Voiko suomenhevosella ratsastaa tai ajaa tartteeko suokki seuraa
suomenhevoset
suokkifani
161557
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
Vastaukset 16
Vanhimmat
Suokki on yleishevonen, sillä voi tehdä mitä vaan. Eli voi ajaa ja ratsastaa, mennä koulua, esteitä, länkkäriä, vammaisratsastusta jne. Hyvä heppa!
Ainahan hevoselle kuin hevoselle on hyväksi seura mutta kyllä se todistettavasti yksinkin viihtyy kunhan sillä riittää tekemistä ettei se ikävysty.
Riippuen hevosesta tietysti, mutta minulla monitoimi suokki itellä. Toimii ratsuna (sileellä,maastossa ja esteillä) ja sillä voi ajaa myöskin. Kouluttamalla suomenhevosesta saa melkeinpä millaisen haluaa. Mun heppa kaipaa ainakii seuraa. Aina hevosella pitäisi olla seuraa. yleensä hevosesta tulee apea ja "surullinen" ilman kaveria.
kyllä suomenhevosella pystyy ratsastamaan ku itekin oon ratsastanut suomenhevosella!
TOTTA KAI SUOKILLA VOI RATSASTAA!! ei se ole niin vankkarakenteinen että sillä ei voisi ratsastaa ja kyllä pitää olla seuraa
suokilla voi vaikka mennää valjakkoajoa!
Tämä on aihe, josta paljon puhutaan ja kiistellään. Suomenhevosia pidetään lyhytkaulaisina jyrinä, joiden liike ei riitä koululuokkiin saati hyppykyky esteradoille, poikkeusyksilöitä lukuun ottamatta?
Ne, jotka oikeasti suomenhevosia ratsastavat enemmän, tietävät, että ne ovat hyvinkin herkkäsuisia, omaavat korkean työmoraalin ja siinä missä rakenne loppuu, tehdään ihmeitä suomalaisella sisulla.
tässähän on pieni teksti,,,,
Suomenhevoset ovat monitoimihevosia. Ne soveltuvat melkein mihin tahansa lajiin ja koulutettuina toimivat hyvin. Yleisin laji on kuitenkin ravitoiminta, mutta erittäin hyvin soveltuvat myös ratsutoimintaan (esteet, koulu) ja eikös niillä vikellystäkin harjoiteta? Soveltuvat siis mainiosti melkein mihin tahansa lajiin. Hevonen on laumaeläin ja näin ollen myös suomenhevonen tarvitsee kaverin.
meillä oli suomenhevonen mutta se myytiin... se oli tunti/Ravihevonen
monitoimiratsu.
Tykkää seurasta----lammaskin käy.
suokki voi olla työhevonen, ravuri, tuntiRatsu, terapiaratsu, kaikkia niitä elämänsä eri vaiheissa.tiedän yhden, joka oli semmoinen.ja ollu yhdessä näytelmässäkin mukana.
se hevonen tosin on jo kuollut. mutta se asui Walonassa. suokki on monipuolinen.
sopii moneen.
Suomenhevonen sopii vain levänpäälle
Oikeastaan ei. Sinä sopisit leivän päälle mainiosti.
Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa nii pysy turpa kiinni. Ja suokki on hyvä hevonen, se toimii vaikka missä lajeissa; esteissä, koulussa, länkkärissä, vikellyksessä, ravurina, työhevosena, seura/terapiahevosena ja tuntihevosena.
suokki on yleishevonen. eli se tarkoittaa, että käytetään ratsuna, ravurina, työhevosena. jopa helsingin poliisihevosina on joskus ollut suomenhevoset Sarkko ja Patrix!
Suomenhevonen sopii vain levänpäälle
itse en söisi minkään hevosen lihaa. mielestäni on häpeä ja kauhistus että hevosia yleensäkin teurastetaan.on siinäkin kiitos eläimelle, joka on palvellu ihmistä vuosia! noin paljonko sitä arvostamme; että sen siaan, että se polttohaudataan, menee lihoiksi?!
nim. Van Dango.