Peräsuolen paine/kipu, kipeä häntäluu

TarKas66

Minulle on ilmaantunut peräsuolen kipua. Peräsuolessa on paineen tunne ja välillä käy nopea kiputuntemus. Minulla on jo pitkään ollut häntäluun kipua, joka tuntuu, kun olen istunut pitkään. Ylösnouseminen kivun yllättäessä on tosi kivuliasta ja vaikeaa. Liittyvätkö nämä asiat toisiinsa? Minulla on aina ja iankaikkisesti ollut kova vatsa ja paha ummetus. Olin työssä, jossa en päässyt koskaan vessaan, kun olisi pitänyt ja ilmeisesti peräsuoleen pakkautunut uloste venytti peräsuolen niin, ettei uloste enää lähde muutoin kuin laittamalla peräsuoleen vettä. Teen sen käsisuihkulla. Onkohan tämä vaurioittanut peräsuoltani ja on syynä kipuun vai onko syy siinä, että peräsuoli on (ilmeisesti, oma arvelu) laajentunut eli kudokset jotenkin vaurioituneet? Peräsuolessa on myös pullistuma emättimeen päin ja varsinkaan se ei tahdo tyhjentyä ilman vettä. Olen peloissani enkä muista tilata lääkäriaikaa, kun ajanvaraus toimii vain kaksi kertaa päivässä tunnin. Olisin kiitollinen, jos joku antaisi asiallisen vastauksen.

9

8677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäri

      Olet mielestäni suurimmassa osassa arvailussasi oikeassa. Kaikkein pahin asia on todellakin tuo jatkuva ummetus. Se on ehdottomasti korjattava ja kuten varmasti tiedät niin se tapahtuu suurimmassa määrin niin että lisäät aamiaiseesi hyvän kuidun, suosittelen visiblineä, koska se pehmittää tuota kovaa ulostetta suolessa. Käytät samaa kuitua myös illalla eli ehdottomasti 2 kertaa päivässä. Tällä kuitu lisäyksellä pääset parempaan kuntoon. Ethän käytä liikaa kuitenkaan ruokavaliossasi vihanneksia koska niillä on paha tapa lisätä ummetusta. Lisäät myös liikuntaa niin näillä avuilla voit paremmin jo vähän ajan kuluttua.

      • Suolistosyöpäläinen

        Sen verran haluan edelliseen lisätä, että kuitulisän myötä on myös muistettava juoda todella hyvin. Muuten ummetus pahenee, sillä ilman vettä kuitulisä ei auta ummetukseen, vaan jopa pahentaa sitä. Kerron tämän syvällä kokemuksen rintaäänellä. Aivan minimissään on kaksi litraa vettä juotava vuorokaudessa kuitulisän myötä, mielellään enemmänkin.


      • Anonyymi

        "Ethän käytä liikaa kuitenkaan ruokavaliossasi vihanneksia koska niillä on paha tapa lisätä ummetusta."
        Vihanneksethan saa vatsan toimimaan ! Ei lisää ummetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ethän käytä liikaa kuitenkaan ruokavaliossasi vihanneksia koska niillä on paha tapa lisätä ummetusta."
        Vihanneksethan saa vatsan toimimaan ! Ei lisää ummetusta.

        Kyllä kunnon annos kiljua saa vatsan toimimaan paremmin.


    • Anonyymi

      Mulla just sama vaiva kuin aloittajalla.
      Suoli venynyt. Joudun toimittamaan sen pumpulla.
      Olen jonossa sairaalaan, mutta aikoja lykätään koko ajan.
      Välillä on tosi vaikeaa päästä istuma-asennosta ylös. Kipu on kova, mutta se väistyy, kun kävelee vähän aikaa. Selän suoristaminen on tuskallista noissa ylösnousuissa.
      Olen lisännyt veden juontia ja poistanut kaikki tukkivat ruoat ruokavaliosta.
      Käytän pegorinia iltaisin ja kuitulisää päivittäin.

    • Anonyymi

      Peräpukamat voi aiheuttaa noita vaivoja.

    • Anonyymi

      Vi-Siblinistä oma mahani menee ihan tukkoon, vaikka joisin kuinka paljon vettä.
      Se ei sovi kaikille, vaikka tyrkytetään kaikille.

    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2015.

    • Anonyymi

      Pitää leikkauttaa se häntä paikalleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe