Pojille puhuminen jännittää!

TyttöHädässä

Olen 18-vuotias tyttö ja olen ollut aika arka ja ujo koko ikäni. Uskallan puhua tuntemattomille ihmisille, kunhan ne ovat joko naispuolisia tai vanhoja ihmisiä. Koulun pojat ovat mahdottomuus. Olen ihastunut samassa lukiossa olevaan poikaan. En ole koskaan jutellut enkä ollut missään muussakaan tekemisessä pojan kanssa. Se, että en enää näe koulun jälkeen poikaa, harmittaa kovasti. Mietin jo mitä voisin hänelle sanoa, mutta en ole siitäkään varma. Tein testin. Menin juttelemaan eräälle toiselle, täysin tuntemattomalle pojalle. Tervehdin häntä. Hän katsoi minua kummaksuen ja minulle tuli ahdistava olo. Ääni väristen ja kuin paperista luettuani kysyin, mitä hän yksin istuskelee. Olin sen verran hätääntynyt, että en edes osannut kuunnella, mitä hän vastaa. Taisi sanoa että kunhan vain istuskelee. Menin ihan lukkoon ja poistuin paikalta. Käteni alkoi tärisemään sen jälkeen ja ajattelin, mitä *** oikein tein. Tunsin tehneeni jotain todella typerää.
Se puhetapa on hävettävä, jolla puhun. En osaa olla luonteva ja kaikki asiat tulevat kuin lukisin jostain paperista. Minun kasvot tekevät pakkoliikkeitä. Se on erittäin inhottavaa ja hävettävää. Saako pakkoliikkeisiin jotain lievitystä? En mielellään alkaisi käyttämään mitään lääkkeitä. Onko sellaista ns. "kotihoitoa" olemassa? Kuinka keskustelu voidaan edes aloittaa tuntemattoman kanssa? Tai miten voi olla rento ja jutella luontevasti? Voiko jännitystä oikeasti edes lieventää? On inhottavaa kun haluaisi kovasti tutustua toiseen, mutta se ei onnistu tämän ärsyttävän vaivan takia. Siksi en varmaan koskaan saa edes poikaystävää, kun en uskalla sanoa mitään.

5

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sos-foobikko

      Mulla ihan sama ongelma vastakkaisen sukupuolen kanssa ja olen jo 26-vuotias mies enkä ole edes uskaltanut ketään naista lähestyä tämän ongelman takia. Olen jo lähes varma että yksin tulen viettämään koko elämäni kun ei tähänkään asti ole tullut naisiin tutustumisesta mitään. :(

      • TyttöHädässä

        Voi ei :( Joskus kuulin sellaisesta kuin EFT-tapping tekniikasta. Eräs ilta kokeilin ja aivan kuin se olisi auttanut! Mutta sitten kun sille oikeasti olisi tarvetta niin eipä enää ehdikään. Koulussa ei hirveästi viitsi alkaa itseä taputtelemaan. :D
        Illalla, kotona yksin istuskellessa kyllä tuntuu, että "Minä uskallan! Jos nyt olisin koulussa niin menisin juttelemaan" tosipaikan tullessa niin ei vain tapahdu.. Höh, toivottavasti ainakin vanhetessa jännitys häviäisi. Harmi, ettei niin ole käynyt Sinulle. :( Todella inhottava vaiva.
        Onko sinua lähestytty? Miten silloin toimit? Minua ei ole lähestytty, varmasti monet huomaa, että olen hiljainen ja siksi en ole niin kiinnostava henkilö.


      • Sos-foobikko
        TyttöHädässä kirjoitti:

        Voi ei :( Joskus kuulin sellaisesta kuin EFT-tapping tekniikasta. Eräs ilta kokeilin ja aivan kuin se olisi auttanut! Mutta sitten kun sille oikeasti olisi tarvetta niin eipä enää ehdikään. Koulussa ei hirveästi viitsi alkaa itseä taputtelemaan. :D
        Illalla, kotona yksin istuskellessa kyllä tuntuu, että "Minä uskallan! Jos nyt olisin koulussa niin menisin juttelemaan" tosipaikan tullessa niin ei vain tapahdu.. Höh, toivottavasti ainakin vanhetessa jännitys häviäisi. Harmi, ettei niin ole käynyt Sinulle. :( Todella inhottava vaiva.
        Onko sinua lähestytty? Miten silloin toimit? Minua ei ole lähestytty, varmasti monet huomaa, että olen hiljainen ja siksi en ole niin kiinnostava henkilö.

        No pari kertaa baarissa joku nainen on tullut juttelemaan ja olen kyllä silloin uskaltanut jutella mutta ei sekään sitten kuitenkaan ole mihinkään johtanut. :(


      • TyttöHädässä

        Aijaa :( Toisaalta, helpompaa olisi itselle, jos joku lähestyisi. Varmaan osaisin itsekin puhua luontevammin, jos en ole se aloitteentekijä.


      • Sos-foobikko
        TyttöHädässä kirjoitti:

        Aijaa :( Toisaalta, helpompaa olisi itselle, jos joku lähestyisi. Varmaan osaisin itsekin puhua luontevammin, jos en ole se aloitteentekijä.

        Olihan se minullekkin helpompaa kun nainen tuli ensin juttelemaan mutta en sitten osannut viedä asioita siihen suuntaan että olisin päässyt pois pelkältä kaverisektrorilta. Ainahan siinä niin käy että naiset alkavat pitämään minua pelkästään kaverina vaikka itse haluaisin paljon enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe