Haen rehellista kerailijaa!

ekr2211

Minulla on eritain laaja kokoelma postimerkkeja viime vuosisadan alusta lahtien. Olisin kiinostunut saamaan avioinnin merkeista ja myyda ne.

6

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • northh
    • piipaapostimerkkijä

      pyydä nyt edes arviot 2-3 toisistaan erillään olevasta paikasta.
      Keräilijät ja kauppiaat vedättää tietämätöntä kuin pässiä narusta.

      Esim Suomenfilateliapalvelu on ok paikka sekä Käpylänmerkki

    • Tylytetty

      hyvä kysymys! Minulla oli erittäin epämiellyttävä kokemus, kun otin yhteyttä arvostettuun postimerkkiasiantuntijaan. Kirjoitinkin siitä juuri tänne, mutta meni väärälle osastolle, joten lisään tähän oman kokemukseni.

      Siksi olen täsmälleen samaa mieltä kuin piipaapostimerkkejänimimerkki: anna useamman ihmisen arvioida merkkisi.



      Minulle kun arvostettu postimerkkikauppias sanoi kymästi tuskin postimerkkejäni ja kirjekuoriani katsottuaan: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

      Olin soittanut hänelle ja kertonut isäni elämänpituisesta harrastuksesta postimerkkien parissa ja että olisin ehkä kiinnostunut myymään hänelle koko laajan kokoelman.

      Hänkin oli kiinnostunut ja pyysi käymään liikkeessään.

      Tulin liikkeeseen ja hän avasi yhden albumin, katsoi kahden aukeaman verran ja toisesta albumista yhden aukeaman verran.

      Albumiin, jossa oli vanhoja kirjeitä, hän vain kurkkasi ja työnsi pinkat syrjään sanoen tylysti: postimerkkisi eivät ole minkään arvoiset.

      Kun yritin kysyä mistä hän sen tietää kun ei ole edes katsonut kuin paria hassua esimerkkiä hän vain vastasi: kun minä vaan tiedän.

      Joten keräsin kokoelman ja vein sen takaisin kotiin.

      Kertokaa nyt viisaammat, miten joku voi tietää, että isossa laatikossa ei ole mitään keräilijälle kiinnostavaa. Olin niin hämmentynyt, etten osanut ajatella vieväni jollekin toiselle arvioitavaksi.

      • piipaapostimerkki

        Mene kirjastoon lainaamaan postimerkkiluetteloita.

        Suomalaisista merkeistä = Lape ja joitain muita postimerkkiluetteloita ja ulkomaisista merkeistä Michel-luetteloita.
        Etsi niistä jos sinulla olisikin jotain arvokkaampia merkkejä.

        Halvoilla merkeillä(luettelo arvo0,1-10e) ei ole käytännössä juurikaan mitään arvoa ehkäpä n 10% luettelo arvosta .
        Luettelon mukaan kalliimmat merkit ovat n 10% - 150% luettelo arvosta riippuen kysynnästä.kunnosta sekä monesta muusta harvinaiasuuteen vaikuttavasta asiasta riippuen,

        Työläs homma , mutta onnea aarteen etsintään =)


      • IRIOOTTI

        Postimerkkikauppiaat ovat usein kiireisiä ja osin amatöörejä, miksi itsekin saan ostaa heiltä toisinaan 1500€ merkkejä 100€ . Todelliset ammattilaiset ovat tiettyyn pieneen filatelian osa-alueeseen vihkiytyneet keräilijät joita itsekin edustan.


    • niinseonvaan

      On merkkejä ja postimerkkejä. Massatavaralla ei ole samaa arvoa kuin harvinaisuuksilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe