Sopiiko KAMD 43P

Marino 9000:n?

KAMD41 200hv ja 43 230hv.Mahtuvatko(ei yhtäaikaa) Marino 9000:n,jossa nyt TAMD 41? Kannattaako 30:stä extra hepasta maksaa mitään puoliliukuvassa Marinossa?

7

1705

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harriw

      marino 9000 veneeseen mahtuu Volvo Penta KAMD 43 ja myös uudet D4-210, D4-260 sekä D4-280. Ilmanotot konehuoneeseen pitää suurentaa, sekä D4 koneilla suosittelen käytettäväksi niveltä akselissa, jolloin koneen etupää ei ole liian lähellä nykyistä konehuoneen kantta.
      D4-210 moottorilla ja HS45AE kytkimellä ( 2.03:1 välityksellä ) sekä nelilapaisella high-skew potkurilla voit pitää matkavauhtia 20 kn.
      Lisätietoja saat [email protected]

      • Kyselijä

        Kävisikö myös KAMD300 (285hv) Periaatteessa sama moottoripeti kuin KAMD41:ssä. Moottoreita valmistetaan edelleen rinnan uusien D-mallien kanssa, miksiköhän? Luulisi kuutoskoneen käyvän nelosta kauniimmin.


      • harriw
        Kyselijä kirjoitti:

        Kävisikö myös KAMD300 (285hv) Periaatteessa sama moottoripeti kuin KAMD41:ssä. Moottoreita valmistetaan edelleen rinnan uusien D-mallien kanssa, miksiköhän? Luulisi kuutoskoneen käyvän nelosta kauniimmin.

        KAMD 300 sopii samalle moottoripetille kuin 44, 43 ja 41 moottorit eli kumityynyt on täsmälleen samassa paikassa jolloin ei tarvita tehdä muutoksia konehuoneeseen, muuta kuin lisäilmanotot kasvanutta ilmantarvetta ja konehuoneen jäähdytystä varten. 43 moottorissa voidaan käyttää 41 moottorin hallintalaitetta ja vaijereita, sekä sähkökaapelointia. 44 ja 300 moottorissa hallintalaite muuttuu sähköiseksi jölloin kaasuvaijerin ohjaamoon tuoma ruiskupumpun sirinä jää pois, samoin tapahtuu uusissa D4 moottoreissa. D4 moottorin etuihin voidaan liittää myös vähäpäästöisyys joka tuo taas taloudellisuutta, laajin mahdollinen diagnostiikka, jolloin mahdollisten häiriötilanteiden selvittäminen säästää rahaa.
        Moottorien käynti on kaikissa malleissa verraten värinätöntä, 6 sylinterinen moottori käy perinteisesti nätisti ja D4 moottorin käynti on huomattavan tasainen erillisten tasapainoakselien johdosta. Eli kaikilla kyseisillä moottoreilla on omat etunsa joita täytyy punnita tarkkaan koneen vaihdon yhteydessä. KAMD 44 moottori on poistunut mallistosta sen korvaa KAMD 300.
        Toki Marino 9000 veneen ominaisuudet täytyy pitää mielessä eli rajat löytyy tästäkin veneestä.


      • arskaw
        harriw kirjoitti:

        KAMD 300 sopii samalle moottoripetille kuin 44, 43 ja 41 moottorit eli kumityynyt on täsmälleen samassa paikassa jolloin ei tarvita tehdä muutoksia konehuoneeseen, muuta kuin lisäilmanotot kasvanutta ilmantarvetta ja konehuoneen jäähdytystä varten. 43 moottorissa voidaan käyttää 41 moottorin hallintalaitetta ja vaijereita, sekä sähkökaapelointia. 44 ja 300 moottorissa hallintalaite muuttuu sähköiseksi jölloin kaasuvaijerin ohjaamoon tuoma ruiskupumpun sirinä jää pois, samoin tapahtuu uusissa D4 moottoreissa. D4 moottorin etuihin voidaan liittää myös vähäpäästöisyys joka tuo taas taloudellisuutta, laajin mahdollinen diagnostiikka, jolloin mahdollisten häiriötilanteiden selvittäminen säästää rahaa.
        Moottorien käynti on kaikissa malleissa verraten värinätöntä, 6 sylinterinen moottori käy perinteisesti nätisti ja D4 moottorin käynti on huomattavan tasainen erillisten tasapainoakselien johdosta. Eli kaikilla kyseisillä moottoreilla on omat etunsa joita täytyy punnita tarkkaan koneen vaihdon yhteydessä. KAMD 44 moottori on poistunut mallistosta sen korvaa KAMD 300.
        Toki Marino 9000 veneen ominaisuudet täytyy pitää mielessä eli rajat löytyy tästäkin veneestä.

        huomioida että ainakin parinvuoden takaiset 4 litraiset volvon kompurakoneet olivat heikkolaatuisia,kannet eivät kestäneet,en tiedä tämän päivän tilanteesta.


      • Kyselijä
        arskaw kirjoitti:

        huomioida että ainakin parinvuoden takaiset 4 litraiset volvon kompurakoneet olivat heikkolaatuisia,kannet eivät kestäneet,en tiedä tämän päivän tilanteesta.

        Käsittääkseni KAMD300 koneessa on ulkoisesta yhdennäköisyydestä KAMD44:seen huolimatta tehty huomattavia muutoksia kannen jäähdytyksen osalta. Koneet ovat ymmärtääkseni useilta osiltaan erilaisia. Olen kuullut lämpöongelmista poistuneen KAMD44:sen kohdalla, mutta en etsimälläkään ole nähnyt negatiivisia arvioita KAMD300:sta. Oli nimittäin Volvon eniten myyty malli pari vuotta sitten (tai oikeammin sen sisarmalli KAD300 perävetolaitteisiin) ja myi yli neljä kertaa budjetoitua paremmin. Lienee yleinen mm.Targa-veneissä. Tehdään edelleen.


    • kuinmyös

      miksi suunnittelet korkeavirittestä ja - kierroksista konetta akselivetoiseen, itse kallistuisin johonkin ivecon, perkinssin tai vastaavaan 6litraiseen ...

      • Inssi

        Eipä noissa markkinoilla olevissa puoliliukuvissa ole noita Ivecoja ja Perkinsejä perheveneissä viime aikoina käytetty. Katselin äkkiseltään, että ainakin Minor ja Utö sekä muutama ruotsalainen ja norjalainen veistämö käyttävät asennuksissaan juuri nopeakierroksisisa Yanmareita ja Volvoja. Edellä mainittu KAMD 300 ja sen edeltäjä KAMD44 ovat siis akselivetoa varten suunniteltuja, missä niitä sitten käytettäisiiin ellei puoliliukuvissa veneissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe