Renshinkan Helsinki

1a2b3c

Aina noi samat lärvit noissa valmentajakuvissa. Päivittäkää edes pärstänne tämän hetkiseen ulkonäköön. Kuvat on varmaan 20 vuotta vanhoja. Kun ette ilmeisesti uusia valmentajia sinne enää saa.

22

2404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koviksi_luullut

      Vieläkös ne samat heput Meilahden koululla esittävät kovia jätkiä? Kehään näyttämään sitä kovuutta (tihihi), kakaroiden runnomisen sijaan. Aikuiset miehet leikkivät roolileikkejä...

      • 22223444

        Kyllä, samat hemmot. Itse treenasin -90 luvulla tuolla. Sitä ennen olin nyrkkeillyt useamman vuoden, käyden myös kilpailuissa. Huomasin sparratessa näiden "Suomen huippujen" kanssa, että kädet ylhäällä nekkailu tyylisesti ja sieltä suoria viljellen, nää jätkät oli ihan hädissään. Leuka pystyssä tultiin ottamaan turpaan, olin hieman ihmeissäni, olivat sentään EM-MM tason jätkiä, kun mun nekkailutasoni oli SM.


    • koviaoliennen

      Potkut kun mukana niin olisvat potkineet sinut ulos nopeasti, esim. Nata oli aikoinaan aivan hirmuinen ne potkut oli semmoisia tuhomasseja, kammomawoja ja miehellä oli katu/lastenkotitausta oli kova karateka, aivan järisyttävä.

      • 222234444

        Tottakai niissä sparreissa oli potkut mukana, karateahan Renshissä treenataan. Minä sanoin että käteni olivat nekkailu tyylisesti ylempänä. Karatessahan varsinkin takakäsi on aika alhaalla, etukäsi missä milloinkin ja leuka pystyssä.
        Itselläni oli tuolloin 1 kyu ja siis SM-tason nekkailutausta.


      • jepsmutta
        222234444 kirjoitti:

        Tottakai niissä sparreissa oli potkut mukana, karateahan Renshissä treenataan. Minä sanoin että käteni olivat nekkailu tyylisesti ylempänä. Karatessahan varsinkin takakäsi on aika alhaalla, etukäsi missä milloinkin ja leuka pystyssä.
        Itselläni oli tuolloin 1 kyu ja siis SM-tason nekkailutausta.

        No kilpasäännöt on kilpasäännöt omansa joka lajissa, joten kilpailuissa häviäisit varoituksella kontaktista, kun nämä voittaisivat loikkaamalla gyaku-tsukejaan vartaloosi, ja vaikka osuisit hipaisukontaktilla, et saisi pisteitä kun ei ole tarpeeksi vaaditun tyylin mukainen lyönti (esim. et lyö sieltä kainalon alta takakädellä). Lisäksi pisteestä aina peli poikki, puhumattakaan siitä, ettei ole köysiä estämään takaperin juoksun alta pois (jos nyt pistekaratesäännöillä niistä edes suurta hyötyä olisi).

        Onkos nuo hippamatsit muuten muuttuneet yhtään siitä, mitä olivat kauan sitten? Onko keksitty uudenlaista tyyliä jolla pärjää, tai tullut merkittäviä sääntömuutoksia?


      • Sussari
        222234444 kirjoitti:

        Tottakai niissä sparreissa oli potkut mukana, karateahan Renshissä treenataan. Minä sanoin että käteni olivat nekkailu tyylisesti ylempänä. Karatessahan varsinkin takakäsi on aika alhaalla, etukäsi missä milloinkin ja leuka pystyssä.
        Itselläni oli tuolloin 1 kyu ja siis SM-tason nekkailutausta.

        Älä puhu skeidaa...huuhaa pelle sä oot..tunareiden tunari..
        Säälipelle


      • 222234444
        Sussari kirjoitti:

        Älä puhu skeidaa...huuhaa pelle sä oot..tunareiden tunari..
        Säälipelle

        Mikäs mikkihiiri "Sussari" se täällä lauantai-iltana kännipäissään purkaa pahaa oloaan?


    • vaiksje

      Onhan tuolla muutama vetäjä, joka on treenannut koko ikänsä karatea. Ei tarvitse olla kuin keskitason nyrkkeilijä, niin näistä karate ukoista on jokainen selällään ihmettelemässä, mitä tapahtui.

    • 5144344

      Näistähän on joka ukko joskus seissyt pokena jonkun raflan ovella, aina on joku nekkailija käynyt vetämään jonkun niistä selälleen.

      • Itsekin_tirvaissut

        Eikä tarvitse edes olla nekkaaja, kun selälleenhän nuo aina päätyvät.


    • Boksari

      Vieläkö ne vanhat jäärät ottaa leuka pystyssä turpaan nekkailijoilta meikussa? Kun ei vaan joku nekkailija vetäisi joskus liian kovaa.

      • Huhhuhtaas

        Joo, sieltä tulee junzuki, jakozuki, mava komboa ja joka kerran leuka on vaan enemmän esillä. Välillä niillä on leuat niin pystyssä, että mä oon miettinyt, että näkeekö ne enää eteensä, kun leuka on niin edessä.

        Kerran olin ukena ja väistin sivuun, niin yksi vetäjä vaan jatkoi kiai huudon säestämänä eteenpäin leuka pystyssä, kunnes törmäsi puolapuihin salin päädyssä, tunsin vähän myötähäpeää.


      • eiksje

        Ei sitä puolapuuta ole vieläkään korjattu siitä, kun se yks valmentaja täräytti leukansa siihen puolapuuhun, ja se meni rikki, katsois eteensä.


      • hehhehhee
        Huhhuhtaas kirjoitti:

        Joo, sieltä tulee junzuki, jakozuki, mava komboa ja joka kerran leuka on vaan enemmän esillä. Välillä niillä on leuat niin pystyssä, että mä oon miettinyt, että näkeekö ne enää eteensä, kun leuka on niin edessä.

        Kerran olin ukena ja väistin sivuun, niin yksi vetäjä vaan jatkoi kiai huudon säestämänä eteenpäin leuka pystyssä, kunnes törmäsi puolapuihin salin päädyssä, tunsin vähän myötähäpeää.

        Tää oli paras, nauroin monta minuuttia ja todella näin sieluni silmin tuon tilanteen, juuri noinhan se karatekoiden kanssa menee.


      • Boksari
        Huhhuhtaas kirjoitti:

        Joo, sieltä tulee junzuki, jakozuki, mava komboa ja joka kerran leuka on vaan enemmän esillä. Välillä niillä on leuat niin pystyssä, että mä oon miettinyt, että näkeekö ne enää eteensä, kun leuka on niin edessä.

        Kerran olin ukena ja väistin sivuun, niin yksi vetäjä vaan jatkoi kiai huudon säestämänä eteenpäin leuka pystyssä, kunnes törmäsi puolapuihin salin päädyssä, tunsin vähän myötähäpeää.

        Joo, ne on jalkautunut meikusta mannerheimintielle. Siellä ne vetää jonossa leuat pystyssä tota samaa komboa kauhean huudon saattamana.


    • 1kyuBoksari

      Minä olen myös treenannut tuolla. Olen ottanut treeni sparria sen palomiesvalkun kanssa, joka tuntuu olevan paikan sankari. Oikein vituttaa, kun olisi helppo vetää takakädellä suoraan tauluun. Nää karatekathan ei tiedä suojauksesta mitään, siellä keskitytään vain torjuntoihin. No torjunnoista ei ole mitään apua, kun nekkailija vetää iskunsa monta sataakilometriä tunnissa päin taulua, tai sivukoukut ja upparit, niihin ei karatella ole mitään lääkkeitä. Niissä ei auttaisi kuin väistöt ja suojaukset. Olen treenannut 1 kyu:n saakka 5 vuotta, eikä tuona aikana väistöistä/suojauksista ole ollut puhettakaan.

      Tää palomies luulee osaavansa nyrkkeillä, mutta olen testannut sen ja ei osaa, joka ikinen kerta, kun haluaisin vetää perille, ei jätkä ehdi tehdä mitään, ei vaan kehtaa vetää loppuun asti, koska kaveri olisi selällään.

      Harrastaisin kyllä nyrkkeilyä, mutta kun olen jo 50 v, ja haluan ottaa matsia, niin karatessa pää säästyy kuitenkin paremmin. "Tähtiä" on nähty nuorempana 15-38 ikävuosien aikana ihan riittävästi kehissä.

      • jokke122

        Jos oikein muistan niin tuo mainitsemasi valmentaja oli aikoinaan armeijan nyrkkeily mestari. Että kai tuo nyt nyrkkeillä sitten kuitenkin osasi.


      • Anonyymi

        Menen nyt vaikka ylen arena kyseisen palomiehen mitali juttu lukee 23.7.2015.miehellä on usasta kultaa kaulassa.ei ole mikään lätyn käntäjä,Oliskos niin että ne jotka ei karate pärjää hsukuu lsjis js märätyä deuraa täällä?Lajin mitalimiehet eivät vaivaudu niin ales että komentoisivat täällä.terveisin penkki urheilija joka huluna penkilla seuraa kataa ja karate,lukeekin asioista karate liiton sivuilta .Oikeaa tietoa.


    • LARP-kamppailu

      Kauan sitten, kun karate oli vielä kovan lajin maineessa, tuolla salilla ja sen pukuhuoneessa oli aika uhkaava ja autoritäärinen ilmapiiri. Osa kokeneemmista harrastajista oli pukuhuoneen kinginä äänessä suu levällään, ainakin kun ei ollut mustia vöitä lähellä, ja sama ilmapiiri heijastui myös treeneihin. Hierarkinen jako kokeneempien ja tuoreempien välillä oli jyrkkä. Myös osa mustista vöistä oli synkän ja aggressiivisen oloista väkeä.

      Vaihdoin sittemmin toiseen lajiin, ja ero ilmapiirissä oli kuin yöllä ja päivällä. Silti sielläkin kisamenestystä tuli ihan mukavasti, vaikka porukka oli leppoisaa, ja keskenään hyviä kavereita - niin kokeneet kuin uudetkin. Vieläkö karateseuroissa leikitään näitä roolipelejä?

      • 2387230

        Minä vuonna tai vuosina?


    • 74745345

      Se on joka asiassa, missä jaetaan natsoja, vöitä yms. Kamppailulajeissa joissa on vyöjärjestelmä, niin toteutuu todella naurettavalla tavalla tuo korkeampien vöiden ylemmyys. Samahan se on armeijassa noiden natsojen kanssa.

      Esim. nyrkkeilyssä, homma on paljon reilumpaa, siellä on salin olympiaedustaja ja aloittelija samalla viivalla ja jopa heitellään läppää pari viikkoa sitten aloittaneiden kanssa.

      Karatessa ei tulisi mieleenkään jonkun mustavöisen edes moikata jotain alempivöisiä, varsinkaan, jos tämä ei ole vielä saavuttanut mitään. Välittömästi kun otettaisiin vyöjärjestelmä pois, ilmapiiri rentoutuisi ja karatekin voisi suomessa alkaa saavuttamaan menestystä, ei karsiutuisi heti alussa tulevia huippuja pois.

      Minä itse lopetin karaten oranssiin vyöhön, kun ei yksinkertaisesti luonne kestänyt tuota alempivöiden aliarvioimista. Siirryin sitten aikoinaan nyrkkeilyyn ja se imaisi heti, sali-ilmapiiri oli juuri sitä, mikä sopi minulle.

      • Aikuisten_LARP

        Ajattelemisen arvoinen pointti - siis jopa radikaalisti vöistä luopuminen - joskin lajeilla ja seuroilla on ollut suuria eroja siinä, miten käytännössä tuo vyöhierarkia ilmenee. Ilmapiiri on kuitenkin kaikki kaikessa mielestäni (lajin ja treenien ominaisuuksien, mahd. kilpailukäytännön, salin sijainnin jne. ohella toki) - mutta jonkun toisen mielestä tuo roolileikki on varmastikin se juttu ja motivoiva tekijä harrastaa. Mielestäni naurettavaa ja säälittävää aikuisilla ihmisillä, mutta makunsa toki kullakin omansa.

        Nyt 2000-luvullahan on tullut vöitä kungfuihin (jotain huiveja tms. näissä on kai ollut ennenkin, mutta siis karate/judotyylisiä vyösysteemejä) ja IP-lajeihinkin , joista jälkimmäisissä on tosin aiemminkin ollut jotain leveleitä yms., joista mahdollisesti jokin merkki kai paidassa käsittääkseni.

        Mitäs mieltä muuten porukka on aloittelijoiden tai lyhyen aikaa treenanneiden neuvomisesta treenatessa? Itse olen välillä rajoitetusti neuvonut, mutta jos ei ole todellakin real deal vankkoine kisanäyttöineen, niin eiväthän ne kaikki neuvot tietenkään mitään optimaalisia ole, ja joskus olen jälkeen päin oppinut jonkin asian, joka on osoittanut jonkin neuvoni virheelliseksi tai ainakin ei-optimaaliseksi. Lisäksi joskus on näkynyt näitä omituisia ihme höpöttäjiä, jotka eivät osaa mitään, mutta innokkaasti neuvovat tuoreita seuran jäseniä ihan päin persettä, kuin olisivat yksityisopetusta antamassa (stfu, ja nopeammin niitä toistoja...). Ja ihan muista jutuista edellä kyse kuin karatesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe