Ssri-myrkyt tulevat helv.kalliiksi veronmaksajille

voivittu

"Noin 40 prosenttia työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymisistä on nykyään masennuksen takia"

23

209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyödyttömiä

      Niin tulevat mutta syytä psykiatreja.Niitä on pakko popsia tai joutuu hoidosta ulos.Monet tekee niin että käyvät hakemassa lääkkeet apteekista mutta eivät käytä koska tuntevat että niistä on vain haittaa.Kun on erityiskorvattavuus Kela-kortissa niin potilas maksaa vain 3€:a/pakkaus mutta valtio huomattavasti enemmän riippuen valmisteesta.
      Eli Suomen veronmaksajat antavat upporikkaille lääkefirmoille vuosittain hurjan summan euroja.Aika harva potilas niistä(SSRI-lääkkeistä) saa minkäänlaista apua saati parantuisi masennuksesta.

      • Saiskin

        Erityiskorvattavuus masennusdiagnoosilla? Sen pitää olla psykoottinen masennus siinä tapauksessa. Olen syönyt erilaisia lääkkeitä vuosikymmenet eikä ole tullut puheeksikaan mikään erityiskorvattavuus. Ja veroja olen maksanut koko ajan. Täällä on outo käsitys vallalla, että masennuspotilaat ovat invalideja ja eläkeläisiä.


      • hyödyttömiä

        "Suomen psykologiliiton mukaan n. miljoona ihmistä käyttää Kelan korvaamia psyykelääkkeitä ja pelkästään masennuslääkkeitä käyttää 400 000 suomalaista."
        Tämä siis vuonna 2014.Jutussa ei mainittu kuinka iso osa masennuslääkeiden käyttäjistä kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.Masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin depression hoitoon,esim. ahdistuneisuus.Ei tarvitse olla kummoinenkaan koodi Kela-kortissa kun saa erityiskorvattavuuden.


      • joo-koo
        hyödyttömiä kirjoitti:

        "Suomen psykologiliiton mukaan n. miljoona ihmistä käyttää Kelan korvaamia psyykelääkkeitä ja pelkästään masennuslääkkeitä käyttää 400 000 suomalaista."
        Tämä siis vuonna 2014.Jutussa ei mainittu kuinka iso osa masennuslääkeiden käyttäjistä kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.Masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin depression hoitoon,esim. ahdistuneisuus.Ei tarvitse olla kummoinenkaan koodi Kela-kortissa kun saa erityiskorvattavuuden.

        psykologiliittio ei kommentoi sitä että lekurit lomamatkustelevat ulkomaille kirjoittamistaan resepteistä.
        Eivätkä sitä että kaikki nuorten tekemät joukkomurhat suomessa on tehty ko lääkkeiden vaikutuksien vuoksi.


      • 1316
        hyödyttömiä kirjoitti:

        "Suomen psykologiliiton mukaan n. miljoona ihmistä käyttää Kelan korvaamia psyykelääkkeitä ja pelkästään masennuslääkkeitä käyttää 400 000 suomalaista."
        Tämä siis vuonna 2014.Jutussa ei mainittu kuinka iso osa masennuslääkeiden käyttäjistä kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.Masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin depression hoitoon,esim. ahdistuneisuus.Ei tarvitse olla kummoinenkaan koodi Kela-kortissa kun saa erityiskorvattavuuden.

        Kuule ei niitä erityiskorvauskoodeja niin vain jaella. Vai onko sulla joku luulo että heti kun saa mt-diagnoosin, Kela laittaa uuden kortin tulemaan?
        http://www.kela.fi/laakkeet-ja-laakekorvaukset_erityiskorvaus
        http://www.kela.fi/laake112
        Se mihin lääkettä käytetään ja se milloin lääke on erityiskorvattava ei ole ollenkaan sama asia.


      • kohtuus-liioittelussa
        hyödyttömiä kirjoitti:

        "Suomen psykologiliiton mukaan n. miljoona ihmistä käyttää Kelan korvaamia psyykelääkkeitä ja pelkästään masennuslääkkeitä käyttää 400 000 suomalaista."
        Tämä siis vuonna 2014.Jutussa ei mainittu kuinka iso osa masennuslääkeiden käyttäjistä kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.Masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin depression hoitoon,esim. ahdistuneisuus.Ei tarvitse olla kummoinenkaan koodi Kela-kortissa kun saa erityiskorvattavuuden.

        älä puhu soopaa, ei lähellekkään miljoonaaa, kaikkiaan psyykelääkeiden korvaauksien osuus on korkeintaan n. 300 000.

        Älä leiki asiantuntijaa


      • kohtuus-liioittelussa
        joo-koo kirjoitti:

        psykologiliittio ei kommentoi sitä että lekurit lomamatkustelevat ulkomaille kirjoittamistaan resepteistä.
        Eivätkä sitä että kaikki nuorten tekemät joukkomurhat suomessa on tehty ko lääkkeiden vaikutuksien vuoksi.

        joo-koo

        Kirjoita asiaa, ja edes ymmärrettävästi


      • hyödyttömiä
        kohtuus-liioittelussa kirjoitti:

        älä puhu soopaa, ei lähellekkään miljoonaaa, kaikkiaan psyykelääkeiden korvaauksien osuus on korkeintaan n. 300 000.

        Älä leiki asiantuntijaa

        Noin sanoi Suomen psykologiliitto,ehkä he liioittelevat.Kela-korvausta saa melkein kaikista psyykelääkkeistä mitä reseptillä Suomessa apteekista haetaan,erityiskorvattavuus on sitten eri asia.Niinkuin sanoin edellisessä viestissäni en tiedä kuinka moni ihminen kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.


      • ilmoittautukaa
        hyödyttömiä kirjoitti:

        Noin sanoi Suomen psykologiliitto,ehkä he liioittelevat.Kela-korvausta saa melkein kaikista psyykelääkkeistä mitä reseptillä Suomessa apteekista haetaan,erityiskorvattavuus on sitten eri asia.Niinkuin sanoin edellisessä viestissäni en tiedä kuinka moni ihminen kuuluu erityiskorvattavuuden piiriin.

        Suurin osa psyykenlääkkeistä on joko 35 % peruskorvattavia tai sitten psykooseissa täysin korvattavia, joista maksetaan tuo 3 euroa. En tunne ketään, joka saisi psyykenlääkkeistä 65 % erityiskorvausta.

        Joistakin lääkkeistä ei korvata kallista merkkiä, koska rinnakkaistuotteita on tullut markkinoille. Ainakin Cipramil on ollut tällainen, koska sama firma tekee samaa sitalopraamia myös kauppanimellä Sepram ja muitakin vastaavia tuotteita on paljon.


    • Tunge aloittaja muna perseeseesi ja syö kana lounaaksesi! Sit voisit vielä vetästä käteen ja miettiä, että kumpi tuli ensin.

      • teidän-jälkeene

        arvoisa paskaloinen.


      • Kokeilepaite

        Miksi pitäisi ruveta tunkemaan munia perseeseen, jos omistaa loogisen ajattelukyvyn?


      • erikoinen_ilmaisu
        Kokeilepaite kirjoitti:

        Miksi pitäisi ruveta tunkemaan munia perseeseen, jos omistaa loogisen ajattelukyvyn?

        pepepulla on ollut aikaisemminkin vaikeuksia ilmaista asiaansa selvästi ja asiallisesti. olkaa ymmärtäväisiä.


      • teidän-jälkeene kirjoitti:

        arvoisa paskaloinen.

        Taisi mennä pointti - ei kovin yllättäen - pahasti ohi... Surullista toimintaa täällä Suoli24:ssä.


      • Kokeilepaite kirjoitti:

        Miksi pitäisi ruveta tunkemaan munia perseeseen, jos omistaa loogisen ajattelukyvyn?

        Eikös se ole ihan hyvä harrastus?


      • erikoinen_ilmaisu kirjoitti:

        pepepulla on ollut aikaisemminkin vaikeuksia ilmaista asiaansa selvästi ja asiallisesti. olkaa ymmärtäväisiä.

        Sama vastaus, kuin arvoisalle nimimerkille teidän-jälkeene.


    • V.Vastaisku

      Lääkebisneksen uhrit ry. Liittykää mukaan alati kasvavaan ja voimistuvaan järjestöömme. Meillä saat vieroitukset, hoidot yms. ilman kemikaaleja, ja voit takuulla hyvin. Lisäksi meillä on asevoimakoulutus sekä terrorisminvastainen koulutus. Kun aika on oikea, iskemme kovaa ja palautamme demokratian Suomeen.

      Kenraali Voitto Vastaisku
      Suomen Vapautusjärjestö, SVJ.

      • madinamerica

    • Hoidostahoitoon

      Homot lässyttää lääkkeissään…. Hyi helvetti mitä hönöjä.

    • Mitähän täältä on poistettu?

    • Jakuinka

      kalliiksi tulisikaan jos ei SSRI-lääkkeitä käytettäisi? Vastaus 30% lievistä ja keskivaikeista masennuksista ei paranisi. Se tarkoittaa n. 7-8000 uutta työkyvytöntä joka vuosi nykyisen tahdin lisäksi. Että tuohon nähden nettohyöty lääkkeillä on merkittävät.

      • Väärin360Astetta

        Et voisi olla enempää väärässä.. ei hyvä jumala. Joko trollaat tai olet oikeasti tutkinut psykiatriaa (Oikeata!, ei hölynpölyn seminaareja joista keskustelu puoljeellista ja korruptoitunutta. Bonuksineen ) muutama Wikipedia ja muun lääkeyhtiön piiloalaisena omistamien sivujen taustalla. masennus juuri syntyy ja kroonistuu noitten ssri ja snri , litium mielimyrkkyjen takia. Sama kun amputoitaisiin jalat kun särkee polvet. HEI OIKEASTI ota järkikäteen.! Ja tutki ennenkun tulet höpättämään "statikoista ja ns faktoista"

        Taidat olla Itse JONKIN lääkeyhtiön alaisena. KASVA AIKUISEKSI!!!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe