epilepsia ja melatoniini vai nukahtamislääke

jukka.t

Epilepsia lääkityksenä minulla Neurotol Slow(karbamatsebiini) 400 600 ja Rivatril 2 2 ja jatkuvat univaikeudet joita seurasi seuraavan päivän poissaolokohtaukset..Koittelin lähes kaikki nukahtamiseen vaikuttavat valmisteet, myös vähemmän suositeltavan Ketipinorin koska yöuni oli katkonaista. Ketipinor liotti Karbamatsepiinin liian nopeasti ja seurasi ongelmia, Imovane ja muut samantyyppiset aiheuttivat erityyppisiä vaikeuksia seuraavana päivänä ja ne oli heivattava.
En uskonut enää että mistään olisi apua, ja koitin kuitenkin Melarestia joka reseptivapaa ja koitin sillä varovasti annosta nostaen mitä seuraa. Sain kuin sainkin pitkän säädön jälkeen ensin Melarestin avulla löydettyä annoksen 6mg, jolla uni tuli ja nukuin katkeamatta tasaisesti koko yön. Pyysin ja sain omalääkäriltä reseptin 3mg tableteista ja edelleen hieman säädin sitä ja nyt on jo kolme viikkoa uni ollut tosi hyvänlaatuista eikä mitään sivuoireita 4,5mg annoksella. Oma kaavani on että en enää syö illalla kuuden jälkeen mitään vaan annan iltapalan sulaa rauhassa. Ilman nälkää kuitenkin menen nukkumaan ja noin tuntia ennen kun ajattelen haluavani nukahtaa otan lääkkeet ( olen silloin jo sängysssä ja katselen tv:tä). Tämä on tietysti yksilölllistä enkä pysty sanomaan toimiiko muilla, halusin kuitenkin kertoa oman kaavni josko se auttaisi muita.

3

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biomelatonin

Hienoa, että toit esiin kokemuksesi!
      Minulla paras unilääke on ollut Tryptomax okskarbatsepiinin kanssa. Biomelatoniinia olen kokeillut hyvin tuloksin, mutta niitä ei voi käyttää jatkuvasti valmistajan ohjeen mukaan.

• jukka.t

Hei. Kiitos vastauksestasi , kiinnosti vastauksessasi tuo Biomelatoonin jatkuvan käytön rajoitus. Missään vaiheessa ei lääkäri eikä apteekki ole minulle maininnut ettei melatoniinia saisi käyttää jatkuvasti. Minkälaista infoa olet saanut käytön maksimiajasta ja mikäli käyttää jatkuvasti niin mitä mahdollisia haittoja voi seurata? Sen infon sain omalääkäriltä ettei kuulemma melatoniin voisi jäädä koukkuun, mutta alan olla hieman skeptinen lääkärin sanomisiin kaikkien näiden vuosien ja lääkkeiden jälkeen.

• Samoin

Samoin minulle niin lääkäri kuin luontaistuotekaupan myyjäkään ei suositellut rajoitusta, vaan tosiaan tuoteselosteessa oli maininta. Kuuriluonteisesti yksi pakkaus on valmistajan mukaan mahdollista, sitten vähän taukoa.

Maallikkona oletan, että jatkuva käyttö aiheuttaisi riippuvuutta, kuten monet perinteiset nukahtamislääkkeet. Sehän on juuri mainitsemaasi koukkuunjääminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4571
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3512
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      63
      2854
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2811
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2674
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1913
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1646
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe