Miksi diabeetikolle statiineita?

Hentunen

"Esimerkiksi diabetes altistaa helposti myös sydän- ja verisuonisairauksille. Tämä johtuu siitä, että korkea verensokeri aiheuttaa elimistössä tulehdusta, joka puolestaan voi vahingoittaa verisuonien sisäpintoja. Vaurioituneisiin suoniin kertyy helpommin kalkkeutumia, jotka lisäävät sydänkohtausten riskiä.

Myös monet muut sairaudet liittyvät usein toisiinsa. Tässä muutamia esimerkkejä........."

http://www.iltalehti.fi/terveys/2015021919224723_tr.shtml

13

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VeijoK49Puustinen1423

Asiantuntijat ovat hyvin pitkälle erimieltä asiasta. Siitä mitä olen lukenut asiasta on minun johtopäätökseni tähän mennessä se että staineista on hyötyä jo sydänsairaille. Terveiden joukossa miehille haittapuolet ovat suuremmat kuin hyöty ja naisten kohdalla ei mitään hyötyä.
      Entäs diabeetikolle. Vaaditaan aika paljon ennenkuin itse alan statiineja nakertamaan. Niiden on melkoisella varmuudella todettu aiheuttavan diabetesta joten minulla on aika vaikea nähdä hyötyä. Joudun ajatuksissani samaan pahaan ympyrään kuin silloin kun joku yrittää väittää että tyydyttynyt rasva aiheuttaa diabetesta. Kumma juttu koska minun kohdalla olen juuri tyydyttyneen rasvan myötävaikutuksella pitänyt verensokerini normaalina. Onneksi tyydyttyneen rasvan väitetyt terveyshaitat on täydellisesti nykyisin romutettu.

http://www.kostdoktorn.se/?s=statiner&submit.x=0&submit.y=0

• ggftxdxxtfc

Juuri runsaasti kovia rasvoja syövän pitäisi syödä kolesterolilääkkeitä (on muitakin kuin statiineja).
        Toisaalta koska sinulle on jo puhjennut diabetes, statiinen syönti ei enää vaikuta diabetekseen.

• Hentunen
    • Hentunen

"Hillihydraatien muodeostamat pienikokoiset LDL perikkelit menevät vereen suonen seinämän läpi jota taas rasvasta tulevat suurikokoiset eivät tee,"

Eli edelleen sitä kolesteroli hömppää jota karppilassakin uskotellaan. Kautta aikojen nja kautta kiven ja kannon... enteks on vaurio valtimossa plakiksi sanottu paikka siihen ilmestyy. Ihoon tullessa haava niin siihen tulee valkuaisaineita eli fiprinogeeneistä rupi joka irtoaa haavan parannuttua, mutta valtimon sisällä tätä rupipaikkaa ei saa muodostua.

• veijoxxkalPuustinen

"Eli edelleen sitä kolesteroli hömppää"

Kuka uskoo tietoon ja käytännön kokemukseen ja kuka uskoo luuloihin ja perusteettomiin margariinimainoksiin.

• Hentunen

Niin se oikeaoppisuuden kanttinen palikka pitää väkisin ängeta pyöreästä reijästä? Saapi siinä kapinoida auktoriteetteja vastaan ku ne on ne pahat pieniä. Tyyliin hähhähää ette tienneetkään notta ne on pieniä.....

• Hentunen

Ernest jatkaa ja lainaa

"Plakit ovat diskreettejä ‘vaurioita’ valtimoiden seinämissä. Niitä ei kuitenkaan ole kaikkialla valtimoiden seinämissä. Jos siis LDL ‘vuotaa’ valtimoiden läpi silloin kun sen pitoisuudet ovat kohonneet, sen pitäisi vuotaa valtimoiden seinämistä kaikkialla. Näkisimme siis valtimoiden seinämien paksuuntuvan LDL:stä kaikkialla, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa."

Tytön märrit tietävät kertoa onko koolla merkitystä..Voi taivas varieles vielä tälläistä paskoo..

"Koska sen on oksidoitunut."

• Tutkimusmatkailija
    • selväkuinpläkki

Ihan sen takia kuin muillekin, verisuonien takia.

• xVeijoXkalPuustinen
    • 22222

Miksi ei ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe