Haen rehellista kerailijaa!

ekr2211

Minulla on eritain laaja kokoelma postimerkkeja viime vuosisadan alusta lahtien. Olisin kiinostunut saamaan avioinnin merkeista ja myyda ne.

6

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • northh
    • piipaapostimerkkijä

pyydä nyt edes arviot 2-3 toisistaan erillään olevasta paikasta.
      Keräilijät ja kauppiaat vedättää tietämätöntä kuin pässiä narusta.

Esim Suomenfilateliapalvelu on ok paikka sekä Käpylänmerkki

• Tylytetty

hyvä kysymys! Minulla oli erittäin epämiellyttävä kokemus, kun otin yhteyttä arvostettuun postimerkkiasiantuntijaan. Kirjoitinkin siitä juuri tänne, mutta meni väärälle osastolle, joten lisään tähän oman kokemukseni.

Siksi olen täsmälleen samaa mieltä kuin piipaapostimerkkejänimimerkki: anna useamman ihmisen arvioida merkkisi.

Minulle kun arvostettu postimerkkikauppias sanoi kymästi tuskin postimerkkejäni ja kirjekuoriani katsottuaan: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

Olin soittanut hänelle ja kertonut isäni elämänpituisesta harrastuksesta postimerkkien parissa ja että olisin ehkä kiinnostunut myymään hänelle koko laajan kokoelman.

Hänkin oli kiinnostunut ja pyysi käymään liikkeessään.

Tulin liikkeeseen ja hän avasi yhden albumin, katsoi kahden aukeaman verran ja toisesta albumista yhden aukeaman verran.

Albumiin, jossa oli vanhoja kirjeitä, hän vain kurkkasi ja työnsi pinkat syrjään sanoen tylysti: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

Kun yritin kysyä mistä hän sen tietää kun ei ole edes katsonut kuin paria hassua esimerkkiä hän vain vastasi: kun minä vaan tiedän.

Joten keräsin kokoelman ja vein sen takaisin kotiin.

Kertokaa nyt viisaammat, miten joku voi tietää, että isossa laatikossa ei ole mitään keräilijälle kiinnostavaa. Olin niin hämmentynyt, etten osanut ajatella vieväni jollekin toiselle arvioitavaksi.

• piipaapostimerkki

Mene kirjastoon lainaamaan postimerkkiluetteloita.

Suomalaisista merkeistä = Lape ja joitain muita postimerkkiluetteloita ja ulkomaisista merkeistä Michel-luetteloita.
        Etsi niistä jos sinulla olisikin jotain arvokkaampia merkkejä.

Halvoilla merkeillä(luettelo arvo0,1-10e) ei ole käytännössä juurikaan mitään arvoa ehkäpä n 10% luettelo arvosta .
        Luettelon mukaan kalliimmat merkit ovat n 10% - 150% luettelo arvosta riippuen kysynnästä.kunnosta sekä monesta muusta harvinaiasuuteen vaikuttavasta asiasta riippuen,

Työläs homma , mutta onnea aarteen etsintään =)

• IRIOOTTI

Postimerkkikauppiaat ovat usein kiireisiä ja osin amatöörejä, miksi itsekin saan ostaa heiltä toisinaan 1500€ merkkejä 100€ . Todelliset ammattilaiset ovat tiettyyn pieneen filatelian osa-alueeseen vihkiytyneet keräilijät joita itsekin edustan.

• niinseonvaan

On merkkejä ja postimerkkejä. Massatavaralla ei ole samaa arvoa kuin harvinaisuuksilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      50
      3748
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3615
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3405
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      80
      3215
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2999
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2488
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2325
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      102
      2207
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2019
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2009
    Aihe