Tulipas oikein vieraannutus-tapaamissoppari.
Lapsi kohta 2 vuotias tyttö, äiti työtön sossupummi, minä työssäkäyvä nuhteeton.
Äiti myös tuhonnut taloutensa kymmenien tuhansien eurojen ulosottoveloilla ja kusetus senkun jatkuu. Lastenvalvoja joka vahvisti tuon tapaamissopimuksen irvikuvan on Vihreisiin kuuluva telaketjufeministi, lesbo luultavasti.
Lastenvalvoja oli täysin lähiäidin puolella vaikka pitäisi olla puolueeton.
Meillä on yhteishuoltajuus.
Ensimmäiseksi esittelen tapaamissopimuksen jota itse halusin, ja jonka vieraannuttaja-"äiti" ja viherterroristi-"latenvalvoja tyrmäsivät, se on tässä:
sivu 1 (3)
LAPSEN TAPAAMISOIKEUSSOPIMUS
Lapsi :
Lähivanhempi:
Osoite :
Puhelin :
Tapaava vanhempi:
Osoite:
Puhelin:
Lapsen tapaamisen ja luonapidon käytännön yksityiskohdista sovimme:
Etävanhemmalla on oikeus tavata ja pitää lasta luonaan vähintäänkin seuraavasti:
Viikonlopputapaamiset:
Parillisina viikonloppuina perjantai-illasta klo 17.00 sunnuntai-iltaan klo 18.00.
Arkitapaamiset
Parittomien viikkojen tiistai-illasta seuraavaan aamuun. Etävanhempi noutaa lapsen lähivanhemman luota tai päiväkodista ja palauttaa seuraavana aamuna lähivanhemman luokse tai päiväkotiin. Jatkossa, kun lapsi aloittaa koulun niin lapsi tulee suoraan koulusta etävanhemman luo ja menee seuraavana aamuna suoraan kouluun.
Vuosilomat
Talvella 1 vk ja syksyllä 1 vk koulun alkuun asti. Etävanhempi ilmoittaa ajankohdat vähintään 2 kk ennen loma-ajankohtaa. Koulun alettua talvi,- ja syyslomat vuorovuosin, siten että talvella 1 viikko koulun talviloman ajankohtana etävanhemmalla parittomina vuosina ja koulujen syyslomien ajankohtana etävanhemmalla parillisina vuosina.
Kesällä 2 viikkoa yhdessä tai kahdessa jaksossa etävanhemman luona. Tarkemmat ajat sovittava lähivanhemman kanssa 30.04. mennessä.
LAPSEN TAPAAMISOIKEUSSOPIMUS SIVU 2 (3) Juhlapyhät vuorovuosin:
Pääsiäisenä kiirastorstaista klo 16.00 2. pääsiäispäivään klo 18.00 alkaen etävanhemmalla 2015 (parittomat)
juhannusaatosta klo 16.00 juhannuspäivän jälkeiseen sunnuntaihin klo 18.00 alkaen 2015 etävanhemmalla (parittomat)
joulun aatonaatosta klo 16.00 Tapaninpäivän iltaan klo 18.00 alkaen 2015 etävanhemmalla (parittomat)
uudenvuoden aatonaatosta klo 16.00 uudenvuodenpäivään klo 18.00 alkaen 2015 etävanhemmalla (parilliset).
Isänpäivänä etävanhemman luona koko viikonlopun tapaamisen puitteissa alkaen perjantaista klo 17.00 ja päättyen sunnuntaihin klo 18.00. Mahdollista viikonlopun menetystä ei korvata.
Åitienpäivänä aina lähivanhemman luona. Mahdollista viikonlopun menetystä etävanhemmalle ei korvata.
Muuta huomioitavaa:
Jos lapsi sairastuu tapaamisella niin tapaava vanhempi hoitaa lapsen terveeksi. Pienet sairaudet (flunssa jne.) eivät ole tapaamisten este.
Tapaamissopimusta vahvistettaessa tai sovittaessa lapsen iällä ei ole ainakaan rajoittavaa merkitystä. Varsinkin kun tutkimustulokset eivät puolla tietyn ikäisten lasten tapaamisten rajoittamista.
Mitään estettä ei ole sille jos se vanhemmille sopii että lapsi tapaa etävanhempaa muinakin kuin tässä sopimuksessa määriteltyinä aikoina, joustaminen tässä sopimuksessa määritellyissä tapaamisajoissa vaatii molemman vanhemman suostumuksen.
Lomaviikko käsittää 7 vuorokautta.
LAPSEN TAPAAMISOIKEUSSOPIMUS SIVU 3 (3)
Lapsen nouto, vienti ja matkakustannusten mahdollinen jakaminen:
Etävanhempi hakee lapsen tapaamisiin ensisijaisesti lähivanhemman luota, koulusta tai päivähoidosta ja palauttaa samoin ensisijaisesti joko lähivanhemman kotiin, kouluun tai päivähoitoon
Mikäli vanhemmat muuttavat vähintään 50 km:n päähän toisistaan asumaan vastaavat he puoliksi tapaamisten aiheuttamista matkakuluista. Jos edellisestä ei päästä sopimukseen sovelletaan sitä mitä KKO 2003:66 päätöksessä on määritelty.
Muu yhteydenpito (puhelin yms.):
Ei rajoituksia, etävanhempi voi soittaa lapselle milloin tahansa lapsen valveillaolo aikana, olla sähköpostiyhteydessä, tekstari ja SOME yhteydessä jne. Myös lähivanhempi voi olla ym yhteyksissä lapseen tämän ollessa etävanhemmalla.
Mikäli tapaaminen estyy, sovimme seuraavaa:
Sovimme seuraavasta tapaamisesta normaalin aikataulun mukaan.
Milloin tapaaminen katsotaan perutuksi:
Jos etävanhempi ei hae lasta sovittuna aikana tai on ilmoittanut estymisestään hakea lapsi, estymisilmoitus tehtävä mieluiten väh. 12t ennen hakemisaikaa.
Muuta: TÄMÄ SOPIMUS ON VOIMASSA TOISTAISEKSI edellyttäen ettei olosuhteissa tapahdu merkittäviä muu
Tulipas oikein vieraannutus-tapaamissoppari.
7
149
Vastaukset
- samahemmo
Tässä sitten torso-soppari jonka se lepakko-lastenvalvoja vahvisti, ämmä oli täysin puolueellinen äidin hyväksi, mitä mieltä olette, pitääkö mennä oikeuteen?
Me allekirjoittaneet vanhemmat olemme sopineet lapsemme oikeudesta tavata isäänsä
seuraavasti
TAPAAMISET VIIKONLOPPUNA/VIIKOLLA
Isä tapaa lasta kerran viikossa isän luona vanhempien erikseen sopimana ajankohtana
paivätapaamisella esimerkiksi noin 2-3 h kerrallaan aluksi Isä hakee lapsen äidin luota ja
palauttaa lapsen äidin luokse Vanhemmat sopivat tapaamisen kestosta ja viikon paivästä
tarkemmin keskenään
Lisäksi isä käy tapaamassa kerran viikossa lasta äidin luona.
Sopimus on voimassa maaliskuun 2015 loppuun saakka, jolloin tilannetta tarkistetaan
akavarauksella
MUUTA ERITYISTÄ SOVITTAVAA (esim matkakustannukset)
Sopimus on voimassa maaliskuun 2015 loppuun saakka, jolloin tilannetta tarkistetaan
aikavarauksella Mikäli vanhemmat ovat yksimielisiä. voivat he halutessaan jatkaa tämänkin
jälkeen sopimuksen noudattamista
Lissu vieraannuttaja Kelpo Isä - jahasjahas
Sinua luultavasti pidettiin pöpinä, kun olit tehnyt noin yksityiskohtaisen version kellonaikoineen.
- kjrfkutrkrukyt
Mitäs luulet jos tuo isä olisi tehnyt sellaisen ympäripyöreän ehdotuksen jossa ei ilmenisi mitään kellonaikoja?
sossuthan olis nauranu entistä enemmän tuolle isälle selän takana, ellei suoraan päin naamaa! - jahöpöhöpö
kjrfkutrkrukyt kirjoitti:
Mitäs luulet jos tuo isä olisi tehnyt sellaisen ympäripyöreän ehdotuksen jossa ei ilmenisi mitään kellonaikoja?
sossuthan olis nauranu entistä enemmän tuolle isälle selän takana, ellei suoraan päin naamaa!Kyllä se olisi mennyt paremmin läpi selvästikin. Nyt isää luultavasti pidettiin joustamattomana ja sellaisena joka ei osaa sopia asioita. Ja on täysin naurettavaa puhua vieraannuttamisesta, kun saa tavata lastaan joka viikko. Vieraannuttaminen tarkoittaa ihan muuta.
- ihmettelijäisänpuolella
Sinä vahvistit tuon tekemänne sopimuksen itsekin, allekirjoittamalla sen. Miksi, jos se ei sinulle nyt sovikaan?
- looovnnn
Ei vaan aloittajahan on toinen sopimuksentekijä, eli toinen osapuoli sopimuksessa, jonka hän on itse sopinut. Lastenvalvoja vain vahvistaa sen, mitä osapuolet sopivat. Sopimuksen tekijä ja vahvistaja näissä asioissa ovat kaksi ihan eri asiaa.
- euoryboij
No tuo lastenvalvojalla tekemänne soppari on voimassa hyvin lyhyen ajan. Tarkoitus lienee se, että selvitetään miten teillä lähtee yhteishuoltajuus ja lapsen kasvatusasiat yhdessä sujumaan. Eikö se ole lapsen turva, että sellainen katsotaan läpi? Tarkoitus on kuitenkin tarkastaa sopimusta jo varsin pian.
Tuo sinun ehdotelmasi oli varmastikin kohtuuttoman laaja siihen nähden, että teillä ei tunnu yhteishuoltajuus toimivan. Se tuleva todellinen soppari tulee luultavasti olemaan jotain teidän ehdotustenne väliltä. Esimerkiksi noita yli yön arkitapaamisia voi olla vaikea saada, ellei ole ensin osoittanut, että niihin on ns. perusteet. (Pitkältä aikaväliltä hyviä kokemuksia ja säännöllisiä tapaamisia yms.)
Sanoit että lapsi on kohta kaksi vuotias. Et kertonut minkä verran olet hänen elämässä ollut tähän asti mukana? Kun nyt ensin hoidat nykyisen sopparin kunnialla (kun olet sen itsekin allekirjoituksellasi hyväksynyt), niin voit sen jälkeen hakea vaikkapa sopparia, jossa on aluksi yhden yön tapaamisia vaikkapa pari kuukautta, ja sen jälkeen joka toinen vkl. Lomapätkiä yms, mietit sitten myöhemmin, askel kerrallaan.
Mun veli sai lapseensa joka toinen vkl tapaamiset niin, että huolehti ensin lyhyistä päivätapaamisista, sitten tapasi yhden yön juttuja ja sitten joka toinen vkl. Nykyään kun lapsi on 4v, tapaamisia on myös loma-aikoina kesällä viikko ja talvella 4 päivää.
Ei näissä hommissa kannata riidellä. Hoidat vaan osuutesi rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348