Todella paljon ylinopeusyrjöjä

onneksi-harvoin-siellä

Ruotsin reissun jälkeen pois pääkaupunkiseudulta. Nopeusrajoitus muuttuu 80 km/h. Laitan vakionopeudensäätimen päälle ja nopeudeksi 84 km/h (todellinen nopeus 80 km/h). Suurin osa ajaa ohitse erittäin suurella nopeudella. Aika paljon asennevammaisia ylinopeusyrjöjä näyttäisi tästä päätellen liikkuvan tuolla seudulla. Onneksi ei tarvitse asua ruuhkasuomessa ja tuollaisten yröjen kanssa. Parasta pääkaupunkiseussa on se että sieltä pääsee pois.

34

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajaalla.mennäänaidosti

      Kyllä noita vajakkeja on muuallakin. Täällä on isommat liikennemäärät, joka saa ehkä näyttämää, että vajakkien määrä on suurempi. Voi kyllä olla niinkin, että niitä on täällä keskimääräistä enemmän.

      • Koska 80km/h koetaan liian alhaiseksi nopeudeksi. Nopeusrajoitukset tulisi jo viimeinkin päivittää nykyautoille. Mutta valtiolle on hyvä rahastus, kun laitetaan rajoitukset liian alhaisiksi ja poliisit siviiliautoilla valvomaan ja peltipoliiseja lisää. Näin kerätään rajaa Kreikkaan.


      • tervemenoa

        Jos et osaa noudattaa yhteiskunnan sääntöjä, on syytä muuttaa muualle. Ennen kuin säännöt muuttuvat, toimitaan kuten nykyiset säännöt määräävät. Tajuatko vai oletko kenties vajakki?


      • maailmanSuurinOngelma

        Katsoppas, kotipoliisi, natsi ja miliisi samassa persoonassa. Olet varmaan suosittu naapuri omassa yhteisössäsi?


    • Ajapa Helsingistä moottoritietä vaikkapa Porvoon suuntaan. Nopeusrajoitus: 100 km/h, käytössä kolme kaistaa. 90% porukasta ajaa keskimmäistä kaistaa noin 90 km/h. Itse ajan oikealta ohi.

      Tie muuttuu kaksikaistaiseksi (per suunta) ja rajoitus nousee 120 km/h lukemiin (kesällä). Suuri massa nostaa nopeutensa noin 110 km/h luokkaan, mutta ajaa sentään oikeanpuoleista kaistaa.

      Tietyö! Rajoitus 60 km/h. Porukka tiputtaa nopeuden noin 90 km/h lukemiin.

      Ylinopeus ei ole mikään ongelma täällä. Lapissa sitä tapaa enemmänkin. Muistan kun olin kesätöissä siellä 90-luvulla. Jos 80 km/h alueella ajoi 120 km/h, niin useammin tuli ohitetuksi kuin ohitti...

      • ihmettelen

        >Ajapa Helsingistä moottoritietä vaikkapa Porvoon suuntaan. Nopeusrajoitus: 100 km/h, käytössä kolme kaistaa. 90% porukasta ajaa keskimmäistä kaistaa noin 90 km/h. Itse ajan oikealta ohi

        Mistä ihmeestä tuhoeläin nopeudet katsoo.
        Ilmeisesti perseestään.
        Tuolla(kin) tiellä jonkin verran liikkuneena tiedän, että 100km/h alueella 98% ajaa hiukan yli 100km/h ja vastaavasti 120km/h alueella(kesällä) lähemmäs 130km/h.


      • MoreControl
        ihmettelen kirjoitti:

        >Ajapa Helsingistä moottoritietä vaikkapa Porvoon suuntaan. Nopeusrajoitus: 100 km/h, käytössä kolme kaistaa. 90% porukasta ajaa keskimmäistä kaistaa noin 90 km/h. Itse ajan oikealta ohi

        Mistä ihmeestä tuhoeläin nopeudet katsoo.
        Ilmeisesti perseestään.
        Tuolla(kin) tiellä jonkin verran liikkuneena tiedän, että 100km/h alueella 98% ajaa hiukan yli 100km/h ja vastaavasti 120km/h alueella(kesällä) lähemmäs 130km/h.

        En ole ajellut rotan reittejä viime aikoina, mutta enpä oikein usko noihin hänen väitteisiinsä. Yleensä moottoriteillä ajetaan aika paljon sallitun rajoissa tai hiukan yli. Alle ajaviakin on mutta ei se mitään kovin yleistä ole. Sama pätee roimasti ylinopeutta ajaviin.

        Eri asia on mikäli siimahäntä tarkoittaa aamuruuhkissa etenemistä. Silloinhan nopeudet putoavat, koska ajetaan aivan liian lähellä edellä menevää. Kyseessä on aivan luonnollinen seuraus kasvaneista liikennemääristä vetokyvyn rajoilla. Siitä on rotan tai kenenkään muunkaan turha tulla tekemään mitään yleistyksiä.


      • ihmettelen kirjoitti:

        >Ajapa Helsingistä moottoritietä vaikkapa Porvoon suuntaan. Nopeusrajoitus: 100 km/h, käytössä kolme kaistaa. 90% porukasta ajaa keskimmäistä kaistaa noin 90 km/h. Itse ajan oikealta ohi

        Mistä ihmeestä tuhoeläin nopeudet katsoo.
        Ilmeisesti perseestään.
        Tuolla(kin) tiellä jonkin verran liikkuneena tiedän, että 100km/h alueella 98% ajaa hiukan yli 100km/h ja vastaavasti 120km/h alueella(kesällä) lähemmäs 130km/h.

        Minä katson GPS:n ilmoittamaa nopeutta. Sinä ilmeisesti Tojon nopeusmittaria, joka heittää noissa nopeuksissa noin 15 km/h.

        Fakta on, että etelässä jos ajaa rajoitusten mukan, niin 120 km/h alueella on koko ajan ohittamassa ja 80 km/h alueella koko ajan ohitettavana ja 100 km/h alueella noin 50/50. Minä kylläkin ajan yleensä 10-15 km/h yli rajoituksen, jolloin ohitetuksi tulee käytännössä vain 60 km/h alueella... Toki satunnaisesti muuallakin, mutta esimerkiksi Helsinki-Tampere välillä luokkaa kymmenen kertaa.


      • MoreControl
        TheRat kirjoitti:

        Minä katson GPS:n ilmoittamaa nopeutta. Sinä ilmeisesti Tojon nopeusmittaria, joka heittää noissa nopeuksissa noin 15 km/h.

        Fakta on, että etelässä jos ajaa rajoitusten mukan, niin 120 km/h alueella on koko ajan ohittamassa ja 80 km/h alueella koko ajan ohitettavana ja 100 km/h alueella noin 50/50. Minä kylläkin ajan yleensä 10-15 km/h yli rajoituksen, jolloin ohitetuksi tulee käytännössä vain 60 km/h alueella... Toki satunnaisesti muuallakin, mutta esimerkiksi Helsinki-Tampere välillä luokkaa kymmenen kertaa.

        En tiedä paljonko tojossa mittari heittää, mutta aika lähellä varmasti noita ilmoittamiasi lukuja. Omassa eurooppalaisessa vastaava heitto on yhtä kuin lukuvirhe, eli hiukan on optimistinen, mutta se on todella helposti korjattu. Juuri gps:n avulla olen tuon eron lopullisesti todennutkin. Eli osaa täällä muutkin kuin sinä.

        "Fakta on, että etelässä jos ajaa rajoitusten mukan, niin 120 km/h alueella on koko ajan ohittamassa... "

        Jos tuolla tarkoitat sitä, että olet itse koko ajan ohittamassa, niin tuostahan voisi vetää sellaisen johtopäätöksen ettei niitä 120km/h rajoituksia oikeasti tarvita edes kesällä. Eli on siellä pk-seudulla sellaistakin sakkia jotka ymmärtävät edes jotakin. Hyvin vaikea se on tosin uskoa.


      • MoreControl kirjoitti:

        En tiedä paljonko tojossa mittari heittää, mutta aika lähellä varmasti noita ilmoittamiasi lukuja. Omassa eurooppalaisessa vastaava heitto on yhtä kuin lukuvirhe, eli hiukan on optimistinen, mutta se on todella helposti korjattu. Juuri gps:n avulla olen tuon eron lopullisesti todennutkin. Eli osaa täällä muutkin kuin sinä.

        "Fakta on, että etelässä jos ajaa rajoitusten mukan, niin 120 km/h alueella on koko ajan ohittamassa... "

        Jos tuolla tarkoitat sitä, että olet itse koko ajan ohittamassa, niin tuostahan voisi vetää sellaisen johtopäätöksen ettei niitä 120km/h rajoituksia oikeasti tarvita edes kesällä. Eli on siellä pk-seudulla sellaistakin sakkia jotka ymmärtävät edes jotakin. Hyvin vaikea se on tosin uskoa.

        Katsoin juuri liikenneturvan tutkimusta, jossa oli listattu keskimääräisiä ajonopeuksia 80 ja 100 km/h alueilla (vuosittain). Sen mukaan 80 alueella ajetaan keskimäärin ylinopeutta ja 100 km/h alueella keskimäärin alle rajoitusten. Linkki löytyy tuosta liikenneturvan keskusteluketjusta pari klikkausta, mutten valitettavasti ehdi nyt kaivamaan... Pitää tehdä päivän työt ennen lounasta. :)


      • TheRat
        TheRat kirjoitti:

        Katsoin juuri liikenneturvan tutkimusta, jossa oli listattu keskimääräisiä ajonopeuksia 80 ja 100 km/h alueilla (vuosittain). Sen mukaan 80 alueella ajetaan keskimäärin ylinopeutta ja 100 km/h alueella keskimäärin alle rajoitusten. Linkki löytyy tuosta liikenneturvan keskusteluketjusta pari klikkausta, mutten valitettavasti ehdi nyt kaivamaan... Pitää tehdä päivän työt ennen lounasta. :)

        Saattumalta osui linkki vastaan, tuossa: http://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/materiaalit/Tutkittua/seurannat/liikennekayttaytymisen_seuranta.pdf

        Heti kansilehden jälkeisellä sivulla ajonopeusdataa.


      • MoreControl
        TheRat kirjoitti:

        Saattumalta osui linkki vastaan, tuossa: http://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/materiaalit/Tutkittua/seurannat/liikennekayttaytymisen_seuranta.pdf

        Heti kansilehden jälkeisellä sivulla ajonopeusdataa.

        Oikeastaan kun noita katsoo, niin ei enää voi sanoa että missä olikaan ongelma nopeuksien suhteen. Suuri osa ajaa niin kuin kuuluukin eli eivät ylitä suurinta sallittua merkittävästi. Satasen alueella on ilmeisesti vaistomaista ajaa hiukan hiljempaa. Mittarivirhe tuskin selittää noita alitteluja. Poliisihan on itse mokannut tämän rajoitusten ylittämisen, koska on sallinut n. 10% ylitykset aina. Syy tähän saattaa liittyä 1970-luvun alun käytettävissä olevaan tekniikkaan. Ja tuosta on tullut olotila. Siksi täälläkin puhutaan sellaisesta epätodellisesta asiasta kuin "alinopeus".

        Sen sijaan monia muita juttuja noissa käppyröissä on. Mksi turvavyön kanssa kikkaillaan, pakettiautoissa erityisesti? Ehkä pakujen käyttö työautoina vaikuttaa asiaan. Jopa takaistuimilla laistetaan vieläkin osittain turvavyön käytöstä. Eniten tässä pelottaa se, että ne matkustajat ovat myös usein lapsia. No, kukaan ei voi valita vanhempiaan.

        Punaista päin ajamista harrastaa näköjään vuodesta riippuen n. 20-27% autoilijoista. Eipä tule turhaan oltua varuillaan valoissa siis. Varsinkin kun jalankulkijatkin tekevät silloin tällöin omia temppujaan valoristeyksissä. Täällä periferiassa tuo punaisia päin tallustelu on tosi yleistä. Harvemmin näkee autoilijoiden sitä tekevän.

        Pk-seutulaisista autoilijoista osaa suuntamerkin käytön vain alle 70% kaikista. Eli aika monta ehdokasta Suomen surkeimmaksi löytyy sieltä. Todellisuudessa noista suuntamerkkiä käyttävistä suurin osa tuskin käyttää sitä oikein. Noin 10-20% autoilijoista osaa oikeasti käyttä suuntamerkkiä muuhunkin kuin turhaan vilkutteluun.

        En tiedä mistä johtuu tuo vähentynyt juovuksissa ajelu tilastollisesti. Vaikea uskoa että se olisi oikeasti vähentynyt. Taitaa oikeasti olla niin että haaviin jää vain vähemmän.


      • MoreControl kirjoitti:

        Oikeastaan kun noita katsoo, niin ei enää voi sanoa että missä olikaan ongelma nopeuksien suhteen. Suuri osa ajaa niin kuin kuuluukin eli eivät ylitä suurinta sallittua merkittävästi. Satasen alueella on ilmeisesti vaistomaista ajaa hiukan hiljempaa. Mittarivirhe tuskin selittää noita alitteluja. Poliisihan on itse mokannut tämän rajoitusten ylittämisen, koska on sallinut n. 10% ylitykset aina. Syy tähän saattaa liittyä 1970-luvun alun käytettävissä olevaan tekniikkaan. Ja tuosta on tullut olotila. Siksi täälläkin puhutaan sellaisesta epätodellisesta asiasta kuin "alinopeus".

        Sen sijaan monia muita juttuja noissa käppyröissä on. Mksi turvavyön kanssa kikkaillaan, pakettiautoissa erityisesti? Ehkä pakujen käyttö työautoina vaikuttaa asiaan. Jopa takaistuimilla laistetaan vieläkin osittain turvavyön käytöstä. Eniten tässä pelottaa se, että ne matkustajat ovat myös usein lapsia. No, kukaan ei voi valita vanhempiaan.

        Punaista päin ajamista harrastaa näköjään vuodesta riippuen n. 20-27% autoilijoista. Eipä tule turhaan oltua varuillaan valoissa siis. Varsinkin kun jalankulkijatkin tekevät silloin tällöin omia temppujaan valoristeyksissä. Täällä periferiassa tuo punaisia päin tallustelu on tosi yleistä. Harvemmin näkee autoilijoiden sitä tekevän.

        Pk-seutulaisista autoilijoista osaa suuntamerkin käytön vain alle 70% kaikista. Eli aika monta ehdokasta Suomen surkeimmaksi löytyy sieltä. Todellisuudessa noista suuntamerkkiä käyttävistä suurin osa tuskin käyttää sitä oikein. Noin 10-20% autoilijoista osaa oikeasti käyttä suuntamerkkiä muuhunkin kuin turhaan vilkutteluun.

        En tiedä mistä johtuu tuo vähentynyt juovuksissa ajelu tilastollisesti. Vaikea uskoa että se olisi oikeasti vähentynyt. Taitaa oikeasti olla niin että haaviin jää vain vähemmän.

        > Taitaa oikeasti olla niin että haaviin jää vain vähemmän [juovuksissa ajelevia].

        *Jos* tuo on tehty oikein, mistä ei sinänsä ole mitään takuuta (en jaksa etsiä kyseistä kohtaa, kenties siinä on kerrottu), niin tuossa ilmoitetaan prosentti puhallusratsioissa kiinnijääneistä ja puhallusratsioita järjestetään riittävän laaja-alaisesti kattavan tilaston saamiseksi.

        Oma henkilökohtainen kokemus kylläkin on, että puhallusratsiat on käytännössä lopetettu, siinä missä muukin ihmisten suorittama liikennevalvonta. Ei ole ainakaan pysäytelty viime vuosina...


      • janapakkapuhalluskiitos
        TheRat kirjoitti:

        > Taitaa oikeasti olla niin että haaviin jää vain vähemmän [juovuksissa ajelevia].

        *Jos* tuo on tehty oikein, mistä ei sinänsä ole mitään takuuta (en jaksa etsiä kyseistä kohtaa, kenties siinä on kerrottu), niin tuossa ilmoitetaan prosentti puhallusratsioissa kiinnijääneistä ja puhallusratsioita järjestetään riittävän laaja-alaisesti kattavan tilaston saamiseksi.

        Oma henkilökohtainen kokemus kylläkin on, että puhallusratsiat on käytännössä lopetettu, siinä missä muukin ihmisten suorittama liikennevalvonta. Ei ole ainakaan pysäytelty viime vuosina...

        Tänä vuonna olen puhaltanut kahdesti, ekan kerran uudenvuoden päivänä ja tokan kerran noin tunti sitten. Molemmissa ratsioissa oli aika paljon ihmisiä suorittamassa sitä.


    • Se vamma onkin pahin vamma, joka aiheuttaa riskin tieliikenteen turvallisuudelle. Asennevamma kannatta korjata, ennen kuin tulee korjaamattomia vammoja.

      • MoreControl

        Siinä sinulle riittääkin hommia kun yrität aikuisia ääliöitä opettaa ymmärtämään tekojensa seurauksia. Ei tule olemaan helppoa, ellei peräti mahdotonta. Liikenne on juuri sellainen yhteiskunnan elementti joka paljastaa tämän faktan. Nytkin seurailen kuinka punaniskat pitävät mitätöntä "kiirettään" 40 km/h rajoitusalueella.


      • pahaltanäyttää

        Onko kehä III sisäpuolella kenties sisäsiittoisuusongelma kun ei yhteiskunnan sääntöjä tajuta?


    • erferwewrfer

      Ihmetyttää kyllä se joidenkin taloudellinen riskin otto liikenteessä.
      60-80km/h nopeusrajoitusalueilla länsiväylällä (tietyömaa 60) näkee aika usein näitä jotka painaa menee reippaasti yli satasta, 40 ylinopeudesta saa jo aikalailla sakkoa, pääsee jo varmaan käräjille saakka kertomaan mikä oli kiireen aiheena. Eri asia sitten on jos ei ole mitään pelkoa sakkojen suuruudesta, perinnässä on jo niin paljon että että sakot ei merkkaa enää mitään ja vaikka kortti taas lähtisi niin mitä silläkään on merkitystä, onhan näitä sankareita.

    • KjellPippelström

      Kun eivät muuta pääse pumppaamaan niin pumppaavat sitten kaasupoljinta. Höpsöt...

    • jesseqwerty123

      Mä ajan aina 150, joten f u

    • Autojen nopeuserojen yksi syy voi olla myös seuraava: Auto A. ajaa 100km/h-alueella mittarinopeutta 100 joka mittarivirhe huomioiden on ehkä luokkaa 92-96km/h. todellista nopeutta. Auto B. taas ajaa mittarivirheensä tiedostaen ja siihen sitten vielä pikkasen extraa päälle kuitenkin alle sakotusrajan jolloin B:n todellinen nopeus about 110km/h. Siinä sitten on nopeuseroa lähemmäs 20km/h ja molemmat kuljettajat mielestään ajavat "oikein" tai alle rangaistavan nopeuden. Syy: Toinen ei halua missään nimessä rikkoa lakia ja luottaa sokeasti nopeusmittariinsa, toinen taas tietää mittarivirheen ja luottaa siihen että lakia voi rikkoa vähän saamatta siitä kuitenkaan rangaistusta. Seuraus: Kaksi autoilijaa joita toistensa ajaminen ja nopeus ärsyttää. Syntyy jonoja ja ja ohitustarvetta.

      • tuohon.ei.usko.kukaan

        Onhan törkeän iso mittarivirhe.

        "ajaa 100km/h-alueella mittarinopeutta 100 joka mittarivirhe huomioiden on ehkä luokkaa 92-96km/h."


      • julmetuniso

        Buahhhbuaaahhhh, jonossa kun mennään niin nopeudet täytyy olla kutakuinkin samat, mietis pöljä hiukan mitä raapustat, ja tosiaan tuo 92-96km/h mittarivirhe on todellakin julmetun iso.


      • julmetuniso kirjoitti:

        Buahhhbuaaahhhh, jonossa kun mennään niin nopeudet täytyy olla kutakuinkin samat, mietis pöljä hiukan mitä raapustat, ja tosiaan tuo 92-96km/h mittarivirhe on todellakin julmetun iso.

        Ja kirjoitusvirheestä pari neroa heti otti kiinni ja alkoi vittuilemaan. Heh. Hyvä teille että pääsitte kommentoimaan. Suuri nautinto varmaan. Yrittäkää vielä hetki kuitenkin miettiä mitä mahdoin tarkoittaa....ressukat.


      • julmettuakinenempi
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Ja kirjoitusvirheestä pari neroa heti otti kiinni ja alkoi vittuilemaan. Heh. Hyvä teille että pääsitte kommentoimaan. Suuri nautinto varmaan. Yrittäkää vielä hetki kuitenkin miettiä mitä mahdoin tarkoittaa....ressukat.

        Ainut ressukka olet sinä, ymmärrätkö edes miten paljon 92-96km/h mittarivirheenä on. Se on todella niin paljon ettei sellaiseen usko kukaan, no sinä toki voit kun kerran "keksitkin" sen.

        Mutta eihän sinulta voi vaatia täyttä ymmärrystä vielä, se kehittyy iän mukana.


      • julmettuakinenempi kirjoitti:

        Ainut ressukka olet sinä, ymmärrätkö edes miten paljon 92-96km/h mittarivirheenä on. Se on todella niin paljon ettei sellaiseen usko kukaan, no sinä toki voit kun kerran "keksitkin" sen.

        Mutta eihän sinulta voi vaatia täyttä ymmärrystä vielä, se kehittyy iän mukana.

        Koska kaltaisesi puupää lukee kirjoitusta kuin piru raamattua niin korjataan nyt sitten että apukoulutason kaverikin ymmärtää niin tarkoitin mittarivirheenä 4 -8 km/h!! Eli rautalagasta vielä niin mittarivirheellä tarkoitin että auton nopeusmittarit usein näyttää 4-8 km/h liikaa eli mittari "valehtelee", näyttää väärin!!! Joko ymmärrät???


      • julmettuakinenempi
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Koska kaltaisesi puupää lukee kirjoitusta kuin piru raamattua niin korjataan nyt sitten että apukoulutason kaverikin ymmärtää niin tarkoitin mittarivirheenä 4 -8 km/h!! Eli rautalagasta vielä niin mittarivirheellä tarkoitin että auton nopeusmittarit usein näyttää 4-8 km/h liikaa eli mittari "valehtelee", näyttää väärin!!! Joko ymmärrät???

        Näköjään omat mokasi pistät toisten ymmärtämättömyydeksi, et sitten viitse kerralla ilmaista asioita oikein vaan jätät noinkin paljon tulkinnanvaraa.
        Eli tästä lähin pitää suhtautua varauksella kirjoituksiisi, kun kirjoitat aidasta niin tarkoitatkin aidan seipäitä, tämä selvää, kun kirjoitat renkaista niin tarkoitatkin vanteita, ja niin e........
        Juuri kaltaisesi hönöpäät kirjoitusvirheineen saa aikaan tällaiset reaktiot.


      • julmettuakinenempi kirjoitti:

        Näköjään omat mokasi pistät toisten ymmärtämättömyydeksi, et sitten viitse kerralla ilmaista asioita oikein vaan jätät noinkin paljon tulkinnanvaraa.
        Eli tästä lähin pitää suhtautua varauksella kirjoituksiisi, kun kirjoitat aidasta niin tarkoitatkin aidan seipäitä, tämä selvää, kun kirjoitat renkaista niin tarkoitatkin vanteita, ja niin e........
        Juuri kaltaisesi hönöpäät kirjoitusvirheineen saa aikaan tällaiset reaktiot.

        Tee kuule palvelus itsellesi ja muille äläkä lue KIRJOITUKSIANI LAINKAAN! Kukaan ei viisastelujasi ja tahallisia "väärinymmärryksiäsi" täällä kaipaa. Palsta on täynnä kirjoitusvirheitä joten niitä löytyy jos niiden etsimisestä kiksejä saa. Kaltaiseesi en enempää energiaa haaskaa eli saat kirjoittaa mitä haluat jatkossa ja ymmärtää tai olla ymmärtämättä kirjoituksiani. Portsarin hommissa olen oppinut että viisastelijat ja vittuilijat on paras jättää omaan arvoonsa eikä kiinnittää niihin mitään huomiota. Ne ovat raskaita kuunneltavia mutta onneksi kevyitä käsitellä. Painu takaisin rotankoloosi ja jätä tämä palsta rauhaan. Vauva-foorumi on sinulle parempi paikka. Siellä yksinhuoltajat tekevät varmasti enemmän keskusteluihin kirjoitusvirheitä joita voit nerokkaasti kommentoida.


      • julmettuakinenempi
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Tee kuule palvelus itsellesi ja muille äläkä lue KIRJOITUKSIANI LAINKAAN! Kukaan ei viisastelujasi ja tahallisia "väärinymmärryksiäsi" täällä kaipaa. Palsta on täynnä kirjoitusvirheitä joten niitä löytyy jos niiden etsimisestä kiksejä saa. Kaltaiseesi en enempää energiaa haaskaa eli saat kirjoittaa mitä haluat jatkossa ja ymmärtää tai olla ymmärtämättä kirjoituksiani. Portsarin hommissa olen oppinut että viisastelijat ja vittuilijat on paras jättää omaan arvoonsa eikä kiinnittää niihin mitään huomiota. Ne ovat raskaita kuunneltavia mutta onneksi kevyitä käsitellä. Painu takaisin rotankoloosi ja jätä tämä palsta rauhaan. Vauva-foorumi on sinulle parempi paikka. Siellä yksinhuoltajat tekevät varmasti enemmän keskusteluihin kirjoitusvirheitä joita voit nerokkaasti kommentoida.

        No no riisitautinen, popsihan nyt vaan kaloripillereitä että pysyy housut jalassa ilman henkseleitä, riisitautisuuden lisäksi kärsit myös aivovammasta joka lienee parantumattomalla asteella.
        Joten olehan tarkka sanomisissasi ettei tarvii aina olla oikomassa tarinaa ja tarkoitusta, se kun on niin vaikeaa tämä kommunikointi sinulle, siis ymmärrettävä kommunikointi, mutta syynhän jo tiedämmekin.


      • selvä-vamma

        > "oinen taas tietää mittarivirheen ja luottaa siihen että lakia voi rikkoa vähän saamatta siitä kuitenkaan rangaistusta."

        Tuo on juuri sitä kuuluisaa asennevammaisuutta. (Lyön ja potkin mummoja mutta ihan vain pikkaisen.)


    • Junnu671

      Tänään huomioni kiinnittyi bemarikuskiin joka todellakin ajoi perässäni 80km/h rajoituksella yli 100km ja ei yrittänyt missään vaiheessa ohi vaikka ajoin rajoituksen mukaan.
      Lisäksi siinä vaiheessa kun liittymässä näin kuskin hän oli 30-40v mies niin tajusin että bemarissa taisi olla vikaa kun ei tuo muuten ole mahdollista.

    • vakionopeus

      Kuka tahansa osaa ajaa kovaa. Vaatii hemmetisti opettelua ja taitoa ajaa rajotusten mukaan.
      Eniten ihmetyttää nämä 30-60 alueella kaahaavat ja sitten kun rajoitus nousee 80-100, ajetaankin sitä samaa 70:ä. Eli kun olisi syytä hieman varoa, niin ei tehdä ja kun olisi lupa mennä reippaammin, niinkään ei tehdä.

    • Minenkäynyruottisa

      Kovasti näistä kehäteiden ylinopeuksista vöyhkätään. Itse taasen ajelin säännöllisesti Kehä1:stä, vauhtina reilu 80, maks, 84 jossa rajoitin tulee vastaan, niin vasenta kaistaahan siinä sai ajella Lahdenväylältä Tuusulantien ramppiin.
      Ja sama ilmiö toistuu kun henkilöautolla, haittiksella, saavun vierailulle pääkaupunkiseudulle. Porvoon konetiellä useimmat tulevat perä edellä vastaan. Hurjastelenko minä vai hidasteleeko muut? Sitten kun syystä rajoitus laskee esim tietöiden vuoksi, tulevat nämä samaiset tasanopeuskuskit kantaan tai menevät ohi välittämättä poikkeusjärjestelyistä.

    • Normikansalainen

      Noita kädettömiä riittää tässä maassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4236
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2469
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1617
    4. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1157
    6. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      912
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    8. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      873
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      104
      870
    10. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe