Creditstar / Finance Hous perintä

Skeidaa

Huhhuh huhhuh. Olen ottanut kyseiseltä firmasta lainan 2012 alkuvuodesta (200e), ja ovat pommittaneet minua tähän päivään asti että maksaisin velan. Kerran jopa luvattiin että jos maksan vain 220e niin saan velan "anteeksi". Tässä vaiheessa tajusin minkälainen kusetusfirma kyseessä. Noh kaikki hyvä, sanoin heille jo 2013 loppuvuodesta että laittakaa maksu perintään ja ulosottoon kun oli muitaki vippejä sinne mennyt joten ei enää yksi vippi paljoa merkinnyt itselle. Nyt sitten tänään oli tullut emaili jossa kehotettiin maksamaan koko summa kerralla ennen kuin asia siirtyy perintään (577e). Eli he eivät edes 2v takaisesta pyynnöstä laittanut sitä perintään. Toimivatko he oikein vai olisiko laina PITÄNYT siirtää edes perintään?

Kuitenkin... Kaveri ottanut samaan aikaan 2012 (1pv mun jälkeen) vipin samalla summalla ja hänellä täysin sama tilanne mutta hänellä maksettavaa on 390e? Miten voi olla mahdollista?

Soitin äsken creditstariin ja tiedustelin asiaa ja käskivät ottaa yhteyttä perintään. Soitin sinne ja kyselin asiasta huonosti suomea puhuvalta naiselta. Sain käytännössä paskinta asiakaspalvelua mitä olen koskaan saanut.

Kun kysyin miten kahden eri henkilön lainat voivat olla eri summissa tällä hetkellä vaikka otettu samaan aikaan niin sain pitkiä huokailuja vastaukseksi ja "Sinä maksat velan. Piste." Ja kun koitin kysyä että miksi asialle ei ole mtn tehty 3v aikana niin vastaus oli "Se ei kuulu sinulle. Sinä maksat velan". Kermana kakun päälle oli kommentti "Minun ei tarvitse olla sinulle mukava koska EN OLE ASIAKASPALVELIJA VAAN PERINTÄTOIMISTON TYÖNTEKIJÄ". Ja kun lopuksi Sanoin että en maksa penniäkään ylimääräistä niin aloin saada ilkeitä kommentteja että "Sinulla tässä ongelma on kun on velkaa ja minulla ei".

Miten tämmöinen toiminta voi olla laillista mitenkään käsin?!?!?!?!

66

4138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otin pari vuotta sitten heiltä lainan 400 €. Tuli maksuvaikeuksia. Tein maksusopimuksen, jota noudatin kirjaimellisesti ja maksoin kaikki erät.

Nyt 1,5 vuotta jälkeenpäin tuli meili, jossa sanoivat, että joku erä jäänyt maksamatta ????. Sanoin, että jos näin on, niin laittakaa oikeudelliseen perintään. Sen jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. Että tällainen firma.

• Loooop

Kirjemuodossa vai miten he ovat pommittaneet?

• Lärpäke

Finance house on netti/lelukaupaksi merkattu rekisteriin, että ainakaan heidän perintämaksuja älkää maksako kukaan. Pääoma ja korot on sitten toinen asia, mutta kannattaa nekin laskea todella tarkkaan, kun ovat tahalteen pitkätteet perintään viemistä??!

Jos luin oikein, niin 3v??! :O

• Anonyymi

• Skeidaa

Joo 3 vuotta ollut laina mille ei ole tehty mitään. Ja ovat pommittaneet aluksi puheluin, postiluukkuun ja emailiin. Nyt vain oikeastaan puheluita ja emaileja. Ja sanoivat myös että eivät kehtaa koko aikaa soitella ja lähetellä posteja kun SE ON NIIN KALLISTA.

• pois

Olen myös 06/2012 ottanut tästä firmasta Creditstar 200,0e lainan, ajalle 3kk, erämaksu 105,0e/kk. Ovat nämä 2,5 vuotta lähettäneet e-mailia otsikolla VAROITUS ja maksa, maksa. Tammikuussa 2015 summa oli noussut 730,0euroon. Olen ollut passiivinen koska katson että heidän tehtävä on lähettää velka oikeuteen eikä minun tarvitse pyytää sitä. Toki ovat jokaisessa VAROITUKSESSA uhkailleet oikeudella ja maksuhäiriöllä suurin kirjaimin. Kirjoitin viimeiseen VAROITUKSEEN viestin, että perintäkulunne ei mene läpi käräjäoikeudessa. Koskaan en ollut saanut erittelyä kuluista, vain loppusaldo. Tänään tuli käräjäoikeudesta Finance HousNord Oy:n kanne. Perintäkulut oli peitenimellä korkosaatava. Siis uskomaton pulju, puljut. Teen valituksen asiasta enkä hyväksy korkosaatavia n. 460,0e. Perintäkuluja Creditstar ei edes itse voi periä.
      Tietääkö joku onko Finance House Norf Oy:llä perintäoikeudet...olen varma että nämä firmat ovat keskenään kytköksissä ja muutoinkin hämärähommilta vaikuttaa. Toimitusjohtajatitteli molemmissa virolainen nimi, eri kuitenkin.

• 771euroa

Finance House Nordilla ei ole perintälupaa, eikä tietääkseni ole koskaan ollutkaan. Se saa siis laskuttaa perinnästä vain viisi euroa kahteen kertaan.

Minulla on vuonna 2011 otettu 200 euron vippi jolle Creditstar/FHNord teki maksusuunnitelman, jonka kokonaissummaksi tuli 771€. Luonnollisesti kerroin heille, etten tuollaisia suostu maksamaan. Pyysin heitä viemään asian käräjille, mutta eipä ole vielä sinne mennyt. Joka tapauksessa velka vanhenee elokuussa tänä vuonna, joten samapa tuo.

• pois

Kiitos tiedoista "771euroa". Millä perusteella sinulla vanhenee velka elokuussa? Minun kohdalla nuo perintäkulut olivat 57,0e, mutta ns. sopimuskorko (320%), jota en ole koskaan enkä missään nähnyt saati sitten hyväksynyt.
        Tuo Creditstar ei ole ollut edes luotonantajarekisterissa 7.6.2011 mennessä, jolloin kaikkien olisi pitänyt uuden lain myötä rekisteröityä. Nyt uudessa 02/2015 päivitetyssä oli listassa.
        Teen kanteeseen valituksen käräjäoikeuteen ja katsotaan mitä tapahtuu.

• 771euroa

Viimeisin kontakti minun ja Creditstarin/FHNordin välillä on maksuvaatimussähköposti, jonka olen saanut elokuussa 2012. Jos tämän vuoden elokuuhun mennessä ei kuulu asiasta mitään, on velka silloin vanhentunut.

Tosin jos Creditstar ei ole ollut luotontajarekisterissä 31.5.2011 mennessä, silloin tammikuussa 2011 myönnetty pikavippi on ollut alun alkaenkin lainvastainen eikä sitä tarvitse maksaa takaisin.

• ettasem
        771euroa kirjoitti:

Viimeisin kontakti minun ja Creditstarin/FHNordin välillä on maksuvaatimussähköposti, jonka olen saanut elokuussa 2012. Jos tämän vuoden elokuuhun mennessä ei kuulu asiasta mitään, on velka silloin vanhentunut.

Tosin jos Creditstar ei ole ollut luotontajarekisterissä 31.5.2011 mennessä, silloin tammikuussa 2011 myönnetty pikavippi on ollut alun alkaenkin lainvastainen eikä sitä tarvitse maksaa takaisin.

Joo juuri näin, ja perintä pitää hoitaa muutenkin kirjeitse, eli tällöin sinun velkasi on lauennut jo aiemmin.

Ja toinen, niin kuin oikeus päätti, että jos ei ole ollut luotonantorekisterissä, niin tällöin velkaa ei tarvitse maksaa.

• iiiiloinen
        ettasem kirjoitti:

Joo juuri näin, ja perintä pitää hoitaa muutenkin kirjeitse, eli tällöin sinun velkasi on lauennut jo aiemmin.

Ja toinen, niin kuin oikeus päätti, että jos ei ole ollut luotonantorekisterissä, niin tällöin velkaa ei tarvitse maksaa.

Kiitos muuten tästä tiedosta. Perehdyin asiaan googlella, niin näinhän se juuri meneekin.
        Oma velkani on ainakin vanhentunut :)

• niinpäniinpop

Itselläni 400 euron velka on jo 1200 euroa. Olen pyytänyt heitä monesti laittamaan oikeuteen velan ja he vastaa ettei heidän tarvitse. Varoitus lukee aina sähköpostissa kun heiltä sellaisen saan. Voin hyvinkin maksaa pääoman ja kuluja hieman, mutta perintäkulut on jo tuplaten yli pääoman, niitä en maksa. Ja toisekseen, en piittaa tästä. Olen pyytänyt heitä monesti laittamaan velan oikeuteen mutta koska eivät tee niin, niin voi voi.

• pois

Kirjoitin tuolla aiemmin, että minulla 200,0euron vippi noussut n. 730,0e 110,0e oikeudenkäyntikuluja. Sain nimittäin tällä viikolla haasteen käräjäoikeudesta...luultavasti kokeilevat, kun vastasin viimeiseen "varoitukseen", että teidän kulut eivät mene käräjäoikeudessa läpi. Laitan viikonloppuna vastineen kanteeseen, palautuspv on viim. torstaina. Olen saanut jo paljon lisätietoja firmasta ja heidän oikeudesta lainanantoon ja perintään. Pääomaa en minäkään kiistä. Kyllä tämän sortin vippifirmoille täytyy tulla loppu. Tutkinta olisi varmaan aiheellinen.

• kiistä
        pois kirjoitti:

Kirjoitin tuolla aiemmin, että minulla 200,0euron vippi noussut n. 730,0e 110,0e oikeudenkäyntikuluja. Sain nimittäin tällä viikolla haasteen käräjäoikeudesta...luultavasti kokeilevat, kun vastasin viimeiseen "varoitukseen", että teidän kulut eivät mene käräjäoikeudessa läpi. Laitan viikonloppuna vastineen kanteeseen, palautuspv on viim. torstaina. Olen saanut jo paljon lisätietoja firmasta ja heidän oikeudesta lainanantoon ja perintään. Pääomaa en minäkään kiistä. Kyllä tämän sortin vippifirmoille täytyy tulla loppu. Tutkinta olisi varmaan aiheellinen.

Siis kun on käräjillä päätetty, että jos firma ei ole lainanantorekisterissä, niin lainaa ei tarvitse maksaa..

Kiistät vaan sen kokonaisuudessaa - näin itsekkin tein.

• cstarvictim
        pois kirjoitti:

Itselläni sama tilanne kuin nimimerkillä " pois ".200 vippi otettu 30.12.2012.Nyt perivät 721.46 €. Kertoisitko tällä palstalla millaisen vastineen laitoit oikeuteen.Oma vippini ei vielä ole edennyt oikeudelliseen perintään, mut jos näin käy olis kiva saada vähän vinkkejä varalle.

• pois

Nimimerkille "cstarvictim" . Olenkin juuri saamassa loppuun haastekirjeen valitusta ja huomenna vien käräjäoikeuteen. Kiistän kaikki kulut vedoten taustaan, kuten aiemmin on kerrottu. Koskaan en ole saanut erittelyä kuluista jne. Tulen kertomaan lopputuloksen tänne, mutta prosessi vie ainakin pari kuukautta ennen kuin olen saanut vastapuolen ilmoituksen käräjäoikeudesta. En halua vielä tarkemmin kertoa vastineestani, mutta senkin kirjoitan kokonaisuudessaan kun asia etenee...kävi miten kävi.

• morrimorii
        cstarvictim kirjoitti:

Itselläni sama tilanne kuin nimimerkillä " pois ".200 vippi otettu 30.12.2012.Nyt perivät 721.46 €. Kertoisitko tällä palstalla millaisen vastineen laitoit oikeuteen.Oma vippini ei vielä ole edennyt oikeudelliseen perintään, mut jos näin käy olis kiva saada vähän vinkkejä varalle.

Vetoat heille, että he eivät ole luotonatorekisterissä, niin mitään kuluja ei tarvitse maksaa..

Tai jos haluat, niin maksa pääoma, mutta sitäkään ei tarvitse oikeuden mukaan maksaa.

Mut tässä alhaalla linkkinä hovioikeuden päätös, jossa samanlainen yhdistelmä. Eli creditstar ei ole luotonantorekisterissä, eikä Finance Housilla perintälupaa.

http://yle.fi/uutiset/hovioikeus_laitonta_pikavippia_ei_tarvitse_maksaa_takaisin/7092685

• 383
        pois kirjoitti:

Mietin vaan, että miten käräjäoikeus voi antaa velkomustuomion, jos firma ei edes ole luotonantorekisterissä ?

• nrt
        kiistä kirjoitti:

Siis kun on käräjillä päätetty, että jos firma ei ole lainanantorekisterissä, niin lainaa ei tarvitse maksaa..

Kiistät vaan sen kokonaisuudessaa - näin itsekkin tein.

En "tajunnut" kiistää haaste vaiheessa ja se meni.Voinko kiistää vielä ulosoton vireilletulovaiheessa?vippi otettu huhtikuussa 2012

• takaisinsaaja
        nrt kirjoitti:

En "tajunnut" kiistää haaste vaiheessa ja se meni.Voinko kiistää vielä ulosoton vireilletulovaiheessa?vippi otettu huhtikuussa 2012

Vastaajalla on 30 päivää aikaa hakea käräjiltä takaisinsaantia yksipuolisesta tuomiosta. Tuo aika lasketaan siitä, kun olet saanut todisteellisesti tiedon tuomiosta tai asian vireilletulosta.

Lue täältä neljäs kappale:
        http://www.laki24.fi/lave-velka-yksipuolinen_tuomio_riidattomiin_velkoihin/

• onhansen

Onhan Creditstar luotonantorekisterissä!

• onhansenyt

Nykyään on, mutta vuoden 2011 alussa vippejä myönnettiin ilman lupaa.

• eirekisterissä

Merkillistä että otetaan lainoja ilman mitään tarkoitusta maksaa takaisin, olipahan lainanantaja rekisterissä vai ei.

• iamthelaw

Merkillistä että pikavippiyhtiöt ja perintätoimistot uhkailevat asiakkaitaan lakipykälillä vaikkei ole tarkoituskaan itse noudattaa lakia.

• entulemaksamaanikinä
        iamthelaw kirjoitti:

Merkillistä että pikavippiyhtiöt ja perintätoimistot uhkailevat asiakkaitaan lakipykälillä vaikkei ole tarkoituskaan itse noudattaa lakia.

NIin, tässä tapauksessa valeperintätoimisto, joka myy rekisterin mukaan leluja :)

Ja tarkoitushan oli maksaa, mutta kun kyselin näistä helvetin isoista kuluista, koroista ja perintämaksuista, niin minulle kerrottiin suoraan, ettei he voi periä minulta mitään, ja siitä on ihan kuule näköjään oikeuden päätöskin.

He olivat viivästyskorkoakin käyttäneet vuosikoron paikalla - muistaakseni reilu 300%.

Siitäpä teillä rehellinen firma..

• cstarvictim
        entulemaksamaanikinä kirjoitti:

NIin, tässä tapauksessa valeperintätoimisto, joka myy rekisterin mukaan leluja :)

Ja tarkoitushan oli maksaa, mutta kun kyselin näistä helvetin isoista kuluista, koroista ja perintämaksuista, niin minulle kerrottiin suoraan, ettei he voi periä minulta mitään, ja siitä on ihan kuule näköjään oikeuden päätöskin.

He olivat viivästyskorkoakin käyttäneet vuosikoron paikalla - muistaakseni reilu 300%.

Tänään tuli sit tiedoksianta k.oikeudelta creditstarin saatavista.Perijänä Finance HN.Pääoma 200, korot 115, kulut 57, viivästyskorot rapiat 300, jotain muistutuskuluja 20. Mitäköhän tohon pitäis vastata vai antaako mennä jo ulosotossa olevin jatkos.

• cstarvictim
        entulemaksamaanikinä kirjoitti:

Miltä taholta kyselit noista kuluista ja koroista?Olis mullakin vähän kysyttävää.

• entulemaksamaanikinä
        cstarvictim kirjoitti:

Miltä taholta kyselit noista kuluista ja koroista?Olis mullakin vähän kysyttävää.

Ihan asianajaja selvitti asian pikkukuluilla.

Niin miten nuo kulut ja korto oli eritelty??
        Oliko mainittu perintäkuluista mitään, ja ainakin mikä tuossa heti pistää silmään, niin ei 200eur pääomasta todellakaan tule viivästyskorkoo 300eur.

Sinuna ensisijaisesti kiistäisin koko maksuvelvollisuuden, koska he eivät olleet vielä luotonantorekisterissä 2012.

Mutta jos haluat maksaa, niin laita vastineeksi kohtalaiset kulut ja korot tyyliin 50eur, ja heidän alkuperäisessä sopimuksessa ei ole ollut mainintaa viivästyskoron määrästä, niin sitä ei silloin tarvitse maksaa. Se kiistä kokonaan.

• rosvokorkoa

Katso kuluttajaviranomaisen sivulta http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/perintakulut-ja-perinnan-eteneminen/ mitkä kulut katsotaan kohtuullisiksi. Eli jos pääoma on 200 eur,perintäkulut olisi 24 eur sen päälle tulee ehkä jotain muistutusmaksuja jos ne ovat lähettäneet paljon kirjeitä.Perintäkulut tuollaisen summan saataville saisi olla enintään 60 eur '

Korko juoksee koko perinnän ajalta mutta korkopros on luokkaa 7,5% siitä kun se on tippunut perintäyhtiön pöydälle. Mutta jos Finance House ei ole rekisteröitynyt Suomessa voi kai kiistää niiden kustannukset. Eli voisit ehdottaa että maksat pääoman korkoa jotain 50-100 eur. Mutta kiistä nyt ekaks perinnän kuluttajaviraston sivulta löytyy kaavake.

• nrt
        onhansenyt kirjoitti:

Nykyään on, mutta vuoden 2011 alussa vippejä myönnettiin ilman lupaa.

mistä näkee oliko huhtikuussa 2012?

• avivalvoojatietää
        nrt kirjoitti:

mistä näkee oliko huhtikuussa 2012?

Kysy asiaa Etelä-Suomen aluehallintovirastosta.

• cstarvictim

entulemaksamaanikinä, miltä taholta kyselit noista sikamaisista kuluista&koroista?Olis vähän itselläkin kysyttävää.

• sairassta

Sairasta on.

• epätoivoa_täynnä

Mullakin on nyt vastineen tekeminen edessä. Aika uskomaton paskapulju. Olisiko kenties muita samassa veneessä olevia, joiden kanssa voisi privana vaihtaa vinkkivitosia vastineen teossa?

• qwertyuioåp

Varmasti kaikkien kannalta olisi parempi jos kävisitte täällä julkisesti läpi kanteitanne. Minä voin auttaa vastineen teossa sen minkä osaan.

• jkshdkjshd

Olen nyt yrittänyt 2 vuotta niin creditstarilta kuin tältä heidän "perintätoimistoltaan" saada erittelyä velan koostumuksesta. En ole erittelyjä lukuisista pyynnöistä saanut, niin en ole heidän laittomia kulujaan maksanut. 2 vuotta meni ennen kuin he veivät asian nyt käräjäoikeuteen. Enkä edelleen saa heiltä erittelyjä. Aivan käsittämätön paskapulju.

• Raviravi

Vaateeseen sitten rohkeasti vaan, ettei heillä ole ollut lainaoikeutta Suomessa, joten kulut tulee mitätöidä kokonaisuutenaan, koska he eivät ole olleet luotonantorekisterissä.

Kannattaa myös vaateeseen vaatia erittelyt kuluista sun muista, ja jos ikinä ne tulevat voittamaan jutun, että joudut maksamaan pääoman ja oikeat kulut ja korot, niin käräjäoikeus kyllä korjaa ne oikeaksi. Mutta tämä jälkimmäinen on niin pitkään vasta toinen vaihtoehto, jos sinun lainanotto aikana tämä kyseinen pulju ei ole ollut luotonantorekisterissä.

Minulla on tästä firmasta kaikki tiedot tallennettuna, ja myös heidän omasta perintätoimistosta.

• jkhsdkjahjshdkaj

Olen ottanut lainaa heinäkuussa 2013. Ovatko tuolloin olleet lainanantajarekisterissä?

• qwertyuioåp
        jkhsdkjahjshdkaj kirjoitti:

Olen ottanut lainaa heinäkuussa 2013. Ovatko tuolloin olleet lainanantajarekisterissä?

Ainakin 2.5.2013 päivätyssä luotonantajarekisterissä Creditstar on. Creditstar on myöntänyt vippejä ilman lupaa joskus vuoden 2011 aikana.

• bnmbbhjbh

Eihän oikeudenkäyntikuluista voi periä 110 euroa jos pääoma on alle 50 €uroa, jota peritään? Voiko tämä leikkiperintätoimisto vaatia oikeusteitse perintäkuluja, vaikka ei ole oikea perintätoimisto? Mitä vastata siihen, että nämä tyypit haluavat myös viivästyskorosta korkoa.

• Lobbari

Voivat vaatia, mutta ei ne vaadi.

Sinun kuuluu vasteeseen vastata, että kulut täytyy kohdullistaa korkojen ja viivästyskoron osalta, ja perintäkulut kokonaisuudessaan ottaa pois, juurikin tuon takia, ettei kyseessä ole perintätoimisto, eli ne ei voi vaatia kuin kirjeitse lähetetyistä ns. perintäkirjeestä 5eur kpl.

Ja jos tarpeeksi pitkään tarkotuksellisesti on pidetty lainaa auki lähettämättä sitä käräjille, niin kyllähän siitä pystyy korkoja kuluja aika paljon saamaan pois.

Oletus tosiaan minulla on se, että moni on saanut todella räikeitä korkoja laskuunsa.

Sitä en sano, etteikö velkoja pitäisi maksaa, mutta niin pitkään kun sitä ei hoideta Suomen lain määräämillä tasoilla, niin mielestäni ei kuulu maksaa.

• sfsdfsdfsf

Mihin tuo perustuu ettei muu kuin perintätoimisto voi perintämaksuja periä? Pitää varmaan perustua johonkin, jos meinaa kanteeseen vastata?

• qwertyuioåp
        sfsdfsdfsf kirjoitti:

Mihin tuo perustuu ettei muu kuin perintätoimisto voi perintämaksuja periä? Pitää varmaan perustua johonkin, jos meinaa kanteeseen vastata?

Suomessa perintätoiminta on luvanvaraista.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990517

Omia ja samaan konserniin kuuluvia saatavia saa kuitenkin periä kuka tahansa ilman toimilupaa. Mutta tälläisessä tilanteessa luvaton perintätoimisto saa periä vain 5 euroa maksumuistutuksesta kahteen kertaan. Minä olen ymmärtänyt että kyse on oikeuskäytännöstä, koska lainlaatijalta on jäänyt lakiin porsaanreikä, eli tilanne jossa esim. pikavippiyhtiö voi perustaa oman pöytälaatikkoperintäyhtiön ilman lupaa ja laskuttaa sen kautta täydet perintäkulut jolloin pikavippiyhtiölle on vain eduksi että asiakas maksaa vippinsä myöhässä.

• Laku-Antti

Tämän finance hous perinnän toimiala on "Muu postimyynti ja verkkokauppa"!
        Jokainen voi sitten miettiä syvemmin, miten lähellä tuo on perintätoimistoa.
        Yhtä kaukana oikeastaan, kuin jääkausi seuraavankerran maapallolla!

• dsfsfsf

Elikä voin kiistää perintäkulut vedoten siihen, ettei Finance housella ole perintälupaa? Miten muotoilen asian virallisesti?

Voinko haasteessa vaatia korvausta tekemästäni vastineesta? Entä millä perusteilla kannattaa vaatia oikeudenkäyntikuluja kantajan maksettavaksi?

• qwertyuioåp
        dsfsfsf kirjoitti:

Elikä voin kiistää perintäkulut vedoten siihen, ettei Finance housella ole perintälupaa? Miten muotoilen asian virallisesti?

Voinko haasteessa vaatia korvausta tekemästäni vastineesta? Entä millä perusteilla kannattaa vaatia oikeudenkäyntikuluja kantajan maksettavaksi?

Ei sitä tarvitse mitenkään erityisen virallisesti muotoilla, riittää että vastineessasi omin sanoin nostat pääkohdat esille:

1. Lainsäätäjän tarkoituksena on, että perintätoiminta liiketoimintana on luvanvaraista.
        2. Ilman lupaa saa periä samaan konserniin kuuluvia saatavia, mutta tällöin saa laskuttaa vain viiden euron huomautuskulut kahteen kertaan.
        3. Ykköskohtaa ei saa kiertää perustamalla ilman lupaa toimivan pöytälaatikkoperintäyhtiön vain omia saatavia varten.

Voit vaatia kantajaa korvaamaan oikeudenkäyntikulusi. Hävinnyt osapuoli maksaa toisen osapuolen oikeudenkäyntikulut sekä oikeudenkäyntimaksun.

• kjdfshjshfjk

Miten kiistän viivästyskoroista ja luottokoroista vaadittua viivästyskorkoa? Onko moinen edes sallittua?

• qwertyuioåp

Viivästyskorkoa viivästyskoroista?

Finance House Nordin kohdalla näköjään mikään ei yllätä. Muistaakseni näillä palstoilla oli joku aiemmin kirjoittanut että ko. firma oli yrittänyt vaatia viivästyskorkoa oikeudenkäyntikuluistakin. Kirjoitat vaan sinne vastineeseen, että kanteen kohdassa X viivästyskorolle on laskettu virheellisesti viivästyskorkoa. Kyllä se tuomari sitten korjaa sen jos se on väärin.

• jhjgkgjkghk

Nyt on vastine jätetty käräjille. Siitä tuli 5 sivuinen. Huh. Toivottavasti menis mun kannalta hyvin. Itse sen tein. Ehkä ois kannattanut käyttää asiantuntijaa, jos olisi halunnut varmistaa voittonsa.

Täysin käsittämätöntä, että tällaiset puijarifirmat saa temmeltää täysin vapaasti.

• durag
        jhjgkgjkghk kirjoitti:

Nyt on vastine jätetty käräjille. Siitä tuli 5 sivuinen. Huh. Toivottavasti menis mun kannalta hyvin. Itse sen tein. Ehkä ois kannattanut käyttää asiantuntijaa, jos olisi halunnut varmistaa voittonsa.

Täysin käsittämätöntä, että tällaiset puijarifirmat saa temmeltää täysin vapaasti.

Eipä tuohon mitään asiantuntijaa tarvitse..

-Ko. forma on ollut aikaisintaan 2013 luotonantorekisterissä
        -Finance House Nord ei ole perintätoimisto, eli voivat veloittaa 2 kertaa 5eur kulun.
        -Korot ja kulut kannattaa kohdullistaa, kun lainaa on tarkotuksellisesti pitkitetty lähettämättä sitä käräjäoikeudelle.
        -Viivästyskorolle ei voi vaatia viivästyskorkoa. Viivästyskorko ei voi olla olla isompi, kuin luoton korko. Tässä heidän tapauksessa on yritetty periä 300% viivästyskorkoa.
        -Lopuksi kannattaa koko laina kyseenalaistaa käräjillä, koska laskuerittelyä ei ole ollut saatavilla pyynnöistä huolimatta.

Luulen että myöhemmin kun 2013 otetuista lainoista pelkän pääoman maksu saattaa vaikuttaa siihen, meneekö laina koskaan käräjille.
        Ennen vuotta 2013 koko laina kannattaa jättää maksamatta, ja vedota siihen, ettei ko. firma ole ollut luotonantorekisterissä. Tästä onkin jo hovioikeuden päätös toisesta afirmasta, jossa lainanmaksu velvoite hylättiin kokonaisuudessaan sen takia, koska vippifirma ei ollut luotonantorekisterissä.

• pois

Hei!
      Joko olette saaneet käräjäoikeudelta tietoa? Täällä ainakin muutama sai haasteen ja teki valituksen, niin myös minä.
      Tänään soitettiin minulle käräjäoikeudesta:)

• skadjkhajkhsd

Jätin vastineeni huhtikuun lopussa. Mulle ei ole soiteltu, enkä ole vielä kuullut mitään kirjeitsekään. Miten sun kävi?

• pois
        skadjkhajkhsd kirjoitti:

Jätin vastineeni huhtikuun lopussa. Mulle ei ole soiteltu, enkä ole vielä kuullut mitään kirjeitsekään. Miten sun kävi?

Asia meni niin, että kanne on hylätty, koska he ovat lähettäneet vastauksen myöhässä. Tosin he voivat laittaa uudestaan jos haluavat. Niin ja ne oli lähettänyt käräjäoikeuteen jonkin kaavion miten FinanceHouse on samaa konsernia ja he (GreditStar) eivät sen vuoksi tarvitse erillistä perintälupaa. Joo saahan he periä, mutta kulu on vain 5,0e per muistutus. Asiaa ei tuon myöhästymisen takia käsitelty siis ollenkaan. Joutuvatpahan maksamaan haastekulut itse.

• Samuell
        pois kirjoitti:

Asia meni niin, että kanne on hylätty, koska he ovat lähettäneet vastauksen myöhässä. Tosin he voivat laittaa uudestaan jos haluavat. Niin ja ne oli lähettänyt käräjäoikeuteen jonkin kaavion miten FinanceHouse on samaa konsernia ja he (GreditStar) eivät sen vuoksi tarvitse erillistä perintälupaa. Joo saahan he periä, mutta kulu on vain 5,0e per muistutus. Asiaa ei tuon myöhästymisen takia käsitelty siis ollenkaan. Joutuvatpahan maksamaan haastekulut itse.

Ai että minä nautin tästä!

Ei ne luupäät vaan tajua, vaikka moni täällä onkin antanut hyviä ohjeita, että he itsre jäävät nuolemaan näppejään.

• kljfklsjkf

Voi hohhoijaa, mun tapauksessa olivat jättäneet vastineensa. Samaa saman konsernin paskaläppää he heittävät tässä kirjeessään.

• pois
        kljfklsjkf kirjoitti:

Voi hohhoijaa, mun tapauksessa olivat jättäneet vastineensa. Samaa saman konsernin paskaläppää he heittävät tässä kirjeessään.

Minkälaisen vastineen antoivat. Muista kiistää edelleen, koska siellä käräjäoikeudessa ei olla aivan ajantasalla näiden pikavippifirmojen toiminnasta. Minullekin ko väitti, vedoten kantajan kaavioon, että he eivät tarvi perintälupaa kun ovat samaa konsernia. Höpö, höpö. Ei tarvi, mutta 5,0e per muistutus on maksimi. Minun tapauksessa kantaja möhli lähettäen vastineensa liian myöhään.

• LoppujenLopuksi
        pois kirjoitti:

Minkälaisen vastineen antoivat. Muista kiistää edelleen, koska siellä käräjäoikeudessa ei olla aivan ajantasalla näiden pikavippifirmojen toiminnasta. Minullekin ko väitti, vedoten kantajan kaavioon, että he eivät tarvi perintälupaa kun ovat samaa konsernia. Höpö, höpö. Ei tarvi, mutta 5,0e per muistutus on maksimi. Minun tapauksessa kantaja möhli lähettäen vastineensa liian myöhään.

Niin totta tuo, että perintälupaa ei tarvitse, mutta voi omista laskuista veloittaa vaan 5eur per kirje.
        Kuitenkin nämä minun kohdalla yrittivät periä normeja ammattimaisesti perivien kuluja, ja niitäkin oli lisäilty. Sitten viivästyskorto ja kulut oli laitettu ihan huimaksi.
        Lopuksi tarvinnut maksa mitään.

Ei sillä, etteikö minun olisi tarvinnut maksaa velkaani, vaan sillä, että laki se on noillakin.

Nyt meni vaan asia omalta kohdalta näin.

• apinaakoijataan

Olen ottanut ko firmalta maaliskuussa 2013 200 euron lainan. Marraskuussa tuli varoitussähköposti jossa vaadittiin maksamaan 530 euroa. Laitoin takaisin että 300 euroa olisi sopiva summa. Huhtikuussa asia meni käräjille laitoin ehkä hieman suppean vastineen tänään tuli tiedoksianto että pitää tarkentaa vastinetta ja että pitää vastata pariin kysymykseen.

• ksljdlksjdkl

Tänään tuli käräjäoikeuden päätös. Kuten arvata saattaa, Creditstar hävisi juttunsa. Perintäkuluja eikä oikeudenkäyntikuluja tarvitse maksaa, ainoastaan 10 € maksumuistutuksista. Käräjäoikeus katsoi Creditstarin myös tahallaan viivytelleen asian viemistä eteenpäin.

• pois

Hienoa ! Minulla sama juttu, pääoma ja 10,0e kulua. Eivät valittaneet enää käräjäoikeuden päätöstä. Yli 400,0e voitin:)

• kurkkusalaatti

Poliisille Heti nuo Ilmoitukset saatavista!!!! Älkää maksako mitään!!!Uhkailevat maksuhäiriöilmoituksella Suomen Asiakastieto OY:n! Älkää pelästykö tuota uhkausta! Ottakaa rohkeasti yhteys viranomaisiin, teitä autetaan siellä, ei puheluilla s-posteilla Creditstariin tai Finance Hous Nordiin!!! Nyt kaikki aletaan kunnioittaa itseämme, vaikka oltaisiin tarvittu pikavippejä! Tämänpäivän orjuuttamista ja nöyryyttämistä harjoittavat rahastajat poliisin haaviin!!!

• ihmeissään

Sain juuri kirjeen Finance House Nordilta ja olen mukamas velkaa 254.39e
      Tarkkaa muistikuvaa ei ole mutta mielestäni olen kyllä maksanut kaikki velkani pois. Jätänkö maksamatta ja jään odottelemaan vai mitä kannattaisi tehdä? Luottotiedot on menneet joten niitä ei tarvitse surra.

• josvähäoikaastaan

Sinänsä olen samaa mieltä, että FHN saa periä vaan sen 5€ kertaa kaksi, mutta niin kovasti muuten asiavirheitä ketjussa, että ihan hirvittää.

Joku tai jotkut sanoivat monesti, että 200€ velasta on peritty 300% viivästyskorkoa. Tiedättekö millainen summa siitä tulisi viesteissä mainitussa kolmessa vuodessa? Ekana vuonna viivästyskorkoa olisi kertynyt 200 x 3,00 = 600€. Tämä lisätään pääomaan, eli 200 600 = 800€ ekan vuoden jälkeen. Toisena vuonna viivästyskorko 300% kertyy tietty tuolle 800 eurolle, eli korkoa toisena vuonna 2400€, joka lisätään pääomaan 800€, yhteensä siis 3200€ kahdessa vuodessa ja kolmatta vuotta en edes laske, koska eiköhän jokainen tajua idean. Eikä tässä ole edes huomioitu muuta kuin pääoma laskettaessa, ei mitään kuluja tai normaalia korkoa. Ei ihan täsmää antamienne summien kanssa, joten eipäs liioitella.

Toisekseen, se on KOHTUULLISTAA, ei kohdullistaa, joka kuulostaa liittyvän jotenkin kohtuun.

Kolmanneksi, oikeudenkäyntikuluja saa todellakin periä vielä vapaaehtoisen perinnän lisäksi, minimissään se on tänä päivänä 115€ pääomasta riippuen.

Neljänneksi, 200€ pääomalle korkeimmat mahdolliset perintäkulut eivät ole 24€, vaan Laki saatavien perinnästä 10 d § mukaan: 2) 120 euroa, jos saatavan pääoma on yli 100 euroa, mutta enintään 1 000 euroa; (Huomioikaa, että tämä ei sisällä oikeudellisen perinnän kuluja, eli ne vielä saa veloittaa tähän päälle, jos on perintätoimisto, jolla lupa periä siis)

• eteenpainn

mä olen ottanut lainan crediltiltä 200e marraskuussa 2013 ja nyt on tullut finance houselta kirje, että saatavat on vuovutettu heille ja nyt summa 366e.. Mitäs te tekisitte tässä tilanteessa.. itse nimittäin soitin sinne koska muistan tosiaan ton 200e velan ottaneeni ja pyytäneeni laittamaan ulosottoon.. no eri sanoilla mut ei mitään tapahtunut paitsi nyt.. ja olen jo ulosotossa ja saatan selvitä parissa vuodessa mutta turha sinne noin pientä lainaa olisi päästää .. eli ilmeisesti maksan houselle tämän osissa...Ehdotuksia?

• Ihmetouhua

Hei. Oletko saanut asiaan selvyyttä? Minulla myös ongelmia kyseisen firman kanssa. Lainan otin 2015 elokuun lopussa eikä minkälaisia muistutuksia tullut postitse. Vähän aika sitten sain kirjeen että laina siirtynyt Finance House nord oylle ja laina pitää maksaa pois heti. Sain kiinni vihdoista viimein perintäfirmaan ja lupasi siirtää niin pian kuin mahdollista lainan ulosottoon vaikka ensin tiedusteli että kannattaisiko mennä velkaneuvojan puheille ym eli haluaa selvästi pitkittää asiaa? Laitan kanteen jos he nyt lainan sinne siirtävät ikinä. Onko siis kellään tietoa miten perustelen asian siihen?

• MatiasVeliVelallinen

Kaikkihan nämä kalliita ovat ja sinäänsä "kannattamattomia" velanottajalle, oli ne korot 50 tai 100 % -Eletään kuitenkin nollakorkojen maailmassa ties kuinka monetta vuotta. Eli halvemmallakin saa. Mitään varsinaisia ongelmia Minulla ei ole ollut tämän(kään) firman kanssa. Otin 700e lainan ja maksoin sen reilun satasen erissä 9 kuukauden ainana pois. -Laskut tuli sähköpostiin kerran kuussa ja niissä ei ollut mitään sovitusta poikkeavaa.
      Vähän Minua häiritsee näissä vippifirmakeskusteluissa "otin lainaa x sataa euroa" , ja seuraavassa lauseessa ollaankin jo ulosottoriidoissa :) -Mitä siinä tapahtuu välissä, onko Teillä ihmiset tarkoitustakaan hoitaa (raha)-asioitanne niinkuin kohtuudella voi odottaa ? :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3925
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1925
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1801
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1422
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      53
      1400
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      131
      1337
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1292
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1176
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      114
      1033
    Aihe