Kuka tietää/muistaa, mikä meijeriliike oli keskustassa, tietojeni mukaan Hallituskadun ja Näsilinnankadun kulmassa.
Meijerit Tampereella 50-luvulla?
28
3422
Vastaukset
- EnMilläänMuista
synnyin vasta 1955. Valion vaniljajäätelöä kuitenkin myytiin litran pyöreäpohjaisissa tetroissa. Olin silloin neljän vanha ja jäi mieleen se oikea vaniljan maku. Meijereistä en tiedä mitään...
- mahdotonta.on
Tetra ei voi olla pyöreäpohjainen. Ei edes heksa. Ne on kaikki kulmikkaita. Epäilen vahvasti, että olet nainen
- Vanhoja_muistellen
Kyselen vaan, kun olen ollut pieni nöösi siihen aikaan ja etsin juuriani. Lisäkysymys: onko Wigrenin makkaratehdas ollut Näsilinnnakadulla joskus 1950-luvun alkupuolella?
- hegulitre
joo ja viinakauppa oli Hämeenpuistossa, vastapäätä Metsoa.... :-D
- äölkjhäölkjh
Sinähän sen tiedät, vanha juoppo jo 50-luvulla....
- näinkösemenee
Määkin tiärän sen viinakaupan ooks mäkin juoppo.
- vaari70v
näinkösemenee kirjoitti:
Määkin tiärän sen viinakaupan ooks mäkin juoppo.
Jokin teurastamo tai lihanleikkaamo oli niillä seuduilla. Saattoi olla makkaratehdas. Oli lopettanut toimintansa joskus 1955. Sisäpihalla oli lato, sen sahajauhokasoilla pompittiin. Seikkailtiin myös kellareissa. Hyi helevetti.
- aatteeen.voima
Osuusliike Voiman meijeri oli siellä ja maidon lähettäjinä olivat
maakunnan pikkutilat joilla ei ollut maidonjäähdytysjärjestelmiä
ja niitä pikku tilkkasia ajettiin keräämässä pitkiä matkoja ennen
meijerille tuloa joten maito oli valmista kirnuttavaksi heti
meijerille saapuessaan. - MatoPois
älkää olko tietävinänne! Ette mitään tiedä! Ihan ootte hulluja kaikki!
- KivatTissit
Äitellä oli hyvät "meijerit" tuohon aikaan.. :-)
- Anonyymi
Siihen aikaan oli kaikilla vielä luomumeijerit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen aikaan oli kaikilla vielä luomumeijerit.
Mustajärvi lauloi:
No Ukkometson Liisaa me katsellaan
Kun viinaa juodaan ja me tullaan humalaan
Liisalla on povi, kuin kuninkaitten hovi
Sen edessä on pakko kumartaa
- MuuttunutTampere
Osuusliike Voiman meijeri toimi 50luvulla Ala-Järvensivulla ja kahvinpaahtimo jossain Rautatien kadulla.
Kyllä kai siellä oli myös muiden meijereitäkin lähitienoilla,sillä pitihän Tuotantokin jostain maitonsa saada kauppoihinsa.Käykää kirjastossa lukemassa Tampereen historiaa,sieltä varmaan tietoa löytyy. - Tiedon
Valion meijeri oli Satakunnankadun rautatien puoleisessa päässä, Tampereen Meijeriliike, ortodoksikirkon vieressä, Voiman meijeri Tehdaskadulla, Iidesrannassa, Tammelan meijeri Osmonmäellä. Wigrenin makkaratehdas oli alkuaan Näsilinnankadulla, siirtyi Nekalaan Vihiojantielle ja sieltä Sarankulmaan. Tiedot Tampereen Historia 4 Kirjasta.
- maitokuski
Hallituskadulla toimi Meijeriliike Yrjö Järvinen Oy. Nykyist SOKOS tavarataloa vastapätä.
- maitokuskin_poika
Kiitos! Kesti hetken aikaa, mutta tämä vastaus vahvisti omaa käsitystäni. Yrjö järvinen sen täytyi olla.
- Maitokuski
Hyvä että olin avuksi. Iskä autoili sinne maitoa 50-60 luvulla, olin usein mukana ""repsikkana"". Oliskohan kellään kuvia tai muuta tietoa Yrjö Järvinen Oy:stä???? Oli tietääkseni myös myymälöitä eri puolilla Tamperetta.
- maitokuski
Lisäys edelliseen. Yksityisviestejä voi lähettää [email protected]
50-60 luvun maidonajoa muistellen - Anonyymi
Maitokuski kirjoitti:
Hyvä että olin avuksi. Iskä autoili sinne maitoa 50-60 luvulla, olin usein mukana ""repsikkana"". Oliskohan kellään kuvia tai muuta tietoa Yrjö Järvinen Oy:stä???? Oli tietääkseni myös myymälöitä eri puolilla Tamperetta.
Hei, oletko löytänyt kuvia tai lisää tietoa tästä Yrjö Järvisen meijeristä? Täällä toinen historiaa tutkiva ja aiheesta kiinnostunut.
- onkerrostaloja
Ainakin pääpostin vieressä nykyisen Postikadun varrella oli Valion meijeri ja Koskenlaskijatehdas. Katu oli silloin ylösasti läpiajettava ja nimeltään Huhtimäenkatu.
- hinkit
Kalevassa oli yks likka mil oli ihan hirveet meijerit
Sammonkatu 56 meijeri myös jossain vaiheessa,mikähän se
- maitokuski
Tammelan Meijeri Oy toimi Sammonkadulla 1950-luvun loppupuolelta kunnes lopetti joskus 1970-luvulla (vai oliko jo 1960-luvun lopulla).
Sitä ennen toimi Tammelassa (Tampereelle) vuosikymmenien ajan.
MUISTAAKSENI !!?? - Anonyymi
maitokuski kirjoitti:
Tammelan Meijeri Oy toimi Sammonkadulla 1950-luvun loppupuolelta kunnes lopetti joskus 1970-luvulla (vai oliko jo 1960-luvun lopulla).
Sitä ennen toimi Tammelassa (Tampereelle) vuosikymmenien ajan.
MUISTAAKSENI !!??Joo. Tammelan meijeri oli osoitteessa Pohjolankatu 18.
- Anonyymi
Tammelan Meijeriliike
- Anonyymi
Järvisen meijeri.
Nekalassa Ahotie 46 Jokipohjantien kulmauksessa oli muinoin Tammelan meijeri, ainakin 50-luvulla. Nyt sen tiloissa on baari Katiska, jossa muutama päivä sitten mies rusikoi kolme henkilöä sairaalakuntoon.
Myymälään mentiin kahdesta vasemman puoleisesta ovesta ja kolmas oikeanpuoleinen ovi oli kirjakauppa, joka oli väliseinällä eristetty omaksi tilakseen. En tiedä onko väliseinä vielä kun en ole käynyt paikalla Katiskan aikana, se kolmas ovikaan ei taida olla käytössä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2154118Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii652624Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932381- 472313
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321541Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5161323Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951306- 561287
- 751253
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251176