SIL jösenmäärä on äilynyt ennallaan

Peter__T

Suomen Ilmailuliiton jäsenmaksukertym' vuodelta 2015 näyttää noudattavan melko tarkoin vuoden 2014 kertymää.

Vastoin Suomi24 -palstalla esitettyjen provokatiivisten viestien sisältöä - jossa väitettiin noin kolmanneksen jäsenistä eronneen liitosta - ei jäsenmäärässä ole tapahtunut mitään oleellista muutosta edellisvuoteen.

Nähtävästi Suomi24-palastalle kirjoitteles kourallinen tuohtuneita henkilöitä jotka omaan tuohtumukseensa vedoten kuvittelevat ja trollaavat, että SIL jäsenistö olisi tekemässä jonkinlaista joukkopakoa liitosta. Jäsenistö on liitolle uskollinen.

35

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repikää_siitä

      En tiedä kolmasosasta tai mistään muustakaan määrästä, mutta omasta puolestani maksoin jäsenmaksun siksi että oma kerhoni perii maksut SIL:n kautta. Muuten en olisi maksanut. Edustan vain itseäni enkä ole kiinnostunut joukkohurmoksesta tai muustakaan analyysistä. Rivijäsen ei nykysysteemissä voi osoittaa kantaansa oikein mitenkään. Myös tämä eroamismahdollisuus puuttuu kun omaan kerhoon kuitenkin on halu kuulua.

      • Inhorealistit

        Suomen ilmailuuliitosta vuoden 2014 aikana eronneet tai 2015 jäsenmaksun maksamatta jättävien määrän selvittyä voidaan vasta tietää todellinen jäljellä oleva jäsenmäärä. Siis tämä kommentti ilman mitään politikointia.


    • Anonyymi

      Liiton virallinen tiedottaja ja faktinen johtaja jatkaa valitsemallaan "liitto ei esiinny Suoli24:ssä" -linjalla. Laita nyt saman tien koko toimintakertomuksen luonnos tänne kun aloitit. :-D

      • Liitot

        Ja sekin muuneltuna, sehän on Tähtisen erikoisalaa.


    • Peter__T

      Vaikka väitteet jäsenmäärän romahtamisesta ovatkin lähinnä provokaatiota ja trollausta, asia ansainnee tulla kommentoduksi.

      Joka vuosi Ilmailuliittoon liittyy useita satoja uusia jäseniä, erityisesti laskuvarjohypyn parissa.

      Tammikuussa kaikille edellisen vuoden lopussa liiton jäseninä olleille lähetetään jäsenmaksulasku. Joka kerta, laskun saauan, jotkut jäsenet toteavat että eivät halua "kestojäsenyyttä" sen yhden tandemhypyn tai vastaavan elämyksen saatuaan. Siinä tapauksessa liitto ei ole edellyttänyt jäsenmaksun maksamista. Näin jokaisen vuoden 1. neljänneksen aikana liitosta eroaa "luonnollisena poistumana" joitakin satoja jäseniä. Vastaavasti vuoden kierron aikana liittoon liittyy uusia jäseniä.

      Kun suunnittelin viime vuonna liitolle uutta jäsenrekisterisovellusta (joka on nyt saatu käyttöön), ehdotin että ennen jäsenmaksulaskutusta liitto ilmoittaisi jäsenilleen joulukuun aikana, missä yhdistyksissä kukin on jäsenenä ja mikä yhdistys on jäsenen ns. ensisijainen yhdistys - jotta jäsenen haluamat mahdolliset muutokset voitaisiin tehdä ennen seuraavaa laskutusajoa. Tämä toteutunee jo vuoden 2015 joulukuussa.

      Vuoden 2014 aikana liitosta on ilmoittanut eroavansa muutama kymmen jäsentä protestiksi jollekin sellaiselle mitä he uskovat liitossa tapahtuneen. Mitään massaeroamista ei ole tapahtunut.

      Nyt kun suurin osa jäsenmaksulaskuista on jo tullut maksetuiksi, olemme voineet todeta että vuoden 2015 jäsenlukumäärä ja jäsenmaksukertymä vastaavat samaa kaavaa kuin vuoden 2014 vastaavat. Ainakaan toistaiseksi mikään ei viittaa siihen että jäsenet olisivat suurella joukolla eroamassa liitosta.

      Tällä Suomi24 -keskustelupalstalla on kourallinen aktiivisia kirjoittelijoita jotka ovat tyytymättömiä joko liittoon tai minuun tai molempiin - ja jotka eri tavoin ja eri yhteyksissä tuovat esille toiveitaan liiton hajaannuksesta.

      Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä mutta on tarpeetonta yittää vahingoittaa Ilmailuliittoa tuollaisella provoamisella.

      Liiton jäsenmäärän hidas lasku on ollut valitettava tosiasia. Sen syynä on paikallisyhdistysten jäsenmäärän hiljainen jäsenmäärän lasku. Siihen on taas lukuisia syitä kuten jäsenistön ikärakenne, harrastuksen kallistuminen ja harrastusedellytysten kaventuminen.

      Panostakaamme nuorisotyöhön paikallistasolla. Se on se slämän tai kuoleman kysymys jolla ilmailuharrastajien määrä Suomessa voidaan saada vielä kasvamaan.

      • peukuttaa

        On edullista varapuheenjohtajan ominaisuudessa dissata hyppääjiä jotka muutenkin jo suunnittelevat omaa liittoaan.

        Fiksua toimintaa.


      • Peter__T
        peukuttaa kirjoitti:

        On edullista varapuheenjohtajan ominaisuudessa dissata hyppääjiä jotka muutenkin jo suunnittelevat omaa liittoaan.

        Fiksua toimintaa.

        Jos vuodesta toiseen on eräänlainen luonnonlaki että tandemhyppääjän on liityttävä kerhoon ja siten liittoon - ja että nämä kerran hypänneet haluavat seuraavana vuonna erota kerhosta ja siten myös liitosta

        NIIN MISSÄ OLIKAAN SE DISSAUS?

        Saman informaation - todellisuuden toteamisen - voit kysyä ja saada hyppääjillä itseltään.

        Tuo oli huono trolli. Että varapuheenjohtaja sitä ja varapuheenjohtaja tätä. Hoh hoijaa.


      • vinkki4
        Peter__T kirjoitti:

        Jos vuodesta toiseen on eräänlainen luonnonlaki että tandemhyppääjän on liityttävä kerhoon ja siten liittoon - ja että nämä kerran hypänneet haluavat seuraavana vuonna erota kerhosta ja siten myös liitosta

        NIIN MISSÄ OLIKAAN SE DISSAUS?

        Saman informaation - todellisuuden toteamisen - voit kysyä ja saada hyppääjillä itseltään.

        Tuo oli huono trolli. Että varapuheenjohtaja sitä ja varapuheenjohtaja tätä. Hoh hoijaa.

        Kannattaisikonan sun hakea apua? Ammattiapua. Viestintä ei ole mahdoton laji omaksua, ainakin sillä tasolla että nuo perushölmöilyt vältetään. Varsinkin jos ihminen on älykäs :))


      • Sotahuuto
        vinkki4 kirjoitti:

        Kannattaisikonan sun hakea apua? Ammattiapua. Viestintä ei ole mahdoton laji omaksua, ainakin sillä tasolla että nuo perushölmöilyt vältetään. Varsinkin jos ihminen on älykäs :))

        Älä nyt, kyllä Petteri tiedottamisen taitaa, jos viellä perätöntä, niin sitä paremmin.


      • Deeseekolmonen

        Ilmailuharrastuksen hinta on yksi merkittävä asia. Koulutuksen maksaminen vielä tulottomille, opiskeleville nuorille on panostus. Ei monesta ammattiväkeä tule, saattaa into hiipuakin, mutta se kannattaa. Kertovat sitten joskus taas uusille mitä ovat tehneet ja nähneet (todennäköisesti ovat etevämpiä). Toiseen asiaan; terveisiä nimimerkki Karjusuolle: jatka kirjoittamista.


    • putooja

      Tandemhyppääjän on liityttävä tai liitetään liittoon....???

    • Goodbay

      Jösemmäärä on äilynyt, mitähän tarkoittaa ? Jännä että sama mies nuhtelee mieite nimimerkkiä oikeinkirjoituksesta ?

      • Jäsemmäärä_äilynyt

        Oliskohan takana hiukan pitkäksi venyny lounas vaan?


      • Kännikaloja

        No, Petteri on ollut parin promillen kännissä, kun oli tehnyt avauksen!


    • turbiinissa

      Pelikaani

    • jjkkbvv

      Jos jäsenmäärä ei olisi laskussa, ei tätä ketjua olisi tarvinnut avata ja väitteen esittäjiä nimitellä trolleiksi. Kerrotko Peter vielä kuinka monta sataa on "ei oleellinen muutos"? Numero riittää vastaukseksi.

      • Peter__T

        Olen toista mieltä esitetystä väitteestä.

        Tätä ketjua ei olisi tarvinnut avata lainkaan ellei S24:lle olisi ilmestynyt mielikuvitukseen perustuva (lue: mihinkään todelliseen seikkaan perustumaton) trollaus SIL jäsenmäärän romahtamisesta 1/3:lla vuonna 2015.

        Tällaisen tuulesta temmatun "romahduksen" vihjattiin johtuvan jäsenistön protestista, joka olisi kohdistunut minun toimintaani. Keskusteluketju ei ole niinkään osoitettu liittoa vastaan. Se on tähdätty minua vastaan.

        Liiton jäsenmäärä ei kuitenkaan ole lainkaan romahtanut väitetyllä tavalla.

        SIL jäsenmäärässä on toki ollut useamman vuoden ajan laskeva trendi, jossa vuotuinen poistuma jäsenistöstä lienee ollut alle 200 jäsenen luokkaa. Poistumaa selittää se, että jäsenistö vanhenee ja osa lopettaa harrastamisen, harrastamisen edellytykset kapenevat ja kallistuvat - sekä tietty osa jäsenistöstä on siirtynyt SIL:istä SMLL:n jäseneksi paremman moottorilentämisen edunvalvonnan toivossa.

        Sen sijaan mitään protestiliikettä minua kohtaan - eikä siihen liittyvää väitettyä joukkopakoa SIL:sta - ei ole jäsenmäärän laskusta havaittavissa, ellei sellaiseksi katsota muutaman kymmenen tuohtuneen jäsenen eroa viime joulukuussa.

        Käytettävissäni olevan viimeisimmän tiedon mukaan helmikuun loppuun mennessä (vuoden 2015) jäsenmaksulaskunsa maksaneita on jotakuinkin sama määrä kuin vuosi aikaisemmin viime vuoden jäsenmaksun maksaneita.

        Arvioin henkilökohtaisesti, että ns. "luonnollisen poistuman" vuoksi on mahdollista että vuoden 2015 lopussa jäsenmäärä saattaa olla ehkä 100 ... 200 pienempi kuin vuoden 2014 lopussa.

        Aika sen näyttää.


    • Anonyymi

      Onko jotain suunnitelmia saada laskeva trendi kääntymään? Vai onko liitossa vain nostettu kädet pystyyn ja hyväksytty harrasteilmailun hiipuminen luonnonilmiöksi, jolle ei voi mitään?

      • Alapama

        Herää Anonyymipahvi, liiton päättävä elin kokoontuu pian, muistitko tehdä kokoukselle aloitteen harrasteilmailun puolesta? vai luotatko jäsenseuraedustuksellisuuteen sokeasti. Hallitus toteuttaa vs-kokouksen hyväksymää toimintasuunnitelmaa parhaansa mukaan. Oletko itse ehdolla hallitukseen? Mitä toimintalinjoja ehdottaisit tyhmien kysymystesi sijaan tuleville toimijoille?


      • JJuuuuu
        Alapama kirjoitti:

        Herää Anonyymipahvi, liiton päättävä elin kokoontuu pian, muistitko tehdä kokoukselle aloitteen harrasteilmailun puolesta? vai luotatko jäsenseuraedustuksellisuuteen sokeasti. Hallitus toteuttaa vs-kokouksen hyväksymää toimintasuunnitelmaa parhaansa mukaan. Oletko itse ehdolla hallitukseen? Mitä toimintalinjoja ehdottaisit tyhmien kysymystesi sijaan tuleville toimijoille?

        Junttiuden huipentuma (tuon narsistimme ohella) on tämä asenne jossa kerrotaan pitämään pää kiinni jos ei ole itse tehnyt kaikkea mahdollista.

        Jotenkin näillä ihmisillä hukkuu täysin koko ajatus siitä miksi ylipäätään on järjestöjä ja liittoja ja millaiset asiat tyypillisesti heidän toiminnan painopisteissä on.


      • Anonyymi
        Alapama kirjoitti:

        Herää Anonyymipahvi, liiton päättävä elin kokoontuu pian, muistitko tehdä kokoukselle aloitteen harrasteilmailun puolesta? vai luotatko jäsenseuraedustuksellisuuteen sokeasti. Hallitus toteuttaa vs-kokouksen hyväksymää toimintasuunnitelmaa parhaansa mukaan. Oletko itse ehdolla hallitukseen? Mitä toimintalinjoja ehdottaisit tyhmien kysymystesi sijaan tuleville toimijoille?

        Auts. Peter, en ihan ymmärtänyt, miksi harrasteilmailun liitolle pitäisi erikseen tehdä aloite harrasteilmailun puolesta.
        Toimintalinjaehdotuksia on nähty viime vuosina somessakin runsaasti. Olen utelias siitä, onko 2020-strategian lisäksi tarkoitus implementoida jotain akuuttiin jäsenkatoon sopivaa suunnitelmaa. Mutta hauku vain pahviksi, normaalia S24 -höttöä.


      • Peter__t
        Anonyymi kirjoitti:

        Auts. Peter, en ihan ymmärtänyt, miksi harrasteilmailun liitolle pitäisi erikseen tehdä aloite harrasteilmailun puolesta.
        Toimintalinjaehdotuksia on nähty viime vuosina somessakin runsaasti. Olen utelias siitä, onko 2020-strategian lisäksi tarkoitus implementoida jotain akuuttiin jäsenkatoon sopivaa suunnitelmaa. Mutta hauku vain pahviksi, normaalia S24 -höttöä.

        Miksi vastaat minulle nimimerkki Alapaman kirjoittamaan viestiin?


      • Anonyymi
        Peter__t kirjoitti:

        Miksi vastaat minulle nimimerkki Alapaman kirjoittamaan viestiin?

        Anteeksi, aggressiivinen tyyli sai sekoittamaan kirjoittajat. Yritin hakea, että onko tähän akuuttiin harrastajakatoon olemassa muita suunnitelmia kuin ympäripyöreää strategiointia.


      • Alapama
        JJuuuuu kirjoitti:

        Junttiuden huipentuma (tuon narsistimme ohella) on tämä asenne jossa kerrotaan pitämään pää kiinni jos ei ole itse tehnyt kaikkea mahdollista.

        Jotenkin näillä ihmisillä hukkuu täysin koko ajatus siitä miksi ylipäätään on järjestöjä ja liittoja ja millaiset asiat tyypillisesti heidän toiminnan painopisteissä on.

        En ymmärrä tulkintaasi. Esitin muutaman kysymyksen perälaudan vuoto-ongelmasta Anonyymille kirjoittajalle, myös sinä voit toki yrittää vastata niihin halutessasi.


      • Alapama
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, aggressiivinen tyyli sai sekoittamaan kirjoittajat. Yritin hakea, että onko tähän akuuttiin harrastajakatoon olemassa muita suunnitelmia kuin ympäripyöreää strategiointia.

        Pahoittelen hyökkäävyyttäni Anonyymi, mutta motiivisi suolikirjoitteluun ei vaikuta siltä, että haluaisit selvittää liittoa vaivaavat ongelmat. Muutama päivä sitten syytit eräässä toisessa ketjussa PT:ä siitä, että hän turhaan ruotii asioita somessa, toisaalta heitit sarkastisesti kuinka hienoa on lukea asioista täällä vastoin liiton "virallista" tiedotuspolitiikkaa. Olet tavaomaista hienostuneempi provokirjoittelija ilman todellista halua asioiden normalisointiin. Tämän kuvan minä olen teksteistäsi saanut, vaikkapa tästä Tähtiselle osoitetusta viestistä:

        "Kaikkiin ala-arvoisiin paskanjauhantoihin ei kannata vastata. Ylläpidät loputonta arvottoman kohkaamisen kierrettä tuolla asenteellasi, että viimeinen sana on pakko saada. Mikään ei ratkea eikä etene, ärsytät vain ihmisiä turhaan".

        Huomaatko, että pidät itse paskanjauhantaa yllä Anonyymi?


      • Anonyymi
        Alapama kirjoitti:

        Pahoittelen hyökkäävyyttäni Anonyymi, mutta motiivisi suolikirjoitteluun ei vaikuta siltä, että haluaisit selvittää liittoa vaivaavat ongelmat. Muutama päivä sitten syytit eräässä toisessa ketjussa PT:ä siitä, että hän turhaan ruotii asioita somessa, toisaalta heitit sarkastisesti kuinka hienoa on lukea asioista täällä vastoin liiton "virallista" tiedotuspolitiikkaa. Olet tavaomaista hienostuneempi provokirjoittelija ilman todellista halua asioiden normalisointiin. Tämän kuvan minä olen teksteistäsi saanut, vaikkapa tästä Tähtiselle osoitetusta viestistä:

        "Kaikkiin ala-arvoisiin paskanjauhantoihin ei kannata vastata. Ylläpidät loputonta arvottoman kohkaamisen kierrettä tuolla asenteellasi, että viimeinen sana on pakko saada. Mikään ei ratkea eikä etene, ärsytät vain ihmisiä turhaan".

        Huomaatko, että pidät itse paskanjauhantaa yllä Anonyymi?

        :-D Tervetuloa Suomi24:n ilmailu-palstalle!
        Olet jo hyvässä alussa väistämässä asiaa ja arvostelemassa toisia palstalle kirjoittajia kanavan parhaiden perinteiden mukaan. :-)


    • Aadolftötler

      Eikö tuo yhden terrorisointi jo riitä ja siirrytään eteenpäin, liiton yleiskokous toivottavasti eroittaa pysyvää vahinkoa tehneet liiton jäsenyydestä. Jos ei muutosta tapahdu niin loputkin vielä uskolliset liiton jäsenistä eroavat. Monessa kerhossa suunnitellaan jo nyt liitosta eroamisen vaikutusta !

      • PihalleVaan

        Niin kuinka monessa?
        Ja ketkä nyt pitäisi erottaa ?


      • Aadolftötler
        PihalleVaan kirjoitti:

        Niin kuinka monessa?
        Ja ketkä nyt pitäisi erottaa ?

        Ei tarvitse erottaa kun aluksi yksi jos et tiedä kuka niin ei voi auttaa. Nyt tämä yhden terrorisointi riittää tai sitten ei ole mitään yhteistä edunvalvontaa.


      • PihalleVaan
        Aadolftötler kirjoitti:

        Ei tarvitse erottaa kun aluksi yksi jos et tiedä kuka niin ei voi auttaa. Nyt tämä yhden terrorisointi riittää tai sitten ei ole mitään yhteistä edunvalvontaa.

        Niin kuinka monessa kerhossa on suunniteltu eroa kiitosta? Miksi ja kuinkas sinä sen niin varmaksi osaat väittää.

        Eikös ne terroristit jo eronnu itse joulukuussa?


      • Aadolftötler

        Mistä KIITOSTA, nyt kannattaa panna korkki kii.


      • kullitushajalla
        PihalleVaan kirjoitti:

        Niin kuinka monessa kerhossa on suunniteltu eroa kiitosta? Miksi ja kuinkas sinä sen niin varmaksi osaat väittää.

        Eikös ne terroristit jo eronnu itse joulukuussa?

        PT:n erosta tässä on kyse. Eikä erosta liitosta vaan hallituksesta. Hänet tavallaan "erotetaan" 2016 koska ilmeisimmin ei ymmärrä itse erota tai olla asettumatta ehdokkaaksi.


      • PihalleVaan
        kullitushajalla kirjoitti:

        PT:n erosta tässä on kyse. Eikä erosta liitosta vaan hallituksesta. Hänet tavallaan "erotetaan" 2016 koska ilmeisimmin ei ymmärrä itse erota tai olla asettumatta ehdokkaaksi.

        Jaa että siis Tähtinen. Miksi Tähtinen pitää saada pois hallituksesta?

        Tiedätkö Sä jotain sisäpiirin tietoo asiasta? Mitä Sä tai kukaan meistä tietää miten PT toimii liiton hallituksessa?

        Vai saako Tähtinen some-kirjoituksillaan sun verenpaineen vaan nouseen ja sit pitää vaatia eri SIL hallituksesta kun se harmittaa....


      • Hanki_Elämä
        PihalleVaan kirjoitti:

        Jaa että siis Tähtinen. Miksi Tähtinen pitää saada pois hallituksesta?

        Tiedätkö Sä jotain sisäpiirin tietoo asiasta? Mitä Sä tai kukaan meistä tietää miten PT toimii liiton hallituksessa?

        Vai saako Tähtinen some-kirjoituksillaan sun verenpaineen vaan nouseen ja sit pitää vaatia eri SIL hallituksesta kun se harmittaa....

        Hanki elämä Tähtinen. Kun niin vouhkaat nimikirjoituskirjoittajia vastaan, niin miksi itse kirjoitat? Pitipä sinun FF:säkin taas päästä töytäisemään, Nummijärvi fly in palstalla.


      • ErotettavaSeOnJoo
        Hanki_Elämä kirjoitti:

        Hanki elämä Tähtinen. Kun niin vouhkaat nimikirjoituskirjoittajia vastaan, niin miksi itse kirjoitat? Pitipä sinun FF:säkin taas päästä töytäisemään, Nummijärvi fly in palstalla.

        Kyllä Tähtinen pitää varmasti erottaa kun se ei tajua. Että anonyymipalstalla pitää kirjoittaa omalla nimellä. Että kaikille selviää varmasti että se oli Tähtinen. Se joka pitää erottaa. Kyllä varma on niin. Eikä se edes tajua sitä että muut saavat kirjoittaa, herjata ja solvata sitä nimimerkillä. Tietenkin kun tää on anonyymien palsta. Nih. Kuka hullu tänne nyt omalla nimellä kirjoittaisi. Tähtinen voisi vastata ilkeästi. Ja sitten ja siksikin se pitää erottaa. Erottaa. Niin että pitää erottaa. Se Tähtinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe