Oliskos tosta Liiterin sähköpumpusta öljynvaihtajaksi (Vovo D1-20)? Olin aikeissa ostaa Biltusn manuaalisen, mutta toihan maksaa vain osan siitä.
Arvatenkin lämpimäksi ajetusta homma hoituu, kuis vetolaite?
Joskin olen lopettanut ko. öljyjen vaihdon tarpeettomana, jollei mittatikku paljasta vettä öljyn joukossa.
Öljynvaihtopumppu
11
2168
Vastaukset
- ÖljyHeikki
Tossa linkki: http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=13625
Tossa ilmeisesti ajatuksena, että mittatikun suojaputki jatkuu pohjaan saakka ja sen olisi tarkoitus toimia imuputkena? Kuis on ton D1-20 kanssa, lienee pare ite tuunata siihen jokin jäykkä putki, joka ulottuu pohjaan asti?- 9plus11
Imupumppu on parempi.
Bilteman verkkokaupan tekstiä lainaten: "Käsipumpun avulla saadaan aikaan alipaine, jotta öljy imeytyy säiliöön."
Hinta näyttää olevan tuolla 59 euroa. Vaikka imupumppu tekisi kuinka kovan tahansa alipaineen kampikammioon, öljyä ei imeydy ulos kuin imuputken alatasoon saakka. Sen jälkee imeytyy vain ilmaa.
Jos halutaan ulos kaikki vanha öljy, imuputken pitää ulottua kampikammion pohjaan saakka.- seppomartti
Volvojen ja monen muunkin moottorin mittatikun reittiä imeminen on käynyt mahdottomaksi tavallisimmalla messinkisellä käsipumpulla. Se ei enää mahdu. Öljyn määrä on niin pieni, ettei kovin kummallisia kannata investoida mutta imuletkun paksuus kannattaa tarkistaa.
- Joakim1
Hakro kirjoitti:
Vaikka imupumppu tekisi kuinka kovan tahansa alipaineen kampikammioon, öljyä ei imeydy ulos kuin imuputken alatasoon saakka. Sen jälkee imeytyy vain ilmaa.
Jos halutaan ulos kaikki vanha öljy, imuputken pitää ulottua kampikammion pohjaan saakka.AInakin VP MD2020:ssa on öljytikun vieressä erillinen imuputki, joka menee ulkokautta öljjypohjan pohjalle (tyhjennysreikään?). Eiköhän tuosta imien tule öljyt hyvin pois. Bilteman alipainepumpun paksuin letku lyhyt pätkä letkua, joka menee letkun ja impuputken päälle tiukasti toimii hyvin. Öljyt saa nopeuasti ja siististi pois. Ainoa ongelma on tuon pumpun letkut, joihin aina jää tilkka öljyä, joka sotkee paikat pumppua kuljetettaessa ja säilytettäessä.
- Ainaskin
Pienemmissä Nanneissa on öljyn tyhjennyspumppu vakiovarusteena kiinni koneen etupuolella. Pumpun tulppa auki ja vanhat öljyt kannuun, tulppa kiinni ja uudet öljyt sisään. Siistiä ja nopeaa eikä meikäläinen tumpelokaan onnistu - yleensä sotkemaan:-)
- reiska2K
Minä ostin ensin sen messinkisen käsipumpun ja totesin ettei ne mukana tulevat letkut sopineet sinne öljytikun reikään. No siinä lähellä rantaa oli autokorjaamo, josta löytyi ohuempaa kovaa muoviletkua. Muutama kesä sen pumpun kanssa meni aika mukavasti kunnes se alkoi vuotamaan öljyä käsille.
Menin sitten ostamaan sen Bilteman myymän alipainetoimisen käsinpumpattavan pönttömallin. No sen mukana oli kerrankin sopivan paksuinen imuputki ja se tuntuu ryystävän mukavasti pohjiamyöten ne sakat ylös. Toistaiseksi se tuntuu toimivan hyvin.
Mitä vaihteistoon tulee niin siellä on paksumpia letkuja mukan, joten kylmäkin öljy tulee hyvin ylös - ainakin 2000 sarjan koneesta. Olenko ymmärtänyt ettei niihin uusimpiinkaan koneisiin ole tehty kunnolisia öljyn poistoreikiä? Taitaa olla harvassa ne venemoottorit joista alakautta öljyt pois saa. - Pavariantti
Kait uusissakin vetolaitteissa on tyhjennysproppu? Varmempi kuin mittatikun pinnalta öljyn kunnon tarkastelu on avata proppu ja lorauttaa läpinäkyvään kertakäyttölasiin muutama sentti öljyä, jos on kirkas eikä vesihelmiä niin en ole vaihtanut.
Öljynvaihdossa taas ihan normi messinkipumppu, joko V-P:n mukana tullut oma tai vaikka mätänetin 15 euron pumppu toimivat ihan hyvin, ainakin MD 2020 tikun vieressä olevasta tyhjennysputkesta (kumitutti irti...) tai vanhempien öljytikun reiästä. Tuolla olen nykyisin vaihtanut myös autojen öljyt, kun pohjapanssarit ym. härpäkkeet eivät innosta auton alla konttailuun. Nopea ja siisti homma kun pumppailee lämpimästä moottorista. Ainakin C5 sitikan öljytikun reiästä imuputki menee ihan hyvin, ja sitä letkua saa halvalla lisää jos alkuperäisen pituus ei riitä. - C31
Motonetin pumpusta on hyviä kokemuksia - https://www.motonet.fi/fi/tuote/765180/Oljynvaihto-alipainepumppu-65l. Mukana tulee kolme eripaksuista letukua, jotka saa yhdistettyä toisiinsa.
- Hyvähyvä
Bilteman alipainepumppua olen käyttänyt jo monta vuotta enkä voi olla laitteeseen muuta kuin tyytyväinen. Lämmin öljy tulee öljytikun reiästä imemällä vauhdilla pihalle. Samalla laitteella saa myös kätevästi ruohonleikkurin ym. laitteiden öljyt vaihdettua. Hinta/laatu vähintäänkin hyvällä tasolla. En muuten usko, että eroaa paljoa tuosta Motonetin vastaavasta pumpusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855