Taivaaseen ilman Jeesusta

MitenOn

Riittääkö että uskoo Jumalaan päästäkseen taivaaseen, vai pitääkö uskoa myös Jeesukseen?

28

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

      Miten voit uskoa vasempaan kätesi uskomata oikeaan?

      • Jumalan-Pete

        Aika osuvasti kirjoitettu. Jumalan Poika istuu nyt Isä Jumalan oikealla puolella!


      • Jeevelborg5000
        Jumalan-Pete kirjoitti:

        Aika osuvasti kirjoitettu. Jumalan Poika istuu nyt Isä Jumalan oikealla puolella!

        No eikä ollut. Jos oikeaa kättä ei ole, niin siihen ei ole uskomista.


      • Pääkonttori

        Me Helluntailaiset uskomme että myös ilman uskoa voi pelastua, nimittäin lapset, jokainen ajatteva ihminen tajuaa että lapsi ei voi uskoa, mutta lapset ovat kelvollisia ennen tiettyä ikää. Myös pakanoiden lapset pelastuu samalla tavalla kuin uskovien.


      • EiMeeKaaliin
        Pääkonttori kirjoitti:

        Me Helluntailaiset uskomme että myös ilman uskoa voi pelastua, nimittäin lapset, jokainen ajatteva ihminen tajuaa että lapsi ei voi uskoa, mutta lapset ovat kelvollisia ennen tiettyä ikää. Myös pakanoiden lapset pelastuu samalla tavalla kuin uskovien.

        Lapsethan nimenomaan uskoo ihan mihin vaan. Sitä minä en taas ymmärrä, että joku aikuinen voi uskoa Jumalaan.


      • eri.usko...käsillä

        Matt. 5:30

        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.


      • KTSEiKirj
        Pääkonttori kirjoitti:

        Me Helluntailaiset uskomme että myös ilman uskoa voi pelastua, nimittäin lapset, jokainen ajatteva ihminen tajuaa että lapsi ei voi uskoa, mutta lapset ovat kelvollisia ennen tiettyä ikää. Myös pakanoiden lapset pelastuu samalla tavalla kuin uskovien.

        "lapset ovat kelvollisia ennen tiettyä ikää. "

        Mikähän tää helvettikelpoisuusikä sitten on ja mitä jos sattuu kuolemaan vain minuuttia sen jälkeen niin mitenkä siinä ehtii mitenkään tutustua pelastusoppiin ja kaikkiin kiemuroihin sen viimeisen minuutin aikana varisnkaan jos sattuu kuolemaan ihan äkkiyllättäen arvaamatta...


      • Pääkonttori
        KTSEiKirj kirjoitti:

        "lapset ovat kelvollisia ennen tiettyä ikää. "

        Mikähän tää helvettikelpoisuusikä sitten on ja mitä jos sattuu kuolemaan vain minuuttia sen jälkeen niin mitenkä siinä ehtii mitenkään tutustua pelastusoppiin ja kaikkiin kiemuroihin sen viimeisen minuutin aikana varisnkaan jos sattuu kuolemaan ihan äkkiyllättäen arvaamatta...

        Hyvä kysymys. Helluntailaisten oppi perustuu Raamattuun ja siitä kumpuavaan tulkintaan.
        Ikärajoja ei voi asettaa.
        Viime vuosina moni nuori on tullut uskoon fifteen leirillä ja on käynyt siellä uskovien kasteella.


    • helluntailainen

      Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. I Johannes 5:13.

      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh.evank. 14:6.
      Ilman Jeesusta ei voi pelastua, koska vain Jeesuksen kautta saa synnin anteeksi.

      • nUDE-vERETAS

        jOLLA EI O pOIKAA EI OLE jUMALAA!!!!!!!!!!!!!!!
        nÄIN ON!!!!!!!!!!!!!!!


      • te_pakanat

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Näin ilmoittaa Jumala itse. Se Jeesus on juuri tällainen muu jumala. Varokaa, jeesususkovaiset. Helvetti on lähellä.


      • nude-veteras
        nUDE-vERETAS kirjoitti:

        jOLLA EI O pOIKAA EI OLE jUMALAA!!!!!!!!!!!!!!!
        nÄIN ON!!!!!!!!!!!!!!!

        CapsLock jäi päälle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Herra Jeesus on ainua Jumalani!!!!!!!!!!!!!!
        Olen tullut uskoon!!!!!!!!!!!!!!!


      • nude-veritas
        te_pakanat kirjoitti:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Näin ilmoittaa Jumala itse. Se Jeesus on juuri tällainen muu jumala. Varokaa, jeesususkovaiset. Helvetti on lähellä.

        Juuri näin!
        Herra Jeesus on ainut Jumala!


    • Risti-riita

      Raamattu on tässä asiassa ristiriitainen. Joh.12:44. Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Biblia. Muta Jesus huusi ja sanoi: joka uskoo minun päälleni, ei usko minun päälleni, vaan sen päälle, joka minut lähetti. Tämän mukaan usko Jumalaan riittää.

      • Raamatussa sanotaan:

        44 Ἰησοῦς δὲ ἔκραξεν καὶ εἶπεν· ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ πιστεύει εἰς ἐμὲ ἀλλὰ εἰς τὸν πέμψαντά με
        translitteroin: Jeesous de ekraksen kai eioen: ho posteuoon eis eme ou pisteuei eis eme alla eis ton pempsanta me
        (Kreikan alkutekti, Nestle & Aland, 27. painos)

        Kääntäisin seuraavasti:
        "Mutta Jeesus huusi: Joka uskoo minuun ei usko minuun vaan lähettäjääni."

        Jaakob kirjoittaa:
        19 σὺ πιστεύεις ὅτι εἷς ἐστιν ὁ θεός, καλῶς ποιεῖς· καὶ τὰ δαιμόνια πιστεύουσιν καὶ φρίσσουσιν.
        sy pisteueis hoti eis estin ho theos, kaloos poieis: kai ta daimonia pisteuousin kai frissousin.

        Kääntäisin sen:
        "Uskot siihen, että Jumala on olemassa. Hyvin teet. Niin demonitkin uskovat ja ovat erittäin peloissaan."

        Pelkkä usko Jumalaan ei vielä pelasta. Uuden testamentin kirjoittajat korostavat Jeesukseen uskomisen merkitystä pelastuksen suhteen. Jeesus on Herra oli varhaiskristillinen uskontunnustus.


      • jmmikkonen kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        44 Ἰησοῦς δὲ ἔκραξεν καὶ εἶπεν· ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ πιστεύει εἰς ἐμὲ ἀλλὰ εἰς τὸν πέμψαντά με
        translitteroin: Jeesous de ekraksen kai eioen: ho posteuoon eis eme ou pisteuei eis eme alla eis ton pempsanta me
        (Kreikan alkutekti, Nestle & Aland, 27. painos)

        Kääntäisin seuraavasti:
        "Mutta Jeesus huusi: Joka uskoo minuun ei usko minuun vaan lähettäjääni."

        Jaakob kirjoittaa:
        19 σὺ πιστεύεις ὅτι εἷς ἐστιν ὁ θεός, καλῶς ποιεῖς· καὶ τὰ δαιμόνια πιστεύουσιν καὶ φρίσσουσιν.
        sy pisteueis hoti eis estin ho theos, kaloos poieis: kai ta daimonia pisteuousin kai frissousin.

        Kääntäisin sen:
        "Uskot siihen, että Jumala on olemassa. Hyvin teet. Niin demonitkin uskovat ja ovat erittäin peloissaan."

        Pelkkä usko Jumalaan ei vielä pelasta. Uuden testamentin kirjoittajat korostavat Jeesukseen uskomisen merkitystä pelastuksen suhteen. Jeesus on Herra oli varhaiskristillinen uskontunnustus.

        Oli kyse Jaakobin luvusta 2.


    • Jeesus ON Jumala ! Jumalan Nimi ON Jeesus !

      • Jumalan-Pete

      • Jumalan-Pete kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala vaan "niin sanottu jumala". Eikä Jumalan nimi ole Jeesus. Jeesuksen nimi on Jeshua/Jehoshua, ja Jumalan nimi on JHWH. Heillä on siis eri nimet!

        Jesus on J-U-M-A-L-A-N P-O-I-K-A eikä mikään Jumala-Poika. Jos haluat oppia lisää Jeesuksen poikana olemisen merkityksestä, niin olepa hyvä ja tutki vaikkapa täältä:
        http://www.seurakuntaraamattuopisto.com/oppimateriaalia/jeesuksen-poikana-oleminen.html

        Lue Johanneksen evankeliumi, 33/38-käännös.

        Jeesus ON Jumala.

        Joh.8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, Minä-Olen."

        Joh.10:30 "Minä ja Isä olemme Yksi."

        Joh.14:9 "......Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän...."

        Joh.17:12 "varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT"

        Joh.1:1-2 " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli Sana.
        Hän oli alussa Jumalan tykönä."

        Jesaja 9:6 " Sillä LAPSI on meille syntynyt, POIKA on meille annettu, jonka hartioilla on HERRAUS, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas."



        Isän Nimi on Jeesus. Pojan Nimi on Jeesus. Pyhän Hengen Nimi on Jeesus.

        On Yksi Jeesus.

        Efes. 4:5-6 " Yksi Herra, Yksi Usko, Yksi kaste;
        Yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."


    • MitenOn

      Juutalaiset joutuu siis helvettiin. Surullista.

      • Toki juutalaiset olivat Jumalan kansa ennen Jeesuksen syntymää. En usko, että usko Jeesukseen olisi ollut silloin välttämätön pelastukseen.


    • oaoaoaoao

      Jumala On Jeesus
      Jumala jeesus on

      on jeesus jumala
      on jumala jeesus

      jeesus on jumala
      jeesus jumala on

      --------------------------------

    • NudE_veretas

      Riittää jos on usko JUMALAAN!

    • nUDA-vERETAS

      kYSYKÄÄ MULTA VAAN!!!!!!!!!!!!!!!
      oON nUDA-vERETAS JA TIEDÄN KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Golgatanpuolesta

      Pitää uskoa Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli ristillä sinun syntisi puolesta ja sovitti kaikki synnit. Ilman Jeesusta joutuu ITSE vastaamaan omista pahoista teoistaan eli joutuu helvettiin vaikka olis kuinka hyvä muslimi.

    • Skopola

      "Alussa oli Sana...Sana oli Jumalan luona...Sana oli Jumala... Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme... ja Hänen nimensä on Jumalan Sana. "

      Raamattu sanoo monessa kohdassa selvästi että Jeesus on Jumala.

    • todetaan_tähän

      Täällä puhutaan Jumalaan uskosta ja Poikaan uskosta.

      Jaa, mutta kenelläkään ei näytä olevan käsitystä, että mikä on tämä pelastussuunnitelma, eli Pojan merkitys. Siis, kenelläkään ei ole käsitystä synnistä, sijaisuhrita, eikä kuolemasta. Ei omasta kuolemasta, tai sijaisenkuolemasta.

      ts. teillä ei ole ymmärrystä raamatullisesta uskonpelastuskäsityksistä mitään.

      Vain ja yksin puheita, joissa ei ole päätä eikä häntää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe