Haluaisitko opia jotain uutta?

NaisImmeinenKös

Opiskella jotain, vieraan kielen, kädentaitoja tai aivosoluja työllistävää uutta, tai... ?

Minä haluaisin oppia pelaamaan biljardia, mutten kehtaa mennä kuppiloihin harjoittelemaan?

Käsityöt eivät kiinnosta, jotain muutakin voi tulla mieleen ajan myötä.

107

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Aikoinaan yli 20 vuotta sitten käytiin silloisen mieheni kanssa pelaamassa biljardia.
      Se on kiva peliharrastus.
      Meillä on mökillä pienoisbiljrdi. Joskus tulee pelailtua, mutta harvemmin.
      Silloin, kun jäin eläkkeelle opettelin tekemään sudokuja. Tein niitä yhtenään ja sitten kyllästyin. Nykyään teen silloin tällöin.
      Aikanaan tein kaikemoisia käsitöitä, nykyään saatan kutoa joskus sukat.

      • aloittajaNaisimme

        Sudokuja ja erilaisia sanaristikoita teen minäkin vähän liiankin usein. Ristikkolehdissä on useimmiten harmittavan helppoja tehtäviä. Ihan pikkusen vaikeampia haluaisin löytää jostain.


      • eppu2
        aloittajaNaisimme kirjoitti:

        Sudokuja ja erilaisia sanaristikoita teen minäkin vähän liiankin usein. Ristikkolehdissä on useimmiten harmittavan helppoja tehtäviä. Ihan pikkusen vaikeampia haluaisin löytää jostain.

        Minä olen hurahtanut nyt kryptoihin, saas nähdä koska kyllästyn. Välillä kyllä teen kuvaristikoitakin.
        Jos ostan lehden, katson aina vaikeusasteen kannesta, en niitä helppoja ota.


      • Heikunkeikku
        aloittajaNaisimme kirjoitti:

        Sudokuja ja erilaisia sanaristikoita teen minäkin vähän liiankin usein. Ristikkolehdissä on useimmiten harmittavan helppoja tehtäviä. Ihan pikkusen vaikeampia haluaisin löytää jostain.

        Osta Iisakin ristikot, niin olloskelet varmaan tyytyväinen, koska siinä lehdessä ei ole liian helppoja tehtäviä olleskaan. Lehden takakannessa on erikoinen tehtävä. Siinä on piirretty jos joitakin kuvia, sitten on vihjeitä, esim. miinusmerkki ja kaksi pistettä, joka tarkoittaa, että joko Ää tai Öö-kirjaimien pisteet pitää ottaa pois eli äät ja ööt muuttuu Aaksi ja Ooksi.
        Voi hyvänen aika sentäs, onpas tämä nyt mutkikasta selittää. Äsh, taidan topata tähän.
        Mut kuiteski Iisakin ristikot on Maaaaailman paras ristikkolehti.


      • tilaaja

        Eipäs kun Apu-ristikot.


      • NouJippouksil
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Osta Iisakin ristikot, niin olloskelet varmaan tyytyväinen, koska siinä lehdessä ei ole liian helppoja tehtäviä olleskaan. Lehden takakannessa on erikoinen tehtävä. Siinä on piirretty jos joitakin kuvia, sitten on vihjeitä, esim. miinusmerkki ja kaksi pistettä, joka tarkoittaa, että joko Ää tai Öö-kirjaimien pisteet pitää ottaa pois eli äät ja ööt muuttuu Aaksi ja Ooksi.
        Voi hyvänen aika sentäs, onpas tämä nyt mutkikasta selittää. Äsh, taidan topata tähän.
        Mut kuiteski Iisakin ristikot on Maaaaailman paras ristikkolehti.

        Eipä oo mun juttu. Älyä haluan käyttää ja sanoja pohtia, en typeriä temppuja ja muka nokkelia jippoja


      • ent.siivoojaparka

        Sudokut on sellaista kevytruokaa, kynänkulutusta, mihin ei tarvitse keskittyä niin kamalasti. Ristikkolehtien maukkainta minusta on piiloristikot. Niillä tykkään mässäillä. Aina kun ostan ristikkolehden, niin selaan ensimmäisenä olisiko siellä ainakin kaksi piiloristikkoa.


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sudokut on sellaista kevytruokaa, kynänkulutusta, mihin ei tarvitse keskittyä niin kamalasti. Ristikkolehtien maukkainta minusta on piiloristikot. Niillä tykkään mässäillä. Aina kun ostan ristikkolehden, niin selaan ensimmäisenä olisiko siellä ainakin kaksi piiloristikkoa.

        Tarkoititko "piilosana"-ristikkoa? Minäkin tykkään niistä, ovat vaikeita ja pää saa työskennellä niin, että savua pukkaa korvista.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Tarkoititko "piilosana"-ristikkoa? Minäkin tykkään niistä, ovat vaikeita ja pää saa työskennellä niin, että savua pukkaa korvista.

        Nii just, piilosanaristikoita, huomenta. Minusta Helga Piiraisen laatimat ovat silleen sopivan tasoisia minun aivoilleni.


      • Väsynytkäsi

        Olen jo hyvä taskubiljardissa


    • Olen ollut tammikuusta alkaen keramiikkakurssilla. Aivan upea harrastus, olen hurahtanut savenpyöritykseen täysin ja odotan jo maanantaita, että pääsen toteuttamaan uutta ideaani.
      Piirsin eilen mallin paperille tulevasta työstäni, jonka aijon tehdä huolella kevätnäyttelyä varten. Olen itse näyttelyn aikaan pois maisemista, mutta kun palaan Suomeen haen työni, joka tulee palvelemaan illanistujaisten katseenvangitsijana ; ) .

      • KerrohaMeille

        Siis mikä esine?
        Kerro meille, me emme paljasta salaisuuttasi


      • kylläarvataan
        KerrohaMeille kirjoitti:

        Siis mikä esine?
        Kerro meille, me emme paljasta salaisuuttasi

        Ottaen huomioon tämän "taiteilijan" maailmankuvan, niin tekele on helppo arvata:
        Savesta muotoiltu nukketalon ulko-oveen kiinnitettävä ovikellon nuppi.
        Siinä sitä on juhlaväellä pällistelemistä.


      • kylläarvataan kirjoitti:

        Ottaen huomioon tämän "taiteilijan" maailmankuvan, niin tekele on helppo arvata:
        Savesta muotoiltu nukketalon ulko-oveen kiinnitettävä ovikellon nuppi.
        Siinä sitä on juhlaväellä pällistelemistä.

        Siinäpä taivastelua ja miettimistä kädettömille. Sen verran helppaan, että perusteema on kaikille kurssilaisille sama, mutta toteutus vapaa. Ei siis nukketalojutskoja ; ) Olen toki jo tehnyt wc-pöntön nukketalon Ristorante Pizzeriaan, täytyyhän ravintolassa olla asiakas wc.

        Nukketalon rakentaminen ja ylläpito on harrastus, joka tempaa tekijänsä mukaan. Siinäpä haastetta joutilaille.


      • eppu2

        Rakentamisesta tuli mieleen, että mulla on jossain kaapin perällä 500, 1500, 2000 palan palapelit. Joskus kauan sitten olen ne koonnut.
        Viimeaikoina en ole muuta, kun toisinaan pienen pojantyttären kanssa lasten pelejä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Rakentamisesta tuli mieleen, että mulla on jossain kaapin perällä 500, 1500, 2000 palan palapelit. Joskus kauan sitten olen ne koonnut.
        Viimeaikoina en ole muuta, kun toisinaan pienen pojantyttären kanssa lasten pelejä.

        Vuokraemäntäni kävi kylässä. Jutustelimme niitä näitä. Siinä on nainen osaavasta päästä 72-vuotias entinen erikoissairaanhoitaja. Hän tekee mitä haluaa, minäkin hänen rinnallaan mitä osaan. Hän on rakentanut mm. kesämökilleen vierasmajan, tehnyt saunarempan rivarissaan sähkötöitä myöten. Sähköasentaja tarkisti työt ja totesi työn ammattilaisen tekemäksi.

        Ensi kesänä minäkin otan timpurin tarvikkeet kätösiini ja rakennan uudet pappuset mökkiin samalla isonnan etuterassia, joka pitää purkaa ja koota uudestaan koska alarunko on vanha ja lahokin. Jess....


      • eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vuokraemäntäni kävi kylässä. Jutustelimme niitä näitä. Siinä on nainen osaavasta päästä 72-vuotias entinen erikoissairaanhoitaja. Hän tekee mitä haluaa, minäkin hänen rinnallaan mitä osaan. Hän on rakentanut mm. kesämökilleen vierasmajan, tehnyt saunarempan rivarissaan sähkötöitä myöten. Sähköasentaja tarkisti työt ja totesi työn ammattilaisen tekemäksi.

        Ensi kesänä minäkin otan timpurin tarvikkeet kätösiini ja rakennan uudet pappuset mökkiin samalla isonnan etuterassia, joka pitää purkaa ja koota uudestaan koska alarunko on vanha ja lahokin. Jess....

        Jess, niin sitä pitää. Me naiset osaamme ja pystymme mihin vaan.
        Joka muuta väittää, valehtelee, (Yleensä miehet)


    • Haluaisin oppia korjaamaan autoa, ainakin pikkuviat. Siinä säästäisi pitkän pennin ja harrastuksenakin saattaisi olla mukava. Osaan vaihtaa renkaat ja muuta yksinkertaista.

      • eppu2

        Uusille autoille ei kai enää juuri mitään voi tehdä itse.
        Mulla kun on aina noita iäkkäämpiä ollut ja poika ollut autojen kimpussa pienestä pitäen.
        Siinä väliin assistenttinä ollut, niin yhtä sun toista pientä on tullut opittua.
        Kaksin on viimeksi vaihdettu pakuun kardaaniakseli.


      • KokenutTietää

        Ei todellakaan voi tehdä muuta kuin vahinkoa tämän vuosisadan autoille. Vain merkkikorjaamot pääsevät tietokonesäätöihin käsiksi.
        Voi tulla tosi kalliiksi,


    • Heikunkeikku

      Mulla on semmoset työajat, että en koskaan enkä ikinä enkä kuunaan evö evö ikuna pääse mihinkään mitään harrastamaan. Ittekseni saan harrastella.

      Kovasti mieleni halajais Ilmapistoolilla ampumista. Sihtini olisi vakaa ja sitä rataa, mutta ampumaseurassa ilapistooliammunta on arki-iltana, enkä siis pääse. Innoissani täs muutama vuosi sitten lähdin ampumaseuran avoimien ovien tilaisuuteen, mutta plörinäksi meni, koska ne avoimet ovet olikin ulkoradalla, eikä siellä voinut ampua ilmapistoolilla ollekaan. Ammuskelin sitten tavallisella pistoolilla, mutta se ei niin innostanut.

      Toinen harrastus, josta olisin kiinnostunut on Bridgen peluu. Pelikorttipelit on miun maun mukkaista touhua. Siis jos vastustaja on hyvä. Bridgeäkään en voi ruveta harrastamaan töitten takia, mutta saahan sitä haluta. :) Ja sitäpaitsi arvelen, että näin pienessä kaupungissa ei koko Bridgeä voi harrastaa.

      • AseVoiOllaVaarallinen

        Osta oma ilmapistooli, niin voit ampua aika kotona. Muista olla varovainen ladatun aseen kanssa. Pistoolilajien voi osoittaa helposti vahingossa vaikka ketä tai mitä.

        Itse olen ampunut monenlaisilla aseilla nuorena naisena. Oli kiva katsoa hävinneitä ja hermostuneita miehiä. Osa arvosti ja kilpailtiin aina reilusti joka paikassa. Poikaystäväni houkutteli mukaan ja aviomieheni kannusti.


      • Pirrepäs
        AseVoiOllaVaarallinen kirjoitti:

        Osta oma ilmapistooli, niin voit ampua aika kotona. Muista olla varovainen ladatun aseen kanssa. Pistoolilajien voi osoittaa helposti vahingossa vaikka ketä tai mitä.

        Itse olen ampunut monenlaisilla aseilla nuorena naisena. Oli kiva katsoa hävinneitä ja hermostuneita miehiä. Osa arvosti ja kilpailtiin aina reilusti joka paikassa. Poikaystäväni houkutteli mukaan ja aviomieheni kannusti.

        Vaikka kuin, tahtoisin lentolupakirja hmmm, hypätä laskuvarjolla he, haluisin oppia soittamaan jotain instrumenttia, luistelemaankin jne, jne huoks. ei taida olla koskaan aikaa ja sit jo loppuu aika :(


      • Heikunkeikku
        AseVoiOllaVaarallinen kirjoitti:

        Osta oma ilmapistooli, niin voit ampua aika kotona. Muista olla varovainen ladatun aseen kanssa. Pistoolilajien voi osoittaa helposti vahingossa vaikka ketä tai mitä.

        Itse olen ampunut monenlaisilla aseilla nuorena naisena. Oli kiva katsoa hävinneitä ja hermostuneita miehiä. Osa arvosti ja kilpailtiin aina reilusti joka paikassa. Poikaystäväni houkutteli mukaan ja aviomieheni kannusti.

        Monenmoisilla aseilla oon minäkin ampunut, mutta siitä on aikaa ainaskin sata vuotta tai melkein.
        Ei huvittaisi yksin ruveta ampuilemaan. Kato oon semmonen kilpailuhenkinen tyyppi, että tahtoisin ampua jonkun tai joidenkin kanssa, niin näkisivät, että pikkuusen on täräjämätön koura mulla ja ysiä ja kymppiä maalitaulussa killuis niin kauhian paljon, että että. Sittenhän näkisivät, että kannattaa keskittyeesti sihdata jos tahtovat voittaa :)
        Mieheni veli kans vetäs hermoilua pääknuppiin, kun ilmapistoolilla muutamat kilpailut otettiin.
        Joo, vähän nauratti, mutta kohteliaasti vedin naurut sisälle.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Monenmoisilla aseilla oon minäkin ampunut, mutta siitä on aikaa ainaskin sata vuotta tai melkein.
        Ei huvittaisi yksin ruveta ampuilemaan. Kato oon semmonen kilpailuhenkinen tyyppi, että tahtoisin ampua jonkun tai joidenkin kanssa, niin näkisivät, että pikkuusen on täräjämätön koura mulla ja ysiä ja kymppiä maalitaulussa killuis niin kauhian paljon, että että. Sittenhän näkisivät, että kannattaa keskittyeesti sihdata jos tahtovat voittaa :)
        Mieheni veli kans vetäs hermoilua pääknuppiin, kun ilmapistoolilla muutamat kilpailut otettiin.
        Joo, vähän nauratti, mutta kohteliaasti vedin naurut sisälle.

        Kerran ole ampunut haulikolla, kyllä tärähti. Pari ilmakivääriä on maalla, joskus on niitäkin tullut kokeiltua.
        Edesmenneellä ukollani oli pienoiskivääri, tauluun ammuskeltiin.


      • NappiOtsassa

        No ilmankos täällä on näitä naisleskiä....


      • eppu2
        NappiOtsassa kirjoitti:

        No ilmankos täällä on näitä naisleskiä....

        Hyvä oivallus, tuli päivän naurut.


      • YksPalstalaisNainen
        eppu2 kirjoitti:

        Kerran ole ampunut haulikolla, kyllä tärähti. Pari ilmakivääriä on maalla, joskus on niitäkin tullut kokeiltua.
        Edesmenneellä ukollani oli pienoiskivääri, tauluun ammuskeltiin.

        Me ammuskelimme miesten kanssa savikiekkoja haulikolla useinkin. Ennen metsästyskauden alkua oli tärkeätä varmistaa osumatarkkuus. En olisi kestänyt, jos olisin vahingoittanut eläintä ja se löisi jäänyt kitumaan.

        Riistametsällä osumatarkkuuteni oli 100%. Kun emme kulkeneet enää mieheni kanssa metsällä, luovuin siitä harrastuksesta. Viime vuonna luovuin jo kaikista aseistanikin.


      • OtaOpettajaMukaan
        eppu2 kirjoitti:

        Kerran ole ampunut haulikolla, kyllä tärähti. Pari ilmakivääriä on maalla, joskus on niitäkin tullut kokeiltua.
        Edesmenneellä ukollani oli pienoiskivääri, tauluun ammuskeltiin.

        Et pitänyt haulikosta riittävän hyvin kiinni. Perä pitää olla kiinni olkavarressa ja pitää keskittyä hyvin. Viimeistään kymmenen laukauksen jälkeen homma alkaa sujua.


      • Viatonsivullinen
        AseVoiOllaVaarallinen kirjoitti:

        Osta oma ilmapistooli, niin voit ampua aika kotona. Muista olla varovainen ladatun aseen kanssa. Pistoolilajien voi osoittaa helposti vahingossa vaikka ketä tai mitä.

        Itse olen ampunut monenlaisilla aseilla nuorena naisena. Oli kiva katsoa hävinneitä ja hermostuneita miehiä. Osa arvosti ja kilpailtiin aina reilusti joka paikassa. Poikaystäväni houkutteli mukaan ja aviomieheni kannusti.

        Minä kanssa ammuin radalla kolme kuolettavaa liikkuvaan kuvaan hirvikiväärillä, metsästyskaveri oli vähän yllättynyt, hän on erittäin hyvä ampuja itse. Naiset on aikatarkkoja siinä hommassa.


    • voikuosais

      - Voiku ois kitara!
      Tietysti iskä ja äiskä osti kitaran.
      - Voiku osais soittaa...

      • Heikunkeikku

        Mikset mene soittotunnille?
        Opettajan opastuksella hokaat pian, että "Kah, määhän osaan soittaa".


      • SäestäjäksiMukaan
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mikset mene soittotunnille?
        Opettajan opastuksella hokaat pian, että "Kah, määhän osaan soittaa".

        Eikä välttämättä tarvitse osata kuin muutama sointu, niin voi säestää.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mikset mene soittotunnille?
        Opettajan opastuksella hokaat pian, että "Kah, määhän osaan soittaa".

        Ihanko totta, että näin vanhana voisi vielä soittotunnille.
        Kitara on, mutta en osaa sillä kuin rämpytellä.
        Olisi niin mukava joskus mummoille ja papoille joku laulunluritus ihan kitara kädes laulattaa.
        Uskaltaisikohan kokeilla.


      • Heikunkeikku
        rosaliiin kirjoitti:

        Ihanko totta, että näin vanhana voisi vielä soittotunnille.
        Kitara on, mutta en osaa sillä kuin rämpytellä.
        Olisi niin mukava joskus mummoille ja papoille joku laulunluritus ihan kitara kädes laulattaa.
        Uskaltaisikohan kokeilla.

        No tottahan toki uskallat soittotunneille mennä.
        En keksi yhtään syytä siihen, etteikö vanhemmallakin iällä voisi ruveta soittamaan jotakin instrumenttia. Jos sulla on vieläpä soitinkin hankittuna, niin panehan se soimaan niin, että hippulat vinkuu :)


      • eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

        Ihanko totta, että näin vanhana voisi vielä soittotunnille.
        Kitara on, mutta en osaa sillä kuin rämpytellä.
        Olisi niin mukava joskus mummoille ja papoille joku laulunluritus ihan kitara kädes laulattaa.
        Uskaltaisikohan kokeilla.

        Tottakai, jos kiinnostaa. Ikä ei ole mikään este mihinkään.


      • vanhaTuttuNikittömänä
        eppu2 kirjoitti:

        Tottakai, jos kiinnostaa. Ikä ei ole mikään este mihinkään.

        Lentolupakirjan saaminen voi olla mahdoton juttu. Muut Pirre pystyy tekemään helpostikin, jos oikeasti haluaa. Reipas nainen, jota todella ihailen. ;)


      • roooosaliiiin
        Heikunkeikku kirjoitti:

        No tottahan toki uskallat soittotunneille mennä.
        En keksi yhtään syytä siihen, etteikö vanhemmallakin iällä voisi ruveta soittamaan jotakin instrumenttia. Jos sulla on vieläpä soitinkin hankittuna, niin panehan se soimaan niin, että hippulat vinkuu :)

        Kiitos kannustuksesta, nyt vain lappu kaupan seinälle:

        "Sinä virkeä osaava ja kärsivällinen nuori tai vanha, haluaisitko opettaa tälle vanhahkolle naisimmeiselle kitaransoiton salaisuuksia."

        Ei tämän kokoisen pitäjän kansalaisopistossa ole kitaransoittoa, hyvä kun on saatu pianonsoittoa, tai ehkäpä jostain löytyisi kesäkurssi, vai miten tähän opettajaongelmaan oikein iskisi.


    • ö-Öö

      Onhan sitä kaikenlaista.

      Aika pitkä jonokin iteasiassa, mihin pitäis niinkuin "keritessään" perehtyä. Huvittavaa, sattumalta tuli tässä joku päivä vataan yks, mihin piäis pikkasen perehtyä, koska en oikein tunne koko asiaa.

      Kontinkieli.

      Tiedetään tiedetään, simppeliä salakieltä. Mutta kun sitä ei tajua, ei tajua. Oletettavasti jokin maapallon yksinkertaisimmista asioista, ei vain ole aikaisemmin ollut mitän tarvetta osata sitä :D

      =DW=

      • nimimmminä

        Katsoin millaista kieli on, aika hankalalta tuntuu. Nyt tuli yksi asia lisää opeteltavaksi.

        Lause ”Minä osaan puhua suomea” muuttuu muotoon ”Konä-mintti kosaan-ontti kohua-puntti koomea-suntti” ja ”Koletko-tuntti koille-mentti? Kolen-tuntti!” tarkoittaa ”Tuletko meille? Tulen!”.


      • ent.siivoojaparka

        Konttikieli oli tuttua nuorena. Siinä vain se paha vika, että se ei ollut enää mitään salakieltä, kun kaikki ymmärsivät sitä.
        Meillä taas parhaan likkakaverini kanssa oli oma salakieli, mitä muut eivät ymmärtäneet. Luulivat meidän puhuvan ihan eri asioista kuin mistä me puhuttiin. Käytettiin tavallisia sanoja, mutta niitten merkitys oli meille eri kuin toisille normaalissa kielenkäytössä.


    • Juu tulipa mieleen että mä haluaisin opetella tanssimaan. En ole koskaan osannut sitä taitoa, muuten kuin juuri ja juuri auttavasti. Tyyliin tanssin kuin heinäseiväs keskisuomalaiselta pellolta ja minulla on yhtä paljon rytmitajua kuinrautakangella joka on isketty turpeeseen suon reunaan. Elikkä suurinpiirtein kuin kuka tahansa suomalainen iskelmälaulaja Tapani Kansasta alkaen.
      Hävettää maailmalla kun paljon on haettu tanssimaan ja sitten vilkasee miten keinuvalanteiset señoritat menee salsaa ja merenguee niinkuin ne olis jo kehdosta treenattu heräämään bongorumpujen rytmiin ja silloin on melkein paree ollut sanoa, gracias, pero no bailo tai vielä paremmin, mulla on lonkka venähtänyt....

      • ö-Öö

        Keskity vaakamamboon.

        Mun mielestä tanssiminen on vähän sama asia, kuin vaikka laulaminen tai rumpujen soittaminen. Kaikkea voi opetella, mutta kaikkea ei opi.

        hah. Ite oikeinkin musiikki-ihmisiä, kaikenlaista musajuttua koko elinikä. Mulla vaan yks kiintoisa ominaisuus. Olen täydellisesti rytmitajuton. Hankala asia selittää, kuulen välittömästi, jos jossain piisissä rumpali sleebaa tai kiihdyttää. tai iskee virhelyöntejä. Sama kaikessa musassa, mä kuulen kyllä. Mutta kun itse en yksinkertaisesti pysty tuottamaan mitään, mä sekoilen rytmin kanssa :D

        Pätee tanssimiseenkin, tietty. En tanssi. Paitsi tietenkin epämääräistä heilumista ja nuorempana oli tottakai nämät puristeluhitaat paritanssit.

        Mutta mun olisi aivan turha mennä mihinkään tanssikouluun. Ihan varmasti oppisin askelet jne. Mutta sitten livenä, mä kaiketi joraisin ihan eri piisiä kuin muut.

        En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi.

        =DW=


      • oppii.siihenkin

        "En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi."

        Hyi häpeä...

        Ei kannata ölistä joutavia, tanssimaan oppii kunhan vaan on halua. Eikä varmaan hakijoistakaan ole pulaa.



      • irvikuva
        ö-Öö kirjoitti:

        Keskity vaakamamboon.

        Mun mielestä tanssiminen on vähän sama asia, kuin vaikka laulaminen tai rumpujen soittaminen. Kaikkea voi opetella, mutta kaikkea ei opi.

        hah. Ite oikeinkin musiikki-ihmisiä, kaikenlaista musajuttua koko elinikä. Mulla vaan yks kiintoisa ominaisuus. Olen täydellisesti rytmitajuton. Hankala asia selittää, kuulen välittömästi, jos jossain piisissä rumpali sleebaa tai kiihdyttää. tai iskee virhelyöntejä. Sama kaikessa musassa, mä kuulen kyllä. Mutta kun itse en yksinkertaisesti pysty tuottamaan mitään, mä sekoilen rytmin kanssa :D

        Pätee tanssimiseenkin, tietty. En tanssi. Paitsi tietenkin epämääräistä heilumista ja nuorempana oli tottakai nämät puristeluhitaat paritanssit.

        Mutta mun olisi aivan turha mennä mihinkään tanssikouluun. Ihan varmasti oppisin askelet jne. Mutta sitten livenä, mä kaiketi joraisin ihan eri piisiä kuin muut.

        En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi.

        =DW=

        Munaton mies se jaksaa veivata, jutut perseestä.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Keskity vaakamamboon.

        Mun mielestä tanssiminen on vähän sama asia, kuin vaikka laulaminen tai rumpujen soittaminen. Kaikkea voi opetella, mutta kaikkea ei opi.

        hah. Ite oikeinkin musiikki-ihmisiä, kaikenlaista musajuttua koko elinikä. Mulla vaan yks kiintoisa ominaisuus. Olen täydellisesti rytmitajuton. Hankala asia selittää, kuulen välittömästi, jos jossain piisissä rumpali sleebaa tai kiihdyttää. tai iskee virhelyöntejä. Sama kaikessa musassa, mä kuulen kyllä. Mutta kun itse en yksinkertaisesti pysty tuottamaan mitään, mä sekoilen rytmin kanssa :D

        Pätee tanssimiseenkin, tietty. En tanssi. Paitsi tietenkin epämääräistä heilumista ja nuorempana oli tottakai nämät puristeluhitaat paritanssit.

        Mutta mun olisi aivan turha mennä mihinkään tanssikouluun. Ihan varmasti oppisin askelet jne. Mutta sitten livenä, mä kaiketi joraisin ihan eri piisiä kuin muut.

        En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi.

        =DW=

        "Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi."
        Olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä että asperger-diagnoosia käytetään ikäänkuin tekosyynä epänormaaliin käyttäytymiseen ja tavallaan kuin oikeutuksena olla loukkaava ja suorastaan törkeä muita kohtaan.

        Kukas ne niitä vanhoja lehmiä tanssittaisi? Onneksi on vanhempia herrasmiehiä joilla ei ole aspergeriä vaan on sen sijaan rytmi-ja huumorintajua ja eivät ole sovinistisikoja.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Palomalle
        Mikäs vika tapsan koreokrafias on,uskon et monikin nainen lähtis noin ketterän miehen mukaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=--blmckVxFs

        Haha, kiitos kun muistutit. Just tollasta, pateettista.


      • oppii.siihenkin kirjoitti:

        "En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi."

        Hyi häpeä...

        Ei kannata ölistä joutavia, tanssimaan oppii kunhan vaan on halua. Eikä varmaan hakijoistakaan ole pulaa.

        Askeleet oppii aika lahjatonkin. Mutta rytmitaju ...se joko on tai ei. Tanssiminen ilman rytmitajua on piinaa molemmille, sekä viejälle että vietävälle.


      • kekity.itse
        ö-Öö kirjoitti:

        Keskity vaakamamboon.

        Mun mielestä tanssiminen on vähän sama asia, kuin vaikka laulaminen tai rumpujen soittaminen. Kaikkea voi opetella, mutta kaikkea ei opi.

        hah. Ite oikeinkin musiikki-ihmisiä, kaikenlaista musajuttua koko elinikä. Mulla vaan yks kiintoisa ominaisuus. Olen täydellisesti rytmitajuton. Hankala asia selittää, kuulen välittömästi, jos jossain piisissä rumpali sleebaa tai kiihdyttää. tai iskee virhelyöntejä. Sama kaikessa musassa, mä kuulen kyllä. Mutta kun itse en yksinkertaisesti pysty tuottamaan mitään, mä sekoilen rytmin kanssa :D

        Pätee tanssimiseenkin, tietty. En tanssi. Paitsi tietenkin epämääräistä heilumista ja nuorempana oli tottakai nämät puristeluhitaat paritanssit.

        Mutta mun olisi aivan turha mennä mihinkään tanssikouluun. Ihan varmasti oppisin askelet jne. Mutta sitten livenä, mä kaiketi joraisin ihan eri piisiä kuin muut.

        En ottaisi paineita tanssitaidottomuudesta. Säkin jo vanha lehmä, ei sua kukaan edes tanssittaisi.

        =DW=

        Taidat olla melkoinen löpösieni.

        Tiedän montakin muusikkoa jotka eivät itse osaa tanssia, mutta soittavat hyvin.


      • ö-Öö
        kekity.itse kirjoitti:

        Taidat olla melkoinen löpösieni.

        Tiedän montakin muusikkoa jotka eivät itse osaa tanssia, mutta soittavat hyvin.

        Minä en tiedä yhtään rytmitajutonta muusikkoa, mutta paljon innokkaita rytmitajuttomia tanssijoita.


        =DW=


      • jos.osaavat
        ö-Öö kirjoitti:

        Minä en tiedä yhtään rytmitajutonta muusikkoa, mutta paljon innokkaita rytmitajuttomia tanssijoita.


        =DW=

        Minkäs takia ne muusikot sitten oli tanssikursseilla?


      • siitäVaanLanteetKeinuu

        Opettele. Ei sinulla ole esteitä, jopa oikeasti haluat. Lähtisikö Lutunen vapaaehtoisesti mukaan?


      • Lutunen osaa tanssia ja ainakin kehunut osaavansa pyörittääkin molempiin suuntiin hahaha mutta sitä ei enää kiinnosta tanssimiset, voi olla että polvet ei enää ole niin notkeat ja issias vähän vaivaa ja tietokoneen ääressä on kivempaa.
        Tarvii jatkaa kannustusta ja etsiä joku sopiva tanssikurssi täältä norrlannin metsistä...tai sitten ajeltava Uppsalaan tai Gävleen joku kerta. Vanhemmille kankeille rouville tarkoitettua joogaakin voisi katsella. Hm...kunhan saan tään talonmyyntirumban kunnialla loppuun niin sitten alan taas keskittymään enemmän omiin juttuihin.


    • Käden taidot ei enää kiinnosta mut toi venäjän kieli kiinostais kovastikkin.

      • eppu2

        Jaa, minkä takia?


      • eppu2 kirjoitti:

        Jaa, minkä takia?

        Osaan jo kaik sellaset hommat johon luvat riittää ja jotenkin turhauttaakin kun ei oo ketään jolle taitonsa opettais .
        Taas keväällä saan kyllä väsyksiin asti harrastella.
        Tykkään slaavilaisesta musiikista ja haluis jotain ymmärtääkkin laulujen sanoista.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Osaan jo kaik sellaset hommat johon luvat riittää ja jotenkin turhauttaakin kun ei oo ketään jolle taitonsa opettais .
        Taas keväällä saan kyllä väsyksiin asti harrastella.
        Tykkään slaavilaisesta musiikista ja haluis jotain ymmärtääkkin laulujen sanoista.

        Ei tiedä mitä on vielä tuleva tässä epävakaassa maailmassa.
        On sääli jos ei ole ketään, kenelle siirtää hiljaista tietoa/taitoa.
        Muistan, kun ensi kerran sanoin pojalle, nyt tulet vetään peruna-auraa. Istutetaan muutama vako, saadaan uutta perunaa.
        Hän oli silmin nähden tyytyväinen opittuaan konstin.
        Slaavilainen musiikki vetoaa myös minuun, kai se on se osa mikä on veren perintöä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei tiedä mitä on vielä tuleva tässä epävakaassa maailmassa.
        On sääli jos ei ole ketään, kenelle siirtää hiljaista tietoa/taitoa.
        Muistan, kun ensi kerran sanoin pojalle, nyt tulet vetään peruna-auraa. Istutetaan muutama vako, saadaan uutta perunaa.
        Hän oli silmin nähden tyytyväinen opittuaan konstin.
        Slaavilainen musiikki vetoaa myös minuun, kai se on se osa mikä on veren perintöä.

        Painelit pitkin vakoa pyöreäpää hevosella, oli ekolokista touhua.
        Ihan häpeämättä tunnustan olevani kaiken jo muodista olevan vilpitön fanittaja,ns kotimainen iskelmämusiikki ekana.
        En ymmärrä laulukisojen älytöntä vieraan kielen suosimista, on omakin rikas kieli käytössä.


    • mollberg

      Ei tällä hetkellä mitään uutta kiikarissa. Luulen, että kun pääsen eläkkeelle niin kuntoilun piiristä joku uusi laji tai jonkun jo ulohtuneen uudelleen herättäminen.

    • opiskeluviha

      En halua oppia enää yhtään mitään, paitsi jos siitä on välittömästi hyötyä. Pakko-opiskelua jo aivan liikaa takana.

      • IkuinenOpiskelija

        Olen opiskellut koko ikäni ja jatkan luultavasti kuolemaan asti, ellei tule esteitä. Uuden oppiminen tarjoaa monenlaista hyvää


      • ikuineOpiskelija

        Mitä olet opiskellut?


    • seitkyt-plus

      Enganin kieltä haluisin opiskella jos sitä voi opiskella kotona, ulkomailla pärjää huonollaki kielten osaamisella, mutta haluisin ymmärtää enemmän esm. laulun sanoman, englanninkielisiä lauluja on valtavasti kaikkea en ymmärrä mitä niissä sanotaan,
      alotukseen:
      näin vastaan ku kysyt.

      • KokemustaOnUseista

        Lainaa kirjastosta kielikurssi ja äänitteitä. Lue ja kuuntele aina kun on tilaisuus. Saatat huomata edistyväsi huimaa vauhtia.


      • kiitos-kiitos-kiitos

        VAlatava KIITOS tiedosta, nyt voin opiskella useampia kieliä,
        esm,
        koulu-saksaa palauttaakseni sanoja mieleen,
        ja ehdottomasti enlanti,
        samoin ruotsia haluan opiskella kun en enää muista kaikkia sanoja,


      • OppiaIkäKaikkiOn

        Vanhat opitut tiedot palaavat yllättävän nopeasti, kun harjoittelee säännöllisesti. Itse kuuntelin vieraita kieliä aina autolla yksin ajaessani.

        Ehdotus: älä yritä oppia kymmentä vierasta kieltä enempää. Itse olin ahne ja olen nyt vanhempana huomannut, että kielet alkavat sekoittua. Ymmärrän hyvin, mutta vastaaminen on vaikeampaa. Samansukuisista kielistä on vaikea löytää muistista oikeat muodot.

        Venäjän ja kreikankielisten aakkosten osaamisesta on ollut välillä yllättäenkin hyötyä. Esim. Sofiassa yksin kävellessäni venäjäksi maalattuja katukilpien tekstien tavaili vei aikaa, mutta onnistuin paikallistamisessa, vaikka kartassani nimet oli painettu meikäläisittäin.


    • siilimuori

      Minusta juur nyt tuntuu siltä et uuden tiedon tulva on niin valtava että haluaisin välilä laittaa tulpan kaikelle uudelle tidolla ja taidolle, ainakin vähäksi aikaa. Aatella. IHan vaan tyhjää ja hiljaista, ei mitään uutta, ulkopuolelta.

      • neuvotarvoon

        Ehkä olet levoton sielu, monet ovat. Suosittelisin itsetutkiskeluun ja syventymiseen. On hyvä tiedostaa, kenen kanssa jutustelee, noin vertauskuvallisesti. Aina voi uusia jtn asioita elämässään, vaihtoihan se Katrikin nuorempaan, kuten on ollut puhetta..En tarkoita ohjetta sinulle, vaan puhun tässä yhteydessä antautumista elämälle sekä itsensä ymmärtämistä yksilönä, ei täydellisenä. Kesä tulossa. Mitähän Katri vielä keksii..


      • siilimuori
        neuvotarvoon kirjoitti:

        Ehkä olet levoton sielu, monet ovat. Suosittelisin itsetutkiskeluun ja syventymiseen. On hyvä tiedostaa, kenen kanssa jutustelee, noin vertauskuvallisesti. Aina voi uusia jtn asioita elämässään, vaihtoihan se Katrikin nuorempaan, kuten on ollut puhetta..En tarkoita ohjetta sinulle, vaan puhun tässä yhteydessä antautumista elämälle sekä itsensä ymmärtämistä yksilönä, ei täydellisenä. Kesä tulossa. Mitähän Katri vielä keksii..

        Saatan ollakki levoton sielu. Lähinnä kyllä aiemmalla viestilläni takoitin kaiken uuden tulvaa. Minä mieluusti ihan perehetyisin ensin jo siihen vanhempaan. Syvemmin ja perusteellisemmin.Ehkä tarkoitan juuri antautumista elämälle, itsensä ymmärtämistä epätäydellisenäkin. Jospa sitä sitten menisi kohti täydelisyyttä vaikka sitähän ei koskaan tavoita. Ihana kesä ja ihana Katri. Kaikkea hyvää Katrille ja elämäleen, rohkes nainen ja iankin näin julkisuuskuvansa perusteella symppis.

        Minä ajattelin ensi kesänä tutustua Valamon luostariin, en ole siellä koksaan eiemmin vielä käynyt.


      • neuvotarvoon

        Suosittelisin Keminmaan Pyhän Nikolauksen kappelia, jos tämä kirkkoherra legenda kiinnostaa. Eihän sitä uutta aina ole pakko vastaanottaa, laittaa korvatulpat.

        Minullakin tallessa vanha tukanleikkuukone, en viitsi vouhkata aina uuden perässä. En ole käynyt Valamossa vielä, pitääpä jsks käydä. Kyllähän se Katri on symppis, varmaankin epätäydellinen, kuten jokainen.


      • neuvotarvoon

        Pyhän Mikaelin kirkko nykynimeltään


      • ent.siivoojaparka

        Samoin minäkin olen alkanut jo kauan sitten rajoittamaan, mitä minun tarvitsee osata ja tietää. Kaikesta löytyy tietoa netiltä sitä mukaa, jos kiinnostaa. Mihin taitoa tarvitaan, niin aina löytyy joku taitava auttamaan sitä mukaa kun tarvitsee.
        Antaa mennä vaan...
        https://www.youtube.com/watch?v=e3vHAmfSdbg


      • siilmuori
        neuvotarvoon kirjoitti:

        Suosittelisin Keminmaan Pyhän Nikolauksen kappelia, jos tämä kirkkoherra legenda kiinnostaa. Eihän sitä uutta aina ole pakko vastaanottaa, laittaa korvatulpat.

        Minullakin tallessa vanha tukanleikkuukone, en viitsi vouhkata aina uuden perässä. En ole käynyt Valamossa vielä, pitääpä jsks käydä. Kyllähän se Katri on symppis, varmaankin epätäydellinen, kuten jokainen.

        Juu kiitos, häytyypä laittaa korvan taakse tuo kappeli. Valitettavasti toistaiseksi on pakko vatsaanoaa uuta, muutoin voi käydä ohraisesti :).

        Kaikkihan me olemme epätäydellisiä, kukaan ei ole täydellinen. Erehtyväisiä ihmisä kaikki tyynni.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Samoin minäkin olen alkanut jo kauan sitten rajoittamaan, mitä minun tarvitsee osata ja tietää. Kaikesta löytyy tietoa netiltä sitä mukaa, jos kiinnostaa. Mihin taitoa tarvitaan, niin aina löytyy joku taitava auttamaan sitä mukaa kun tarvitsee.
        Antaa mennä vaan...
        https://www.youtube.com/watch?v=e3vHAmfSdbg

        Nii mut on tilanteista joissa kiinnostksensa kohteita ei voi valita vaan on perhedyttävä vaikkei haluaisikaan ja viekäpä otettava onkeen.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Nii mut on tilanteista joissa kiinnostksensa kohteita ei voi valita vaan on perhedyttävä vaikkei haluaisikaan ja viekäpä otettava onkeen.

        Sitäpä sitä, mutta tarkoitin oikeastaan sillä tiedon rajoittamisella juuri sitä tietoa, mikä tosiaan kiinnostaa itseään, eikä kerätä tietoa loistaakseen toisten silmissä pysyvänsä ajan tasalla kaikesta.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitäpä sitä, mutta tarkoitin oikeastaan sillä tiedon rajoittamisella juuri sitä tietoa, mikä tosiaan kiinnostaa itseään, eikä kerätä tietoa loistaakseen toisten silmissä pysyvänsä ajan tasalla kaikesta.

        Noniingän minäkin tarkoiun et kun pakosta joutuu opettelemaan sellaista uutta mikä ei välttämäti niin kiinnosta mutta kun olet aikaa myynyt niin minkäs teet. Ai kuka haluaa loistaa toisten silmissä?


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        Saatan ollakki levoton sielu. Lähinnä kyllä aiemmalla viestilläni takoitin kaiken uuden tulvaa. Minä mieluusti ihan perehetyisin ensin jo siihen vanhempaan. Syvemmin ja perusteellisemmin.Ehkä tarkoitan juuri antautumista elämälle, itsensä ymmärtämistä epätäydellisenäkin. Jospa sitä sitten menisi kohti täydelisyyttä vaikka sitähän ei koskaan tavoita. Ihana kesä ja ihana Katri. Kaikkea hyvää Katrille ja elämäleen, rohkes nainen ja iankin näin julkisuuskuvansa perusteella symppis.

        Minä ajattelin ensi kesänä tutustua Valamon luostariin, en ole siellä koksaan eiemmin vielä käynyt.

        Itse olen käynyt Lintulassa ja Uudessa Valamossa. Luostarin lähellä on ortodoksinen hautausmaa, sekin on näkemisen arvoinen paikka.


      • siilimuori kirjoitti:

        Saatan ollakki levoton sielu. Lähinnä kyllä aiemmalla viestilläni takoitin kaiken uuden tulvaa. Minä mieluusti ihan perehetyisin ensin jo siihen vanhempaan. Syvemmin ja perusteellisemmin.Ehkä tarkoitan juuri antautumista elämälle, itsensä ymmärtämistä epätäydellisenäkin. Jospa sitä sitten menisi kohti täydelisyyttä vaikka sitähän ei koskaan tavoita. Ihana kesä ja ihana Katri. Kaikkea hyvää Katrille ja elämäleen, rohkes nainen ja iankin näin julkisuuskuvansa perusteella symppis.

        Minä ajattelin ensi kesänä tutustua Valamon luostariin, en ole siellä koksaan eiemmin vielä käynyt.

        Jos aiot jäädä vieraaksi luostariin, suosittelen myös Heinävedellä olevaa Lintulan luostaria hiljentymis- ja lepopaikaksi. Valamossa vietetään vauhdikkaampaa ja kaupallisempaa elämää. Molemmat ovat viehättäviä sekä tutustumiskäyntiä että pitempää vierailua ajatellen.

        Valimon hotellissa käy kaikenlaisia vieraita, Lintulassa hengellisellä puolella on käsitykseni mukaan vahvempi paino ja velvotteita myös pitempään viipyville vieraille. Lintulaan voi pyrkiä vapaaehtoistöihin joko lyhyemmäksi tai pitemmäksi aikaa.


      • siilimuori
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Jos aiot jäädä vieraaksi luostariin, suosittelen myös Heinävedellä olevaa Lintulan luostaria hiljentymis- ja lepopaikaksi. Valamossa vietetään vauhdikkaampaa ja kaupallisempaa elämää. Molemmat ovat viehättäviä sekä tutustumiskäyntiä että pitempää vierailua ajatellen.

        Valimon hotellissa käy kaikenlaisia vieraita, Lintulassa hengellisellä puolella on käsitykseni mukaan vahvempi paino ja velvotteita myös pitempään viipyville vieraille. Lintulaan voi pyrkiä vapaaehtoistöihin joko lyhyemmäksi tai pitemmäksi aikaa.

        Kiitos Orvokki tiedoista. Pitänee ensin käväistä vain turistina.Tai muutaman päivän hiljaisuuden retriitissä, jos siellä vielä sellaista järjestetään.


      • O-Orvokki
        siilimuori kirjoitti:

        Kiitos Orvokki tiedoista. Pitänee ensin käväistä vain turistina.Tai muutaman päivän hiljaisuuden retriitissä, jos siellä vielä sellaista järjestetään.

        Suosittelen netissä kotisivujen katselemista. Luulen molempien löytyvän ihan omilla nimillään, tai ainakin googlettamalla.
        Käy ainakin kurkistamassa.
        Heinävedellä voisi käydä myös Kermankosken lavalla tanssimassa ja varmaan kesäteatterissakin todella upeassa paikassa, kirkkaan veden virratessa molemmilla puolilla. - Olen vieraillut jopa useampia kertoja ja olen uinutkin Kermassa. Tekee hyvää! ;)


      • siilimuori
        O-Orvokki kirjoitti:

        Suosittelen netissä kotisivujen katselemista. Luulen molempien löytyvän ihan omilla nimillään, tai ainakin googlettamalla.
        Käy ainakin kurkistamassa.
        Heinävedellä voisi käydä myös Kermankosken lavalla tanssimassa ja varmaan kesäteatterissakin todella upeassa paikassa, kirkkaan veden virratessa molemmilla puolilla. - Olen vieraillut jopa useampia kertoja ja olen uinutkin Kermassa. Tekee hyvää! ;)

        Kermauinti kuulostaa mielenkiintoiselta ja kesäteatteri :). Kotisivut selailin jo. Tuo mun poikakavderi ei harrasta ollenkaan tansseja joten se taitaa jäädä.


    • eiliikaatietoa

      Minusta tuo, että pyrkii rajoittamaan tiedon määrää, oli hyvä kommentti.

      Kunpa vain työssä pomo olisi samaa mieltä. Olen tieten tahtoen jättänyt menemättä koulutuksiin, joissa vain istutaan tiedon vuoksi ilman että siitä on hyötyä nyt tai vastaisuudessa, ei oikein ole saanut kannatusta. Aion kyllä jatkaa samaa linjaa vastakin.

      Kun tietää, että voi milloin tahansa hakea vanhuuseläkettä, voi tehdä enempi oman tahtonsa mukaan kuin aiemmin.

      Mutta kaiken kaikkiaan ei tietotulvan pitäisi olla itsetarkoitus. Työpaikka on yhtä tietokilpailua ja älykkyystestiä. Kiitos pomon, joka luo tuollaista ilmapiiriä. Ja on siitä huolimatta ihan mukava ihminen.

    • Viatonsivullinen

      Harrastuspiirissä, runoa ja proosaa lausun, myös laulu kuuluu ohjelmaan. Kirjoitan myös. Lähinnä päiväkirjanomaista tekstiä. Sekä täällä jonkinverran.
      Vasta nyt pystyy keskittymään ja herkistelemään kun työelämä ei häiritse.
      Täytyy pinnistellä, pysyy pää kunnossa.

      • "Viatonsivullinen"

        Tota...
        Et sitten ala täällä yleisesti riimittelee, jookos :)
        Jotain pientä vaan, musiikin kera.
        Siinä aidossa aloituksessa...
        Sinne saa laittaa pikkuisen kansan-opistooki.

        Poikk.yst.

        H.


    • HupsuVierailijatar

      Perustetaanko naisten biljardiryhmä jonnekin pääkaupungin seudulle?
      Kuka lähtee mukaan?
      Vei pitääkö tasa-arvon vuoksi ottaa miehetkin mukaan? - tai houkutella?

      • Heikunkeikku

        Hei HupsuVierailijatar.

        Joitakin vuosia sitten kävin silloin tällöin avopuolison kanssa pelaamassa biljardia. Ja aina silloin, kun nuorin poika tuli kotona käymään. Mentiin kolmestaan ottamaan muutamat kipailut. Tällä oli aika kiva pelibaari (ei ole enää). Toisessa huoneessa oli biljardipöytiä ihan enemmän, kuin monta. Sitten baaritiskiltä sai valita joko peliorttipakan tai erilaisia lautapeleä, joita porukka lainasi ja pelasivat sitten omissa pöydissään. Pari kertaa pelattiin pelikorteilla ja muutamia kertoja semmosta noppapeliä, jonka nimeä en muista.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Hei HupsuVierailijatar.

        Joitakin vuosia sitten kävin silloin tällöin avopuolison kanssa pelaamassa biljardia. Ja aina silloin, kun nuorin poika tuli kotona käymään. Mentiin kolmestaan ottamaan muutamat kipailut. Tällä oli aika kiva pelibaari (ei ole enää). Toisessa huoneessa oli biljardipöytiä ihan enemmän, kuin monta. Sitten baaritiskiltä sai valita joko peliorttipakan tai erilaisia lautapeleä, joita porukka lainasi ja pelasivat sitten omissa pöydissään. Pari kertaa pelattiin pelikorteilla ja muutamia kertoja semmosta noppapeliä, jonka nimeä en muista.

        Voi ei, nyt on kyllä ihan PAKKO suorittaa pienen selityksen, ettettettete te luule vaan, että en osaa kirjoittaa kun kirjaimia jää pois. Än-kirjaimet on ihan niin lujassa, että tää kone ei meinaa mitenkään, millään lalla antaa sitä mulle. Ja muitakin kirjaimia.

        Kuinkahan kauan aikaa kestää, että näppäimistö kuivaa, jos siihen on suurella kädellä nakannut kahvia? on ollut pakko ottaa tää paska-näppäimistö käyttöön, odotellessa ton kahvilurauksen kuivumista.
        On tää elämä vaan hankalaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi ei, nyt on kyllä ihan PAKKO suorittaa pienen selityksen, ettettettete te luule vaan, että en osaa kirjoittaa kun kirjaimia jää pois. Än-kirjaimet on ihan niin lujassa, että tää kone ei meinaa mitenkään, millään lalla antaa sitä mulle. Ja muitakin kirjaimia.

        Kuinkahan kauan aikaa kestää, että näppäimistö kuivaa, jos siihen on suurella kädellä nakannut kahvia? on ollut pakko ottaa tää paska-näppäimistö käyttöön, odotellessa ton kahvilurauksen kuivumista.
        On tää elämä vaan hankalaa.

        "Heikunkeikku"

        Nyt tuli yksi tee liikaa...
        Tasaannuhan nyt.
        Soita näppäimistölläsi kuin soittaisit hitaan, hellän preludin.
        Annat mielesi ensin soinnuttaa ja painat vasta sitten.
        Crescendo kuivaa nopasti.
        Älä liitä näppäimistöä heti.

        H.


    • de-meter

      Haluanko oppia uutta ? En välttämättä. Kunhan säilyttäisin vanhatkin taidot. "Use it, or loose it", käytä tai menetä, opetetaan meille. Aina voi päivittää ja tarkentaa oppimaansa, mutta jotakin ihan uutta en viitsisi aloittaa.
      Viime talvena aloitin bailatino (lattaritanssia) tunnit, mutta vaikka minulla on rytmitajua ja liikkuvuutta, nopea askellus tuotti sen verran vaikeutta, etten viitsinyt enää paneutua asiaan. Joskus haaveilin, että voisin opetella laulamaan nuoteista. En viitsinyt opetella. Kuka minun lauluani viitsisi kuunnella, kun en minä itsekään..))
      Niin, että kyllä minä jätän itseni rauhaan. Jos vielä jotakin opin, se ei ole itsetarkoituksellista, se tulee sivutuotteena, elämän ohella.

      • siilimuori

        Demeter, tuo on minullakin tavoitteena et saisin jättää itseni rauhaan tuossa mielessä ja ennen kaikkea uuden oppiminen ei olisi itsetarkoituksellista vaan eletyn elämän plussamerkkinen sivutuote :).


      • de-meter
        siilimuori kirjoitti:

        Demeter, tuo on minullakin tavoitteena et saisin jättää itseni rauhaan tuossa mielessä ja ennen kaikkea uuden oppiminen ei olisi itsetarkoituksellista vaan eletyn elämän plussamerkkinen sivutuote :).

        Niiin, siilimuori. Taisit tuolla edellä kirjoittaakin, että liika on liikaa. Pätee myös itsensä kanssa askartelussa. Just peruutin yhden "Omakuva"-kurssin. Taas oikein yliopistossa kehitetty menetelmä "taiteesta voimaa". Keinotekoisilta ja väkinäisiltä tuntuu kaikki tuollainen, vaikka takavuosina olin kovasti kiinnostunut systemaattisesta itsekasvatuksesta. Lopulta kai vain tulee mittari täyteen ja ajattelee, että tämä oli nyt sitten tässä...Ei mitenkään tappiomielialoissa vaan ikään kuin "kyllänsä saaneena"...


      • siilimuori
        de-meter kirjoitti:

        Niiin, siilimuori. Taisit tuolla edellä kirjoittaakin, että liika on liikaa. Pätee myös itsensä kanssa askartelussa. Just peruutin yhden "Omakuva"-kurssin. Taas oikein yliopistossa kehitetty menetelmä "taiteesta voimaa". Keinotekoisilta ja väkinäisiltä tuntuu kaikki tuollainen, vaikka takavuosina olin kovasti kiinnostunut systemaattisesta itsekasvatuksesta. Lopulta kai vain tulee mittari täyteen ja ajattelee, että tämä oli nyt sitten tässä...Ei mitenkään tappiomielialoissa vaan ikään kuin "kyllänsä saaneena"...

        Juu, kyllänsäsaanut olotila minullakin on välillä enempi ja välillä vähempi. Ja silloin kun on enempi, se johtuu siitä et kokee niin et sitä tiedontulvaa tulee koko ajan joka tuutista, ei ehdi makustella eikä sulatella eikä ottaa käyttöön.Ja joskus tiedon ja opin määrä on niin epärealistisen ylimitoitettua oppijoille ja se jos mikä on turhauttavaa.

        Liika on liikaa miellyttävässäkin uudenoppimisessa. Mutta mukava uusi liitettynä leppoisaan ja voimaannuttavaan, se olisi se tavoite :). Ja sitä kohti koitan räpistella niissä puitteissa missä tällä hetkellä räpistelen.


      • de-meter
        siilimuori kirjoitti:

        Juu, kyllänsäsaanut olotila minullakin on välillä enempi ja välillä vähempi. Ja silloin kun on enempi, se johtuu siitä et kokee niin et sitä tiedontulvaa tulee koko ajan joka tuutista, ei ehdi makustella eikä sulatella eikä ottaa käyttöön.Ja joskus tiedon ja opin määrä on niin epärealistisen ylimitoitettua oppijoille ja se jos mikä on turhauttavaa.

        Liika on liikaa miellyttävässäkin uudenoppimisessa. Mutta mukava uusi liitettynä leppoisaan ja voimaannuttavaan, se olisi se tavoite :). Ja sitä kohti koitan räpistella niissä puitteissa missä tällä hetkellä räpistelen.

        Juu ja jos ei innolla ota vastaan uutta tai on kriittinen, syytetään muutosvastarinnasta ja ideoiden alas ampumisesta...)) Koskee tietysti työelämää ja sen loputtomia koulutuksia, mutta ei muuallakaan kritiikkiä oteta innolla vastaan, vaikka toisin vakuutetaan.


      • siilimuori
        de-meter kirjoitti:

        Juu ja jos ei innolla ota vastaan uutta tai on kriittinen, syytetään muutosvastarinnasta ja ideoiden alas ampumisesta...)) Koskee tietysti työelämää ja sen loputtomia koulutuksia, mutta ei muuallakaan kritiikkiä oteta innolla vastaan, vaikka toisin vakuutetaan.

        Juuri näin, kriittisyyttä ei oteta palautteena ja kyseenalaistamisena vaan vastarintana jota ei tarvitse huomioida. Onneksi työelämän ulkopuolella kuitenkin voi vähän vastaanottamistaan valikoida.


      • de-meter
        siilimuori kirjoitti:

        Juuri näin, kriittisyyttä ei oteta palautteena ja kyseenalaistamisena vaan vastarintana jota ei tarvitse huomioida. Onneksi työelämän ulkopuolella kuitenkin voi vähän vastaanottamistaan valikoida.

        Tuosta olisi mukava jatkaa, siilimuori. Ollaan vaan just lähdössä elokuviin (luokkakokous).
        Tämä sivustokin toimii tosi huonosti. Tiedä onko vika minussa vai tässä ohjelmassa.
        Jos jotakin tehdään "yhteistyössä", kuten tämä uudistus käyttäjien kanssa, ongelmia pakkaa olla loputtomasti...


      • siilimuoti
        de-meter kirjoitti:

        Tuosta olisi mukava jatkaa, siilimuori. Ollaan vaan just lähdössä elokuviin (luokkakokous).
        Tämä sivustokin toimii tosi huonosti. Tiedä onko vika minussa vai tässä ohjelmassa.
        Jos jotakin tehdään "yhteistyössä", kuten tämä uudistus käyttäjien kanssa, ongelmia pakkaa olla loputtomasti...

        Oi, toivottavasti teillä oli opettavainen luokkakokous


      • de-meter
        siilimuoti kirjoitti:

        Oi, toivottavasti teillä oli opettavainen luokkakokous

        Elokuvan nimi olikin "luokkajuhla" ja se oli kyllä ihan peeceestä. Alku oli lupaava, kun koulukiusattu piti puheen ja särki "hyvän yhteishengen" illuusion, jota luokan kellokkaat hehkuttivat. Sitten alkoi kuitenkin sellainen vatvominen, että sitä ei meikäläinenkään - sentään vatvomisen ammattilainen - oikein jaksanut seurata mukana...
        Kai siinä sitä kohtaamisen vaikeutta oli haettu ja erilaisen ihmisen yksinäistä osaa, mutta kun kaikki on jo niin tuttua..))


      • Siilimuori
        de-meter kirjoitti:

        Elokuvan nimi olikin "luokkajuhla" ja se oli kyllä ihan peeceestä. Alku oli lupaava, kun koulukiusattu piti puheen ja särki "hyvän yhteishengen" illuusion, jota luokan kellokkaat hehkuttivat. Sitten alkoi kuitenkin sellainen vatvominen, että sitä ei meikäläinenkään - sentään vatvomisen ammattilainen - oikein jaksanut seurata mukana...
        Kai siinä sitä kohtaamisen vaikeutta oli haettu ja erilaisen ihmisen yksinäistä osaa, mutta kun kaikki on jo niin tuttua..))

        Juu, huomasin tänä aamuna kun lehdessä oli tuosta elokuvasta, oliko eilen ensi-ilta niin tuli mieleen et varmaan sittenkin tuota tarkoitit.

        Jos sinä katsoit sitä amattilaisen silmin? Ammattilainen näkee asiat erilaisena kuin maallikko?


      • de-meter
        Siilimuori kirjoitti:

        Juu, huomasin tänä aamuna kun lehdessä oli tuosta elokuvasta, oliko eilen ensi-ilta niin tuli mieleen et varmaan sittenkin tuota tarkoitit.

        Jos sinä katsoit sitä amattilaisen silmin? Ammattilainen näkee asiat erilaisena kuin maallikko?

        Niin tai sitten katsoin vanhoin ja leipääntynein silmin..)) "Luokkakokous" on kotimainen, tämä "Luokkajuhla" oli ruotsalainen.
        Kai sitä on tullut katsottua elokuvia niin paljon, että pitää olla tosi eheä ja napakka ohjaus, että siihen tyytyy. Sellainen oli minusta telkkarissakin esitetty "Jahti", tanskalainen (?), jaarittelematon ja uskottava elokuva paljon puhutusta aiheesta, pedofiliasta - tai siis sen epäilystä. Meidän kaupungin kulttuurilautakunta esittää näitä matineaelokuvia, toisinaan tilaisuudet ovat jopa keskustelevia. Muuten päivänäytöksissä on tietysti pääasiassa tätä joutoväkeä, vanhoja naisia...))


      • siilimuori
        de-meter kirjoitti:

        Niin tai sitten katsoin vanhoin ja leipääntynein silmin..)) "Luokkakokous" on kotimainen, tämä "Luokkajuhla" oli ruotsalainen.
        Kai sitä on tullut katsottua elokuvia niin paljon, että pitää olla tosi eheä ja napakka ohjaus, että siihen tyytyy. Sellainen oli minusta telkkarissakin esitetty "Jahti", tanskalainen (?), jaarittelematon ja uskottava elokuva paljon puhutusta aiheesta, pedofiliasta - tai siis sen epäilystä. Meidän kaupungin kulttuurilautakunta esittää näitä matineaelokuvia, toisinaan tilaisuudet ovat jopa keskustelevia. Muuten päivänäytöksissä on tietysti pääasiassa tätä joutoväkeä, vanhoja naisia...))

        Ai Teistä on tullut sitten kokemuksen myötä ronkeli :). Tai ainakin vaativa katsoja. Ellen sanoisi kriitikko.


      • de-meter
        siilimuori kirjoitti:

        Ai Teistä on tullut sitten kokemuksen myötä ronkeli :). Tai ainakin vaativa katsoja. Ellen sanoisi kriitikko.

        Luonnevika, ylikriittisyys..)) Tai sitten se tätä muodikasta erityisherkkyyttä...


    • Palstan nikotellessa mietin oppimistani.
      Minä en oikein tiedä.
      Ainoa asia jonka elämässäni olen halunut oppia, on ajo-taito.
      Se kun ei ole sillee imeytyvä.
      Eipä ole ajo-taito paha tiedoissani.
      Vaikka väkisin on väännetty.
      Edelleen naurattavat nuo keli-varoitukset.

      Herrajumala!
      Jos olisinkin opetellut bailatinoa?
      Minne olisinkaan elämässäni lipsunut nyrjähtänein ohjaus-nivelin...

      On se vaan hianoo olla 65V.
      Osaa jo kaiken tarpeellisen.

      H.

    • att2

      Oppia uutta, 60 plus???

      Kaikki on opittu--tosin ei elämän liikkeitä.

      Minulle riittää kun muutama satatuhatta tulee puhtaana/kk. ja mitä niillä suhteessa tulee lisää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3303
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      207
      2694
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2483
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1982
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1652
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1498
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1456
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1256
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1211
    Aihe