Meillä poliitikot ovat puhuneet suu vaahdossa jo vuosikymmenen ajan, että väki ikääntyy ja, että pitää tuottaa työvoimaa muualta.
Olen seurannut silmä tarkkana, että kuinka kovasta työvoimapulasta me oikein kärsimme mutta havainnut, että meillä on melkein puolen miljoonan hengen työvoimareservi työttömyyskortistoissamme. Ei siis pitäisi olla pienintäkään hätää sillä kaikki ovat luku- ja kirjoitustaitoisia ja kaiken lisäksi useimmat ovat vielä koulutettua väkeä ammatillisestikin.
Mistä sitten on kysymys kun entinen valtiovarainministeri sittemmin pääministeri ja karkuri Jyrki Katainen puhui Ylen ykkösaamun ohjelmassa syksyllä 2008, että jo vuoden 2000 uudenvuoden aattona alkaa huikea nousu ja Suomi tarvitsee 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa paikkaamaan huutavan työvoimapulan. Ei ole Suomi lähtenyt eikä sen kummemmin Eurooppakaan nousuun vaikka on mennyt jo viisi vuotta tuosta maagisesta päivämäärästä. Katainen ehti olla jo kolme vuotta pääministerinäkin mutta haihtui kuin pieru Saharaan viime kesänä kun huomasi, että oli puhunut täyttä paskaa aikaisemmin. Onneksi ehti itse vihreälle oksalle veronkiertäjäkomission puheenjohtajan Junckerin juoksupojaksi Brysseliin.
Koskahan se työvoimapula iskee?
uinuri
1
96
Vastaukset
- ajatelkaa
Puheet tulevasta työvoimapulasta ovat huijausta... Katainen ajatteli pääministeriaikanaan vain omaa urakehitystään ja hyvää tulevaa virkaansa Brysselissä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522175
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411403Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941375- 1681281
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59920Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839