Mitä ultrassa tehdään rv 32?

Apujak

Olen menossa viikon päästä ultraan suuren sf-mitan vuoksi, silloin raskausviikkoja on kasassa 32 ja risat. Onko mitään tietoa mitä ultrassa siis tehdään? Mittaa varmaan mahan päältä sf-mitan ja arvioi painon, mitä muuta? Mittaako esim. verenpaineet, katsooko kohdun suun, pitääkö mennä puntarille ym..? Tekeekö sisätutkimusta? Onko teillä muuten missään ultrassa tarvinnut olla ilman housuja? Eli onko tehty sisätutkimusta? Olisi mukavaa saada asiallisia vastauksia pian, sillä asia mietityttää minua kovasti!

5

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghuyijok

en usko, että siellä sitä sf-mittaa katsotaan, kun se on neuvolan keino seurata mahan kasvua ilman ultralaitetta. ne katsoo ultralla sikiötä, lapsiveden määrää ja tekee painoarvion. puntarilla ei tarvii varmaankaan käydä.

En ole varma, tekeekö ne sisätutkimusta, se on varmasti tilanteittain yksilöllistä. jos ei ole syytä epäillä synnytyksen läheisyyttä eikä ole ollut supistuksia, niin sitten tuskin tekevät ja saat pitää housut jalassa.

itse jouduin ravaamaan ultrassa ensin sikiön kehityskontrolleissa ja sitten perätilan takia ja joka kerta kyllä tehtiin sisätutkimus n. rv 28 eteenpäin. Tosin mulla oli supisteluja jonkin verran ja varmaan siksi tehtiin sisätutkimus, samoin perätilan takia piti kytätä synnytyksen lähestymistä.

• Ap-apjjjj

Kiitos vastauksestasi!:)
        Olisi kiva kuulla muiltakin kokemuksia!

• myötähäpeä

Pikku vinkki, synnytyksessä sit viimeistään pitää ottaa housut pois... Onko sulla jotenkin vaikeaa, kun etukäteen "mietityttää kovasti" mm. mahdollinen puntarilla käyminen?

• xoxoxoM

Mullakin ultrattiin alakautta kokoarviossa! :)

• ihmettelijääiti

Heippa! Kyllä mulla ainakin sai olla housut jalassa jo noilla viikoilla. Jopa sanottu ettei suositella että mennään enää sisätutkimusta tekemään noilla viikoilla kun voi käynnistää synnytyksen. Ja mulla syntyikin jo viikolla 36 0 että kyllä vatsan päältä tehtiin tuo arvio ja kovin kyllä paineli. Ja ultras masun päältä...mutta kai eri kunnissa eri tavoin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      86
      6338
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe