Haen rehellista kerailijaa!

ekr2211

Minulla on eritain laaja kokoelma postimerkkeja viime vuosisadan alusta lahtien. Olisin kiinostunut saamaan avioinnin merkeista ja myyda ne.

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • northh
    • piipaapostimerkkijä

pyydä nyt edes arviot 2-3 toisistaan erillään olevasta paikasta.
      Keräilijät ja kauppiaat vedättää tietämätöntä kuin pässiä narusta.

Esim Suomenfilateliapalvelu on ok paikka sekä Käpylänmerkki

• Tylytetty

hyvä kysymys! Minulla oli erittäin epämiellyttävä kokemus, kun otin yhteyttä arvostettuun postimerkkiasiantuntijaan. Kirjoitinkin siitä juuri tänne, mutta meni väärälle osastolle, joten lisään tähän oman kokemukseni.

Siksi olen täsmälleen samaa mieltä kuin piipaapostimerkkejänimimerkki: anna useamman ihmisen arvioida merkkisi.

Minulle kun arvostettu postimerkkikauppias sanoi kymästi tuskin postimerkkejäni ja kirjekuoriani katsottuaan: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

Olin soittanut hänelle ja kertonut isäni elämänpituisesta harrastuksesta postimerkkien parissa ja että olisin ehkä kiinnostunut myymään hänelle koko laajan kokoelman.

Hänkin oli kiinnostunut ja pyysi käymään liikkeessään.

Tulin liikkeeseen ja hän avasi yhden albumin, katsoi kahden aukeaman verran ja toisesta albumista yhden aukeaman verran.

Albumiin, jossa oli vanhoja kirjeitä, hän vain kurkkasi ja työnsi pinkat syrjään sanoen tylysti: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

Kun yritin kysyä mistä hän sen tietää kun ei ole edes katsonut kuin paria hassua esimerkkiä hän vain vastasi: kun minä vaan tiedän.

Joten keräsin kokoelman ja vein sen takaisin kotiin.

Kertokaa nyt viisaammat, miten joku voi tietää, että isossa laatikossa ei ole mitään keräilijälle kiinnostavaa. Olin niin hämmentynyt, etten osanut ajatella vieväni jollekin toiselle arvioitavaksi.

• piipaapostimerkki

Mene kirjastoon lainaamaan postimerkkiluetteloita.

Suomalaisista merkeistä = Lape ja joitain muita postimerkkiluetteloita ja ulkomaisista merkeistä Michel-luetteloita.
        Etsi niistä jos sinulla olisikin jotain arvokkaampia merkkejä.

Halvoilla merkeillä(luettelo arvo0,1-10e) ei ole käytännössä juurikaan mitään arvoa ehkäpä n 10% luettelo arvosta .
        Luettelon mukaan kalliimmat merkit ovat n 10% - 150% luettelo arvosta riippuen kysynnästä.kunnosta sekä monesta muusta harvinaiasuuteen vaikuttavasta asiasta riippuen,

Työläs homma , mutta onnea aarteen etsintään =)

• IRIOOTTI

Postimerkkikauppiaat ovat usein kiireisiä ja osin amatöörejä, miksi itsekin saan ostaa heiltä toisinaan 1500€ merkkejä 100€ . Todelliset ammattilaiset ovat tiettyyn pieneen filatelian osa-alueeseen vihkiytyneet keräilijät joita itsekin edustan.

• niinseonvaan

On merkkejä ja postimerkkejä. Massatavaralla ei ole samaa arvoa kuin harvinaisuuksilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      150
      10989
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      3933
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3883
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      188
      3616
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      100
      3307
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      71
      1948
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1257
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      948
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      264
      909
    Aihe