Tässä on ollut pari todella aurinkoista päivää niin voi vaan ihmetellä etteikö liikenteessä riitä päiväajovalot, pitääkö olla normaalit ajovalot plus sumuvalot, ei saata ymmärtää että miksi.
Voiko joku antaa tähän tyydyttävän selityksen, eikä mitään sellaista että on niin cool.
Kerrassaan ihmetyttää vieläkin
43
227
Vastaukset
- vajaalla.mennäänaidosti
Kerrassaan ihmetyttää vieläkin se, että mihin nastarenkaita tarvitaan. Tiet jälleen järkyttävässä kunnossa, pöly lentää ja mitään käyttöä nastoilla ei ole ollut. Yhtä turhat kapistukset kuin sumuvalot kaupungissa.
- kolme_pelleä
Onkos luetun ymmärtämisessä noin suuria vaikeuksia, sumuvaloista oli kyse.
Ainakaan tänään päivällä ei tarvittu ajovaloja vaan huomiovalot riitti hyvin eikä takavaloja kaivattu en ainakaan minä
Lieneekö jonkinlaista retostelua sumuvalojen käyttö päiväsaikaan.. Renkaista se verran, että mennäänpä tuonne maaseututeille, niin kyllä kummasti nastarenkaille on käyttöä. Suosittelen kitkarenkaita niille, jotka ajavat pääosin pää -ja kaupunkiteillä. Maaseututeillä on hyvä käyttää nastarenkaita, koska jäisyyden ja jyrkkien kaarteiden voi helpoisti suostua ojaan.
- kolme_pelleä
Ei nyt sotketa niitä renkaita tähän keskusteluun, tämä aloitus ei liittynyt niihin mitenkään. On aivan turhaa lätinää lepuuttajista jauhaminen.
Sumuvalot päiväsaikaan lähinnä näyttävät tyhmiltä. Hämärässä ja pimeällä ne sen sijaan ovat jo vaaralliset, mutta useimmiten kun sopivasti näyttää pitkillä merkkiä, niin sumuvaloja käyttävä tajunnee valoissaan olevan jotain vikaa...
Kertoisitko vähän tarkemmin, missä niille nastarenkaille on käyttöä? Minä kun maaseututeillä kuitenkin aika usein ajelen, mutten ole vielä löytänyt. Ehkä Lapissa, kun sinne ei juuri tule mentyä?- 53355335
TheRat kirjoitti:
Sumuvalot päiväsaikaan lähinnä näyttävät tyhmiltä. Hämärässä ja pimeällä ne sen sijaan ovat jo vaaralliset, mutta useimmiten kun sopivasti näyttää pitkillä merkkiä, niin sumuvaloja käyttävä tajunnee valoissaan olevan jotain vikaa...
Kertoisitko vähän tarkemmin, missä niille nastarenkaille on käyttöä? Minä kun maaseututeillä kuitenkin aika usein ajelen, mutten ole vielä löytänyt. Ehkä Lapissa, kun sinne ei juuri tule mentyä?Äläpäs rotta aloita taas sitä seikoiluasi.
Jokainen maaseudulla ajeleva tietää, että kitkarenkailla ei tee siellä mitään. Älä yritä "päteä" asioissa joista et selkeästikään ymmärrä yhtään mitään. 53355335 kirjoitti:
Äläpäs rotta aloita taas sitä seikoiluasi.
Jokainen maaseudulla ajeleva tietää, että kitkarenkailla ei tee siellä mitään. Älä yritä "päteä" asioissa joista et selkeästikään ymmärrä yhtään mitään.Outoa. Asun maaseudulla ja tiedän, että kitkarenkaat ovat ihan kätevät joka ainoa päivä vuodessa. Joskin kesällä ajelee mielummin kesärenkailla, mutta eivät kitkat niin huonot silloinkaan ole, etteikö voisi lopuillaan olevaa sarjaa pois ajaa.
- kolme_pelleä
TheRat kirjoitti:
Outoa. Asun maaseudulla ja tiedän, että kitkarenkaat ovat ihan kätevät joka ainoa päivä vuodessa. Joskin kesällä ajelee mielummin kesärenkailla, mutta eivät kitkat niin huonot silloinkaan ole, etteikö voisi lopuillaan olevaa sarjaa pois ajaa.
Myös sinulle tiedoksi ettei tämän keskustelun aihe ollut renkaat, joten älä vedätä aiheesta sivuun. On aivan yks hailkee missä asut, vaikka kuunnavalla, ei liikuta meitä.
- kolme_pelleä
Korostan aloituksen TODELLA aurinkoista säätä. Että siltä pohjalta.
kolme_pelleä kirjoitti:
Myös sinulle tiedoksi ettei tämän keskustelun aihe ollut renkaat, joten älä vedätä aiheesta sivuun. On aivan yks hailkee missä asut, vaikka kuunnavalla, ei liikuta meitä.
Rengaskeskusteluun tämä keskusteluketju kääntyi delfiinin viestin jälkeen. Keskustelu saa rönsyillä, etkä valitettavasti voi sitä kieltää, vaikka kovasti ilmeisesti haluaisitkin.
Toki olisi mukava, jos keskustelualusta mahdolistaisi epäolennaisten haarojen sulkemisen, tms.- kolme_pelleä
Mutta mikä on se juttu noissa sumuvaloissa? Mikä on se tapahtumaketju, joka johtaa sumuvalojen kytkemiseen kirkkaalla säällä. Sitä en edelleenkään ymmärrä!
- kolme_pelleä
TheRat kirjoitti:
Rengaskeskusteluun tämä keskusteluketju kääntyi delfiinin viestin jälkeen. Keskustelu saa rönsyillä, etkä valitettavasti voi sitä kieltää, vaikka kovasti ilmeisesti haluaisitkin.
Toki olisi mukava, jos keskustelualusta mahdolistaisi epäolennaisten haarojen sulkemisen, tms.Minun mielestä se meni jo ensimmäisessä vastauksessa väärille raiteille, vaikka eihän se ole mielipidekysymys, mutta kun vastaaja on tunnettu täysvajakki niin se sitten meni luetun ymmärtämättömyyden "piikkiin".
Muuten tuo 16:24 tehty raapustus ei ole minun käsialaa. - kolme_pelleä
Ilmeisesti esitin todella vaikean kysymyksen, kun järkevää vastausta ei vaan kuulu. Ilmeisesti nämä kysymyksen kiertelijät ja kaartelijat ovat juurikin niitä sumarivajakkeja, jopa päivällä.
kolme_pelleä kirjoitti:
Minun mielestä se meni jo ensimmäisessä vastauksessa väärille raiteille, vaikka eihän se ole mielipidekysymys, mutta kun vastaaja on tunnettu täysvajakki niin se sitten meni luetun ymmärtämättömyyden "piikkiin".
Muuten tuo 16:24 tehty raapustus ei ole minun käsialaa.Tarkoitin keskustelun tätä haaraa, I stand corrected. :)
- kolme_pelleä
TheRat kirjoitti:
Tarkoitin keskustelun tätä haaraa, I stand corrected. :)
Ei tässä nyt aleta mitään haaroittelemaan eikä saivartelemaan vaan yritetään pysyä aiheessa, kaikiltahan se ei onnistu, kuten 16:38 ja 17:02 tehdyt raapustelijat minun nimissä.
- feee
kolme_pelleä kirjoitti:
Ei nyt sotketa niitä renkaita tähän keskusteluun, tämä aloitus ei liittynyt niihin mitenkään. On aivan turhaa lätinää lepuuttajista jauhaminen.
On täysin turhaa ajaa nastarenkailla! Olen suunnilleen tänä talvena kiertänyt ympäri Suomea noin 20tkm verran huonokuntoisilla kitkarenkailla ja mitään tarvetta ei ole ollut saada enempää pitoa. Tiedä sitten...
No en kyllä missään helvetin nimessä kehtaisikaan näillä kilometrimäärillä rullata jokapaikasta asfaltteja rikki. - kolkme_pelleä
feee kirjoitti:
On täysin turhaa ajaa nastarenkailla! Olen suunnilleen tänä talvena kiertänyt ympäri Suomea noin 20tkm verran huonokuntoisilla kitkarenkailla ja mitään tarvetta ei ole ollut saada enempää pitoa. Tiedä sitten...
No en kyllä missään helvetin nimessä kehtaisikaan näillä kilometrimäärillä rullata jokapaikasta asfaltteja rikki.Sinullekin vatipää tiedoksi että aiheena ei ollut renkaat, ei edes lepuuttajat.
- kolme_pelleä
Aiheena on sumuvalojen käyttö todella aurinkoisessa säässä.
kolkme_pelleä kirjoitti:
Sinullekin vatipää tiedoksi että aiheena ei ollut renkaat, ei edes lepuuttajat.
Taas kerran sinulle muistutus että sinä olet viimeinen jolla on varaa vittuilla muille ohi aiheen kirjoittelusta. Olet itse kymmenissä keskusteluissa alkanut sättimään muita pelleksi ja ties miksi tahansa muuksi oli itse aihe sitten mikä tahansa.
- kolme_pelleä
cletus_van_damme kirjoitti:
Taas kerran sinulle muistutus että sinä olet viimeinen jolla on varaa vittuilla muille ohi aiheen kirjoittelusta. Olet itse kymmenissä keskusteluissa alkanut sättimään muita pelleksi ja ties miksi tahansa muuksi oli itse aihe sitten mikä tahansa.
Vielä kerran muistutus ettei sinulta kysytty mitään. Eikä taaskaan aiheeseen liittyvää.
- feee
kolkme_pelleä kirjoitti:
Sinullekin vatipää tiedoksi että aiheena ei ollut renkaat, ei edes lepuuttajat.
Eipä kiinnosta sinun urputuksesi aiheesta.
Nastarenkaat ovat turhat ja peräti haitalliset. Niiden käyttöä pitää ehdottomasti rajoittaa verotuksella. Ja ellet pärjää kitkarenkailla, niin sinun pitäisi olla huolissasi ajotaidottomuutesi aiheuttamasta jatkuvasta vaarasta itsellesi, läheisellesi ja täysin tuntemattomille. Ellet pärjää kitkarenkailla, etkä opi ennakoimaan ja tunnistamaan vallitsevia olosuhteita, niin kannattaa siirtyä joukkoliikenteen käyttäjäksi. Siellä se bussi kuski ajelee kitkarenkailla ympäri vuodet ja turvallista on meno. - SiivAri
feee kirjoitti:
Eipä kiinnosta sinun urputuksesi aiheesta.
Nastarenkaat ovat turhat ja peräti haitalliset. Niiden käyttöä pitää ehdottomasti rajoittaa verotuksella. Ja ellet pärjää kitkarenkailla, niin sinun pitäisi olla huolissasi ajotaidottomuutesi aiheuttamasta jatkuvasta vaarasta itsellesi, läheisellesi ja täysin tuntemattomille. Ellet pärjää kitkarenkailla, etkä opi ennakoimaan ja tunnistamaan vallitsevia olosuhteita, niin kannattaa siirtyä joukkoliikenteen käyttäjäksi. Siellä se bussi kuski ajelee kitkarenkailla ympäri vuodet ja turvallista on meno.Penis.
- nainonnareet
Aloittaja taas yrittää tehdä tikusta asiaa. Todellinen ongelma kuitenkin on ne päivävalopellet jotka ajavat lumipyryssä, räntäsateessa ja sumussa perse pimeänä.
- kolme_pelleä
Ei nyt ollut kyse peräpäästä vaan sumuvaloista, taas kerran, ei ole tullut yhtään järkevää selitystä niiden käyttöön.
- KjellPippelström
kolme_pelleä kirjoitti:
Ei nyt ollut kyse peräpäästä vaan sumuvaloista, taas kerran, ei ole tullut yhtään järkevää selitystä niiden käyttöön.
Peräpäällä taas on paljonkin kivoja käyttötarkoituksia, ja sumuvalot on aivan ihania...
- vajaalla.mennäänaidosti
Mikä ero on aurinkoisen päivän ja todella aurinkoisen päivän välillä?? Vaihteleeko voimakkuus jotenkin?? Tämän aloittaja voisi selittää??
- kolme_pelleä
Aloituksessa ei ollut vaihtoehtoja, oli vaan todella aurinkoinen päivä. Eli ei ole mitään selitettävää. Edes täysvajakille.
Ja sehän ei ollut aloituksen aihe, joten pysytään aiheessa. - vajaalla.mennäänaidosti
Voiko sumuvaloja käyttää jos on kerrassaan ERITTÄIN aurinkoinen sää?
Itse asiassa päiväajovalot riittävät lähinnä hämärässä. Aurinkoisena päivänä tarvittaisiin ajovaloja. Sumuvalot ovat sitten aika paljon turhemmat. Sijoitettu liian alaskin...
- vajaalla.mennäänaidosti
Ajovalot ehdottomasti päälle aurinkoisena päivänä. Kaukovaloja voi käyttää, kun on TODELLA aurinkoinen keli.
- vajaalla.mennäänaidosti
Äidin pikku hinttari ei vieläkään ole keksinyt omaa nimimerkkiä. Etkö ole lapsena saanut tarpeeksi tisua ja huomiota?
- vajaalla.mennäänaidosti
Minä kuvittelin että minä olenkin minä, en sitten ollutkaan minä.
- päivävalot
Jopa talipää jyrsijänkin _pitäisi_ tietää, hämärässä pitää käyttää ajovaloja.
Aurinkoisena päivänä päivävalot on parhaat, kas kun ne on ihan sitä varten kehitetty.
Tiedän, tuhoeläin haluaa ajaa kirkkaalla ilmalla ajovalot päällä syystä, että takavalotkin palaa täysin tarpeettomasti.
Toki onhan ko. herralla paljon muitakin erikoisia, jopa suorastaan arveluttavia, liikenteesen liittyviä oivalluksia. päivävalot kirjoitti:
Jopa talipää jyrsijänkin _pitäisi_ tietää, hämärässä pitää käyttää ajovaloja.
Aurinkoisena päivänä päivävalot on parhaat, kas kun ne on ihan sitä varten kehitetty.
Tiedän, tuhoeläin haluaa ajaa kirkkaalla ilmalla ajovalot päällä syystä, että takavalotkin palaa täysin tarpeettomasti.
Toki onhan ko. herralla paljon muitakin erikoisia, jopa suorastaan arveluttavia, liikenteesen liittyviä oivalluksia.Kyllä minä tiedän, miten lain mukaan pitää toimia.
Fakta nyt on se, että mitä kirkkaampaa on ulkona, sitä enemmän valoa pitää olla autossa päällä, että se havaitaan helposti. Kirkkaana päivänä päiväajovalot ovat sellainen mukava minimi - edessä. Mutta ajovalot ovat paremmat. Takana taas pitäisi ehdottomasti palaa jotain, mutta ei pala.
Se, että päiväajovalot on kehitetty päiväajoa varten, ei tee niistä parhaita tai edes hyviä. Ne ovat toki parempia kuin etelän tapa ajella kokonaan valoitta, mutta huonompi kuin pohjoisen tapa ajella ajovalot päällä.
Hämärässä valoja ei vielä tarvita siihen, että itse näkisi paremmin, vaan edelleen siihen että itse näkyisi paremmin. Päiväajovalot takavalot olisi hyvä yhdistelmä, mutta laiton. Eikä sitä joka autosta edes tunnu löytyvän. Siis ajovalot on parempi.
Pimeässä sitten tarvitaan valoa jo siihen, että itsekin näkee jotakin. Silloin ajovalot pitkät kun sopii on hyvä.
Sumuvalot ovat oikein hyvät kun on todella kova sumu ja vauhtia alle 40 km/h. Takasumuvalo myös lumipöllyssä ja sumussa kovemmissa vauhdeissa.- päivävalot
TheRat kirjoitti:
Kyllä minä tiedän, miten lain mukaan pitää toimia.
Fakta nyt on se, että mitä kirkkaampaa on ulkona, sitä enemmän valoa pitää olla autossa päällä, että se havaitaan helposti. Kirkkaana päivänä päiväajovalot ovat sellainen mukava minimi - edessä. Mutta ajovalot ovat paremmat. Takana taas pitäisi ehdottomasti palaa jotain, mutta ei pala.
Se, että päiväajovalot on kehitetty päiväajoa varten, ei tee niistä parhaita tai edes hyviä. Ne ovat toki parempia kuin etelän tapa ajella kokonaan valoitta, mutta huonompi kuin pohjoisen tapa ajella ajovalot päällä.
Hämärässä valoja ei vielä tarvita siihen, että itse näkisi paremmin, vaan edelleen siihen että itse näkyisi paremmin. Päiväajovalot takavalot olisi hyvä yhdistelmä, mutta laiton. Eikä sitä joka autosta edes tunnu löytyvän. Siis ajovalot on parempi.
Pimeässä sitten tarvitaan valoa jo siihen, että itsekin näkee jotakin. Silloin ajovalot pitkät kun sopii on hyvä.
Sumuvalot ovat oikein hyvät kun on todella kova sumu ja vauhtia alle 40 km/h. Takasumuvalo myös lumipöllyssä ja sumussa kovemmissa vauhdeissa.>Kyllä minä tiedän, miten lain mukaan pitää toimia.<
Oikein hyvä! Toivottavasti sitten myös toimit niin....
>Fakta nyt on se, että mitä kirkkaampaa on ulkona, sitä enemmän valoa pitää olla autossa päällä, että se havaitaan helposti.<
Tämä nyt on rotan faktaa, jolla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa.
Kirkkaana päivänä päivävalot on hyvät, jopa paremmin havaittavat kuin heikot ajovalot.
Päivävalojen kanssa (automaatilla) palaa takavalot, uusissa autoissa, kahdessa merkissä. Ja niissäkin turhaan...
Ellei kirkkalla ilmalla näe/havaitse takavalotonta autoa niin takuuvarmaa on ettei sitä näe vaikka olis valotkin.Että vähintään optikolle...
Päivävalot takavalot hämärässä on järjellä ajatellen riittämätön yhdistelmä.
Olisikohan sen tähden laittomat...
Pimeässä ja hämärässä tietenkin tarvitaan ajovalot, eihän kukaan ole muuta väittänytkään. - feee
päivävalot kirjoitti:
>Kyllä minä tiedän, miten lain mukaan pitää toimia.<
Oikein hyvä! Toivottavasti sitten myös toimit niin....
>Fakta nyt on se, että mitä kirkkaampaa on ulkona, sitä enemmän valoa pitää olla autossa päällä, että se havaitaan helposti.<
Tämä nyt on rotan faktaa, jolla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa.
Kirkkaana päivänä päivävalot on hyvät, jopa paremmin havaittavat kuin heikot ajovalot.
Päivävalojen kanssa (automaatilla) palaa takavalot, uusissa autoissa, kahdessa merkissä. Ja niissäkin turhaan...
Ellei kirkkalla ilmalla näe/havaitse takavalotonta autoa niin takuuvarmaa on ettei sitä näe vaikka olis valotkin.Että vähintään optikolle...
Päivävalot takavalot hämärässä on järjellä ajatellen riittämätön yhdistelmä.
Olisikohan sen tähden laittomat...
Pimeässä ja hämärässä tietenkin tarvitaan ajovalot, eihän kukaan ole muuta väittänytkään.Yleisesti rotta taitaa olla todella ärsyttävä mulkvisti, mutta tällä kertaa täysin oikeassa tuon valotehon kanssa. Mitä valoisampaa on ulkona, sitä enemmän valoa tarvitaan näkyäkseen.
Voit tehdä yksinkertaisen testin. Mene kirkkaaseen auringonpaisteeseen, ja laita kännykän taustavalo pois päältä. Näetkö lukea? Sinun pitäisi nähdä lukea, jos olisit oikeassa. Olet kuitenkin väärässä. Ilman taustavaloa on todella vaikeaa nähdä onko näyttö edes päällä.
Toisen testin voit tehdä siten, että mene vaikka pimeään vessaan, ja katso tarvitseko taustavaloa nähdäksesi lukea? Et tarvitse. - päivävalot
feee kirjoitti:
Yleisesti rotta taitaa olla todella ärsyttävä mulkvisti, mutta tällä kertaa täysin oikeassa tuon valotehon kanssa. Mitä valoisampaa on ulkona, sitä enemmän valoa tarvitaan näkyäkseen.
Voit tehdä yksinkertaisen testin. Mene kirkkaaseen auringonpaisteeseen, ja laita kännykän taustavalo pois päältä. Näetkö lukea? Sinun pitäisi nähdä lukea, jos olisit oikeassa. Olet kuitenkin väärässä. Ilman taustavaloa on todella vaikeaa nähdä onko näyttö edes päällä.
Toisen testin voit tehdä siten, että mene vaikka pimeään vessaan, ja katso tarvitseko taustavaloa nähdäksesi lukea? Et tarvitse.En tiedä millaista kännykkää käytät.
Minulla on vanha luuri ja kirkkaalla ilmalla ei tosiaankaan tarvitse taustavaloa ja mitä tulee pimeään vessaan, niin ei todellakaan näy yhtään mitään ilman taustavaloa.
Uudempia luureja nähneenä olen tehnyt havainnon,että niistä nyt näkee kirkaalla ilmalla (ulkona) todella huonosti tai ei ollenkaan,oli päällä taustavalot tai ei. Joten vertailusi "testin tekemiseen" on vähintäänkin ontuva.
Mutta asiaan, kokemukseeni vaikkakin suht´ vaatimattomaan, (ajoa kesäisin vain n.10000km) perustuen väitän, että nykyaikaiset päiväajovalot(edessä) näkyy kirkkaalla ilmalla paljon paremmin kuin ajovalot.
Joten nykyisellä autollani ajan edelleenkin valokatkaisin automaatti asennossa(kirkkaalla ilmalla edessä päivävalot, perä pimeänä)
Tulevassa kulkineessani myös takavalot(automaatti asennossa) palaa päivävalojen yhteydessä turhaan(tehdas kytkentä).
Joten koetetaan kestää...ja nähdä...
- kolme_pattia
Mitä ajovaloja saa nyt käyttää, kun todella aurinkoinen aurinko on todella paksun pilven takana?
- JohtotähtiV8
Päiväajovalot ja sumarit kaikki muutkin valot päällä ajavat luuleva , ettät sen jälkeen auto on paljon sporttisempi,hevosvoimiakin tulee riisikippoon 50 lisää ja pikkuruinen muna housuissa kasvaa pituutta lisää ,kun laittaa kaikki valot päälle.
- pahatnastat
Nastarenkaat ovat hyödyttömät ja asfaltilla kaikista renkaista liukkaimmat, koska kovametallin ja kiven välinen kitkakerroin on huono. Lisäksi aiheutuu pöly- ja likaantumishaittaa paljon, sekä raastava meluhaitta.
- kolme_pelleä
Mistä teitä lukihäriöisiä oikein siunaantuu, keskustelun aiheena ei ole renkaat.
- kolme_pelleä
Aiheena on todella aurinkoinen sää ja sumuvalot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185593- 163045
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6292144Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1492012Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701402Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421385Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31168Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061116Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641087