ja pari vuotta vanha vähän ajettu W204 220CDI alkoi nykimään oudosti satunnaisesti. Välillä ei mitään, välillä kierrokset sahaa alakierrosalueella villisti ja tuntuu kuin puhti poissa ja auto sammuu kohta. Kun painaa kaasua ja ajaa suuremmilla kierroksilla homma tuntuu pelaavan normaalisti. Tätä tapahtuu varsinkin koneen ollessa kylmänä, lämpimänä ei moista ole tapahtunut vielä. Kun tilanne oli päällä, niin pysäytin auton ja laitoin vaihteen Plle ja auto sammui. Lähti kuitenkin käyntiin normaalisti ja matka jatkui.
Ilmamassamittari oireilee netin mukaan, onko kokemuksia ja muita syypäitä?
Tätäkö on tuleva vaiko yksittäinen tilastotappio?
Vaihdoin sitten mersuun
14
5458
Vastaukset
- Tähde
Natsiaatun mielenosoitukset loppuvat otettuasi veljespuolueiden Kok tai Rkp:n jäsenkirjan.
Saitko halvalla? Pitikö autolle antaa apuvirtaa autoliikkeessä? Ettei sua ny olis vaa kusetettu, kun oot ollu mersu huumas?
- Äläostamersua
Voisko juontaa laatikon puolelta jotenkin se tuntuu siltä nuo oireet.
- korjaamollemars
Mitä noita ihmettelee, vie korjaamolle. Saattaa olla ilmavuoto jossakin tms. mutta eipä tuota osaa hakea jos ei ammattilainen. Korjaamoilla ilmamittarit ym. vehkeet joilla tuollaiset selviää.
Testeriin kiinni. Voi olla ilmamassamittari. Tai EGR. Vaikka valittaisi jälkimmäisestä, voi olla se ensimmäinen... Tai voi olla muuallakin. Jos löytyy joku mersuihin erikoistunut pikkukorjaamo (EI VEHO), kannattaa käyttää. Pieni vika voi johtaa isoihin ongelmiin.
Ilmamassamittarin vaihto on helppo homma (5 min). Osa maksaa muistaakseni reilun satasen. Tietysti ikävää, jos ongelma ei korjaudu tuolla...- rigrig
Jos kaksi vuotta käytetyssä Mersussa ilmenee minkäänlaista häiriötä, osoite on Vehon huolto.
- Mesemiäs
Kun puhutaan CDI koneesta, ekana buuttaisin ilmamassamittarin pois, se ei ala nykimään vaan tehot vaan putoaa eikä kierrokset nouse, Sprinterissä pudottaa ainakin turbon tällöin pois pelistä. Mutta itse Sprinteristä vain varovasti paineilmalla mittarin putsasin ja sen jälkeen ilman ongelmia menty taas. Sprinteriin kyseinen kapistus oli 264 euroa KL varaosista ja Hampurissa aparaatin hinta oli tasan 32 euroa. Mutta kyse oli vain kosteudesta/liasta.
- Mesemiäs1
Toki, en sano, etteikö voisi kyseinen aparaatti reagoida eri koneessa erilailla. Mutta putsaus kannattaa kokeilla kans ekaks ja kattoo onko märkä/kostea.
- eka-ja-vikako
Se oli kaasuläppäkotelo, jota menee kuulemma mersuihin pilvin pimein. Ensin nyki, yksi päivä kierrokset putosi ajosta nollaan ja auto sammui. Lähti taas käyntiin mutta moottorin vikavalo jäi palamaan. Huolto kehotti korjaamaan saman tien ettei hinuri kutsu. No nyt toimii taas vaihteeksi, vaihto vajaan tonnin. Ihanan kallista, auto ostettu vähän ajettuna viime syksynä.
Mersu pesi kätensä koko sotkusta, eihän asia voi heille kuulua jos huolto-ohjelmaan kuulumaton osa laukeaa 50000 km paikkeilla. Mitä ihmettä kuluttajaviranomainen puuhailee autoihin liittyen, että tämmöinen on mahdollista? Jos autonvalmistaja tekee sutta niin kantaa vastuunsa ja oppii hoitamaan homman paremmin. - nomersu
Toivoisi Mersussa että se premiumlaatu ylettäisi sinne tekniikanpuollellekin. Samapase on muissakin premiumautoissa penkit sisustusmateriaalit ovat viimesenpäälle mutta tekniikka on Opelista.
- eka-ja-vikako
heheheh, retkuun menitte, on teitä niin hemmetin helppo älyyttää
kaasuläppäkoteloita pilvin pimein, heheheh, jos olisin kertonut kävyn olevan karboraattorissa, olisitte varmaan ihmetelleet sitäkin yhtä filosofisesti
nykii vieläkin, nyt suupielestä, heheheh Sää oot jekuttanut voi sun kanssa kehveli sentäs!
- vikalistapitkä
Mutta mersu foorumilla totuus selviää!
- VaiPitääköMäntyyn
Mersu ei oo AUTO,koska se menee tajuntaan tyhmille ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106