Prossun tuuletin huutaa uudessa emolevyssä

Huudankohtailosta

Uusi emolevy on tämä http://www.jimms.fi/tuote/GA-78LMT-USB3
Uusi kotelo on tämä http://www.jimms.fi/tuote/CASE-2001MB

Prossun tuuletin siis huutaa, prossu itse on AMD Phenom II X4 965 black edition ja cooler on AVC 80x80x30mm.

Koneeseen on asennettu EasyTuner josta voi säädellä tuulettimen nopeutta "SmartFan" -kohdasta, olen valinnut mm. disable, tai advanced jolloin olen itse säätänyt nopeuden, mutta aina se vaan huutaa. Välillä hiljenee mutta suurimman osan ajasta pitää ääntä.

Olen lukenut että esim. päivittämällä koneeseen BIOS F4:n joku oli saanut hurinan loppumaan, mutta kun minulla windows 8.1 sanoo että "This app ei voida asentaa sinun PC" jotaki tuohon suuntaan. Miten vois korjata vai voiko edes?

7

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huudankohtailosta

      Ja huomasinpa että en ihan oikeaan osastoon tätä viestiä kirjoitanut... :P

    • pcmuseo

      Paljonko tuo jäähdytin on suunniteltu jäähdyttämään?
      http://www.avc.com.tw/product_detail.asp?id=31
      Löyty koko 80 x 80 x 55, joka on tarkoitettu 65W prossulle Eli olisiko tuo cooleri liian pieni?
      Vaikka coolermaster tx3 tilalle?
      t:p

    • 0192837465

      Tuosta emolevystä on monta eri revisiota? Mikä niistä sinulla on? Ainakin näin nopsaan katsottuna revisiot 5.0 ja 6.0 ovat identtisen näköiset, mutta niiden BIOS-versioiden listaukset (ja siten varmastikin myös BIOSit) ovat erilaiset.

      BIOSin päivittämisen kanssa kokeile tehdä niin, että laita sen lataamasi paketin sisällä oleva BIOS-tiedosto (esim 78LTUB34.F4) vaikka muistitikulle, buuttaa kone ja mene BIOSiin ja etsi sieltä BIOSin päivitystoiminto. Sitten tarjoat sille sen tikulle laittamasi tiedoston. BIOSin päivittäminen on varmempaa tuolla tavoin kuin Windowsista käsin, ei olisi ensimmäinen kerta kun joku virustorjuntaohjelma tmv häiritsee prosessia ja rikkoo BIOSin, sitten saattaakin olla isompi savotta edessä. Pahimmassa tapauksessa emolevy menee vaihtoon.

    • sdddddddsd

      Juu elikkäs minulla on rev 6.0, kokeilin muistaakseni usb-tikun kautta mutta ei ruennut pelittämään. Pitää kokeilla uudestaan, varmaankin ensiksi on järkevää ottaa varmuuskopio nykyisestä biosista(?)

    • dfkjdfkjsdkfjsdf

      Ja vielä semmoinen kysymys, tälle emolevylle on Gigabyten sivuilla tarjolla pelkästään F1 ja F2 bios-päivitykset, kun taas rev 5.0:lle on tarjolla tuo F4, mitä haittaa/seuraamuksia on jos päivittää tuon F4 joka ei varsinaisesti kuulu minun emolevylleni? Vai pystyykö edes päivittämään?

      • pekkaperskales

        Voi olla että kaikki äänet ja toiminnot loppuu jos kaikenkarvaista koneellesi tunget.


    • tahnat

      Onko tahnat varmasti ok ? Anturit yrittää vimmatusti jäähdyttää ja tuuletin huutaa, mutta ei siirru lämpö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe