Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ja hiukset ovat selvästi ohentuneet ja ne ovat olleet todella paksut aiemmin. Hiuksista jotenki näkee, että kaikki ei ole kunnossa!
Nyt olen alkanut tutkia asiaa ja luin, että vajaatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä ja thyroxin lääke samaten! Pitääkö tämä paikkansa?!
Lähteekö nyt koko tukka pois jos kerran lääke vielä sitä pahentaa??
Miten sinulla on hiusten suhteen käynyt? Onko lääkitys vaikuttanut kuinka ja oliko hiustenlähtöä / ohenemista ennen lääkitystä?
terv. Epätietoinen
Kilpirauhanen ja hiustenlähtö
5
388
Vastaukset
- hiusket
Minua kiinnostaa sama asia. Itse sain lääkityksen kaksi kuukautta sitten ja pienellä 50migrogramman annoksella olen, mutta minusta vaikuttaisi, että jos ei nyt ihan paksuuntunut, niin ainakin hiusten oheneminen ja hauraus on korjaantunut. En sitten tiedä, kuvittelenko. Aiemmin minäkin ollut paksutukkainen.
- oikealääkitys
4 vuotta syöny jo thyroksiniä annoksella 1, 1,5 (0.1mg) kun vihdoin ja viimein saatiin lääkitys kohdilleen niin on alkanut taas hiukset kasvamaan ja vahvistumaan...
- kysyyvaan
hei, minulla ollut kilpirauhasen vajaatoiminta n.5 vuotta ja lääkitys ei ole vieläkään kohdallaan menen taas ensiviikolla kokeisiin. minulta alkoi tukka lähteä saman tien ennen oli tosi paksu ja hyvä, nyt täysin kaljuja paikkoja ei pysy päässä, välillä kasvaa ja lähtee, perukki käytössä jatkuvasti. olen kokeillut kaikki konstit mikään ei auta. lääkärit välinpitämättömiä. tympii tosi paljon. lihonutkin olen reilut 10 kg. olen kylläkin iältäni 70 mummi.mutta elämänhaluinen ja haluaisin saada elämän raiteelleen vielä.
- hoidon-eri-vaiheet
Niinsanotut "endokrinologit" niinsanotusti "hoitavat" potilasta näkemättä. Kunnollista hoitoa saakin sisätauti- tai muun alan lääkäreilta, ei endoilta.
Jos saa. Lukutaitoko heikko, vaikka ohjeet ovat selvät: http://20.fi/14245
Prof Välimäki kertoo usein "jo kynnykseltä" tunnistavansa vastaanotolle saapujan vajaatoimintapotilaaksi. Esim. uloimmat kulmakarvat heikot.
- vajjis
Itse koen saaneeni apua hiusten lähtöön bio sarjan energise-versiosta, ne pinkit purkit. Käytän shampoota ja hoitoainetta jatkuvasti ja sitä päänahkavettä silloin kun jaksaa. Ei lähde hiuksia niin paljoa ja vuoden käytön jälkeen alkanut taas kasvaa pituutta ja paksuutta. Tietty toi ei auta alkuperäiseen ongelmaan, mutta auttaa oireeseen ;) Ennen tyroksiineja ja edes diagnoosia söin myös evonian tabuja, ainakin kynnet parani parin kuukauden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891