C5 ja opit tekniikasta

jomppeh

C5 ja opit tekniikasta ja huolto tulee tutuksi!!!
Ostin C5 uutena 02 ja malli on farkku 1.8, hyvä ajaa ja tilava sekä mukavan näköinen.
Nyt onpi ajeltu 69070km ja takuuaika on virallisesti joiltakin osin päättynyt.
Hyvin ovat takuuasiat korjaileet mutta ihmettelen miten jumalattoman paljon vikoja yhteen autoon tulee.Onkohan nämä autot suunniteltu vai näyttely esineiksi?
En viitsi alkaa vikojen pitempää selvittely vaan kysykää jos jokin kaivelee mieltä. PS. laakereita ei ole vielä vaihdettu mutta 95tonnia näytää olevan yleinen elinkaari.
Ja nyt takuu korjaukset:
Takaluukun lukko,joutokäynnin takia lohkon yläkappale,huohotinputkeen lämmitin,renkaat kuluivat >>aurauskulmien säätö, taka-akselisto vaihdettiin säätövarat loppuivat vanhasta>>>taka-akseliston hydraulityynyt uuden akseliston mukaisiksi, em. vastapainot jottei pompota,kaikki vanteet jääongelmien takia?,valot välkyy H7 palaa helposti,ajotietokoneen näyttö, vaihteen siirin irtosi vaihdelaatikosta,öljyä kuluu 1,5dl/1000km>>>kone hoonatiin yms,nykii huono veto>>noin viides päivitys moottoriohjelmaan, alustalle ajettu kolme eri ohjelmaa, parkissa romahtaa alas>>>puutattava kuin tietokone, kaikki jarrupalat vaihdettu vinkumisen takia, takajarrut vinkuivat edeleen>>>vaihdetiin taas uudet nyt ok,ja nyt taas viepi öljyä ja ollaan tarkkailussa sanoivat nyt olevan normaalia että viepi 2,8dl/1000km>>>ei aiheuta maahantuojan mukaan toimenpiteitä.Ajelen vielä 8tn ja tarkastamme öljyt ja korjaamme toivottavasti maahantuojan piikiin.(voi tarvita ottaa kuulemma lakimiehen avuksi)Polttoaine mittari takertelee tankkuksen jälkeen, nyt takalasi laskee itsekeen joskus, niin ja tuulilasi meni eka pakkasilla vaakaan halki kun tuli käytettyä tota huurteenpoisto asentoa(ei mennyt takuuseen löysivät nuppineulankokoisen orkosen mustalta laisin osalta, huollossa auto ollut noin 25 päivää>> vara-auto on siis tarpeellinen
Kahdenvuoden kokemukset pääosin tässä, pitäisiköhan vaihtaa taas takuun alaiseen autoon?

5

2035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn

      Kerrot, että kone hoonattiin ja kohtasen jälkeen, että öljynkulutuksen takia ei ole tehty korjauksia. Kumpi nyt on virallinen versio. Tuollainen öljynkulutus on aivan normaalia eikä siitä kannata hermostua. Se olisi huolestuttavaa, jos öljyä ei kuluisi lainkaan.

      • jomppeh

        Jotta kone hoonatiin 30tn kohdalla ja nyt olaan öljynkulutus tarkkailussa ja ihmetelään minne ne nyt häviää


    • il Diavolo

      Itse pääsin kaikesta tuosta eroon kun vaimolle ostettiin saksalainen auto.
      Ja turha sen mun "kaverin"( il Valivali ) tulla tänne sanoon että tuo on mun provoilua. Kyseessähän on Break, sitäpaitsi.
      Toisaalta, kovin tuttu tuo vikalista.
      Ja mun ( siis vaimon )auton kun väitettiin olleen ainut huono /maanantaiyksilö.
      Kukahan muuten sen on ostanut, ei näy enää tua vaihtoautohallissa.

      • jomppeh

        Huoltovastaavan slougani; On muuten ensimmäinen tämmöinen vika, >>> ja käyppä kysymässä osastolla jossa konepellit on auki sama asia niin tulee erivastaus


    • VTS2003

      Mun entinen Rellu Megane vei noin puoli litraa/1000 kilometriä aina 30.000km:n asti. Sitten kulutus laski. Kyllä siinäkin tehtiin vaikka mitä, mut ei auttanut. Samoin tuttuni 520 Bemari vei paljon öljyä kolmeenkymppiin asti ja sitten siinäkin kulutus väheni huomattavasti. Saas nähdä miten oman Xsara VTS:n kanssa käy. Ostin sen kesällä ja 20.000:n huolto tehty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4678
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      301
      3652
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      34
      2682
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2619
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      144
      2185
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1996
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1871
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1564
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1472
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      26
      1428
    Aihe