epilepsia ja melatoniini vai nukahtamislääke

jukka.t

Epilepsia lääkityksenä minulla Neurotol Slow(karbamatsebiini) 400 600 ja Rivatril 2 2 ja jatkuvat univaikeudet joita seurasi seuraavan päivän poissaolokohtaukset..Koittelin lähes kaikki nukahtamiseen vaikuttavat valmisteet, myös vähemmän suositeltavan Ketipinorin koska yöuni oli katkonaista. Ketipinor liotti Karbamatsepiinin liian nopeasti ja seurasi ongelmia, Imovane ja muut samantyyppiset aiheuttivat erityyppisiä vaikeuksia seuraavana päivänä ja ne oli heivattava.
En uskonut enää että mistään olisi apua, ja koitin kuitenkin Melarestia joka reseptivapaa ja koitin sillä varovasti annosta nostaen mitä seuraa. Sain kuin sainkin pitkän säädön jälkeen ensin Melarestin avulla löydettyä annoksen 6mg, jolla uni tuli ja nukuin katkeamatta tasaisesti koko yön. Pyysin ja sain omalääkäriltä reseptin 3mg tableteista ja edelleen hieman säädin sitä ja nyt on jo kolme viikkoa uni ollut tosi hyvänlaatuista eikä mitään sivuoireita 4,5mg annoksella. Oma kaavani on että en enää syö illalla kuuden jälkeen mitään vaan annan iltapalan sulaa rauhassa. Ilman nälkää kuitenkin menen nukkumaan ja noin tuntia ennen kun ajattelen haluavani nukahtaa otan lääkkeet ( olen silloin jo sängysssä ja katselen tv:tä). Tämä on tietysti yksilölllistä enkä pysty sanomaan toimiiko muilla, halusin kuitenkin kertoa oman kaavni josko se auttaisi muita.

3

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biomelatonin

Hienoa, että toit esiin kokemuksesi!
      Minulla paras unilääke on ollut Tryptomax okskarbatsepiinin kanssa. Biomelatoniinia olen kokeillut hyvin tuloksin, mutta niitä ei voi käyttää jatkuvasti valmistajan ohjeen mukaan.

• jukka.t

Hei. Kiitos vastauksestasi , kiinnosti vastauksessasi tuo Biomelatoonin jatkuvan käytön rajoitus. Missään vaiheessa ei lääkäri eikä apteekki ole minulle maininnut ettei melatoniinia saisi käyttää jatkuvasti. Minkälaista infoa olet saanut käytön maksimiajasta ja mikäli käyttää jatkuvasti niin mitä mahdollisia haittoja voi seurata? Sen infon sain omalääkäriltä ettei kuulemma melatoniin voisi jäädä koukkuun, mutta alan olla hieman skeptinen lääkärin sanomisiin kaikkien näiden vuosien ja lääkkeiden jälkeen.

• Samoin

Samoin minulle niin lääkäri kuin luontaistuotekaupan myyjäkään ei suositellut rajoitusta, vaan tosiaan tuoteselosteessa oli maininta. Kuuriluonteisesti yksi pakkaus on valmistajan mukaan mahdollista, sitten vähän taukoa.

Maallikkona oletan, että jatkuva käyttö aiheuttaisi riippuvuutta, kuten monet perinteiset nukahtamislääkkeet. Sehän on juuri mainitsemaasi koukkuunjääminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5280
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      81
      3870
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      322
      2275
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      1912
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      117
      1788
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      56
      1362
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1290
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1232
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1197
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      295
      1172
    Aihe