Joroisten lehti kertoi etusivullaan kuitukaapelihankkeesta Joroisissa.
Asiaan voisi vaikuttaa netissä.
Asia olisi todella hyödyllinen yrityksellemme, mutta kustannukset joita kommentissä hahmotellaan karsivat syrjäseudut vuorenvarmasti.
Jäi epäselväksi mistä se pari tonnia maksetaan. Mistä lisämaksu.
Jos meillee vedettäisiin kuitu maksaisi se siis arviolta 2 000 14 000 eli 16 000 €.
Kun asia olis muutaman vuoden päästä tehtävissä hinta olisi noussut ainakin 24 000 euroon. Kustannusarviothan ovat aina rajusti alakanttiin.
Toimittaja pelottelee kommentissaan valtavilla kustannuksilla ja esittää energialaitosrahoja Jeesuksen vertauksen mukaisesti haudattavaksi huonon palvelijan tapaan maahan.
Viitisen vuotta sitten Pohjois Karjalassa samankaltainen hanke maksoi 400 € /kiinteistö, vieläpä syrjäseudulle. Siellä teleyhtiö hoiti asian mallikkaasti ja hyödynsi tukirahat. Joroisissa tapansa mukaan on nukuttu asian ollessa ajankohtainen. Nyt on myöhäistä.
Olen asiasta vuosia sitten kertonut itselleen Hotariselle, mutta taisi olla pako Joroisista päällimmäisenä mielessä.
Tämä ongelmahan juontaa juurensa Paavo Lipposen hyvän kaverin Relanderin toilailuihin silloisessa Sonerassa.
Suomalainen Sonera ehti vetää kuidun 2 km päähän yrityksestämme, mutta Soneren lahjoitus Telialle pysäytti hankkeen kuin seinään. Soneran mukanahan annettin lisäksi veronmaksajien rahaa kolme miljardia.
Lipposen tyhmästä (tyhjästä) päästä kärsii nyt koko Suomi.
Kuitua kvestori Joonas
YrittäjäPäivi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804486
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854371Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433729Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163413Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402947Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102644En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142632IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm391973Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581708Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli941248