Meillä vanhoillislestadiolaisuudessa on yksi merkillinen piirre, joka erottaa meidät muista herätysliikkeistä: Syntien anteeksisaamisessa Jeesus Kristus on ikäänkuin taka-alalla, passiivisena, kun taas monissa muissa herätysliikkeissä Jeesus Kristus on aktiivisena syntien anteeksiantajana.
Jeesus Kristus taka-alalla.
6
58
Vastaukset
Näin on, etualalla on ensin SRK, sitten Jumala ja takataskussa Jeesus, syntien anteeksi antajana, ainoastaan.
Kes.- ryyntalkkari
Jos Jeesus Kristus tulisi ry.lle niin puhujaveljet opastaisivat Häntä vl-parannuksen askelille.
- niinsemenis
hoitokokous Jeesukselle järjetettäisiin heti saman tien.
- rtdd
Paljon perää tuossa nim. " aila62 ":n aloituksessa. Kun itse olin seuroissa ja kerroin, että olen saanut syntini anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden, niin sanottiin, että kyllä Jeesus Kristus on syntien anteeksiantaja, mutta sitten kysyttiin tärkeänä, että kenen suulla sain kuulla syntein anteeksiantamuksen. Vastasin, että se ei ole niin oleellista, kuka sen evankeliumin eli ilosanoman Kristuksesta, syntieni Sovittajasta ja sovituksesta minulle julisti, sillä tärkeintä on, Pyhän Hengen kosketus, Jumalan sanan kautta Kristuksen kirkastaminen syntieni Sovittajaksi ja Anteeksiantajaksi. Ei ole tärkeintä tietää, kuka julisti, vaan KUKA ON SE, JOKA ANTAA SYNNIT ANTEEKSI. Vain HÄNTÄ, JEESUSTA KRISTUSTA julistamme, emme koroita kenenkään muun nimeä, sillä vain tässä nimessä: JEESUKSESSA KRISTUKSESSA pelastutaan.
- tärkeäon
¤¤¤ Ei ole tärkeintä tietää, kuka julisti, vaan KUKA ON SE, JOKA ANTAA SYNNIT ANTEEKSI. Vain HÄNTÄ, JEESUSTA KRISTUSTA julistamme, emme koroita kenenkään muun nimeä, sillä vain tässä nimessä: JEESUKSESSA KRISTUKSESSA pelastutaan. ¤¤¤
Tuo on tärkeä pointti myös piispa Salmen antamassa synninpäästössä. Naulan kantaan sanoit aloittaja, Jeesus on ns välttämätön paha vl-liikkeessä, josta on pakko puhua ja pakko pitää esilläkin mutta ehdottomasti passiivisena, mieluummin kuolleena ristillä riippuvana uhrina. Vl-liikkeessä ei koskaan korosteta Jeesuksen roolia opettajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3112814Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011443- 1081271
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831261Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991255Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581205- 481095
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi761007Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24921- 33817