Hei!
Olisiko täällä joku joka osaisi vastata muutamaan kysymykseen ASP-lainasta?
Minulla on ASP-tili ja aiomme ostaa aviopuolisoni kanssa yhteisen asunnon ja ottaa siihen yhteisen asuntolainan. Kannattaako ASP-tilini muuttaa myös yhteiseksi?
Jos emme muuta sitä, saammeko silti yhteisen ASP-asuntolainan täydellä korkotukikatolla? Vai pitääkö lainan omistussuhde olla jotenkin 49% ja 51%?
Mietimme, että pitäisikö mieheni ottaa myös ASP-tili, jonka voisimme hyödyntää seuraavassa asuntolainassa, vai onko se enää mahdollista jos ostamme yhdessä tämän tulevan asuntomme. Kun se olisi ensiasunto meille molemmille.
Kiitos etukäteen!!
ASP tilistä/lainasta
pohdiskelija.-
1
104
Vastaukset
- Twainffs
Jos otatte yhteisen lainan kun toisella on asp-tili niin osuutesi lainasta pitää olla vähintään 50% ja vain sinun osuutesi saa korkotuet ja valtiontakauksen ja alemman marginaalin. Pankin pitää siis tarjota halvemmalla marginaalilla asp-lainaa kuin normaalia asuntolainaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161071- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838