Mikä minua vaivaa?

fsdghr4e

Olisi hyvä tietää edes suurin piirtein, mikä häiriö minulla on, vai onko. En jaksa nyt kirjoittaa mitään pitkää aloitusta, joten luettelen tyypillisiä oireitani/piirteitäni.

- olen masentunut (tästä on aikanaan tehty diagnoosi, mutta vain masennuksesta)
- en viihdy ihmisten seurassa
- koen inhoa muita ihmisiä kohtaan
- ihmissuhteeni epäonnistuvat usein koska en tule toimeen muiden kanssa tai "kyllästyn" tiettyihin ihmisiin
- jos jollakin toisella menee hyvin (esim. alkanut parisuhde), koen sen jotenkin olevan itseltäni pois
- minulla on paljon traumoja lapsuudesta/nuoruudesta ja syytän niistä muita ihmisiä.
- olen työtön ja syrjäytynyt ja syytän tästä yhteiskuntaa koska en ole saanut mieleistä opiskelu- tai työpaikkaa (olen hakenut, en ole saanut)
- en usko terapiaan tai lääkkeisiin. en halua puhua asioistani muille eikä minua kiinnosta muiden asiat
- olen kiinnostunut vain omista asioistani, en muista ihmisistä ollenkaan
- ajoittain koen ääretöntä vihaa koko ihmislajia koskaan
- en ole itsetuhoinen
- en ole kiinnostunut mistään koska koen ihmisten ja yhteiskunnan vieneen minulta kaiken kiinnostuksen kaikkea kohtaan
- vastoinkäymisissä koen suurta vihaa ihmisiä ja yhteiskuntaa kohtaan ja pidän heitä syyllisinä epäonnistumiseeni
- en harrasta mitään eikä minua kiinnostaisikaan koska en ole hyvä missään. tätä ihmiset ovat minulle aina jankanneet
- en odota tulevaisuudelta mitään
- en tykkää keskustella muiden kanssa. koen olevani aina oikeassa eikä minua kiinnosta muiden mielipiteet
- mielestäni ihmiset eivät ole luottamuksen arvoisia
- välillä pidän itseäni täysin epäonnistuneena ja huonona yksilönä
- ajoittain toivoisin olevani joku muu

Tässä kenties vain osa, mutta nämä tulivat nyt mieleen. Kaikki tiivistettynä koska en jaksa nyt alkaa erittelemään kaikkea.

10

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seinähulluttelija

Taitaa olla skitsofenia...

• 108

Nuo piirteet eivät ole skitsofrenian oireita

• alkup

Lisään vielä, että usein koen koko maailman olevan minua vastaan. Koen, että elämäni on ollut tuskaa muiden ihmisten ja epäonnistuneen yhteiskunnan takia. Itsessäni ei ole vikaa vaan kaikissa muissa.

• alkup

Olen myös varma, että ihmiset juonivat minua vastaan selkäni takana.

• alkup

nooh?

• alkup

nooh?

• alkup

Eikö kukaan osaa sanoa?

• 423r32tetgr

Ei taida kukaan tietää

• Veikkaan neurologista häikänderii. Itselle nuo luettelemasi häikät sopivat kuin nenä päähän. Olenkin kemiallisen konepesunkestävä asperger-äijä. Lähellä 100v, mutta olen onnistunut kylähulluuteni kääntämään posetiiviseksi.
      Viimeviikollakin kd-uskovainen naapurini kertoi minun olevan kylähullun.

Hänen toimittajaystävänsä kirjoitti samasta kylähulluudestani myös paikkakunnan sanomalehdessä.
      Jouduin piruperkele nielemään kaiken loan kun en tiennyt as-ominaisuudestani vielä mitään.
      Sain kuitenkin as-diagnoosin. Laitoin nimelläni yleisosastokirjoituksen omalla nimelläni samaan lehteen.
      Toimitussihteeri ei antanut lupaa julkaisuun, mutta onneksi juuri vaihtunut uusi päätoimittaja(tar) julkaisi kirjoitukseni.

Lopetin lääkäreissä juoksemisen kun Jyväskylän autististien ihmisten tukiyhdistyksen psykologi saanoi, että assitkin voivat elää omalla assin tasollaan arvokasta elämää.

Toivo Lång
      Inkeroinen

• Paskaaniskaan

On helppoa mennä syyttämään koko maailmaa itsensä sijasta. Kun tanssi ei mene hyvin ja kaadut, niin lapsellistahan se on teatteriväelle alkaa raivoamaan, jopa silloin jos joku eritoten kaatoi sinut. Fiksuinta on kai oppia olemaan kaatumatta tai nousta ylös mahdollisimman nopeasti ja elämään kolhujen kanssa.

Monille syntyy näkemys, että ihmiset ovat pohjimmiltaan erittäin itsekkäitä ja ajattelevat aina vain omaa etua. Siitä huolimatta, miten niin moni elintärkeä asia tarjotaan tarjottimelta muiden toimesta. Monet eivät pidä muista, mutta silti vaivautuvat oppimaan ja kokemaan ympäristöstään. Jotkut taas katkeroituvat pohjaan ja elävät erityisen passiivista elämää. Kehittyneen ihmisyyden ansiosta nämä kuitenkin saavat varsin vapaan ja turvallisen elämän verrattuna menneeseen. Se on ihailtavaa joillekin.

Ymmärrä kuitenkin, ettei maailma ole mitään velkaa sinulle. Se ei tule anelemaan sinulta anteeksiantoa kaikista kokemistasi vääryyksistä. Jotkut kuitenkin tarjoavat apua, mitä monet eivät osaa edes arvostaa. Jotkut taas haluavat kaataa sinut uudestaan, mutta sinulla on usein valtaa vaikuttaa tähän. Tämän takia on varsin turhaa velloa katkeruudessa. Se on eniten haittaa vain itsellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4732
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3212
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2959
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1710
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1294
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1019
    8. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      953
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      951
    10. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      105
      926
    Aihe