Det verkar som om vissa personer tror att arbetsgivarna bryr sig om fina Pisaresultat.Det är nog helt andra "resultat " som gäller om skall klara sig i arbetslivet i dagens Finland.
Även om nu svenskspråkiga är Pisaidioter enligt fennona så klarar de sig procentuellt bättre senare i vuxenlivet än finskspråkiga både här och utomlands.
Man får inga jobb trots goda Pisaresultat.
5
<50
Vastaukset
- dkkfhlv
Underligt nog klarar sig svenskspråkiga ungdomar utmärkt i studentexamen också.
- armasÄidinkieli--
Suomalaiset eivät "tähtää" mihinkään "pisa-tuloksiin". Ne tulevat siinä sivussa. Suomalainen syntyy tähän maailmaan ja saa rakkaan äidinkielen. En minä ole huomannut tai ymmärtänyt pikkutyttönä, mikä se minun rakas äidinkieleni lopulta on. Nyt vasta sen ymmärrän. Tuollaiset ennakkoluuloiset ihmiset ovat niitä viimeisiä "sivistyneitä". Päinvastoin, ennakkoluuloisuus antaa ihmisestä ainakin minulle naiivin vaikutelman.
Mutta ainakin olen oppinut olemaan kiitollinen perheeni ja läheisteni lisäksi myös siitä äidinkielestäni ja kulttuuristani. Sitä arvostusta kun ei kukaan muu anna. Hyvinpä olen myös 6 muuta kieltä oppinut -sujuvasti. Ja hyvinpä olen työtäkin saanut. Valitettavasti Suomen kielipolitiikka itsessään johtaa keskimäärin parempaan työnsaantiin äidinkieleen perustuen. Ruotsinkielinen siis automaattisesti saakin helpommin töitä. Ei todellakaan ole vika suomalaisissa, vaan kielisysteemussä, joka on ainutlaatuinen maailmassa. Avatkaa silmänne, suomalaiset. Miten voi olla niin vaikeaa puolusta sitä omaa, rakasta?????- pisaidioter
En svenskspråkig ungdom har ju för det mesta tre ,språk i fickan som han eller hon behärskar ,svenska,finska och engelska oftast ännu något annat språk.Pakkosuomi hindrar inte någon att lära sig också andra språk.
- hantverkare
pisaidioter kirjoitti:
En svenskspråkig ungdom har ju för det mesta tre ,språk i fickan som han eller hon behärskar ,svenska,finska och engelska oftast ännu något annat språk.Pakkosuomi hindrar inte någon att lära sig också andra språk.
Faktum är ändå att arbetslösheten är mindre bland den svenskspråkiga befolkningen.Om man inte blir anställd hos någon,då måste man hitta på något själv,
- lokalvårdare
hantverkare kirjoitti:
Faktum är ändå att arbetslösheten är mindre bland den svenskspråkiga befolkningen.Om man inte blir anställd hos någon,då måste man hitta på något själv,
Dessuom går det inte att vara så kinkig även om nu arbetet inte motsvarar ens utbildning.Hellre arbete än utkomsstöd.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21635Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061597Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2391137Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2856- 10835
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48823- 69800