Niin siis tässä korttitaloa pidetty pystyssä jo pari-kolme vuotta mutta mitä tapahtuu jos ulosottoon päästän kaikki vipit ja luotot ( ei pankin). asunto lainaa löytyy, isä takaajana meneekö tieto hänelle jos ei koske asuntolainaa luottotietojen menetys? ehkä joku 5 tonnin kärry pihalla lähteekö se heti? jos kuitenkin pystyy palkasta maksaamaan sen 1/3 osaa. eli joku 600-700 euroa kuukaudesssa, tienaan siis sen 1800-1900 kuussa ja ulosottoon jos siihen päädyn menee noin 15000.
Mitä käytännössä tapahtuu kun luottotiedot menevät
12
416
Vastaukset
Aika kauan olette väkisin pitäneet korttitaloa pystyssä, näin se yleensä menee. Itsekin aikoinani elättelin turhia toiveita siitä että pystyisin homman hoitamaan.. tosin kävi.
Itselläni oli aivan sama tilanne kuin teillä. Mutta lyhyesti... Ne velat joita et hoida menee perintään, sieltä yleensä käräjien kautta (aiheuttaa maksuhäiriömerkinnän) ulosottoon.
Jos hoidat pankin lainan kuten pitää niin pankki ei ota kantaa asiaan vaan velanhoito menee kuten sovittu. Isäsi ei saa tietää maksuhäiriömerkinnöistä mitään ellet itse kerro. 5000€ kärry voidaan laittaa hukkaamiskieltoon eli ette saa sitä enää itse myydä. Mutta jos uo saa rahansa palkkatuloista (1/3 osa) niin tuskin koskee kärryyn. n. 2000€ bruttotuloilla itse makselin 500-700€ ulosottoon.- verotusta
Kohta Suomi pääsee testaamaan Kreikan kanssa täsmälleen samaa tilannetta. Onneksi edes pienelle osalle velasta on vakuudet. Täällä on muistutus siitä miten velkaa myönnettiin myös ilman vakuuksia:
http://sites.google.com/site/oikeisto/
Klikkaa ja katso ketkä poliitikot ovat vastuussa kun veronmaksaja taas maksaa!
Niin mitä tapahtuu kun luotot menevät. No pankki pyytää palauttamaan visa-kortin sekä debit-kortin ja saat tilalle electronin. Myös hankala saada uusia vakuutuksia, paitsi pakollisia. Ehkä paras asia mitä tapahtuu luottojen palaessa on se että oppii elämään sillä rahalla mikä lompakossa/tilillä on.
- 184
Ainakaan S-pankki ei vaatinut debit-korttia takaisin. Se on tosin online-kortti alunperinkin.
- Sopuaia
Kannattaisi tosiaan lukea Raamatusta, kun asia käy kirjaimellisesti. Korontavoittelijat älköön vaiautuko.
- koronsurma
Eeuun huijaus näyttää perustuvan koroille, eikä se ole yhdenkäään ihmisen etujen mukaista, ellei tosiaan euforia ohjaa. Sana näyttää kilteimmältä yksinkertaistettuna.
- sdasdsadas
Aloittajan palkoilla ei uo:hin mene kuin noin 350-400 e/kk. Sinulta ei mene 1/3 osaa vaan suojaosuuden ylittävästä osasta 2/3
- alkuperänenkirjottaja
Eikö siis oikesti mene asuntolainan takaajalle tieto?
Eiko uo ala noita muutaman tonnin autoja sitten myymään jos ei palkasta saa otettua, on siis vaikka työtön?
Työpaikka siis ehdoton pitää, kyllä tästä jotenkin taas selvitään.- zx11
Ei mene ellet itse kerro. Jos lainaerät maksat säntillisesti ei ongelmia takaajan suhteen. Jos olet työtön niin muutaman tonnin auto voi mennä. Jos sattuisit olemaan töissä ja tarvitset siihen autoa nii tuskin koskee juuri työssäkäymisen takia. Uo saa rahansa siis palkkatulosta. Uo:ta ei kannata pelätä, hyvä vaihtoehto kuin maksella perintäfirmoille maksusuunnitelmista älyttömia summia ja korkoja. Eräänlainen maksujärjestely ulosottokin on.
- sellaistatämäon
Kannattaa päivittää netti ja puhelinliittymä ajan tasalle, ilman luottotietoja se ei onnistu.
Samoin jos olet kilpailuttanut sähkösi, niin tee se ennen luottotietojen menetystä, kun sitäkään et voi sen jälkeen tehdä. - luottotiedoton
Olen ihmetellyt mihin ne luottotiedot menevät.
Mielestäni luottotietoihin tulee maksuhäiriö merkintöjä. Niitä siis tulee.Ne menee siinä vaiheessa kun olet saanut asiasi kuntoon ,ja kuluu hieman aikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582830Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1022281Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121970Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841413- 681394
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181310TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43984- 71973