Väittivät etten saa asentaa astianpesukonetta enää itse vaan pitää vakuutuksen voimassaolon takia tilata putkimies. Tiskarille on valmiit liitännät ja hommaan menee kuusi minuuttia ruuvata tulo ja poistoputki kiinni ja tarkistaa/tarkkailla ettei tiputa mistään. Ainut asia mitä voisi mokata on liittää ne väärinpäin mutta kas.. nehän eivät edes sovi keskenään toisiensa liitoksiin.
Onko todellakin näin
5
70
Vastaukset
- erkkat
Tottakai saat asentaa sen itse. Eihän vakuutusehdot voi sinulta sellaista kieltää. Vakuutuksesta ei kuitenkaan korvata asennusvirheestä johtuvia vahinkoja.
- kerrostalossa.lupa
Kykkä ssinä voi tehdä monta virhettä, ensiinäkin letku voi liikahdella kun venttiili avautuu ja sulkeutuu, joskus putki katkeaa jo kuukaudessa, joskus 5 v kuluttua.
Myös kiristämiset on taitolaji, 90% onnistuu, jos yleensä on kädentaitaja, mutta kyllä ne epäonnistuvatkin jos olet kynämies.
Vettä muuten tulee uskomattoman paljon, tässä yläkerrassa katkesi putki, tuli jo alaketrtaan eikä asukas huomannut vaikka katteli telkkaria viereisessä huoneessa.
>>>>>>>>Niin, saat asentaa, omakotitalossa, et saa asentaa missään nimessä kerrostalossa ja kerrostalossa pitää ilmoitaa myös isännöitsijällekin ja taitaa vähän maksaakin. - Vastuut
Kysy suoraan kotivakuutuksestasi, yksi soitto selventää asian. Mutta noin yleisesti ottaen kaikki on mennyt saivarteluksi ja hankalaksi juuri näiden vastuiden takia. Kuka korvaa jos jne. Siksi kannattaa olla tarkka ainakin kerrostalossa. Pienikin virhe asennuksessa, mikä voi tapahtua asentajallekin, niin olet maksumiehenä jos kone päästää vedet alakertaan. Omakotitalossa kait se on se ja sama jos osaat sen kytkeä itse oikein. Mutta voi sinnekin tulla vesivahinko ja liitäntä pitäs olla silloin kehty nk vakuutusehdot määrää.
- kumallista
Putkimiehillä ei ole minkään valtakunnan pätevyys vaatimuksia, ainoa vaatimus tulityökortti. Liitokset tehdään nykyisin ilman lämpöä että ihmetellä täytyy jos näin vaativat.
- Vastuut
Jos olisin sinä soittaisin ja kysyisin vakuutuksesta, niin voi nukkua yönsä rauhassa. Totta joo, että byrokratia kulkee omia latujaan ja putkimiehillä taas omat työohjeensa tulityökortteineen. Nykysin vaan kaikki on kiinni siitä kenen vakuutuksesta mikäkin asia menee. Varmaan putkimiehilläkin on omat vakuutuksest siltä varlata, että tuli "poltettua" koko masina. Varmaan osaat tehdä sen homman ihan ok, ei se vaikeaa ole. Mutta, mutta sitten jos sattuu jotain ei oo kiinni siitä vaan vakuutusbyrokratiasta, jolla taas ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951486Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231248- 50988
- 70930
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53830- 56822
- 102804
- 82800
- 32745