suomenhevoset

suokkifani

Voiko suomenhevosella ratsastaa tai ajaa tartteeko suokki seuraa

16

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

      Suokki on yleishevonen, sillä voi tehdä mitä vaan. Eli voi ajaa ja ratsastaa, mennä koulua, esteitä, länkkäriä, vammaisratsastusta jne. Hyvä heppa!
      Ainahan hevoselle kuin hevoselle on hyväksi seura mutta kyllä se todistettavasti yksinkin viihtyy kunhan sillä riittää tekemistä ettei se ikävysty.

    • Hevosfani

      Riippuen hevosesta tietysti, mutta minulla monitoimi suokki itellä. Toimii ratsuna (sileellä,maastossa ja esteillä) ja sillä voi ajaa myöskin. Kouluttamalla suomenhevosesta saa melkeinpä millaisen haluaa. Mun heppa kaipaa ainakii seuraa. Aina hevosella pitäisi olla seuraa. yleensä hevosesta tulee apea ja "surullinen" ilman kaveria.

    • heppahullu14

      kyllä suomenhevosella pystyy ratsastamaan ku itekin oon ratsastanut suomenhevosella!

    • ratsastajatyttö

      TOTTA KAI SUOKILLA VOI RATSASTAA!! ei se ole niin vankkarakenteinen että sillä ei voisi ratsastaa ja kyllä pitää olla seuraa

    • ipanan

      suokilla voi vaikka mennää valjakkoajoa!

    • ipanan

      Tämä on aihe, josta paljon puhutaan ja kiistellään. Suomenhevosia pidetään lyhytkaulaisina jyrinä, joiden liike ei riitä koululuokkiin saati hyppykyky esteradoille, poikkeusyksilöitä lukuun ottamatta?

      Ne, jotka oikeasti suomenhevosia ratsastavat enemmän, tietävät, että ne ovat hyvinkin herkkäsuisia, omaavat korkean työmoraalin ja siinä missä rakenne loppuu, tehdään ihmeitä suomalaisella sisulla.
      tässähän on pieni teksti,,,,

    • pöllö105

      Suomenhevoset ovat monitoimihevosia. Ne soveltuvat melkein mihin tahansa lajiin ja koulutettuina toimivat hyvin. Yleisin laji on kuitenkin ravitoiminta, mutta erittäin hyvin soveltuvat myös ratsutoimintaan (esteet, koulu) ja eikös niillä vikellystäkin harjoiteta? Soveltuvat siis mainiosti melkein mihin tahansa lajiin. Hevonen on laumaeläin ja näin ollen myös suomenhevonen tarvitsee kaverin.

    • poni8

      meillä oli suomenhevonen mutta se myytiin... se oli tunti/Ravihevonen

    • SUOKKI.ON

      monitoimiratsu.
      Tykkää seurasta----lammaskin käy.

    • 1ssu

      suokki voi olla työhevonen, ravuri, tuntiRatsu, terapiaratsu, kaikkia niitä elämänsä eri vaiheissa.tiedän yhden, joka oli semmoinen.ja ollu yhdessä näytelmässäkin mukana.

    • 1ssu

      se hevonen tosin on jo kuollut. mutta se asui Walonassa. suokki on monipuolinen.
      sopii moneen.

      • SyötävänHyvää

        Suomenhevonen sopii vain levänpäälle


      • oikeastaaaaan
        SyötävänHyvää kirjoitti:

        Suomenhevonen sopii vain levänpäälle

        Oikeastaan ei. Sinä sopisit leivän päälle mainiosti.


      • Anonyymi00016
        SyötävänHyvää kirjoitti:

        Suomenhevonen sopii vain levänpäälle

        Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa nii pysy turpa kiinni. Ja suokki on hyvä hevonen, se toimii vaikka missä lajeissa; esteissä, koulussa, länkkärissä, vikellyksessä, ravurina, työhevosena, seura/terapiahevosena ja tuntihevosena.


    • Anonyymi

      suokki on yleishevonen. eli se tarkoittaa, että käytetään ratsuna, ravurina, työhevosena. jopa helsingin poliisihevosina on joskus ollut suomenhevoset Sarkko ja Patrix!

    • Anonyymi

      Suomenhevonen sopii vain levänpäälle

      itse en söisi minkään hevosen lihaa. mielestäni on häpeä ja kauhistus että hevosia yleensäkin teurastetaan.on siinäkin kiitos eläimelle, joka on palvellu ihmistä vuosia! noin paljonko sitä arvostamme; että sen siaan, että se polttohaudataan, menee lihoiksi?!
      nim. Van Dango.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      92
      732
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      73
      615
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      15
      555
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      476
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      450
    Aihe