Osaisko joku kertoa mulle vastauksen tähän. Eli epäilemme, että vuokra-asunnossamme on hometta. Olen/olemme kärsineet päänsärystä, hengenahdistuksesta ja tukkoisesta olosta ja vaivat helpottavat, kun menen esimerkiksi töihin tai kaverille. Olemme alkaneet suunnitella muuttoa toiseen asuntoon, mutta kysymys kuuluu - onko kuukauden irtisanomisaika voimassa vaikka home-epäilyä on ja se saattaa olla riski terveydelle ?
Vuokra-asunnon home-epäily & irtisanominen
4
135
Vastaukset
- minävain12
Ja täytyisikö homevauriot jotenkin todistaa ?
- Muutin
Olin samassa tilanteessa aikoinaan,ja tilasin Biofactolta sisäilmatestin,jonka laitoin vielä analysoitavaksi,ja tulos vastasi oireitani täysin.Irtisanomisaika ei päde tälläisissä tapauksissa,riippuen tietysti vuokranantajasta.Ensin törmäät varmasti vähättelyyn,sitten syyttelyyn...helpoimmalla pääset kun irtisanot normaalisti asunnon,voit toki kertoa epälyistäsi vuokranantajallesi.Jos on ymmärtäväinen,voi tulla vastaan asiassa.
- Horomies
Kuten täällä jo todettiin, irtisanot vaan normaalisti kämppäsi. Menetät valtavasti aikaa ja rahaa jos yrität jotenkin todistaa että on kyse homeesta.
Ja kerrottakoon nyt vielä ikävä totuus: käytännössä kaikki asunnot Suomessa ovat homeessa, kyse on vaan siitä että kuinka paljon. Jos villat pääsevät kastumaan (edes vähän), se on siinä, rakennus on pilalla. Katsopa huviksesi kuinka meillä rakennetaan, villat ovat kastumassa seinillä kuukausikaupalla. - äpyli
Minua kiinnostaa tämä aihe myös.
Itse olen yh-äiti ja elämme tukien varassa. Kylpyhuoneemme seinissä on mustia pilkkuja ja sekä minä että lapseni oireilemme vahvasti.
Vuokranantaja on yksityinen eikä ole ottanut asiaa mielestäni tosissaan.
Jos muutamme löytämääni asuntoon, täytyykö minun hylätä koko omaisuutemme ( kallista ei ole vaan tärkeää)?
Millä perusteilla sosiaalitoimisto auttaisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 234127
- 962076
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa961407Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681331- 591221
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561105Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1951044- 47963
- 61942
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M186916