ULOSOTTO tai perintä

nämänämä

Kumpi tulee halvemmaks? Päästäkö lainat, vipit esom. lainasto ulosottoon tai jahkailla perntätoimiston kanssa maksamista. Itellä myös paljon vippejä ja pohdin onko järkerä maksella ja sopia perintätoimistojen kanssa ja kuitekin usein kun täällä lukee päättyvät ulosottoon. Nyt ei puhuttaa merkinnästä vain kumpi on halvempi loppujen lopuksi. Olen ymmärränyt, että uo:ssa ensimmäise 18 kuukautta eli 1,5 vuotta on kallimmat korot tai jotain taulukkomaksut, mutta perintätoimisto kerää koko ajan niitä hirveitä korkoja. Kumpi on kannatavampi. Kohdallani ei ole takusäätiö mahdollinen. Kiitoksia asiallisista tulevista vastauksista?

5

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikista halvin ratkaisu ja järkevin (jää rahaa elämiseen) on päästää velat perintään. Heti kun ne sinne menee niin yksitellen pyytää perinnän keskeytystä ja siirtoa ulosottoon. Tämän jälkeen perintätoimisto voi laskuttaa vain 5e suureiset perintäkulut per lasku mikäli eivät ulosottoon laita pyynnöstäsi huolimatta. Näin siis neuvon siinä tapauksessa jos erinäisiä yksittäisiä velkoja on paljon ja et mistään saa sovittua järjestelylainaa. Jos mitenkään pystyt niin maksa pienimmät velat pois ennenkuin ne menee käräjille. Jokaiseen velkaan käräjillä lätkäistään n. 200-400€ lisäkuluja/velka. Niinkuin aina ennekin olen sanonut niin muista kuitenkin aina hoitaa asumiskustannukset ennen velkoja eli vuokra, sähkö/vesi ja puhelin.

Ulosoton korko muuttuu 180 vrk jälk n. 8% ja taulukkomaksu menee velan määrän mukaan.

• Jos tilanteesi on se, että olet elänyt yli varojesi ja nyt ei elämiseen oikein tahdo jäädä rahaa, niin uskoisin, että ulosotto tulee halvemmaksi. Itse taistelin melkein pari vuotta tehden maksusopimuksia perintätoimistojen kanssa, kunnes korttitalo kaatui. Sitten päästin kaiken ulosottoon ja nyt jää rahaa elämiseenkin - toki niukkaan sellaiseen, mutta kuitenkin. Ja velat tulee pikkuhiljaa hoidettua ja yöt nukuttua. Olen nyt vajaan vuoden maksellut ulosottoon ja jotenkin sitä alkaa tämä taloudenhoitokin kirkastua. Oppii elämään sillä, mitä kukkarossa on, kun lainaa ei enää mistään saa. Ehkäpä tämä koulu opettaa minutkin jossain vaiheessa hallitsemaan tämän taloudenpidon ;)

• näkkileivällä

Jos on omaisuutta niin perintälinja on ainoa tie ellei saa yhdistelmälainaa.. Mulla ei olis mitään mahdollisuutta hoitaa asuntolainaa ulosoton jälkeen, ja kämpästä on niin vähän lainaa jäljellä että luultavasti ulosottomies kävis sen kimppuun. Toisaalta se summa mitä pyörittelen perintätoimistoissa ei ole kuin muutama tonni ja homma pitäis olla ohi ehkä puolen vuoden päästä.

• zx11

Ei käy uo asunnon kimppuun muutaman tonnin takia.

• eskola156

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe