Hyvät liikenteessä hidastelijat

Kiireetön-sakoton

Millä oikeudella kulutatte minun aikaani?

100

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis_mitä

      Olisit lähtenyt aikaisemmin, niin ne "hidastelijat" olisivat takanasi. Jokainen vastaa omasta ajoneuvostaan, ja sen kuljettamisesta liikennesääntöjen mukaan. Suurin sallittu nopeus on merkitty liikennemerkein, ja se tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta kyseisellä tien osuudella. muut tulkinnat ovat virheellisiä.

      • jukni

        Lopeta tuo mantrasi ja tajua jo että hidastelijat jotka ajavat reilusti alle sallitun on vaaratekijä siinä missä älyttömillä ylinopeuksilla ajavatkin... ...varsinkin kun ei ole tavoitteena turvallisuus vaan toisten dominointi hitaudella !!!


      • Mazda
        jukni kirjoitti:

        Lopeta tuo mantrasi ja tajua jo että hidastelijat jotka ajavat reilusti alle sallitun on vaaratekijä siinä missä älyttömillä ylinopeuksilla ajavatkin... ...varsinkin kun ei ole tavoitteena turvallisuus vaan toisten dominointi hitaudella !!!

        Esim. talvella toisella on uudemmat/paremmat renkaat joilla ehkä voi ajaa vähän kovempaa
        kuin vanhoilla renkailla, jotka silti täyttävät lain vaatimukset. Tai toinen ei vain ole yhtä
        hyvä kuski kuin joku toinen,Lain mukaan suurinta sallittua nopeutta ei ole pakko ajaa.


      • Kiireetön-sakoton

        ''Olisit lähtenyt aikaisemmin, niin ne "hidastelijat" olisivat takanasi. Jokainen vastaa omasta ajoneuvostaan, ja sen kuljettamisesta liikennesääntöjen mukaan. Suurin sallittu nopeus on merkitty liikennemerkein, ja se tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta kyseisellä tien osuudella. muut tulkinnat ovat virheellisiä.''

        Et siis ymmärtänyt kysymystä, etkä ymmärtänyt nimimerkkiä, etkä mitään muutakaan. Minulla ei ole kiire mihinkään, en vain halua körötellä hidastelijoiden perässä, minulla kun olisi parempaakin tekemistä.

        Miksi pitää ajaa hitaammin kuin nopeusrajoitus sallii? Olisiko aiheellista miettiä julkista liikennettä?

        Esimerkki viime viikolta, henkilöauto körötteli 80-alueella 50-60 kmh, kuski olisi ehkä saattanut tajuta jotain, jos olisi katsonut taustapeiliin, jonossa kolmantena kun oli traktori. Sama sankari painoi jarrua kun tuli tolppapoliisin kohdalle. Autossa ei ollut mitään vikaa, koska kun tultiin moottoritieosuudelle vauhtia kyllä löytyi.


      • Kerro_meille

        Kysytäänpä sinulta toisin. Millä oikeudella sinä puutut toisten ajamiseen?


      • Kiireetön-sakoton
        Mazda kirjoitti:

        Esim. talvella toisella on uudemmat/paremmat renkaat joilla ehkä voi ajaa vähän kovempaa
        kuin vanhoilla renkailla, jotka silti täyttävät lain vaatimukset. Tai toinen ei vain ole yhtä
        hyvä kuski kuin joku toinen,Lain mukaan suurinta sallittua nopeutta ei ole pakko ajaa.

        Jos ei ole varaa kunnon renkaisiin, tai ei taidot riitä huonoilla renkailla ajamiseen, olisiko syytä pysyä poissa yleisiltä teiltä.


      • sinnevaansinnevaan
        Kerro_meille kirjoitti:

        Kysytäänpä sinulta toisin. Millä oikeudella sinä puutut toisten ajamiseen?

        Samalla oikeudella jolla sinä tunget patukoita poikaystäväsi perseeseen.


      • Jarska_kerava
        jukni kirjoitti:

        Lopeta tuo mantrasi ja tajua jo että hidastelijat jotka ajavat reilusti alle sallitun on vaaratekijä siinä missä älyttömillä ylinopeuksilla ajavatkin... ...varsinkin kun ei ole tavoitteena turvallisuus vaan toisten dominointi hitaudella !!!

        Tämä pitää ilmeisesti sisällä sen että 40 alueella ajetaan 55-65 ja 50 alueella 65-75kmh?
        Näin vaikuttaa jengi tekevän.
        Omalla kotikadulla hidastellaan ja huudellaan toisille, mutta muualla on aivan sama "kun on kiire!" asenteella.


      • Hitaasti saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi

        19§ Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

        Huomatkaa että mutkaisen ja vastaantulevan liikenteessä on tai sana
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P17


      • pitkänenäb
        autoilija kirjoitti:

        Hitaasti saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi

        19§ Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

        Huomatkaa että mutkaisen ja vastaantulevan liikenteessä on tai sana
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P17

        vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.
        jos se voi tapahtua vaaratta.

        eli talvella ei voi ajaa pientareelle ja pysäköidä ei saa


      • TPIxxx
        Kerro_meille kirjoitti:

        Kysytäänpä sinulta toisin. Millä oikeudella sinä puutut toisten ajamiseen?

        No voi jos kenelläkin on otsaa, munaa ja ilkeyttä ja toistaidottomuutta ja muiden huomioon ottamuutta ajella tien tukkona alle nopeusrajoitusten koko ajan laki kirjaa muille lukien.

        Nämä ääliöt ne vaarantavat liikenteen koska tarve ohittaa tulee siitä ettei aikataulua ole suunniteltu hitaimman vaan rajoitusten mukaan joihin nämä lakikirjaa ja yltiöpäiseen turvallisuuteen vetoavat itsekeskeiset kuljettajat kuvittelevansa oikeassa olemisen oikeutuksella ajavansa sitten muiden edellä hiljempaa ja jono kasvaa, jossa siellä hännillä nopeus laskee jopa 15km/h alle sallitun.

        Nämä oikeassa olijat kirjoittavat lehtiin esim, että kun kameratolppa tuo turvallisuutta , haloo! mitä turvallisuutta sen on että suoralla tiellä ajetaan n.93km/h sitten painetaan jarrua kun nähdään tolppakamera kuten vaikka Hämeenkyrön Sasissa , ilmeinen peräänajoin vaara, muiden häiritseminen,häiriökäyttäyminen.
        Ajaminen" tolpitetulla" tiellä on yhtä hissiä, jarrua ja kiihdytystä, tolppien kyttäystä ettei vaan lipsu yli vaikka koka ajan mennään alle, liikenteen seuraaminen vaaraantuu.
        Lisäksi tolppa ei saa pois yhtään rattia jolla on huumetta tai alkoa veressä.

        Ja millä oikeudella on puuttua jos joku menee ohi kuluttamasta aikaansa uhmaten alisuorittajaa onko se keneltäkään pois, no ei todellakaan ,mutta se on kun joku päättää nopeuden sinun puolestasi.


    • Captivated

      Sain jokin aika sitten postissa peltipoliisin rikesakon. Ajoin sunnuntaina työmatkalla ja kukas sitä nyt tahallaan työaikana kiirehtii. Peltipoliisia lähestyttäessa sihtasin oikein tarkkaan mittaria, että ei mitenkään menisi piiruakaan yli sallitun 80km, mutta jopas vaan räpsähti, kun kohdalla satuin. Kuinka ollakaan, siinä olikin 60km rajoitus.
      Kävi vain siten, että ajoin autoa koira sylissä ja kun sain valokuvan, niin koirahan siinä kuvassa oli, en minä.
      Kysyivät, kuka ajoi ja jos valehtelen, niin tulee jopa kaksi vuotta linnaa. Eihän siinä uskalla venkuloida, joten vastasin, että koirahan se oli joka ajoi.
      Nyt on selvityksessa se, että paljonko koira saa, jos ei tunnusta suosiolla.
      Pitäiskö ehkä maksaa rikesakko sen puolesta, kun sillä tuo tulopuoli on töiden vähyyden vuoksi ollut viimeaikoina vähän heikoilla.

      • palkkaa-asianajaja

        Jos sinua kuulustellaan epältynä rikokseen, sinulla ei ole velvollisuutta puhua totta. Voit valehdella aivan niin paljon kuin huvittaa, eikä siitä voida mitenkään rangaista.
        Todistajalla on velvoite totuuden kertomiseen.


      • palkkaa-asianajaja kirjoitti:

        Jos sinua kuulustellaan epältynä rikokseen, sinulla ei ole velvollisuutta puhua totta. Voit valehdella aivan niin paljon kuin huvittaa, eikä siitä voida mitenkään rangaista.
        Todistajalla on velvoite totuuden kertomiseen.

        Väärän todisteen kertominen sen sijaan on rangaistavaa, johon myös valehteleminen katsotaan liitteeksi.


      • res.kulj.au

        Aivan kuten "palkkaa-asianajaja" kirjoitti. Todenpuhumisen velvoite koskee vain, jos kuulustellaan todistajana. Jos sinua kuulustellaan epäiltynä, saat valehdella niin paljon kun mielesi tekee.


      • res.kulj.au kirjoitti:

        Aivan kuten "palkkaa-asianajaja" kirjoitti. Todenpuhumisen velvoite koskee vain, jos kuulustellaan todistajana. Jos sinua kuulustellaan epäiltynä, saat valehdella niin paljon kun mielesi tekee.

        Epäiltynäkin, jos antaa valheellisen kertomuksen on rangaistavaa.


      • res.kulj.au
        delfin84 kirjoitti:

        Epäiltynäkin, jos antaa valheellisen kertomuksen on rangaistavaa.

        Ei ole.


      • ihme_delfin
        delfin84 kirjoitti:

        Epäiltynäkin, jos antaa valheellisen kertomuksen on rangaistavaa.

        Tämä paskanjauhaja ei anna periksi, vaikka kuinka väärässä olisi.


      • ihme_delfin kirjoitti:

        Tämä paskanjauhaja ei anna periksi, vaikka kuinka väärässä olisi.

        Katsohan sitten peiliin. Rikoksesta epäillyn ei halunsa mukaan tarvitse edistää syyllisyyttään tehtyyn rikokseen.


    • Captivated

      Palkkasin yleisestä oikeusavusta asianajajan selvittämään koiran oikeuksia ja sieltä vastattiin, että koira ei voi maksaa rikesakkoa, jos sillä ei ole tuloja. Minä taas en voi maksaa sen puolesta, ilman että maksan verot ja sosiaalimaksut sen oletetuista tuloista.
      Koiralle on tulossa isot mätkyt ilmoittamattomista tuloista ja minulle myös lahjavero, joten kusessa ollaan molemmat.

    • dsdsds
      • Captivated

        Ok, näyttää hyvältä. Mutta mulla oli omenaa suussa, kun ajoin tutkaan ja se menee yleisen syyttäjän tutkintaan. Max. rangaistus on kaksi vuotta ehdotonta, joten ei ehkä päästä ihan heti matkaan.


      • 330d_ja_hajis

        Minäkin ajoin tutkaan, mutta en meinannut saada autoa irti tutkasta.


      • 330d.ja.hajis
        330d_ja_hajis kirjoitti:

        Minäkin ajoin tutkaan, mutta en meinannut saada autoa irti tutkasta.

        Haista klooni homo perse perse !
        Tai lyön sua pippelillä !


      • HajisOnIhqu
        330d.ja.hajis kirjoitti:

        Haista klooni homo perse perse !
        Tai lyön sua pippelillä !

        Hajis jatkaa tyylilleen uskollisena. Hajis on ihqu!! Hajis on oikea kultsihanipuppeli. ; )


      • 330d.ja.hajis
        HajisOnIhqu kirjoitti:

        Hajis jatkaa tyylilleen uskollisena. Hajis on ihqu!! Hajis on oikea kultsihanipuppeli. ; )

        Painu runkkari hevettiin !


      • Hajiskin_runkkaa

      • sullevarmaantärkeää
        Hajiskin_runkkaa kirjoitti:

        Miksi herjaat kokoajan runkkaamisella vaikka harrastat sitä itsekin? ==> http://www.stara.fi/2011/04/19/masturboinnin-salat-paljastuivat-tutkimuksessa/

        Kovasti täällä ollaan kiinnostuneita toisten runkkauksista. Ihan oikea paikka keskustella siitä?


      • hihihihihiihihihi
        330d.ja.hajis kirjoitti:

        Haista klooni homo perse perse !
        Tai lyön sua pippelillä !

        Mahtava meno. Tiukka etukeno...
        😄


    • Et_voi_omia_sitä

      Millä oikeudella väität, että se on sinun aikaasi? Aika kuuluu kaikille.

    • Rallikuski

      Kyllä hidastelijat voisivat pysyä poissa liikenteestä ruuhka-aikaan .Ovat yleensä vanhempia ihmisiä.Heillä on aikaa asioida rauhallisempina aikoina. Itse olen 70 vuotias eikä tee yhtään mieli iltäpäiväruuhkaan. Pysyn poissa liikenteestä stressaamasta muita.

    • swwww
    • omanapasuatärkeempi

      Millä oikeudella kuvittelet, että koko maailma pyörii sinun napasi tahtiin. Liikenteessä on vain minä ja minun napani ja jos minä hidastelen edessäsi. Minä en paskaakaan välitä mihin sinun napasi tahtiin on mentävä vaan kuljen, just niinku itse haluan. Mun oikeus hidastella sun edessäs on sun oikeuttas kulkea nopeammin tärkeämpi, kun se on mun oikeus. Ja millä oikeudella menet ohitse, täh.

      • yöäkk

        Jokainen ajaa sillä nopeudella,, mitä itsestä tuntuu..

        Tyttäreni lähti ensikertaa ajamaan ajokortin saatuaan,,tuli kauhea sadekuuro, ei uskaltanut ajaa lujaa kokematon kun oli,, kotiin tultuaan sanoi,, että olin tientukko, sanoin,,,,,


        Että ne joilla on kiirettä "osaavat ohittaa".

        Ei kai nää tiet ole varattu vain raivokuskeille,, jos on kiire,, niin siitä vain ohittamaan,, omalla vastuulla??

        Olisko nyt niin että valittajan mukaan eläkeläisetkään ei saisi ajaa enää heidän maksamillaan teillä,, että herra ,,AIKA vikisee ku pennut.


      • yöäkk kirjoitti:

        Jokainen ajaa sillä nopeudella,, mitä itsestä tuntuu..

        Tyttäreni lähti ensikertaa ajamaan ajokortin saatuaan,,tuli kauhea sadekuuro, ei uskaltanut ajaa lujaa kokematon kun oli,, kotiin tultuaan sanoi,, että olin tientukko, sanoin,,,,,


        Että ne joilla on kiirettä "osaavat ohittaa".

        Ei kai nää tiet ole varattu vain raivokuskeille,, jos on kiire,, niin siitä vain ohittamaan,, omalla vastuulla??

        Olisko nyt niin että valittajan mukaan eläkeläisetkään ei saisi ajaa enää heidän maksamillaan teillä,, että herra ,,AIKA vikisee ku pennut.

        Tyttäresi teki aivan oikein alentaessaan nopeuttaan huonontuneiden ajo-olosuhteiden takia. Niin teen myös minäkin. Ja jos takatulija vaahtoaa, että hidastan turhaan, niin on takanatulija urpo, joka ei osaa sopeuttaa ajoaan keli-olosuhteiden mukaan.


    • Hanaaaa

      Omaan napaan tuijottelu on sitä, kun ajetaan selvästi hitaammin kun muut ja ohitus on kielletty ja tai muun liikenteen takia mahdotonta, mutta silti ei anneta tilaa. Tätä näkee valitettavan usein, jono takana ja ohittamaan ei pääse, niin onko se nyt sitten itsekästä kun ei voi vetää vaikka bussipysäkille? Onko itsekästä ajatella liikenteessä, että minä saan ajaa miten haluan eikä kuulu muille miten ajan.

      • Ei_pääse_pakoon

        Pysäkille ei uskalla väistää, kun ohitushaluinen roikkuu viiden metrin päässä takana. Siinä ei ole varaa jarrutella, ja pysäkkihän käy lyhyeksi, jos sinne vetäisee suoraan vaikka 80 km/h vauhdista.


      • Ihmeellisiä-pelkoja
        Ei_pääse_pakoon kirjoitti:

        Pysäkille ei uskalla väistää, kun ohitushaluinen roikkuu viiden metrin päässä takana. Siinä ei ole varaa jarrutella, ja pysäkkihän käy lyhyeksi, jos sinne vetäisee suoraan vaikka 80 km/h vauhdista.

        Jos takana ajava noin kovasti pelottaa niin alapa vaikka kilometri ennen pysäkkiä nostelemaan jalkaa kaasulta ja puoli kilometriä ennen laitat vilkun päälle niin ei luulisi kenekään enää perseeseen ajavan. Ei ole pysäkille väistäminen enää niin hirveän pelottavaa.


      • res.kulj.au
        Ei_pääse_pakoon kirjoitti:

        Pysäkille ei uskalla väistää, kun ohitushaluinen roikkuu viiden metrin päässä takana. Siinä ei ole varaa jarrutella, ja pysäkkihän käy lyhyeksi, jos sinne vetäisee suoraan vaikka 80 km/h vauhdista.

        Oletko koskaan kuullut puhuttavan auton suuntamerkistä? Myös termiä vilkku, käytetään samasta laitteesta.
        Sillä voidaan jo hyvissä ajoin ilmoittaa muulle liikenteelle, mitä olet tekemässä. Esimerkiksi takan tulevalle sillä voi ilmoittaa, että aikoo hetken päästä kääntyä bussipysäkille, jolloin takan tulija todennäköisesti hidastaa vauhtiaan, eikä sinun jarrutus tule yllätyksenä.
        Kokeilepa sellaisen laitteen käyttöä, se löytyy yleensä ohjauspyörän (ratin) vasemmalta puolelta (joissain vanhemmissa autoista ratin oikealta puolelta tai jopa kojelaudasta).


      • kloonik

        Linja-auto pysäkit ovat vain linja-autoille
        ei niihin saa pysähtyä.
        mitä siitäkin tulee jos pysähtyy ja siinä on matkustaja odottamassa
        ja tuleekin linja-auto,mihin menet:
        Keskelle tietä tietenkin.


      • runkrunk

        Merkit 531 ja 532

        Muuta ajoneuvoa kuin linja-autoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä tiemerkinnöin osoitetulla matkalla merkin kummallekaan puolelle tai, jos merkintää ei ole, 12 metriä lähemmäksi merkkiä. Tälle alueelle saa kuitenkin pysäyttää ajoneuvon siihen nousemista tai siitä poistumista varten, jos se voi tapahtua linja-autoliikennettä estämättä. Merkin yhteyteen voidaan asettaa kunnan vaakuna, tariffin ja liikenteenharjoittajaryhmän tunnus, pysäkin nimi, linjojen numerotunnukset sekä linjojen päätepisteiden tai reittien nimet. Pikavuorolinjan pysäkki osoitetaan merkin 532 yhteyteen asetettavalla lisäkilvellä.

        Tässä teille runkkareille tietoa


      • kyllikkib

        Omaan napaan tuijottelu on sitä, kun ajetaan selvästi hitaammin kun muut ja ohitus on kielletty ja tai muun liikenteen takia mahdotonta, mutta silti ei anneta tilaa. Tätä näkee valitettavan usein, jono takana ja ohittamaan ei pääse, niin onko se nyt sitten itsekästä kun ei voi vetää vaikka bussipysäkille? Onko itsekästä ajatella liikenteessä, että minä saan ajaa miten haluan eikä kuulu muille miten ajan.

        Katoppa liikenteen ammattilaisen vastaukset bussipysäkille pysähtymisestä
        eli nimimerkit
        KLOONIK
        RUNKRUNK
        Saat siihen kusipäähäsi oikeaa tietoa liikenteeseen.


    • jjpäö

      Täytyy aina muistaa että liikenteessä on kaikenlaisia kuljettajia jotka eivät ole yhtä hyviä kuin parhaimmat,joten kaikilla on oikeus liikkua muun liikenteen mukana

    • sqwq

      Siihen on tyytyminen että toiset ajavat nopeammin ja toiset hitaammin. Näin tulee jatkumaan. Täällä purnaaminen ei mitään auta.

    • fghkfrgszdf

      Hanki homo dildo autoon niin ei ole kiire ryskyttään sitä sinun poikaystävääs vaan voit hoitaa homman autossa vaarantamatta liikennettä

    • Kuukausipalkalla

      Meillä ei ole kiire minnekään. Kuukausipalkalla ollaan.

    • hmmmmm

      Huono kuljettaja ei ymmärrä paikkaansa liikenteessä. Aloittajan pitäisi vaan keskittyä siihen omaan ajamiseen. Jos et myöskään osaa pitää turvaväliä, voi olla varmaa, että matkantekosi hiljenee entisestään seuraavassa vastamäessä.

      En ole liikenteessä erityisesti huomannut hidastelijoita. Niitä on hyvin harvoin. Joittenkin on vain aivan pakko päästä edelle, koska heidän ajostaan puuttuu täysin suunnitelmallisuus.

      Mistä tiedät, ettei edessäajavan autossa olisi jotain häiriötä? Et voi sitä tietää. Ketjusta pistää silmään käsitys, että vain hyvät kuskit ajaa lujaa ja huonot hiljaa. Noinkohan se oikeasti on? Joka viikko on nokkakolareita ja kuolonuhreja liikenteessä ja ihan vaan silkan tyhmyyden takia, kun ei yksinkertasesti osata ajaa ja luullaan itsestään liikoja ja luotetaan hyvään tuuriin.

      Ihan oikeasti tientukkoja on todella harvoin tullut vastaan ja silloinkin on monasti poikkeustilanne, vaikka hinaus käynnissä.

      • mmmmhh

        Et taida ajaa kovin paljon?


      • hmmmmm

        Ajan ihan riittävästi. Ajotyylini on vain suunnitelmallisempi. Riittää kun ajaa samaa nopeutta kuin muu liikenne.

        Ikävät uutiset joka viikko sais kyllä pistää rallikuskitkin miettimään, että onko ohittelu sen vaaran arvoista. Jos ei osaa ohittaa oikeassa paikassa ja jos ei voi ohittaa nopeusrajoitusten mukaan turvallisesti, niin ei pidä ohittaa ollenkaan.


      • mmmhhhhh

        Etkä taida oikein ymmärtää liikennettä kokonaisuutenakaan.
        Kun sinä saavutat hitaamman auton, niin jäämällä sen taakse, aiheutat ruuhkaa.
        Kun te kaksi saavutatte vielä hitaamman auton ja jäätte sen taakse, aiheutatte lisää ruuhkaa.
        Kun tätä samaa jatketaan, niin lopuksi tiellä on pitkä jono ajamassa jonkun traktorin takana 40km/h, 100 km/h rajoitusalueella.
        Sellaista jonoa on hankala ohittaa.
        Mutta ethän sinä sitä ymmärrä, sinä vain ajelet tyytyväisenä itseesi ja itseksesi myhäilet: olenpas minä mainio ja turvallinen kuski.

        'Sen sijaan, jos olisit heti ensimmäisen turvallisen ohituspaikan kohdalla ohittanut sen hitaamman auton, sitä jonoa ei olisi koskaan muodostunut.

        Mutta sinun mielestäsihän ei saa ohittaa. Se on varmaan epäkohteliastakin.


      • jjhgfdd

        Miten usein joudut tuollaiseen jonoon?


      • hmmmmm

        Hah hah, oletko mmmhhhh reputtanut luetunymmärtämiset äidinkielessä? Kanssasi voi tuskin keskustella kukaan sivistyneesti. Näitä ns. yhdentotuuden miehiä tai naisia riittää.

        Jos keskittyy vain omaan ajamiseensa, se on siinä, eikä tarvitse itsellensä selitellä miten liikenne kokonaisuutena sujuu paremmin kun sinä teet itse vaarallisia ohituksia. Selityksesi on aivan naurettava.

        40km/t liikkuvan ajoneuvon ohittaa turvallisessa paikkaa hyvin, mutta sinä tuskin maltat sellaista paikkaa odottaa.

        Mahtaa olla kovat paineet ratissa kantaa huolta muiden joutumisesta ja myöhästymisestä. Miten voit kantaa moista harteillasi? Mikset voisi vain keskittyä omaan ajamiseesi? Jokatapauksessa et voi ajaa muuta liikennettä nopeampaa aiheuttamatta vaaraa.


      • mmmhhhh
        hmmmmm kirjoitti:

        Hah hah, oletko mmmhhhh reputtanut luetunymmärtämiset äidinkielessä? Kanssasi voi tuskin keskustella kukaan sivistyneesti. Näitä ns. yhdentotuuden miehiä tai naisia riittää.

        Jos keskittyy vain omaan ajamiseensa, se on siinä, eikä tarvitse itsellensä selitellä miten liikenne kokonaisuutena sujuu paremmin kun sinä teet itse vaarallisia ohituksia. Selityksesi on aivan naurettava.

        40km/t liikkuvan ajoneuvon ohittaa turvallisessa paikkaa hyvin, mutta sinä tuskin maltat sellaista paikkaa odottaa.

        Mahtaa olla kovat paineet ratissa kantaa huolta muiden joutumisesta ja myöhästymisestä. Miten voit kantaa moista harteillasi? Mikset voisi vain keskittyä omaan ajamiseesi? Jokatapauksessa et voi ajaa muuta liikennettä nopeampaa aiheuttamatta vaaraa.

        En ole reputtanut ja minun kouluaikanani oppiaineen nimi oli Suomi. Mikä saa sinut kuvittelemaan "reputusta"
        Juuri kaltaistesi johdosta liikenne sujuu huonosti ja onnettomuuksia tapahtuu näin pieneen automäärään nähden liikaa. Koska sinä ja kaltaisesi ei osaa huomioida ketään muuta kuin oman ihanan itsensä.
        Minä en ole koskaan tehnyt vaarallista ohitusta. Koskaan ohitettavan tai vastaantulijan ei ole tarvinnut mitenkään auttaa ohitustani.

        Kuinka sinä voisit tietää, miten 40 km/h liikkuvan ajoneuvon voisi ohittaa turvallisesti? Ethän sinä ohita. Sinähän ajat "samaa nopeutta kuin muu liikenne".

        Se esimerkkini traktorin takana ajamisesta oli karrikoitu, jotta sinä ja muut kaltaisesi ymmärtäisitte, miten teidän tekemisenne vaikuttaa myös muiden liikkumiseen.
        Se oli ilmeisesti turhaa, koska olet niin itsekäs ja omahyväinen, ettei sinua kiinnosta yleinen liikenteen sujuvuus. Mitäpä muista, kun vaan itsellä on mukava olla.

        Ei minulla ole minkäänlaisia paineita, vaikka ajaessani ajattelen myös muiden liikkumisen vapautta. Olen kasvanut sellaiseen liikennekulttuuriin, jossa huomioidaan myös muut tielläliikkujat. Ei se ole yhtään vaikeaa, riittää kun seuraa peilejä ja antaa tietä jos nopeampi tulee taakse. Näin toimien olen ajanut jo 80-luvun alkupuolelta saakka ilman ongelmia.

        Ja siksi ei voi vain "keskittyä omaan ajamiseen", kun liikenteessä ei olla yksin. Liikenne on yhteispeliä, jossa kaikkien oletetaan tuntevan säännöt ja noudattavan niitä. Mutta yksikin kaltaisesi, vain minä itse-ihminen, riittää pilaamaan muiden matkanteon.

        Kyllä minä voin ajaa nopeammin, kuin joku toinen, aiheuttamatta vaaraa. Ja niin minä useasti teenkin.
        Voisitko määritellä, mitä tarkoitat "muulla liikenteellä"?
        Tarkoitatko sillä jonon hitainta, jonka taakse kaltaisesi jäävät ajamaan, vai tarkoitatko sillä ehkä suurinta sallittua nopeutta ajavaa?

        Mutta osittain voin kiittää sinua kirjoituksestasi, koska olen aiemmini usen miettinyt, että mitä liikkuu sellaisten kuljettajien päässä, jotka eivät mitenkään huomioi muita liikkujia.
        Siihen sinä nyt annoit vastauksen.
        Päässä ei liiku yhtään mitään.


      • hmmmmm

        No nyt toistuu tämä luetunymmärtämisen vaikeus. Otat asiat irti asiayhteydestä ja väännät miten haluat. Toki voit tehdä noin, mutta ei sinun kanssa asiasta jaksa keskustella, koska käsität asioita väärin ja kärjistät tahallasi.

        Voin ihan hyvin allekirjoittaa joitain väitteitäsi ja olenkin joistain asioista samaa mieltä. Se siis pistää mietityttämään mitä käsität väärin kirjoituksistani.

        Puhut kuin ylhäältä alaspäin, "sinä ja kaltaisesi", jne, kaikki olis paremmin jos kaikki vaan ajais niinku sinä just ite haluaisit. Mutta kun et voi hallita muita, voit vaan ajaa omaa autoasi ja se on siinä. Se riittää. Toki haluat muistuttaa, että pitää havainnoida. En toki aikonut kirjoittaa "autoilun abc idiooteille" opasta. Siksi oletan, että lukija käsittää mitä ajamiseen sisältyy.

        Tässä vaan kiteytyy se, ettei toinen ymmärrä lukemaansa ja provosoituu suotta. Toki en ole auttanut asiaa kirjoittamalla neutraalisti, mutta ainahan sitä joku suuttuu puolesta sanastakin.

        Kirjoituksesi on kirjoitettu kuin vihanpuuskassa. Kuinkahan moni ei noin olisi tehnyt, mutta johtuu varmasti siitä omasta mielentilasta ja miten huono päivä mahtoi ollakaan. Liikenteessä vain hidastelijoita ja suututtaa jo muutenki? Toivon, että jokunen hyväkin päivä olis joukossa, että voisi asioita käsitellä objektiivisemmin.

        Vai liekö ajatukseni kolahtanut sen verran kovasti, että ihan kapsahti. Onhan se jokin sanontakin...

        En toki sinua ole täällä henkilökohtaisesti loukkaamassa, kai sinä sen ymmärrät? Jos et, niin lue viestini uudelleen ja mieti uudelleen, onko sinua pyritty nyt loukkaamaan.


      • veio
        mmmhhhh kirjoitti:

        En ole reputtanut ja minun kouluaikanani oppiaineen nimi oli Suomi. Mikä saa sinut kuvittelemaan "reputusta"
        Juuri kaltaistesi johdosta liikenne sujuu huonosti ja onnettomuuksia tapahtuu näin pieneen automäärään nähden liikaa. Koska sinä ja kaltaisesi ei osaa huomioida ketään muuta kuin oman ihanan itsensä.
        Minä en ole koskaan tehnyt vaarallista ohitusta. Koskaan ohitettavan tai vastaantulijan ei ole tarvinnut mitenkään auttaa ohitustani.

        Kuinka sinä voisit tietää, miten 40 km/h liikkuvan ajoneuvon voisi ohittaa turvallisesti? Ethän sinä ohita. Sinähän ajat "samaa nopeutta kuin muu liikenne".

        Se esimerkkini traktorin takana ajamisesta oli karrikoitu, jotta sinä ja muut kaltaisesi ymmärtäisitte, miten teidän tekemisenne vaikuttaa myös muiden liikkumiseen.
        Se oli ilmeisesti turhaa, koska olet niin itsekäs ja omahyväinen, ettei sinua kiinnosta yleinen liikenteen sujuvuus. Mitäpä muista, kun vaan itsellä on mukava olla.

        Ei minulla ole minkäänlaisia paineita, vaikka ajaessani ajattelen myös muiden liikkumisen vapautta. Olen kasvanut sellaiseen liikennekulttuuriin, jossa huomioidaan myös muut tielläliikkujat. Ei se ole yhtään vaikeaa, riittää kun seuraa peilejä ja antaa tietä jos nopeampi tulee taakse. Näin toimien olen ajanut jo 80-luvun alkupuolelta saakka ilman ongelmia.

        Ja siksi ei voi vain "keskittyä omaan ajamiseen", kun liikenteessä ei olla yksin. Liikenne on yhteispeliä, jossa kaikkien oletetaan tuntevan säännöt ja noudattavan niitä. Mutta yksikin kaltaisesi, vain minä itse-ihminen, riittää pilaamaan muiden matkanteon.

        Kyllä minä voin ajaa nopeammin, kuin joku toinen, aiheuttamatta vaaraa. Ja niin minä useasti teenkin.
        Voisitko määritellä, mitä tarkoitat "muulla liikenteellä"?
        Tarkoitatko sillä jonon hitainta, jonka taakse kaltaisesi jäävät ajamaan, vai tarkoitatko sillä ehkä suurinta sallittua nopeutta ajavaa?

        Mutta osittain voin kiittää sinua kirjoituksestasi, koska olen aiemmini usen miettinyt, että mitä liikkuu sellaisten kuljettajien päässä, jotka eivät mitenkään huomioi muita liikkujia.
        Siihen sinä nyt annoit vastauksen.
        Päässä ei liiku yhtään mitään.

        Ei liikenteen riko´llisia tarvi väistellä. Säännöt on tehty jotta liikenne sujuisi, ei sinun omat periaatteet.
        Ongelma on nyt siinä että sinä yrität vaatia muita olemaan sinun ja sinunkaltaisten, ( jotka pelkää muiden oikeaa palautetta, sinun puheissasi kotipoliisit ), kynnysmattoina.
        Olet aika ristiriitainen persoonallisuus, jos ensin vaarannat oikein toimivien turvallisuuden ja saadessasi siitä oikeaa palautetta, suutut palautteen antajalle.

        Ymmärrätkö miten saastutat tätä yhteiskuntaa.?

        Uskallan väittää ettei maamme liikennekulttuuri parane, koska päättäjät ei uskalla toimia, ennenkuin kotipoliisit tarttuvat aseisiin ja vievät liikenteen ongelmayksilöt saunan taakse.

        Sinä ja sinunkaltaiset näkevät vain sen miten lujaa jossain PYSTYY ajamaan ei sitä mikä on oikea tilannenopeus muutkin asiat huomioon ottaen.


      • mmmhhhhh
        veio kirjoitti:

        Ei liikenteen riko´llisia tarvi väistellä. Säännöt on tehty jotta liikenne sujuisi, ei sinun omat periaatteet.
        Ongelma on nyt siinä että sinä yrität vaatia muita olemaan sinun ja sinunkaltaisten, ( jotka pelkää muiden oikeaa palautetta, sinun puheissasi kotipoliisit ), kynnysmattoina.
        Olet aika ristiriitainen persoonallisuus, jos ensin vaarannat oikein toimivien turvallisuuden ja saadessasi siitä oikeaa palautetta, suutut palautteen antajalle.

        Ymmärrätkö miten saastutat tätä yhteiskuntaa.?

        Uskallan väittää ettei maamme liikennekulttuuri parane, koska päättäjät ei uskalla toimia, ennenkuin kotipoliisit tarttuvat aseisiin ja vievät liikenteen ongelmayksilöt saunan taakse.

        Sinä ja sinunkaltaiset näkevät vain sen miten lujaa jossain PYSTYY ajamaan ei sitä mikä on oikea tilannenopeus muutkin asiat huomioon ottaen.

        Mitä ihmeen rikollisia?
        Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi tekstiä? Lukuapua voit pyytää peruskoulun suorittaneelta, mutta älynpuutteesta johtuvaan ymmärryksen puutteeseen lienee vaikeampi saada apua.

        Kaltaisesi "vain minä itse"-ihmiset pitäisi saada kokonaan yhteiskunnasta pois.
        Sinä olet sairas narsisti.
        Hakeudu hoitoon.


    • Palstapellet_oy

      taas palstapellejä.

    • veio

      Kiireetön, sakoton.
      Missä tapaat niitä hidastelijoita ja oletko varma, jos ajat rajoitusten mukaan ja oikeaa tilannenopeutta.?
      Tiellä näkee jatkuvasti niitä jotka ajavat liian kovaa. Vaikuttaa silta, että kuulut niihin jotka yrittävät painostaa muita omille väärille tavoillesi jotta et tarvisi katsoa peiliin ja muuttaa omia vääriä tottumuksiasi, koska se on kivulias prosessi pahasti eksyneille ihmiselle. Siksi moni yrittää saada muita kaveriksi sairauksiinsa.

      • sakoton

        "Missä tapaat niitä hidastelijoita ja oletko varma, jos ajat rajoitusten mukaan ja oikeaa tilannenopeutta.?"

        Minä ainakin tapaan niitä hidastelijoita lähes jokaisella yli 200km:n ajomatkalla.
        Minä ajan rajoitusten mukaan, siitä jonkinlaisena todisteena se, etten ole koskaan saanut yhtäkään ylinopeussakkoa, vaika ajovuosia on takana jo yli 30 vuotta, kilometrejäkin yli miljoona.

        Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta?
        Se oikea tilannenopeus määräytyy aina kuljettajan ajotaidon, ajoneuvon ominaisuuksien, kelin ja muun liikenteen mukaan.
        Mutta esim, ajoneuvo vaikuttaa siihen todella paljon.
        Vaimoni Autoon tuli vika, jonka korjaamisen tiesin kestävän pitkään, joten ostimme hänelle väliaikaisen kulkuvälineen, Opel Corsa dieselin.
        Täytyy sanoa, etten mitenkään osannut kuvitella, että mikään niin uusi auto, voisi olla niin kamala ajettavaksi. Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta, kun se sama vauhti Autolla menee lähes tyhjäkäynnillä, eikä vauhti tunnu miltään.

        Silloin tavallaan ymmärsin, miksi jotkut ajavat niin hiljaa. Eihän niillä romuilla pysty turvallisesti ajamaan lujempaa.
        Sitä kuitenkaan en ymmärtänyt, että miksi ihmeessä jotkut ostavat sellaisia rimpuloita.


      • hmmmm

        Kaikki eivät ole kokoomuslaisia kuin sinä ja aja premium autoilla kuin sinä ja vaihda autoaan joka vuosi kuin sinä. Kaikki eivät ajattele kuin sinä. Riittääkö selitykseksi?? Johtuu myös siitä että sä tyhjensit kassan ja muille ei sit jäänykää... :p


      • veio
        sakoton kirjoitti:

        "Missä tapaat niitä hidastelijoita ja oletko varma, jos ajat rajoitusten mukaan ja oikeaa tilannenopeutta.?"

        Minä ainakin tapaan niitä hidastelijoita lähes jokaisella yli 200km:n ajomatkalla.
        Minä ajan rajoitusten mukaan, siitä jonkinlaisena todisteena se, etten ole koskaan saanut yhtäkään ylinopeussakkoa, vaika ajovuosia on takana jo yli 30 vuotta, kilometrejäkin yli miljoona.

        Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta?
        Se oikea tilannenopeus määräytyy aina kuljettajan ajotaidon, ajoneuvon ominaisuuksien, kelin ja muun liikenteen mukaan.
        Mutta esim, ajoneuvo vaikuttaa siihen todella paljon.
        Vaimoni Autoon tuli vika, jonka korjaamisen tiesin kestävän pitkään, joten ostimme hänelle väliaikaisen kulkuvälineen, Opel Corsa dieselin.
        Täytyy sanoa, etten mitenkään osannut kuvitella, että mikään niin uusi auto, voisi olla niin kamala ajettavaksi. Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta, kun se sama vauhti Autolla menee lähes tyhjäkäynnillä, eikä vauhti tunnu miltään.

        Silloin tavallaan ymmärsin, miksi jotkut ajavat niin hiljaa. Eihän niillä romuilla pysty turvallisesti ajamaan lujempaa.
        Sitä kuitenkaan en ymmärtänyt, että miksi ihmeessä jotkut ostavat sellaisia rimpuloita.

        Etkö jo itse vastannut kysymykseesi miksi jotkut hidastelevat. Eivät siis hidastele.
        Olen laittanut kutoskoneeni kytkimeen ja laatikkoon tonnin rahaa eikä vieläkään toimi kunnolla. Kiihdytän siis joidenkin mielestä hitaasti koska vaihdan hitaasti.
        Mutta, sanoit.
        " Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta? "
        Ei ole ei. Silloin rima on todella matalalla.

        Oikeaan tilannenopeuteen vaikuttaa myös se miten lähellä toinen ajaa takana. Jos takana ajetaan liian lähellä saavun tilanteisiin, joissa saatan joutua jarruttamaan, paljon hitaammin.
        Usein jonkun hidastelu on siis heidän itsensä aiheuttamaa


      • puusilmälle
        sakoton kirjoitti:

        "Missä tapaat niitä hidastelijoita ja oletko varma, jos ajat rajoitusten mukaan ja oikeaa tilannenopeutta.?"

        Minä ainakin tapaan niitä hidastelijoita lähes jokaisella yli 200km:n ajomatkalla.
        Minä ajan rajoitusten mukaan, siitä jonkinlaisena todisteena se, etten ole koskaan saanut yhtäkään ylinopeussakkoa, vaika ajovuosia on takana jo yli 30 vuotta, kilometrejäkin yli miljoona.

        Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta?
        Se oikea tilannenopeus määräytyy aina kuljettajan ajotaidon, ajoneuvon ominaisuuksien, kelin ja muun liikenteen mukaan.
        Mutta esim, ajoneuvo vaikuttaa siihen todella paljon.
        Vaimoni Autoon tuli vika, jonka korjaamisen tiesin kestävän pitkään, joten ostimme hänelle väliaikaisen kulkuvälineen, Opel Corsa dieselin.
        Täytyy sanoa, etten mitenkään osannut kuvitella, että mikään niin uusi auto, voisi olla niin kamala ajettavaksi. Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta, kun se sama vauhti Autolla menee lähes tyhjäkäynnillä, eikä vauhti tunnu miltään.

        Silloin tavallaan ymmärsin, miksi jotkut ajavat niin hiljaa. Eihän niillä romuilla pysty turvallisesti ajamaan lujempaa.
        Sitä kuitenkaan en ymmärtänyt, että miksi ihmeessä jotkut ostavat sellaisia rimpuloita.

        > Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta,<

        Tyhjälläkin talvisella moottoritiellä on rajoitus 100km/h.


      • RealSpeed
        puusilmälle kirjoitti:

        > Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta,<

        Tyhjälläkin talvisella moottoritiellä on rajoitus 100km/h.

        110km/h mittarissa on todellista nopeutta aika tarkaan 100km/h. Rajoituksen mukainen siis.


      • körörökö
        sakoton kirjoitti:

        "Missä tapaat niitä hidastelijoita ja oletko varma, jos ajat rajoitusten mukaan ja oikeaa tilannenopeutta.?"

        Minä ainakin tapaan niitä hidastelijoita lähes jokaisella yli 200km:n ajomatkalla.
        Minä ajan rajoitusten mukaan, siitä jonkinlaisena todisteena se, etten ole koskaan saanut yhtäkään ylinopeussakkoa, vaika ajovuosia on takana jo yli 30 vuotta, kilometrejäkin yli miljoona.

        Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta?
        Se oikea tilannenopeus määräytyy aina kuljettajan ajotaidon, ajoneuvon ominaisuuksien, kelin ja muun liikenteen mukaan.
        Mutta esim, ajoneuvo vaikuttaa siihen todella paljon.
        Vaimoni Autoon tuli vika, jonka korjaamisen tiesin kestävän pitkään, joten ostimme hänelle väliaikaisen kulkuvälineen, Opel Corsa dieselin.
        Täytyy sanoa, etten mitenkään osannut kuvitella, että mikään niin uusi auto, voisi olla niin kamala ajettavaksi. Tyhjällä talvisella moottoritiellä 110 km/h mittarissa tuntui todella kovalta vauhdilta, kun se sama vauhti Autolla menee lähes tyhjäkäynnillä, eikä vauhti tunnu miltään.

        Silloin tavallaan ymmärsin, miksi jotkut ajavat niin hiljaa. Eihän niillä romuilla pysty turvallisesti ajamaan lujempaa.
        Sitä kuitenkaan en ymmärtänyt, että miksi ihmeessä jotkut ostavat sellaisia rimpuloita.

        oot vähän ajanut
        mä ajanut 47 vuotta ja 15 milj kilometriä
        nyt köröttelen eläkkeellä.


      • oletääliö

        mahdat olla kovin väsynyt?


      • sakoton
        veio kirjoitti:

        Etkö jo itse vastannut kysymykseesi miksi jotkut hidastelevat. Eivät siis hidastele.
        Olen laittanut kutoskoneeni kytkimeen ja laatikkoon tonnin rahaa eikä vieläkään toimi kunnolla. Kiihdytän siis joidenkin mielestä hitaasti koska vaihdan hitaasti.
        Mutta, sanoit.
        " Mutta silmään pisti tuo "oikeaa tilannenopeutta". Eikö tilannenopeus ole aina silloin oikea, ellei aiheuta onnettomuutta tai selvää riskitilannetta? "
        Ei ole ei. Silloin rima on todella matalalla.

        Oikeaan tilannenopeuteen vaikuttaa myös se miten lähellä toinen ajaa takana. Jos takana ajetaan liian lähellä saavun tilanteisiin, joissa saatan joutua jarruttamaan, paljon hitaammin.
        Usein jonkun hidastelu on siis heidän itsensä aiheuttamaa

        Osta automaattivaihteinen auto, niin alkaa vaihdot sujumaan.
        Vielä kun saisit sen rimpulas pellin alle pari sylinteriä lisää, niin vois jotain tapahtua, kun polkee sitä oikeanpuolista poljinta.


      • veio
        sakoton kirjoitti:

        Osta automaattivaihteinen auto, niin alkaa vaihdot sujumaan.
        Vielä kun saisit sen rimpulas pellin alle pari sylinteriä lisää, niin vois jotain tapahtua, kun polkee sitä oikeanpuolista poljinta.

        Miksi ostaisin automaatin.? Omani toimii aivan riittävästi.
        Kuusi riittää aivan hyvin omiin tarpeisiini. Luuletko että ajan muiden mieliksi. En ole liikenteen ongelmakuksien kynnysmatto.

        Koko ongelma on siinä, että aloittajan periaatteilla löytyy aina joku joka haluaa ajaa vielä nopeammin ja kiihdyttää vielä voimakkaammin.


      • sakoton
        veio kirjoitti:

        Miksi ostaisin automaatin.? Omani toimii aivan riittävästi.
        Kuusi riittää aivan hyvin omiin tarpeisiini. Luuletko että ajan muiden mieliksi. En ole liikenteen ongelmakuksien kynnysmatto.

        Koko ongelma on siinä, että aloittajan periaatteilla löytyy aina joku joka haluaa ajaa vielä nopeammin ja kiihdyttää vielä voimakkaammin.

        Ja aiemmin kirjoitit näin: "Olen laittanut kutoskoneeni kytkimeen ja laatikkoon tonnin rahaa eikä vieläkään toimi kunnolla."
        Toimiiko se, vai eikö se toimi?
        Miksi ihmeessä ajat rikkinäisellä autonkorvikkeella? Mikset osta ehjää autoa?

        Kommentejasi lukeneena en todellakaan luule, että millään tavalla ajaisit "muiden mieliksi". Päinvastoin, vaikutat saavasi suuren tyydytyksen, kun huomaat pystyväsi aiheuttamaan haittaa muiden liikkumiselle.


    • 0lli

      onko se kovin vaikeaa lähteä ohittamaan sitä hitaampaa ajoneuvoa,jos on niin pysy poissa liikenteestä tai vaihda julkisiin kulkuvälineisiin

    • etananlailla

      Mä ratkaisin tän "ongelman" klassisesti siten että kun ei hidastelijoita voinut voittaa, liityin heidän joukkoonsa ja ajan nykyään itsekkin hitaasti. Kas. Kaikki stressi ja sähläys loistaa poissaolollaan. Onhan noi ohittajat toki lisääntynyt mutta siellä ne seisoo samoissa valoissa lähes joka ikinen kerta.

    • Lehto_khihihi

      Omalla oikeudella. Pitäisi tuon arvoisen miehen se kysymättäkin selvittää.

    • pakumies67

      Suomessa on joitain pieniä sivuteitä lukuunottamatta vain pari päivää vuodessa niin huono ajokeli, että nopeusrajoitusmerkin nopeutta ajaminen tuntuisi liian kovalta. Vain rattijuoppo vetää jonoa perässään alinopeudella, tai muusta syystä yhtä ajokyvytön.

    • MoreControl

      "Millä oikeudella kulutatte minun aikaani?"

      Mikään laki ei velvoita kiirehtimään sinun vuoksesi. Jos olet jäljessä typerästä aikataulustasi on se aivan ikioma vikasi. Itse en koe olevani mikään hidastelija mikäli ajan sallittujen rajoissa 10% yli. Mutta nykyään sekään ei riitä, vaikkei edes tuota ylitystä tarvitsisi sallia.

    • sentakia

      kun erehdyin ostamaan auton jossa goodyearin nastarenkaat, ne ei sen paremmat kuin hankookot eli pakko ajaa hitaammin kun nokialaisilla...tai menee ojaan..

    • jokilauvuri

      mihin sinulla on sellainen kiire...

    • 0lli

      pakumiehelle.useimmat rattijuopot jää kiinni juuri ylinopeudesta.itse pakumiehenä olen ihmetellyt sitä,että pakun ohi pitää päästä vaikka olisi mikärajoitus,kerran kokeilin 80aluella nostaa nopeutta vähitellen,vasta 110 oli sellainen nopeus,että osa jäi perään roikkumaan.moottoritiellä ei pakulla niin kovaa pääsekkään,ettei joku ohi ajaisi.

      • pakumies67

        Totta varmaan, että ylinopeusrattijuopot jää useammin kiinni, koska poliisi puuttuu ylinopeuteen, ei jonon vetämiseen. Siksi tämä yleisempi ryhmä jää usein käryämättä.
        En tiedä missä ajelet, luulisin että pääkaupunkiseudulla, se kun on ainoa paikka missä tunnen olevani teidentukko, vaikka ajankin aina tasaisesti pari kolme kilsaa yli sallitun, etten olisi tukkeena. Tai sitten olet mittariuskovainen tai pumppumies, eli luulet autosi nopeusmittarin näyttävän oikein, tai nopeutesi vaeltaa edestakaisin, sellaisen takanahan ei kukaan viihdy.


    • Akneaknea

      Minulla on kaikki OIKEUDET , sillä täytän myös velvollisuudet !

    • Kykyjeni_mukaan_ajan

      En hidastele, ajan sopivalla tilannenopeudella. Kaiken muun ohella otan vielä huomioon tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. En siis kykenen ajamaan lujempaa kuin nyt. Muuten tapahtuu kolari.

    • kunkellolyö

      ei se sinun aikaa ole
      se on meidän kaikkien aikaa
      sulle se laskee jäljellä olevaa aikaa maan päällä

    • 123344555

      Minulla on BECE-ajo-oikeus, että sillä oikeudella siis.

      • bussikuski

        Ja minulla ABCD oikeus...sillä ajan siis hittaasti sinun edessä...(siis tämän kirjoituksen aloittajalle...)


    • uskova2

      Hyvät liikenteessä hidastelijalle. Olen harvoin lukenut jotain noin vähäjärkistä tekstiä. ,se minua hirvittää, että moinen älykääpiö saa liikkua yleisessä liikenteessä. Osta kopteri!

    • oikeudella

      Liikenteessä liikutaan heikoimman ehdoilla. Lainsäädäntö on luotu siten, että kaikilla on mahdollisuus liikkua. Sillä oikeudella.

      • veio

        Ei liikenteessä heikoimman ehdoilla liikuta. Nykyiset rajoitukset on aivan sopivia. Jotkut vain eivät ymmärrä liikenteen kokonaisuutta vaan näkevät vain oman napansa ja yrittävät sitä kiidättää paikasta toiseen oravanpyörän ajamana koska ovat itsensä myyneet valheen alttarilla.


    • bussikuski

      Sen takia kun sinulla on hyvä tuntipalkka ja palkka juoksee,kun kulutamme sinun aikaasi...
      Aika yksinkertaista siis...meidän takia sinulla on isompi palkka,tekemättä mitään,kun ajat perässä ja sinun ei tarvi istua siellä hikisessä ja haisevassa konttoorissa.......sinulle juoksee palkka samalla kun istut ihanan mukavassa BEMARISSAsi tai MERSUssasi meidän perässä ja poppikone jauhaa samalla musaa...eiks ole kiva...palkka juoksee ja nautit musasta..

    • bussikuski

      Minulla on isompi muna kuin sinulla,siksi ajan hitaasti edessäsi,jotta naiset ehtii nähdä vehkeeni,,,,,kun sinä ajat lujaa ohi...ei naiset näe munaasi....

      • Naurattaa_pirusti

        Kirjoituksesi psoittaa että taidat olla kovasti järkevä ja fiksu kaveri. Ja hauskakin vielä.


    • Kiireetön-sakoton

      Taitaa tulla tuplana, mutta ei kai se haittaa.

      Muutama asiallinen vastaus, kiitos niistä.

      Muuten näyttää siltä kuin liikenteessä hitaat olisivat hitaita muutenkin, yksikään ei tainnut ymmärtää edes aloituksen pointtia.

    • Pummit

      Minä olen sitä mieltä ,että pers Aukisella on aina kiire.Ai niin kesällä tulen jeepilläni 60tonnin hintainen asuntovaunu perässä köröttelemään sinun eteesi.niin taas saa nautiskella kun pers aukinen hermoilee takana ja tilaa en anna turpaan kylläkin!

      • Etkö_saa_selvää

        Saitko vaunusi perintönä? Vaikea uskoa, että väkivaltainen ääliö, joka ei edes osaa kirjoittaa, olisi tienannut rahat sellaiseen itse.

        Minusta on turha vinkua ''hidastelijoista''. Jokaisella on omat syynsä ajaa sitä vauhtia, mitä ajaa. Sen kanssa on opittava elämään.


    • kiit0linja

      isomman oikeudella,olen isokokoinen ja hyvän tapainen

    • Taikakaulin

      Minä ainakin tykkään ainakin ajaa tarkoituksella alle sallittua maksiminopeutta. Jos huomaan, että takanaolevaa ärsyttää tai on muuten vain kiireinen, niin minä ainakin vain nauran. Minulle on aiheettomasti näytettyä keskaria ja vilkutelty pitkiä. Joka kerta olen meinannut kuolla nauruun sen takia, että jollain voi mennä pikkuasiasta niin paljon tunteisiin :D

      • säoot

        Pyllypää


      • KiusaSeOnPienikinKiusa

        Mikä siinä alle suurimman sallitun nopeuden ajamisessa niin kovin hyvältä tuntuu? Se että aiheutat muille ohitustarvetta, tunnet hallitsevasi autosi liikkeitä, vai onko joku muu mikä tuottaa mielihyvää hitaasti ajamisessa?


      • StressiEiOleHyväksi
        KiusaSeOnPienikinKiusa kirjoitti:

        Mikä siinä alle suurimman sallitun nopeuden ajamisessa niin kovin hyvältä tuntuu? Se että aiheutat muille ohitustarvetta, tunnet hallitsevasi autosi liikkeitä, vai onko joku muu mikä tuottaa mielihyvää hitaasti ajamisessa?

        Minne sinulla on kaiken aikaa niin tulenpalavan kiire liikenteessä, että pitää väkisinkin päästä ajamaan sitä suurinta sallittua? Tuottaako se sinulle jotain kiksejä, vai miksi sen suurimman sallitun ajaminen liikenteessä on elämäsi tärkeimpiä asioita?
        Tunnetko silloin suurimpaa sallittua ajavana hallitsevasi maailmaa, vai miksi ainainen suurimpaa sallittua ajaminen?
        Etkö osaa rauhoittua ollenkaan?


      • KiusaSeOnPienikinKiusa
        StressiEiOleHyväksi kirjoitti:

        Minne sinulla on kaiken aikaa niin tulenpalavan kiire liikenteessä, että pitää väkisinkin päästä ajamaan sitä suurinta sallittua? Tuottaako se sinulle jotain kiksejä, vai miksi sen suurimman sallitun ajaminen liikenteessä on elämäsi tärkeimpiä asioita?
        Tunnetko silloin suurimpaa sallittua ajavana hallitsevasi maailmaa, vai miksi ainainen suurimpaa sallittua ajaminen?
        Etkö osaa rauhoittua ollenkaan?

        Minulla on usein työni takia kiire paikasta A paikkaan B. Sen takia pyrin ajamaan suurinta sallittua nopeutta. Lisäksi on muutakin tekemistä kuin istua autossa. On perhe, harrastukset, ystävät ja paljon vapaalla tehtäviä asioita. Suurinta sallittua nopeutta ajaminen ei todellakaan ole elämäni tärkein asia mutta suurinta sallittua nopeutta ajamalla pääsen perille nopeammin tekemään niitä itselleni TÄRKEIMPIÄ asioita!
        Et näköjään vastannut kysymykseeni mutta koska minä vastasin sinun kysymyksiisi kuitenkin, niin voisitko sinä nyt puolestasi vastata minun kysymykseeni joka siis kuului, että mikä siinä alle suurimman sallitun nopeuden ajamisessa niin kovasti mukavalta tuntuu?


      • StressiEiOleHyväksi
        KiusaSeOnPienikinKiusa kirjoitti:

        Minulla on usein työni takia kiire paikasta A paikkaan B. Sen takia pyrin ajamaan suurinta sallittua nopeutta. Lisäksi on muutakin tekemistä kuin istua autossa. On perhe, harrastukset, ystävät ja paljon vapaalla tehtäviä asioita. Suurinta sallittua nopeutta ajaminen ei todellakaan ole elämäni tärkein asia mutta suurinta sallittua nopeutta ajamalla pääsen perille nopeammin tekemään niitä itselleni TÄRKEIMPIÄ asioita!
        Et näköjään vastannut kysymykseeni mutta koska minä vastasin sinun kysymyksiisi kuitenkin, niin voisitko sinä nyt puolestasi vastata minun kysymykseeni joka siis kuului, että mikä siinä alle suurimman sallitun nopeuden ajamisessa niin kovasti mukavalta tuntuu?

        Luuletko tosiaan koko maailman pyörivän sinun napasi, ja mielitekojesi ympärillä?
        Olet tosiaan tyhmä, jos niin luulet. Kaikilla ei ole sellainen kiire, ja hoppu liikenteessä, kuten sinulla. Sinun vapaa-aikasi, ja se, miten sitä vietät, ei ole muiden tielläliikkujien päänsärky. Fiksut vaan osaavat lähteä aina ajoissa liikkeelle, ja varata aikaa matkantekoon. Varsinkin, kun keli on tälläkin hetkellä erittäin huono. Mene vaikka lentokoneella, niin pääset silloin nopeasti, kun se tuntuu olevan sinulle niin kovin tärkeää.


    • ihmettelenvuan

      Vaihda ammattia äläkä tällä palstalla märise.Jokainen ajaa juuri sitä nopeutta kun haluaa paitsi ei ylinopeutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      13
      4780
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2491
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      578
      1871
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1743
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1148
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      997
    Aihe