Käytetty Pösö on usein hyvä ostos!

AutomiesLK

Pösöä moititaan poikkeuksetta milloin milläkin perusteella, mutta oma kokemukseni on se että ainakin 407 malliset pökötit ovat paitsi upeita autoja, niin myös monella tapaa hyvin kestäviä. Erityisesti dieselit ovat vakuuttavia.

Ainoat todelliset murheet ovat lämmityslaitteen heikot akselit, joiden korjaus kustantaa n.800 euroa. Toisen kommentin annan pikkudieselistä, sillä sen öljynkierto on suunniteltu liian heppoiseksi ja pitkä öljynvaihtoväli voi kostautua moottorin tuhona, mutta muutoin hieno pata.

Vertaan mielelläni Pösöä Toyotaan, koska minulla on kumpaakin merkkiä ollut jo runsaan 10 vuotta käytössäni. Käytetty Toyota on myös usein sinänsä hyvä auto, mutta Pösöön verrattuna yleensä kovin ylihintainen, eikä missään nimessä tarjoa läheskään samassa suhteessa autoa kuin Peugeot.

Pösön merkkihuolto ei pääsääntöisesti pärjää Toyotan vastaavalle.

46

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmm

      Jos öljyt vaihtaa joka vuosi ja 10tkm välein, kestää moottori todella kauan. Suomen oloissa se on lähes pakollista. Toki turhan moni ei autostaan välitä, koska vaihtaa autoa tarpeeksi usein. Itse olisin asiassa sen verta konservatiivinen, että moottorimurheet ovat paljon kalliimpia kuin tiheämmin vaihdettu öljy ja suodatin.

      • RMB

        Juuri näin. Vaikka maahantuojan vaihtoväli olisikin jopa 30.000 km/1 vuosi, on kuitenkin edullisin remontti, huoltaa moottori tiheämmin.

        Olen myös lukenut Peugeotin sivuilla paksun pojan, jolla osuuspankin lippis päässä, ongelmasta. Hän ei mahdu ratin ja penkin väliin.
        Tässä kaksi vinkkiä:
        1. Laihduttaminen
        2. Ota etupenkki pois ja ohjaile autoa takapenkiltä. On mahallekin tilaa.
        Lippis vaihtuu kun vaihdat pankkia.


    • Jurttiluuseri

      Ostin perheeseen pari vuotta sitten kauppakassiksi 206 Xs:n kolmiovisena 1,6 koneella vähän rapiat 100 tuhatta ajettuna. Vaikkakin on jo yli kymmenvuotias, silti toimii kuin kello. Harva automalli on säilyttänyt ulkonäkönsä näin hyvin kuin 206:nen...

    • Puoleenhintaan

      Tuo lämppärin akselinvaihdon hoitaa PSA autoissa alle 400 eurolla kaljanhakureissulla virossa.

    • ranula

      Ranuja moititaan usein siitä että jälleenmyyntiarvo on surkea. No haloo, sehän tarkoittaa juuri sitä että käytetty Peugeot on hyvä ostos. Tai Citikka.

      • herra508

        Maksoin 508 mallista 18000e ja nyt maha ei mahdu ratintaakse..Säätö rikki.


      • audisisko
        herra508 kirjoitti:

        Maksoin 508 mallista 18000e ja nyt maha ei mahdu ratintaakse..Säätö rikki.

        Iso setä veivaa mahan kans?


    • syynääjä

      Öljyjähän ei missään nimessä saa vaihtaa ennen kuin se välimerenilmastoon mitoitettu vaihtoväli on ajettu!

    • alleetsurep

      Haista sinä luteenvit`tu,kun mistään et ymmärrä mitään

    • eitervepäisille

      No pösön omistajat tunnetaan: haalistunut työväensäästöpankin lippis päässä ja housut vedetty kainaloihin !!! varmaan em mielestä hyvä ostos !!!

      • tojo_on_romu

        Pösön omistajilla on tyylikkäät vaatteet. Mene sinä kommari amispoika puunaamaan sitä ruostunutta Tojon romua.


      • pösö_on_paskaa

        Voii paksupösöpoika pahoitti nyt niin mielensä...


      • pösöö_on_paras

        Katkera penskahan se siinä huutelee :D Onko sun amiskottero kyykytetty Pösööllä pahemman kerran? Säälittävä pentu :D


      • pösö_on_paskaa

        Siellä taas paksupösöpoika leikkii aikuista, mutta tekstin sisältö paljasti. Voin kuvitella, vaan en haluaisi, kuinka naamapunaisena hiki pitkin manboobseja valuen tämä kaveri hakkaa näppäimistöä raivon vallassa..


      • Faktattt

        Täällä juppi yrittäjä ja ajelen 407SW ja on hyvä vaikka ennakkoluuloja olikin.


      • Faktatttt
        Faktattt kirjoitti:

        Täällä juppi yrittäjä ja ajelen 407SW ja on hyvä vaikka ennakkoluuloja olikin.

        Korjaten vielä että omistan myös huippuunsa treenatun vartalon jota naiset kuolaavat pöksyt märkinä. Joten kaikki pösömiehet ei ole ihan lihavia eikä käytä lippistä ;)


      • jalkojenvälissä

        tarkotatko kaninkokosta vaahtopalloa


    • Pusoo_tojours

      Minulla 0n 670 tuhannen km ajokokemus pääasiassa Peugeoteista mutta myös Renault ja Citroen ovat paljon ajamiani.

      Olen ajanut tuon lisäksi Tojotilla, Fordeilla ja Opeleilla.
      Missään tapauksessa Ranskalaisten kestävyydessä ei ole moitittavaa.
      Autot ovat mukavia, perustekniikaltaan erittäin luotettavia.
      Nykyiset ranskalaisautot ovat kestäviä myös koreiltaan.

      Jos onnistuu saamaan vähän ajetun ranskiksen vaikkapa 20v vanhana voi sanoa että se on on ilman muuta hyvä ostos. Halpa hinta, ruosteettomuus ovat niiden valtteja. Laiminlyönnit huollossa kostautuvat niin ranskalaisissa kuin muissakin merkeissä.

      Mikä hyvänsä automerkki 300-500 tuhatta ajettuna vaatii kalliita korjauksia. Muu on satua.

      Rapeus on dementikkojen mielessä viimeisia muistikuvia 1970-luvulta.

      • vanhetessaanparanee

        Heräsi kysymys, mikähän "kallis remontti" minun 405:ssa onkaan edessä kun sillä on ajettu vasta 355th, tosin, pitihän siihen uhrata ennen katsastusta 24€ alapallon vaihtoon.
        Elämä on kallista , mutta Pösöllä ajo on nautinto josta ei tartte turhasta maksaa, ja tää ei sitten olekaan "satua".


      • 404504505405406306

        Alapallon vaihto vanhempaan 405 tai 406 autoon on äkkipojalle tekemätän paikka.

        Muuten samaa mieltä itsekin pitkään 405:lla ajaneena.

        Jarruputken vaihto, alapallo. kolmas 5-vuotiskausi katkesi kun Nissan työntyi vetokoukkuineen konehuoneeseen.


      • vanhetessaanparanee
        404504505405406306 kirjoitti:

        Alapallon vaihto vanhempaan 405 tai 406 autoon on äkkipojalle tekemätän paikka.

        Muuten samaa mieltä itsekin pitkään 405:lla ajaneena.

        Jarruputken vaihto, alapallo. kolmas 5-vuotiskausi katkesi kun Nissan työntyi vetokoukkuineen konehuoneeseen.

        Kyllähän se "äkkipojalle" on moni muukin pikkuremontti on "tekemätän paikka, mutta näppärä harrastelija ja hommansa osaava ammattimies tekee mitä haluaa...kaikki ei osaa vaikka haluaisivat.
        Itselläni on jo kolmas 405: en ajossa ja neljäs on tallissa varalla jos mälli osuu pahasti ja koskaan en ole ees ajatellu vaihtaa uudempaan, saati sitten muuhun merkkiin, ja kuunaan en ole näin pienillä remonteilla ajanut aiemmilla kulkineilla


    • Autoilijaxxx

      Pösön pikkudiesel on susi. Moottorilla voi kuvitella ajavansa enintään 200.000km ja siinä vaiheessa motti yleensä kilahtaa. On siinä matkan varrella paljon muutakin yllättävää kulunkia.

      Voi sanoa, että Pösö on vielä siisti ja hyvännäköinen auto matkatessaan paalaamoon!

      • vanhetesaanparanee

        Oliko tämä se iltasatu sudesta ja pikkupösöstä?


      • faktatpeliin

        Kyllä on jonkun seonneen selityksiä, mitään todellisia moottorin rikkoutumisjuttuja ei löydy netistä - luulisi löytyvän kun moottoreita on yli kymmenen vuotta laitettu autoihin.


      • ycycydy
        faktatpeliin kirjoitti:

        Kyllä on jonkun seonneen selityksiä, mitään todellisia moottorin rikkoutumisjuttuja ei löydy netistä - luulisi löytyvän kun moottoreita on yli kymmenen vuotta laitettu autoihin.

        Tulee väkisinkin mieleen että jos ei löydä netistä tarinaa tuon kyseisen moottorin hajoamisesta, ei osaa etsiä netistä asioita.


    • Sepieniero

      Toyota on laatuauto. Peugeot ei ole.

      • RMB

        Veikkaan, että teidän amiksen opettaja on kertonut näin. Hänellä itsellään on tojo-romu ja on katkera naapurinsa pösön kestävyyteen.


      • Toyota_on_jäljitelmä

        Niinpä montako miljoonaa kutsua on jToyota ulkaissut ja montako on päällänsä?


    • kylläpeugeot

      Peugeot on huippuauto. Käytettynä aivan supervehje.

      • Takaa_päin

        Ja tämä juttu on tosi.
        Missään en oo saanu niin hyvia kyytejä kuin pösössä.


    • Bigii

      Mulla on piinattu rellu

    • SebLöe

      Pösöä ei mainosteta, oletteko huomanneet?
      Volsun koko aukeaman mainoksia lehdissä ja hieman pienempiä päivittäin, samoin Tojoa mainostetaan ankarasti, sellainen menee alitajuntaan vaikuttaa siellä. TV media myötäilee samalla suhteella?
      Todisteena on esim. Golf, jota myydään kahden vuoden takuulla joissa DSG ja TSI ongelmat ovat yhä olemassa....mutta mainonta peittää negatiiviset asiat?
      Pösö on tosiasiassa yksi luokkiensa parhaita autoja, sanokoot sitten tilastojen laatijat mitä hyvänsä.

      • siksiPorsche

        Uudessa TM:ssä oli kaksi aukeamaa peräkkäin volkkarimainoksia. Ihmettelen että kuka maaseutusepi niitä vigavageneita ostaa... Ajo-ominaisuuksista puheenollen kävin koeajamassa Toyotan ja se oli ihan hirveä. Auto olisi ehkä kestänyt mutta ominaisuudet todennäköisesti ei ainakaan parane ajaessa.


    • Jokavuosi

      Pelkästään hyviä kokemuksia molemmista PSA-merkeistä, tosin arvo laskee nopeasti ja siksi ostankin seuraavan käytettynä. Tuosta öljynvaihdosta niin on ollutvtapana vaihtaa km-lukeman mukaan mutta vähintään vuosittain. Koskee kaikkia moottorvehkeitä.

      • Elämä_on_PSA_ei

        Itse en ymmärrä vuosittaista öljynvaihtoa tarpeelliseksi jos autolla ajetaan vähän(kään). Nykyaikainen moottori on käytännöllisesti katsoen suljettu eikä seisoessaan "hengitä".
        Loppu on öljy-yhtiöiden mainoslauseita.
        Öljyhän pilaantuu korkeissa lämpötiloissa, siis ajettaessa.

        Muuten olen juuri samaa mieltä PSA tuotteiden arvosta, arvostuksesta.
        Kuten muualla laskin PSAlla ajetut kilometrit maksoivat 10, 5 senttiä kilometriltä.
        Sekös muita harmittaa. "Senyt vaan on tyhmää maksaa liikaa".


      • hmmmmn

        Et ymmärrä tarvetta öljynvaihdolle vuosittain? Ongelmahan syntyy siitä, että lisäaineiden teho lakkaa ja voitelu heikentyy. Mm. öljyn sekaan kertyy luontaisesti vettä ja polttoainetta, varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja. On puppua sanoa moottorin olevan suljettu. Eihän se sitä ole nykyisinkään. Voitelu heikentyy merkittävästi ja on tiedossa ennenaikainen moottoriremppa. Toki sehän ei haittaa niitä, jotka eivät autoaan paria vuotta kauemmin katsele. Kyllä ne öljyt on syytä vaihtaa vuosittain, ellei sitten kyse ole kesäautosta tms. museoautosta. :) On sen verran halpa toimenpide.

        Kyllähän öljyt kestävät nykyisin paljonkin kauemmin, mutta Suomen oloihin vaihtovälit on liian pitkät esim. 20-30tkm. Moottori kestää noilla vaihdoilla just sen aikaa, ettei maahantuoja joudu vastuuseen. On toki eriasia jos ajaa pitkää matkaa, niin vaihtoväli voisi olla vaikka 20tkm. Mineraali ja puolisynteettiset pilaantuvat kuumuudessa ja täyssynteettiset kestää pidempään. Toinen tekijä on tuo pätkäajo, jolloin on syytä ne öljyt vaihtaa tiheämpään.


      • höpölöp
        hmmmmn kirjoitti:

        Et ymmärrä tarvetta öljynvaihdolle vuosittain? Ongelmahan syntyy siitä, että lisäaineiden teho lakkaa ja voitelu heikentyy. Mm. öljyn sekaan kertyy luontaisesti vettä ja polttoainetta, varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja. On puppua sanoa moottorin olevan suljettu. Eihän se sitä ole nykyisinkään. Voitelu heikentyy merkittävästi ja on tiedossa ennenaikainen moottoriremppa. Toki sehän ei haittaa niitä, jotka eivät autoaan paria vuotta kauemmin katsele. Kyllä ne öljyt on syytä vaihtaa vuosittain, ellei sitten kyse ole kesäautosta tms. museoautosta. :) On sen verran halpa toimenpide.

        Kyllähän öljyt kestävät nykyisin paljonkin kauemmin, mutta Suomen oloihin vaihtovälit on liian pitkät esim. 20-30tkm. Moottori kestää noilla vaihdoilla just sen aikaa, ettei maahantuoja joudu vastuuseen. On toki eriasia jos ajaa pitkää matkaa, niin vaihtoväli voisi olla vaikka 20tkm. Mineraali ja puolisynteettiset pilaantuvat kuumuudessa ja täyssynteettiset kestää pidempään. Toinen tekijä on tuo pätkäajo, jolloin on syytä ne öljyt vaihtaa tiheämpään.

        Täyttä puppua jos ajaa vähän että öljyt pitäisi vaihtaa joka vuosi. Itselläni oli aikoinaan Ford Escort vm. 1973 ajossa yli 30 vuotta pätkäajossa siis lähinnä kauppakassina eikä öljyjä vaihdettu läheskään joka vuosi. Eikä ollut mitään ongelmia koskaan kestävyyden kanssa. Kori ruostui alta pois joten oli pakko ottaa pois liikenteestä. Joka toinen vuosi riittää hyvin öljynvaihtoon vähillä ajoilla ja tämä vahvisti myös tuttavani autoteknikko.


      • hmmmmmn

        Sepä oli vm 73 ja sen aikaisilla moottoreilla. Siitä ajasta on moottorit kehittyneet ja vaatimukset kasvaneet. Toki huomattavaa on varmasti, ettei autolla juuri ole ajettu, koska on kestänyt 30v. Ajavathan jotkut 10v samalla jakohihnalla lyhyttä matkaa, mutta sitten on tuurista kiinni, kun ajaa pitemmän matkan korjaamolle hihnanvaihtoon, että katkeaako se ennen korjaamolle kääntyvää risteystä.

        Tuolloin 70-luvulla myös suositeltiin vaihtamaan talveksi uudet öljyt ja tekemään se jopa kahdesti vuodessa syksyisin ja keväisin. Silloin oli öljyt ihan jotain muuta.

        Toisinsanoen kuitenkin ilmaisin, että "kesäautot tms" ei välttämättä öljynvaihtoja kaipaa joka vuosi. Kyllä moottoriongelmia tulee nykyautoihin aikaisemmin, jos vääntää senttiä väärässä paikassa. Öljyt ja suodatin kun on helppo vaihtaa itsekin. Erityisesti niille, jotka pitävät autoaan vaikka yli 10v aikajänteellä olis tuo ihan suositeltavaa.


      • Volvo16HDI
        hmmmmmn kirjoitti:

        Sepä oli vm 73 ja sen aikaisilla moottoreilla. Siitä ajasta on moottorit kehittyneet ja vaatimukset kasvaneet. Toki huomattavaa on varmasti, ettei autolla juuri ole ajettu, koska on kestänyt 30v. Ajavathan jotkut 10v samalla jakohihnalla lyhyttä matkaa, mutta sitten on tuurista kiinni, kun ajaa pitemmän matkan korjaamolle hihnanvaihtoon, että katkeaako se ennen korjaamolle kääntyvää risteystä.

        Tuolloin 70-luvulla myös suositeltiin vaihtamaan talveksi uudet öljyt ja tekemään se jopa kahdesti vuodessa syksyisin ja keväisin. Silloin oli öljyt ihan jotain muuta.

        Toisinsanoen kuitenkin ilmaisin, että "kesäautot tms" ei välttämättä öljynvaihtoja kaipaa joka vuosi. Kyllä moottoriongelmia tulee nykyautoihin aikaisemmin, jos vääntää senttiä väärässä paikassa. Öljyt ja suodatin kun on helppo vaihtaa itsekin. Erityisesti niille, jotka pitävät autoaan vaikka yli 10v aikajänteellä olis tuo ihan suositeltavaa.

        Pösön kanssa ei taida olla niin väliä vaihdatko öljyjä vai et. Pata hajoaa joka tapauksessa 150...200000km haarukkaan.


    • Elämä_on_PSA_ei

      Moottori on käytännössä suljettu. Se hengittää vain käydessään.
      Jopa polttoainetankki on umpinainen ja hengittää vain moottorin kautta.
      Moottoriin kertyy vettä mitättömiä määria ja vain ajettaessa, ei sen seisoessa.
      Polttoaine laimentuma ei nykymoottoreilla ole ongelma, jos on sitten on muutakin ongelmaa.
      Kampikammio tuuletetaan siten että jos siellä on vesi- tai muita höyryjä ne kiertävät pakoputkesta ulos.
      Öljyjen vanheneminen tapahtuu kuumassa moottorissa.

      Toisilla autoillani 10 tuhannen täyttyminen voi kestää viisi jopa kymmenen vuotta.

      Tosin olen myös sitä mieltä että jos kilometrejä kertyy 20...30 tuhatta vuodessa ei ole vääryyttä vaihtaa niitä 10...15 tuhannen välein.
      Muuten vuotuinen öljynvaihto ei ole järkisyin perusteltavissa.

      Traktoriini joka on ollut 15 vuotta vaihdoin öljyt vasta tänä keväänä.

      • reimaris

        "Traktoriini joka on ollut 15 vuotta vaihdoin öljyt vasta tänä keväänä."

        Tämä ei ole Volvo-palsta.


    • value4moneys

      Pösö on yksi parhaista käytetyistä. Sikamaisen halpa, mutta paljon vähemmän vikoja kuin eurosisarissa. Monessa mallissa on ollut ns. lastentauteja, mutta käytetyissä ne on yleensä korjattu. Tarkkana tietenkin ostajan pitää olla.

    • Posottelija

      Kävin sen lasipallukan mittaristoon siltä varaosaliikkeestä.
      Panin samantien pallukan paikalleen. Vieressä Golffari sahaa ja sahaa, hörähää ja sammuu. Lopulta tympääntyy ja kilauttaa kaverin hakemaan.
      Siihen jäi pallopeli.

      Minä posottelen mutkaista tietä näkymättömiin ilman sen vakavampaa.

    • jkhjhjkjh

      Ja venäläinen ruletti mielenkiintoinen leikki.

    • 16HDItheBEST

      Pösöön en ole pettynyt koskaan. Dieselit on erityisen luotettavia.

    • SebLöe

      Kilometrimäärät ovat harhauttavia....autolle on edullisempaa ajaa pitkiä matkoja ja tasaisesti.
      Lyhyet matkat...tiheästi toistuvat käynnistykset ja kylmänä ajo rasittaa kaikkia apulaitteita ja moottoria paljon enemmän....näihin seikkoihin kiinnitetään liian vähän huomiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe