Aihe

suomenhevoset

suokkifani

Voiko suomenhevosella ratsastaa tai ajaa tartteeko suokki seuraa

13

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

Suokki on yleishevonen, sillä voi tehdä mitä vaan. Eli voi ajaa ja ratsastaa, mennä koulua, esteitä, länkkäriä, vammaisratsastusta jne. Hyvä heppa!
      Ainahan hevoselle kuin hevoselle on hyväksi seura mutta kyllä se todistettavasti yksinkin viihtyy kunhan sillä riittää tekemistä ettei se ikävysty.

• Hevosfani

Riippuen hevosesta tietysti, mutta minulla monitoimi suokki itellä. Toimii ratsuna (sileellä,maastossa ja esteillä) ja sillä voi ajaa myöskin. Kouluttamalla suomenhevosesta saa melkeinpä millaisen haluaa. Mun heppa kaipaa ainakii seuraa. Aina hevosella pitäisi olla seuraa. yleensä hevosesta tulee apea ja "surullinen" ilman kaveria.

• heppahullu14

kyllä suomenhevosella pystyy ratsastamaan ku itekin oon ratsastanut suomenhevosella!

• ratsastajatyttö

TOTTA KAI SUOKILLA VOI RATSASTAA!! ei se ole niin vankkarakenteinen että sillä ei voisi ratsastaa ja kyllä pitää olla seuraa

• ipanan

suokilla voi vaikka mennää valjakkoajoa!

• ipanan

Tämä on aihe, josta paljon puhutaan ja kiistellään. Suomenhevosia pidetään lyhytkaulaisina jyrinä, joiden liike ei riitä koululuokkiin saati hyppykyky esteradoille, poikkeusyksilöitä lukuun ottamatta?

Ne, jotka oikeasti suomenhevosia ratsastavat enemmän, tietävät, että ne ovat hyvinkin herkkäsuisia, omaavat korkean työmoraalin ja siinä missä rakenne loppuu, tehdään ihmeitä suomalaisella sisulla.
      tässähän on pieni teksti,,,,

• pöllö105

Suomenhevoset ovat monitoimihevosia. Ne soveltuvat melkein mihin tahansa lajiin ja koulutettuina toimivat hyvin. Yleisin laji on kuitenkin ravitoiminta, mutta erittäin hyvin soveltuvat myös ratsutoimintaan (esteet, koulu) ja eikös niillä vikellystäkin harjoiteta? Soveltuvat siis mainiosti melkein mihin tahansa lajiin. Hevonen on laumaeläin ja näin ollen myös suomenhevonen tarvitsee kaverin.

• poni8

meillä oli suomenhevonen mutta se myytiin... se oli tunti/Ravihevonen

• SUOKKI.ON

monitoimiratsu.
      Tykkää seurasta----lammaskin käy.

• 1ssu

suokki voi olla työhevonen, ravuri, tuntiRatsu, terapiaratsu, kaikkia niitä elämänsä eri vaiheissa.tiedän yhden, joka oli semmoinen.ja ollu yhdessä näytelmässäkin mukana.

• 1ssu

se hevonen tosin on jo kuollut. mutta se asui Walonassa. suokki on monipuolinen.
      sopii moneen.

• SyötävänHyvää

Suomenhevonen sopii vain levänpäälle

• oikeastaaaaan
        SyötävänHyvää kirjoitti:

Suomenhevonen sopii vain levänpäälle

Oikeastaan ei. Sinä sopisit leivän päälle mainiosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      608
      29529
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      288
      20759
    3. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14055
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      10835
    5. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      77
      7976