Uskonnolliseeen hurmokseen vaipunut Lempäälä on surullinen esimerkki näivettyvästä pikkukylästä, jossa kehitystä ohjaa patavanhoillisuus ja paikalleen jähmettyminen. Olen toki nänhyt uuden uljaan Lempäälän luonnoskuvat, mutta paperilta on pitkä matka maastoon.
Ravistelkaa Lempäälän päättäjät takeistanne vanhat pölyt pois ja siirtykää viimeinkin 2010-luvulle. Älkää pyöritelkö enää sota-ajan levyjä grammareissanne.
Ottakaa älykännykät käteen ja alkakaa töihin, jotta Lempäälä uudistuisi sille kuuluvalle tasolle. Satsatkaa kaikin voimin nuoriin, koulutukseen, asumiseen ja uusiin liikeideoihin.
Milloin Lempäälän tuppukylästä tulee aito city?
6
120
Vastaukset
- kirjoittelethöpöjä
Onko Lempäälässä mielestäsi liian pienet kiinteistöverot ja kunnallisverotus maksuineen? Et selvästikään kuulu siihen joukkoon, joka maksaisi veroillaan turhat luonnostellut rakennelmat.
Rakentamalla jokin "city" monumentti, saadaan verot sellaiselle tasolle, että isotuloisten kannattaa siirtää kirjat naapurikuntiin.
Lempäälän maantieteellinen ja asutuksellinen keskusta ei ole kirkolla, useimmilla ei ole sinne mitään asiaa, kunnanviraston palvelutkin ovat siirtyneet sähköiseen verkkoon ja tätä suuntaa edetään jatkossakin, joten siksikään miljoonien sijoittaminen ei siihen suuntaa ole järkevää. - mettäänmenty
No se City pitäis rakentaa johonkin Kuljun koulun tai kartanon paikkeille, nythän se on suurimmasta osasta Lempääläläisistä kaukana, Tampere ja Ideaparkki houkuttelee enemmän välimatkoista johtuen
- Mezuriseksuaali
Kuljun kartanon vanhojen heppatallien paikalla olisi hyvää joutomaata. Vuosituhannen vaihteessa halvalla rakennetut pikatalot Myllykolusta voisi hyvin jo purkaa, alkavat olla jo elinkaarensa päässä. Suurempaa remonttia niihin ei kannata missään nimessä enää tehdä. Useimmat niistä on maalattu uudestaan viime vuosina, siinä on jo aika iso panostus tehty rakennusten arvoon nähden.
- Kuljunkeskusta
Näkisin enemmänkin tosiaan Kuljun alueen kehittyvän.Se on monelle paljon paremmalla sijainnilla arjen tarpeisiin nähden kuin varsinainen keskusta.
- maan_matone
Piispa Repo piti saarnaa vaatimattoman kyläkirkon vihkiäisissä jokunen vuosi sitten. Hän esitti kysymyksen onko kirkkonne puukirkko vai kivikirkko. Sanoman sisältö on, että seurakunta itse on se kirkko. Onko se puuta vai kiveä riippuu seurakunnasta. Eli teille epäuskoisille voidaan näin kertoa, että teillä on joko city tai tuppukylä.
- KerroToki
"Satsatkaa kaikin voimin nuoriin, koulutukseen, asumiseen ja uusiin liikeideoihin." Mihinkä näistä Lempäälä ei ole panostanut? Kerro toki, jos jotakin konkreettista parannusehdotusta on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882