedätysmeininki. Kaverini tuskailee vielä vuoden sopimuksesssa kiinni. Tekee pahaa seurata sivusta. Ei viitsi edes täällä avata hommaa kun vieläkin sapettaa koko juttu niin pahasti.

    • näinVaanSivusta

      Hyvä, että täällä avaatte asiaa.

      Tuo hävikki ja pienet tilauserät ovat täysi ongelma, jo esillepanonkin kannalta.

      Ärrän layout kun on vähän mallia "suriseva" kylmälaite. Eli ärrät ovat sisältä kuin luurankoja, joissa myydään luurankoja.

      Se esillepano ja houkuttelevuus pitäisi olla paljon enemmän, kuin nykyinen huolella uusittu keltasininen hieno mainosvalo. Yksinkertaisesti R-kioski pitäisi olla jotain ABC:n, verkkokaupan ja kahvilan väliltä.

      Jos tämä on ketjuohjauksen tulos ja tarkoitus, niin enpä voi suositella kellekkään.

      Niin ja toivois, ettei R-palkkapomot tänne kirjoittaisi mainoksiaan.

    • Miimu65

      Mielipiteitä jokaisella omansa.
      Itselläni jo usean vuoden kokemus Ärrästä, enkä allekirjoita noita mustamaalaus-yrityksiä. Toki niitä huonojapuoliakin on, kuten missä tahansa työpaikassa.
      Ärrällä on kiva olla töissä ja kauppiasuraa 3 vuotta takana ja juuri uusin sopparin seuraavallekin jaksolle.
      Mene Ärrälle ja juttele suoraan kauppiaille. Älä usko pelkästään keskustelupalstojen kirjoituksia.

      • hahhattelua

        Menin kuudelle ärrälle kuunteleen mielipiteitä kauppialta ennen kuin aloitin hommat. Kaikki loistavaa, mitään ei ollut miinuspuolella vaikka kuinka koitin kysellä. Aloitin hommat. Kaikki kusee ja nyt näiden kuuden 'kolleegan' kanssa vituttaa samat asiat ja niitä yhdessä puidaan. Kusetusta?? Kyllä. Miksi helvetissä kauppiaat on yhtä hymyä kun niiltä käy kyseleen asiaa ja todellisuus on muuta? Jääkä asiakaspalvelu niin pahasti päälle ettei enää osaa myyntipuheiltaan olla rehellinen? Vai pelkääkö aluemyyntipäällikköa kaikki ja kukaan ei uskalla kertoa todellisuutta? Amppi kyllä kuulee kauppiaskandidaatilta jos joku on puhunut 'pahaa' eli kertonut tosijuttuja. Ei voi luottaa ei! paska duuni. Mitä sitä kaunistelemaan.


      • KeskiSuomenhuijaus
        hahhattelua kirjoitti:

        Menin kuudelle ärrälle kuunteleen mielipiteitä kauppialta ennen kuin aloitin hommat. Kaikki loistavaa, mitään ei ollut miinuspuolella vaikka kuinka koitin kysellä. Aloitin hommat. Kaikki kusee ja nyt näiden kuuden 'kolleegan' kanssa vituttaa samat asiat ja niitä yhdessä puidaan. Kusetusta?? Kyllä. Miksi helvetissä kauppiaat on yhtä hymyä kun niiltä käy kyseleen asiaa ja todellisuus on muuta? Jääkä asiakaspalvelu niin pahasti päälle ettei enää osaa myyntipuheiltaan olla rehellinen? Vai pelkääkö aluemyyntipäällikköa kaikki ja kukaan ei uskalla kertoa todellisuutta? Amppi kyllä kuulee kauppiaskandidaatilta jos joku on puhunut 'pahaa' eli kertonut tosijuttuja. Ei voi luottaa ei! paska duuni. Mitä sitä kaunistelemaan.

        Sama täällä. Kävin neljällä kioskilla jututtamassa kauppiasta kun mietin aloittamista. Pelkkää hyvää ja kaunista. Koitin myös kysellä, että eikö mitään negatiivista, koska olisi tosi tärkeää kuulla niitäkin juttuja. Ei mitään, kaikki toimii mainiosti. Aloitin hommat. Neljän kuukauden jälkeen yksi näistä hehkuttelijoista kyselee että, no, joko olet ihan kypsä hirteen ja huomannu homman luonteen... siis mitä hlvttiä!! Siksihän juuri kävin kyselemässä että olisi osannut ottaa asioita huomioon päätöstä tehdessä!! Komppaan edellistä, ihan varmasti on joko a) pelko että aluemyyntipäällikkö saa kuulla kauppiasuraa miettivältä että joku on kertonut ei-niin-kivoja totuuksia b) haluavat elää omassa kuplassaan että kyllä kaikki on hyvin vaikka tietävät todellisuuden mutteivat voi sitä tunnustaa c) haluavat vetää muitakin mukaan suohon d) saavat rekrytointiavusta jotain hyvää itselleen ketjulta. Minulle ainakin osoitettiin, keneltä kannattaa kysellä. nimim. puolet jäljellä


      • Ärrällä

        Vai on keskisessä Suomessa tyytymätöntä?
        Todellisuutta on näköjään monenlaista. Liekkö vaan yleisesti asenne elämään.
        Kaikissa ammateissa ja jokaisessa työssä on huonoja puolia ja Ärrältäkin niitä löytyy. Paljon on uutta järjestelmissä ja Reitanin myötä muutoksia tulee runsaasti. Muutokset ei tapahdu hetkessä ja joillain sopeutuminen on vaikeampaa.
        Itse olen tyytyväinen kauppias nyt 12v ja jatkan tästä eespäinkin.


      • Anonyymi
        Ärrällä kirjoitti:

        Vai on keskisessä Suomessa tyytymätöntä?
        Todellisuutta on näköjään monenlaista. Liekkö vaan yleisesti asenne elämään.
        Kaikissa ammateissa ja jokaisessa työssä on huonoja puolia ja Ärrältäkin niitä löytyy. Paljon on uutta järjestelmissä ja Reitanin myötä muutoksia tulee runsaasti. Muutokset ei tapahdu hetkessä ja joillain sopeutuminen on vaikeampaa.
        Itse olen tyytyväinen kauppias nyt 12v ja jatkan tästä eespäinkin.

        R-kioskin viestintä osaston valkopesu kommentteja....


    • Kauppias2005

      Jos Ärrä-kauppiaana olo olisi niin kamalaa, kuin jotkut täällä väittävät, niin miksi muutamat kauppiaat ovat työssään viihtyneet jo vuosia. Eivätkä ole lopettamassa?
      Voisiko tehdä johtopäätöksen ettei tämä nyt niin kamalaa olekkaan ! ;)
      Työ ei vaan sovi kaikille.

      • reiluvuosivielä

        Nimenomaan -muutamat-. Kai sinäkin hyvä kauppiaskollega olet seuraillut kauppiaiden keskusteluja asiasta ja huomaat kuinka paskat tunnelmat on meneillään suurimmalla osalla.


    • 1114

      Kaikista ei vain ole yrittäjiksi. Sam se, mikä yritys, kaikista vaan ei ole siihen. Itse haastattelin useita yrittäjiä ennen yrittäjäksi ryhtymistä. Ne, jotka eivät menestyneet, eivät ihmetyttänyt lainkaan. Asenne vaan oli pielessä. Ne, jotka menestyivät, opettivat paljon ja erottuivat selkeästi muusta massasta.

    • Eisaaarvostella

      Sain vinkin yhdeltä kauppiaalta tästä meneillään olevasta keskustelusta. Aika hurjaa. Kauppias minäkin. Tänään sain tiedon yhden kauppiaan lopettamisesta tosi lyhyen ajan jälkeen. Pari viikkoa sitten sain kuulla kahdestakin jotka eivät olleet sopimuskautta loppuun. Näihin ei kyllä päde 'kaikista ei ole yrittäjiksi'. Ovat meinaan olleet yrittäjiä jo vuosia ja muutenkin mukana yritysmaailmassa. Tuntuu typerältä näin kauppiaana, että täällä on 'meikäläisiä' rääpimässä naamaansa näille joiden hommat ei ole onnistunut. Pilaatte meidän maineen!! Vaikk olen ollut itse toistakymmentä vuotta yrittäjänä, lopetan sopimuskauden jälkeen. Tosiasiahan on, että tämä ei kannata taloudellisesti. Luulen että asemat yms. erikoispisteet ovat asia erikseen. Jos sain pienyrittäjänä ennen nostaa väh. 3500 e kk palkkaa kuukausittain (yleensä enemmän), lisäksi firmalla varoja hoitaa laskuja, vähän omiakin hankintoja, ja vuoden päätteeksi vielä joka vuosi extraa, nyt kauppiaat halki maan kärvistelee pikkupalkoilla. Itsekin pystyn nostamaan ensi kuussa vain alle tonnin, ettei mene pakkaselle. Ja tämä ei johdu millään lailla kioskin hiljaisesta sijainnista, siitä että en osaisi tehdä kannattavasti ostoja tai että rahaa hukkuisi muualle kuin välttämättömiin kioskin toimiin. Franchise maksut, R-kioski Oy:n liian tiukasti tekemät budjetit yms. syövät kannattavuden. Nämä lopettavat ovat näköjään myös sen huomanneet ja haluavat laittaa taloutensa kuntoon. Ollaan me nyt mainitsemasilaisia 'yrittäjiä' ja annetaan kaikkien kertoa totuus omasta asiastaaan ilman että aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin. Olen itsekin lopettaja, koska odotan vuoden loppuun sopimuskauden päättymistä. Yrittäjyyttä en silti lopeta, jatkan vain kannattavammalla toiminnalla.

    • Nopeaajamukavaa

      Suurin osa kauppiaista ovat tyytyväisiä työhönsä. Vain murto-osa narisee jokaikisestä asiasta.
      Ketjua on toki helppo syyttää, ja tietysti kaikkia muitakin omasta epäonnistumisesta, mutta syy löytyy peilistä.
      Tämän keskusteluketjun lopettaneet kauppiaat; kantakaahan vastuu omasta epäonnistumisestanne ja lakatkaa syyttämästä muita. Itse olette ratkaisunne tehneet.

    • Kiskojen-aika-ohi

      >> Suurin osa kauppiaista ovat tyytyväisiä työhönsä. Vain murto-osa narisee jokaikisestä asiasta. >>
      Tuo ei päde ylipäätänsä kioskikaupan suhteen. Ja etenkään R-kioskiketjun suhteen, jossa kiskanpitäjä joutuu ohkaisista katteistansa elättämään Franchising organisaatiotakin, oman perheensä lisäksi.

      >> Ketjua on toki helppo syyttää, ja tietysti kaikkia muitakin omasta epäonnistumisesta, mutta syy löytyy peilistä.>>
      Syy ei löydy peilistä. Kuten edellä ovat useammatkin kertoneet, niin R-kioskeilla ovat yrittäneet jo vuosikausia muualla yrittäjinä toimineet. Eivät ole onnistuneen R-kiskansa kanssa.
      Kioskinpito ja siellä Lotto-kuponkien vastaanottaminen on yksinkertaisesti auringonlaskun ala. Normaalit ruokakaupat ovat laajentaneet aukioloaikojaan niin myöhäisiksi, 21.00...23.00 saakka, ja ovat auki myös sunnuntaisin, että kioski ei pysty palvelemaan edes tälläkään alueella enää. Veikkauksia otetaan useissa kaupoissa vastaan, ja Netissä pelataan myös. Kioskeja ei ysinkertaisesti enää tarvita, niinkuin vielä 1970...1990 luvulla tarvittiin.

      >> Tämän keskusteluketjun lopettaneet kauppiaat; kantakaahan vastuu omasta epäonnistumisestanne ja lakatkaa syyttämästä muita. Itse olette ratkaisunne tehneet.>>
      Kyse on siitä että R-kioskiketju maalailee potentiaalisille kauppiasyrittäjille edelleenkin sellaisia "vanhan ajan" kioskikaupan business-kuvia. Kivat kanta-asiakkaat käy jatkuvasti kahvikupposella, Lottoavat ja ostavat pinkan naistenlehtiä samalla. Kivaa seuranpitoa ja hyvää, kannattavaa kioskikauppaa kauppiaalle.
      Maailma on kuitenkin muuttunut niin paljon, että kioskit ovat yksinkertaisesti jääneet jalkoihin. Niitä ei enää tarvita, koska samat palvelut saa muualta, muista liikkeistä sekä kattavammin ja edullisemmin.

      • 21.11

        Meillä on R-kioskin vieressä Alepa. R-kiska myy etupäässä jätskiä, karkkia ja ottaa vastaan Lottoja. Kiska on auki klo 21:een. Viereinen Alepa myy laajemmalla valikoimalla ja halvemmalla myös jätskiä ja karkkia. Alepa on auki klo 23:een. En tiedä onko Alepassa Loton vastaanottoa, mutta sieltä saa käteistä S-pankin kortilla.

        Kuten edellinen kirjoittaja jo analysoi, R-kiskoilla oli oma elämänkaarensa ja se alkaa nyt olla ohi. "Tavalliset" ruokakaupatkin palvelevat pidempään ja monipuolisemmin. Mikä on sitten R-kioskin kilpailuetu? Mikä on se "juttu", jonka takia asiakas menisi siihen kalliimpaan pienen valikoiman kioskiin, eikä viereiseen Alepaan?


    • r-huijatut

      Olemme hieman reilut 3 vuotta olleet R-kusetuskauppiaana ja nyt meidät aiotaan hiillostaa pihalle kesken sopimuskauden.

      Otimme kioskin, joka oli ketjun lopetusuhan alla. Nostimme nollakioskin 80% tuottoisammaksi tälle päivälle. Eipä vain näy meidän viikkotilityksissä mitään!

      Ensimmäiseen kahteen vuoteen ei pystynyt edes nostamaan palkkaa. Nyt kun nostit palkkaa, sanotaan että oot nostanut liikaa. Pitää maksaa takaisin tai lukkosepät tulee!! Tämä todellakin läväytettiin päin naamaa ja pistettiin selkä seinää vasten vaikka et oikeasti edes tehnyt mitään väärää!!

      Tässä keskustelussa on aiemmin tuotu samat asiat esiin mistä me monet liikaa vaienneet kauppiaat olemme kärsineet.

      Älkää j******a IKINÄ RUVETKO TÄHÄN HOMMAAN JA PILATKO ELÄMÄÄNNE!!!

      Tämä on helppoa Suomessa tehdä jossa ei ole olemassa franchising-liittoa kuten muissa maissa on.

      MEILLÄ TÄMÄ ASIA EI TODELLAKAAN JÄÄ TÄHÄN!! ME VIEMME ASIAN OIKEUTEEN JA TOIVOMME VANHOJA EDELLISIÄ KAUPPIAITA; LAITTAKAA VIESTIÄ NIIN TEEMME JOUKKOKANTEEN R-KIOSKI OY:TÄ (NYKYISTÄ REITAN:A) VASTAAN!

      EPÄILEMME ETTÄ REITANIN VANHA HERRA EI TODELLAKAAN TIEDÄ SUOMEN PÄÄN OMAVALTAISISTA TOIMINNOISTA MITÄÄN JOTEN LAITAMME HÄNELLEKIN TIETOA. JA KERROMME MITÄ TULEE TAPAHTUMAAN.

      SITÄ PAREMPI MITÄ ENEMMÄN LÄHDETTE MUKAAN. TEILLÄKIN ON MAHKUJA SAADA JOTAIN RAHOJA TAKAISIN. TÄLLÄ HETKELLÄ MEILLÄ KASASSA 5 ENTISTÄ KAUPPIASTA.

      LISÄÄ AVAUTUKAA!! EI NIITÄ TARVII PELÄTÄ! SITÄ VARTEN ON SUOMEN LAKI. ME OLEMME TÄTÄ ASIAA ETEENPÄIN VIEMÄSSÄ. TÄSTÄ EI AIHEUDU TEILLE KULUJA.

      LAITA ROHKEASTI SÄHKÖPOSTIIN [email protected] KERTOMUKSESI JA TIETOSI.

      AUTTAKAA MEITÄ AUTTAMAAN, JOTTA TÄMÄ HULLUUS LOPPUISI

      • lopetankohta

        Olette varmaan vanhan mallin kauppiaita? Uuden mallin kauppiailla on asiat vielä huonommin: ei mitään valtaa rahan käyttöön, ei omaa pankkitiliä, laskut maksetaan puolestasi ilman että näetkään niitä yms...yms... puoli vuotta sitten lopettanut kauppiaskollegani jäi velkaa useamman tuhat euroa vaikka kioski menestyi lukujensa mukaan hyvin. Olen lopettamassa itsekin tämän pelleilyn. Älkää herrabjumala kukaan lähtekö tähän soopaan mukaan!! Ihan oikeasti!! Ei tässä ole kyse mistään 'yrittäjä-asenteesta tai rohkeudestä tai yrittäjähenkisyydestä'.


      • Tai_sitten_ei_vaan_osaa
        lopetankohta kirjoitti:

        Olette varmaan vanhan mallin kauppiaita? Uuden mallin kauppiailla on asiat vielä huonommin: ei mitään valtaa rahan käyttöön, ei omaa pankkitiliä, laskut maksetaan puolestasi ilman että näetkään niitä yms...yms... puoli vuotta sitten lopettanut kauppiaskollegani jäi velkaa useamman tuhat euroa vaikka kioski menestyi lukujensa mukaan hyvin. Olen lopettamassa itsekin tämän pelleilyn. Älkää herrabjumala kukaan lähtekö tähän soopaan mukaan!! Ihan oikeasti!! Ei tässä ole kyse mistään 'yrittäjä-asenteesta tai rohkeudestä tai yrittäjähenkisyydestä'.

        Jäi velkaa useamman tuhat euroa vaikka kioski menestyi hyvin? Lauseessa ei taida kaikki oikein stemmata :) Ei tainnut sittenkään menestyä jos jäi velkaakin tai sitten kauppias vain huilutti rahansa ja nyt itkee täällä. Samoin ihmettelin, että ei omaa pankkitiliä? Mihinkäs ne korttimaksut sitten ovat menneet? Jonkun taskuun suoraan maksupäätteestä vai?


      • Anonyymi
        Tai_sitten_ei_vaan_osaa kirjoitti:

        Jäi velkaa useamman tuhat euroa vaikka kioski menestyi hyvin? Lauseessa ei taida kaikki oikein stemmata :) Ei tainnut sittenkään menestyä jos jäi velkaakin tai sitten kauppias vain huilutti rahansa ja nyt itkee täällä. Samoin ihmettelin, että ei omaa pankkitiliä? Mihinkäs ne korttimaksut sitten ovat menneet? Jonkun taskuun suoraan maksupäätteestä vai?

        R-kioskin viestintäosastolla kiireitä yrittää copy peistata positiivisia kommentteja...


    • ärräkaivoon

      Niin sitä pitää!! Ja yteyttä myös lehdistöön tämän tiimoilta. Olettehan muuten huomanneet, että R-kioskilta on tullut 'suu-kiinni-ohjeistus' liittyen, mitä lehdistölle tulee vastata jos joku ottaa yhteytttä ja ohjeistus, ettei esim. kauppiaiden omassa facebook-ryhmässä saa enää muutakuin 'kannustaa ja innostaa' toisia. Eli yrittäjien vapautta purkaa tuntojaan keskenään rajoitetaan, samoin kukaan ei saa omasta yrityksestään puhua esim. medialle... aika sairasta ja toisaalta tosi läpinäkyvää piilottelua. Sananvapaus?

    • yucke83

      Serkku pitää R-kioskia Joensuussa. Eipä hän ole koskaan mitään valitellut ja asiakkaatkin tykkää. Eli mitään käytännön asioista tyyliin tukussa käymiset, putiikin siivoaminen päivittäin hygieniavaatimusten vuoksi, veikkauskoneiden aikalukkoräpläämiset ym ym ym niin en osaa sanoa, mutta tämä kolmen lapsen vanhempi on ainakin viihtynyt R_kioski-yrittäjänä. :) Kaitpa tuo vaatii halua olla yrittäjänä. Elämäntapa.

      • 4-jakajaa-Jossussa

        Joensuussa on näköjään 4 kpl R-kioskeja. Keskustassa ovat nämä kaksi, jotka saattavat pärjätä kohtalaisesti. Riippuen siitä millaisia myymälöitä on ihan vieressä:
        Koskikatu 5
        Siltakatu 12

        Sitten on syrjemmällä pari lisää, joiden pärjäämisistä onkin jo vaikeampaa sanoa mitään:
        Jukolankatu 19
        http://tinyurl.com/p3az5bp
        Puronsuunkatu 1
        http://tinyurl.com/pommoue
        Kaipa noihinkin joku Lotto-kuponkejaan menee palauttelemaan. Mutta silläkö pitäisi elää vai?


      • keka.tietaako

        tiedäks sää jotain näistä 2 jälkimmäisestä ? kun voit noin hyvin väittää aioita, vai onko nämä niitä, musta tuntuu, että asiat on näin.


      • Anonyymi

        R-kioskin viestintäosastolla riittää positiivisia kommentoijia...


    • ruuhkasuomi

      Joukkokannetta valmistellessa. Vittuperkeleärrä. Kaikki meni.

    • entinen_ärräläinen

      Kaikille keskustelijoille tiedoksi: asiakastieto.fi voi hakea kauppiasvetoisten kioskien tiedot tilinpäätös mukaan lukien. Faktat pöytään, täällä voi vetää narusta suuntaan ja toiseen, mutta luvut kertovat totuuden: ei kannata.

      • Anonyymi

        Juuri näin, R-kioski antaa huonoiten tuottavat paikat kauppiasorjille, jotka velkaantuvat aloittaessaan kioski yrittäjänä, koska ne ei tuota mitään.

        Täysin huijari puulaaki R-konkurssikioskit.


    • hyisaatana

      vittu on niin vastenmielinen puulaaki kun voi olla hyi helvetti !!!! ikinä en pelejäni niille tampioille vie kun ei mistään mitään tiedä täysiä lehmiä kaikki ! ..`rkioski-hidasta ja kamalaa on asiointi !`

    • MyyjäRkioski

      KALEVASTA EI KANATA, KOSKA NEGATIIVISESTI MYYJÄ .PASKA LIHAVA Tyttö

    • r-rikki

      uuuuh eeeiiiih kannata. Kuullut tosi paljon huonoa. Sanot ei meinaa hevonvittua.

    • Varoituskello

      Onneksi ei ole omakohtaista kokemusta R-Kioskista muutoin kuin satunnaisena asiakkaana mutta julkisuuden kautta saamani käsitys tuosta puljusta on sellainen, että kehotan pysymään siitä kaukana muutoin paitsi asiakkaana..

    • Anonyymi

      Huomatkaa että positiiviset kommentit ovat R-kioskin viestintäosaston valkopesu kommentteja.

    • Anonyymi

      Jalasjärven r-kioskin toiminta aivan perseestä Kukaan ei tiedä mitää

    • Anonyymi

      Miksi palvelut jalasjärven r kioskiin kun myyjät eivät eres erota puhe ja netti aikaa miksi myytte niitä ja teette asiakkaille vitun hallaa

    • Anonyymi

      Ainakin jalasjärven r-kioski saa haistaa paskat ja isot palvelu ja taito on perseestä

    • Anonyymi

      Kauppiaaksi voi tulla kukatahansa ilman mitään laatukriteereitä ja palkata kenettahansa vaikka täysinammatitaidottomia ihmisiä, kriteereitä ei siis ole. (Voi rueta rahanpesuun vaikka heti R-kaupiaaksi ryhdyttyäsi.) Myyjien ammatitaidosta ei tarvitse huolehtia, vain että asiakaitten huijaukset toteutuvat ja toistuvat tqrperksi useasti. Jää kaupiaslle raha josta kukaan ei kysele perään. Kuluttajana on lähes mahdoton saada oikeutta. R-Ketjua ei kiinosta Kauppiaa/yrittäj)jän tekemiset. Vain tilittämälläsi voitolla on merkitys. Myös vääryydellä ja rikollisellahankittu raha käy, Kortihuijaukset ovat R-yrittäjien eniten ja helpointapa mitä käyttävät asiakaittensa korttihuijauksessa. Kioski laskuttaa asiakaslta tuotteista mitä asiakas ei edes ole ostamassa. Myyjä tekee tahallisenvireen. Ilmoitetaa että maksutapahtumaa ei voi perua. Näin toimii aikakin Warksuden tori kioski. Se on helpoin syy pitää asiakaan rahat ellei pankisi tai luottoyhtiösi peru tapahtumaa. Kauppiaaksi pääsee siis kukatahansa muutoinkin pesemään rahaa R-kauppiaana. Valitset vain tarpeeksi hölmöt työtekiät jotka tekevät likaisentyön puolestasi.

      • Anonyymi

        Voi ,Lopettaa kaikki r-kioskit......ihmiset ,pelaa puhelimella, mitä tarviiko....Mene ..... Mene kauppiaaksi, sijoita 50000€....niin olet, nalkissa,,,


    • Anonyymi

      Katteet ovat tosiaan niin pienet että R-kauppiaan on ehkä pakko tehdä rikollisella tavalla rahaa, mm. Huihauksia asiakaitten maksuista.

    • Anonyymi

      No mielenkiintoisia näkemyksiä näissä pitää muistaa että joku kantaa kiviä ja saa palkkaa ja joku saa palkkaa siitä että ei itse kanna mitään!!

    • Anonyymi

      Liikun, ympäri Suomea...montako R on itä-suomessa Lopettanut....ja niitä on , paljon...😁

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe