Uuden bensakoneisen Ass-Crossin EU-normikulutukseksi ilmoitetaan kaupunkiajossa olevan 6,8 litraa sataselle, maantiellä 5,0 litraa/100km ja CO2-päästöjen olevan keskimäärin 130g per kilometri.
Uuden Autobildin mittauksissa on kuitenkin saatu todelliseksi kulutukseksi kaupunkiajossa 9,2 litraa sataselle, päästöt 216,6 g/ kilometri ja maantiellä 6,9 litraa sataselle, päästöt 162,4 grammaa per kilometri.
Niin että ei taaskaan todellinen kulutus vastaa oikein sitä mitä ilmoitetaan....
S-Crossin kulutus -joku valehtelee?
9
95
Vastaukset
- 2wd_s_cross
Mulla etuvetoinen s cross kuluttaa vaihtelevassa sekaajossa keskimäärin 5.4 litraa sadalla. Tuo on 31 tuhannen keskiarvo. Välillä vedän peräkärryä ja venetraileriakin, tosin lyhyehköjä matkoja. Ylivoimaisesti suurin osa ajostani tulee taajamissa. Luulisin, että nelivetoinen on hiukan suurempi kulutuksinen? Toinen asia on sitten tuon tietokoneen tarkkuus, en ole muulla tavoin mittaillu kulutusta, mutta ei se ainakaan paljoa heitä.
- vetäjä
Ei kai kukaan jaksakkaan vetää esim. peräkärryä pitkiä matkoja. Itse vedän niitä vaan autolla.
- kuin_hirviö
mutziz on hirveennäköne, huh
- krossia1
vetäjä kirjoitti:
Ei kai kukaan jaksakkaan vetää esim. peräkärryä pitkiä matkoja. Itse vedän niitä vaan autolla.
Eli vedät niitä itse autolla. Kyse ei ollu "niistä, vaan peräkässyistä. Auto yleensä vetää kärryä vetoaisalla.
Minkälainen vedettävä on muuten tuo "niitä"?
Jännää, kun teinitkin tunnistaa sinut ja vanhempasi, on tämä internet vaan jännä kapine. - crosss
Miten muuten vedetään peräkässyä?
- nigge_tc
kysy mutziltas, sitähän vetää peräkässyyn kaik spuguis lähtie
- angsti
chillaa ny.
- NormiJaKäytäntö
Kyllä se vastaa normikulutusta ja normihan ei vastaa suomessa keskikulutusta ko. ympäristöissä...
- swag_
Ei muuten saleen vastaa spede.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516284
- 461715
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381384- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3201001Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845