Joroisten lehti kertoi etusivullaan kuitukaapelihankkeesta Joroisissa.
Asiaan voisi vaikuttaa netissä.
Asia olisi todella hyödyllinen yrityksellemme, mutta kustannukset joita kommentissä hahmotellaan karsivat syrjäseudut vuorenvarmasti.
Jäi epäselväksi mistä se pari tonnia maksetaan. Mistä lisämaksu.
Jos meillee vedettäisiin kuitu maksaisi se siis arviolta 2 000 14 000 eli 16 000 €.
Kun asia olis muutaman vuoden päästä tehtävissä hinta olisi noussut ainakin 24 000 euroon. Kustannusarviothan ovat aina rajusti alakanttiin.
Toimittaja pelottelee kommentissaan valtavilla kustannuksilla ja esittää energialaitosrahoja Jeesuksen vertauksen mukaisesti haudattavaksi huonon palvelijan tapaan maahan.
Viitisen vuotta sitten Pohjois Karjalassa samankaltainen hanke maksoi 400 € /kiinteistö, vieläpä syrjäseudulle. Siellä teleyhtiö hoiti asian mallikkaasti ja hyödynsi tukirahat. Joroisissa tapansa mukaan on nukuttu asian ollessa ajankohtainen. Nyt on myöhäistä.
Olen asiasta vuosia sitten kertonut itselleen Hotariselle, mutta taisi olla pako Joroisista päällimmäisenä mielessä.
Tämä ongelmahan juontaa juurensa Paavo Lipposen hyvän kaverin Relanderin toilailuihin silloisessa Sonerassa.
Suomalainen Sonera ehti vetää kuidun 2 km päähän yrityksestämme, mutta Soneren lahjoitus Telialle pysäytti hankkeen kuin seinään. Soneran mukanahan annettin lisäksi veronmaksajien rahaa kolme miljardia.
Lipposen tyhmästä (tyhjästä) päästä kärsii nyt koko Suomi.
Kuitua kvestori Joonas
YrittäjäPäivi
0
51
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815