Tilaajavastuulaki uudistunut vuonna 2015, koskee ulkomailta tulevia työntekijöitä alihankintana suomalaisiin yrityksiien. Ns. vuokratyövoima jotka tulevat ulkomaisen agentin välityksellä.
Tilaajavastuulaki -ulkomaisen työvoiman käyttö
2
150
Vastaukset
- Tietolisääturvaa
Lisätietoa Etelä-Suomen Aluehallinnon sivuilta, tietyt alat tarkastelujen alaisina joissa tunnetusti käytetään ulkomaista työvoimaa, palvelualat, rakennus yms.
- rahanpesuako
Esimerkiksi Virosta tulee paljon työntekijöitä harmaalla passilla( ei EU passia) , jolloin heillä ei ole työlupaa suomeen ,työlupa on ainostaan maahan missä heille on myönnetty oleskelulupa ja työvoimanvälittäjä pesee kätensä näissä tapauksissa, lukekaa sopimukset jotka allekirjoitatte, muutoin suomessa työtä tarjoava firma on maksumiehenä, ulkomainen agentti/vuokratyövoima toimisto tilaajavastuunlain nojalla on velvollinen toimittamaan suomeen oman maansa verottajalta paperin missä tiedot, ei verovelkaa, työntekijöiden palkat sos.maksut ja vakuutukset hoidettu, ns. luotettava yhteistyökumppani, jos välttävät tietojen toimittamista pitäisi hälyytyskellojen soida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026963
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354105- 703209
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227