Jonin alkuperäiset patjat alkavat olemaan niin hapokkaassa kuosissa, että on edessä uusien teettäminen. Uusiksi menee peräkajuutan kahden täyspitkän punkan patjat, salongin patjat selkätyynyineen ja keulapiikin patjat. Ei ihan pieni setti ja kyse olisi tosiaan uusimisesta kokonaan, eli sekä fyllit että päälliset.
Millaisesta kustannuksesta suurin piirtein on kyse? Kyselen lähinnä siksi, että osaisi hieman suhteuttaa hintoja, kun lähden kyselemään tarjouksia. Kokemukset eri verhoomoista tulisivat tässä kohtaa myös isoon tarpeeseen.
Uudet patjat
11
197
Vastaukset
- Pitkäköli
Kankaan laatu varmaankin vaikuttaa hintaan eniten. Hatusta heitettynä epäilen parin tonnin juttua. Harkitse myös master bedroomin
- jjjutu
30 vai 33
- linda.oli.ok
Viime vuonna purjehtijatuttuni pyysi tarjouksia eri firmoilta ja päätyi teettämään patjat täällä.
http://www.verhoomolinda.com/vene.htm
Minusta tulos/hinta oli ok ja siksi otin tietsikani osoitteen muistiin. Itse teetin patjojen päällystämisen 80-luvun alussa Turun lähellä (Kaarinassa) ja olin tyytyväinen. Ehkä netistä löytyy? Kankaan kävin valitsemassa Orient Occidentistä, josta sain mallivihot lainaksi.
Kustannusten tärkein osa varmaankin muodostuu kankaasta (jonka täytyisi olla suolaveden kestävää eikä saisi olla syttävää materiaalia). Olisiko viisainta ensin valita kangastyyppi?
Veneverhoomot osannevat antaa jonkinlaisia hinta-arvioita pelkästään venetyypin mukaankin. Etkö voisi kysellä sieltäkin?- kostuu_homehtuu
Nimim. "uteliasmakuupussista" ei ehkä ole ainakaan kovin montaa vuotta purjehtinut avomerillä, koska ihmetteli kastumista ja ilmeisesti piti normikankaita sopivina venekäyttöön.
Mielestäni on hukkaan heitettyä rahaa, jos venepatjaston päällisiin valitsee tavallisia huonekalukankaita, kotitekstiileitä.
Meriolosuhteissa on aina kosteutta, varsinkin avomeripurjehduksilla tulee suolaroiskeita ja –sumua myös veneen sisälle. Sitä tulee myös märkien vaatteiden mukana. Siksi venekankaiden täytyy olla vettä imemättömiä. Niiden tulee myös kestää erilaisia kemikaaleja (öljyroiskeet, aurinkorasvat jne), uv-säteilyä eivätkä ne saa homehtua niinkuin vettä itseensä imevät kotitekstiilit veneessä tekevät.
Homehtuminen on se tärkein ongelma, joka liittyy meriolosuhteiden kosteuteen.
Jos asia ei ole omien kokemusten kautta ehtinyt tulla tutuksi, siihen voi perehtyä nettihaulla. Tässä on yleiskatsaus kankaan valinnasta.
http://marinefabricatormag.com/articles/0911_f1_interior_fabric.html
Vinyylipohjaiset kankaat eivät ime vettä itseensä. Polypropeenipohjaiset eivät homehdu helposti (toisin kuin kotitekstiilit). Akryylipohjaiset eivät myöskään homehdu helposti ja sietävät kemikaaleja sekä uv-säteilyä.
http://marinefabricatormag.com/articles/0508_f2_choosing.html
Venekankaiden ominaisuuksista löytyy tietoa myös kangasvalmistajien sivuilta. Muistelen, että kangaslaaduista ja tuotteiden nimistä on tietoa maahantuojan/tukkumyyjän (Orient Occident) websivuilla.
Syttymis- ja palamiskerkkyys liittyy siihen, että monet tekokuidut palavat iloisesti. Veneessä se ei ole toivottu ominaisuus. Siksi kankaalta vaaditaan paitsi kosteus- ja tahraantumiskestävyyttä myös paloturvallisuutta. Kangas, joka ei homehdu eikä pala, ei ole halvinta...
- Patjat-2014
Jack Hellen Hangosta toimitti Pääkaupunkiseudulle.
Vastaava satsi hyvällä kankaalla 3000 €. 31 jalkainen Jeanneau. - uteliasmakuupussista
Normi pätkät ja vuodevaatteet ovat syttymättömiä. Miksi pitää kestää merfivettä? Uikoo teidän vuodevaatteet usein? Mistä asti merivesi on ollut tekstiilille huono?
- Teettänyt
http://verhoomomalmberg.com/
Pätevä ja asiallinen tekijä. Sivuilta löytyy viitteitä antava hinnasto,jos haluat etukäteen laskeskella.- joskusteettänyt
Minäkin olen Malmbergilla verhoilua teettänyt ja hyvää palvelua sain.
Mauronet Oy oli myös lupaustensa mukainen, kokenut veneen patjojen tekijä.
Kustannuksiin tuntui vaikuttavan merkittävästi käytettävien kankaiden ja vaahtomuovin laatu. Kun kerran ulkopuolisella päätin teettää, en nähnyt järkeväksi pihistää materiaaleissa.
- Qwerty23
Ääni Lindalle, teki Finngulfien patjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934