Moi! Mulla on hoitohevosena iso kimo ruuna, joka on paikoittain kyllä harmaa. Ongelmana on se että, kun heppa on keltainen tai tunnin jälkeen hikinen niin pesen sen sienellä puhtaaksi. Tämän jälkeen heppa piehtaroi karsinassa ja on jälleen likainen. Se tekee tämän useasti vaikka kuivaan hyvin ja annan jopa kuivua hetken ennen karsinaan laittoa. Eli mitä minun pitäs tehä että saan sen pysymään puhtaana? Jätänkö keltaiseksi vai jäänkö pesun jälkeen vahtimaan että heppa kuivuu? En kuitenkaan viitti olla koko ajan pesemässä. Kiitos vinkeistä!
Kimo puhtaaksi?
2
395
Vastaukset
- poni--
Laita kuivatusloimi. Kesälläkin voi laittaa jonkun ohuen puuvillaloimen tai kävelyttää hevosta ulkona (kesällä ei koskaan suorassa auringonpaisteessa) kunnes se on kuiva.
Talvella nyt muutenkin käyttäisin kuivatusloimea, jos hevosen kastelet. Villaloimi on paras, mutta myös fleece menee kunhan fleecen vaihtaa kun se on märkä. - Kasiro
Hevonen piehtaroi aina kun se on märkä. Kuten poni sanoi, laita loimi. Tai taluta kuivaksi. Tai siivoa karsina niin ettei siinä ole pissaa tai kakkaa vaan aina puhtaat kuivikkeet. Eihän se tule keltaiseksi ellei boxissa ole pissaa.
Itse kimon omistajana tiedän että kimo on suuritöinen väri. Minä siivoan pissat ja lannat vähintään kolme kertaa päivässä, aina kun käyn tallissa. Silti laitan loimen aina kun pesen tai pyyhin kostealla, vaikka pintakarva olisikin kuiva , ei alla oleva välttämättä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105