rekist. parisuhteen purkaminenko edessä???

Stefanus45

Olen miettinyt tässä viimeisen kahden vuoden aikana, että todellako on näin että tämän päivän kristityt, siis ehkä tarkoitan fundamentalistit kuten helluntailaiset & muut vapaat suunnat ja varmaankin kirkon aktiivijäsenet kansanlähetys ja mitä näitä on, ovat sitä mieltä että homoseksuaalisessa parisuhteessa eläminen on tietoista syntiä Jumalaa vastaan?? Itse olen ollut nyt 5 vuotta rek.parisuhteessa ja meillä on toisen ex liitosta mukana lapsi kuvioissa. Kun tulin näihin uskon kysymysten eteen elämässäni ja tietoisesti liityin kirkkoon, niin kasvoilleni on alkanut sataa "skeidaa" jota toiset uskovaiset viljelevät. Tämä kristityn vapaus on johtanut siihen, että ei kuitenkaan voi olla häpeästä vapaa. et voi mennä mihinkään miehille tarkoitetuille viikonloppujuttuihin kun siellä saunotaan, ja jos susta tiedetään että olet homo, homma tyssää siihen. Muutenkin kaikki kokki ja muut miesten lenkkisaunat seurakunnassa voin unohtaa ihan suorin vartaloin juuri sen vuoksi kun juttu kiirii ja ainakinpinemmissä seurakunnissa henkinen ahdistelu alkaa "sanattomalla viestinnällä" -sä et kuulu tänne yms..
Homoja monta kertaa syytetään siitä että he elävät niin leväperäisesti ja irtosuhteissa ja viettävät kaikella tavalla irtstasta elämää. Noh, sitten kun elää siistissä liitossa ja lain mukaan hyväksytyssä, niin sekään ei riitä. Kokoajan saa kuulla radio patmoksesta ja dein lähetyksistä kuinka vääristynyt ja kieroutunut ihminen on kun tällaisessa suhteessa elää. Eihän se pelastumista vie minnekkään, mutta synti mikä synti. Jossakin lukemassani teoksessa joka ollut nyt viimeaikoina kirjamarkkinoilla oli homoseksuaalisuutta verrattu kleptomaniaan, pyromaniaan. Siis addikti mikä addikti.
Ei todellakaan uskovaisten piirissä homosekuaalit ihmiset ole tasavertaisia, he vain hämäävät itseään ottamalla sanan sieltä sanan täältä tuomitakseen toisia. Nämä ihmiset eivät tajua juuri sitä kun itse tuomiota julistavat tekevät itsestään tuomareita ja lankeavat omaan ansaansa. Olin niin iloinen kun tulin kristin uskon piiriin ihan luterilaisessa skenessä, mutta pikkuhiljaa minulle on selvinnyt että sama tuomio elää täällä kuin vapaissa suunnissa. Olisi niin mahtavaa jos voisi osallistua seurakunnan eri toimintamuotoihin ilman että tarvitsisi kantaa syyllisyyden häpeää ja merkkiä itsessään. Joku voi sanoa että itsehän olet tiesi valinnut. Mitäs menit suhteeseen ja rekisteröit sen vielä. Valitsinko myös itse tämän elämän ja identiteetin joka minuun oli valettu ja paljastui kun tuli ymmärrystä iän puolelta. Menee päiviä etten ajattele asiaa ollenkaan, mutta kun usko ja seurakunnan sakramentit ovat minulle tärkeitä, en voi olla ajattelematta tätä toista puolta. Pitäisi varmaan olla vain jotenkin vahvempi, mutta miten se itsetunto kasvaa jos sitä koko ajan nakerretaan sielläkin pois jossa pitäisi olla yhteys ja Kristuksen osallisuus läsnä? Koen että avioliitto on miehen ja naisen välinen asia ja ihminen ei sitä saisi muuttaa. eli periaatteessa olen samaa mieltä kuin nuo fundamentalikristityt avioliitosta, mutta se kauhistuttaa miten he tuovat sen asian esille. Kaikki tuomiot langettuu Suomen ylle ja koko eurooppaan kun ollaan lähdetty sille tielle että homoja siunataan liittoihin. Tällaista tekstiä tulee radiosta: -Suomi on ottanut hirvittävän askelee kun siunasi humanitääriseen aputyöhön homoparin. Israelin kritilliset järjestöt ovat oksentaneet suomen lähetys-seuran pois yhteydestään jne.. siis homojen syytä tää kaikki mm. lamat ja muut negaatiot yhteiskunnassa/ kauheudet mitä ympärillä tapahtuu. Noi ihmiset eivät tajua että he ristiinnaulitsevat sanoillaan tavallisia ihmisiä jotka käy töissä, vaihtavat vaippoja, juoksevat tarjousten perässä ja katsovat kymppiuutisia ja rukoilevat lähimmäistensä puolesta ja käyvät samalla alttarilla ehtoollisella kuin se heteromies joka vannoo Jumalan tunnustamisen nimeen ja hakkaa vaimoaan viikolla. Mietin siis tätä kaksinaismoraalin määrää mitä ympärilläni näen ja minua alkaa oksettaa se pikkuhiljaa. Jos julistaisin itse itselleni tuomion niin joutuisin varmaan purkamaan liittoni ja eroamaan. Sekö olisi sitten oikein, sekö olisi sitä kristityn rakkauden näkymää puolisolleni joka hapuilee Kristuksen rakkautta ja seurakuntaa kohti. Missä kulkee raja tämän hulluuden ja manipuloinnin välillä, vai onko sitä ollenkaan. Onko suomessa sellaisia uskonnollisia yhteisöjä missä ihminen hyväksytään sellaisenaan? en tarkoita mitään Aslan r.y-tä tai muita pakkoeheytyisperiaatteella toimivia juttuja vaan vaikka seurakuntaa jossa jokainen saa palvella oli homo, lesbo tai mikä tahansa ihmisen muotoinen. Ei aikuinen ihminen joka on töistään jo väsynyt jaksa enään alkaa muuttamaan jotain sellaista perustavanlaatuista kuin identiteetti. Ei taida kuitenkaan toimia niinkuin valkaiseva hammastahna, että kaikki muuttuu hetkessä :) ehkä tässä ei muuta vaihtoehtoa ole kuin elää tätä elämäänsä. Halusin vain tuoda ääneni kuuluviin ja heittää jonkun kysymyksen ilmaan tai jotain. että jep jep. siunausta vaan joka iikalle.

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jankele

      ai etta se ettei homostele pelastaa??? no hohhoijjaa, ois varmaan kannattanut lukea kirjoitus ennenkuin annat palautetta.

      • Minä jaksoin lukea aloituksen.
        Onhan se niinkin, että ei avioliitoissa ja parisuhteissa ole vain synnittömiä ihmisiä, vaan syntiä tehdään jo ajatusten ja tekemättä jättämisten kautta. Jos mennään sille linjalle, että vain synnittömät kelpaavat, niin lähes kaikki pitäisi jättää ulkopuolelle; siten olisi syntisten ja synnittömien puolet.


      • edew2qwe

        nim jankele ettäs jaksat täällä huudella kun et ymmärrä asioista yhtään mitään ÄÄLIÖ!!!


    • bihellari

      kiitos hienosta aloituksesta! Minusta sinulla oli paljon hienoja, joksenkiin kärjistettyjä pointteja paikka paikoin. Olen itse myös miettinyt seksuaalivähemmistöjä seurakunnassa, koska olen itse seksuaalivähenmistön edustaja sekä uskovainen. Monesti olen kokenut ristiriitaa opetuksen sekä suuntautumiseni välillä, ja sellaista ei ymmärrä sellainen, joka ei itse edusta kumpaakin puolta. Olen lähtökohdaltani helluntalainen eli omin samoin hyvin pienestä sekä ahtaasta seurakunnasta kotoisin. Olen ajautunut monesti kriisiin miettiessäni Jumalan sekä seurakunnan mielipiteitä. Monen asian yhteensattumana olen kuitenkin lähtenyt seurakunnan toiminnasta pois. Kuitenkin kaipaisin uskovaistenyhteyttä ja olenkin miettinyt, pitäisikö perustaa seksuaalivähemmistöjen edustajille oma raamatun tutkistelu ym. piiri? Minä uskon itse Jumalan armoon sekä sen parantavaan ja kantavaan voimaan elämässä. Olen itse kokenut että Jumala hyväksyy minut juuri tällaisena kuin olen! Siis minut Bi- seksuaalina, virheitä tekevänä yksilönä, aivan tavallisena. Miksei siis siis kirkko pysty näkemään samalla tavalla? Missä seurakuntien sekä erityisesti ihmisten armo oikein luuraa?

      Minua järkytti suuresti kun sanoit, ettet voi osallistua seurakuntasi toimintaan esim. saunailtoihin suuntautumisen vuoksi! Minä itset olen kokenut samanlaista vihjailevaa syrjintää seurakunnan puolelta. Olin taannoin tyttöpuolisen kaverini kanssa istumassa rannalla kun kerroin hänelle, että pidän myös naisista. Sitä seurasi pitkä hiljaisuus. Hiljaisuuden päätyttyä tyttö kertoi vihjailevasti minulle ettei tällainen ole oikein, vaikka sitä teenkin. Saat olla homo kunhan et vaan missään tapauksessa harjoita sitä! No mene sinä naimisiin ja ole harrastamatta seksiä sinun unelmien miehesi kanssa! Eikö ole aivan sama asia?

      Minä olen myös sitä mieltä, että seurakunnissa manipuloidaan ihmisiä. Kaikki ulkoiset puitteet ovat kunnossa mutta kun kaivautuu syvemmälle vastassa on ahdistava ja kontrolloiva usko(nto). Miksi Jumala haluaa meistä samanlaisia kun on luonut meidät kaikki erilaisiksi? Ihmisten vuosien saatossa tulleet ahdasmieliset tulkinnat sekä opetukset ovat todella haitallisia ihmisen mielenterveydelle. Olen valitettavasti saanut todistaa useiden mielenterveysongelmaisten hyväksikäyttöä seurakunnan taholta. Pelkästään paine olla seksuaalivähemmistön edustaja (seurakunnassa) saattaa aiheuttaa mielenterveysongelmia ihmisen elämään. Ei kenenkään tulsisi joutua kokemaan syrjintään, (piilo)vihjailua, pelottelua vain sen vuoksi, että on homo. Niitä rikkojahan on niin paljon helpompi etisiä sieltä toisten silmistä kuin hyväksyä tukkia omassa. Edelleen kysyn, missä on ihmisten armo?

      Minä haluan toivottaa teidän perheelle oikein paljon Jumalan siunausta :) Minusta te olette rohkeita ja luottakaa Jumalan armoon ihmisten mielipiteiden sijaan! Jatkakaa samaan malliin ;)

    • Maijutar

      Helsingissä on sateenkaaritoimintaa ja tuomasmessuja, joissa käy uskovia jotka Kristus on vapauttanut vapauteen ja jotka ovat saaneet löytää rakastavan Isän. Pienemmillä paikkakunnilla tämä seurakunnan löytäminen onkin varmasti hankalampaa. Helsingissä toimii myös Rahab ry joka on juuri kaltaisillesi ihmisille jotka eivät löydä sijaa seurakunnasta. Mutta sekin Helsingissä....

      Voimia!

    • Galaxystoo

      Jep.. Onko todella niin, että Jumalaa joka on luonut

      -Linnunradan, johon kuuluu 200 miljardia tähteä (Aurinko on yksi tähdistä, keskisuuri sellainen)
      -Andromedan galagsin, Linnunradan viereisen (n. 300 miljardia tähteä)
      -Miljardeja muita VIELÄ suurempia galagseja..

      ...että Häntä kiinnostaa mitä pieni kuolevainen ihminen tekee sängyssä.. Tai ketä hän rakastaa?

      • no.voihh

        Miksi ei kiinnostaisi. Ihminen on korkein Jumalan luoma olento.


    • ArtoTT

      Aloittaja tekee tässä alussa pitkän vuodatuksen kuinka hän kertoo kuinka hän omasta mielestään toimii oikein ja kuinka uskovaiset toimivat väärin. Jos asiaa kuitenkin tarkastellaan Raamatun valossa, niin onko periaate että jos ihminen omasta mielestään on toiminut oikein, oikea peruste oikeuttamaan ihmisen teot, näin ei ole, itseasiassa lähes jokainen katsoo itse toimineensa oikein olivat teot sitten kuinka Raamatun vastaisia tahansa. Eli se että omasta mielestään katsoo toimineensa oikein, ei ole oikea periaate omien tekojensa oikeuttamiseen.

      Itse asiassa Raamatussa on asiasta myös hieman samanlainen ennakkotapaus, eli Korintin seurakunnassa esiintyi haureutta, mm. eräs seurakunnan jäsen eli yhdessä oman äitipuolensa kanssa, Paavalin ohje tilanteeseen oli varsin yksiselitteinen.

      1 Kor. 5:
      Siveettömyyden tuomitseminen
      1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. 2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.

      Mikä tässä nykyihmiselle tuottaa vaikeuksia ymmärtää on se että monet muut haureuden synnit on jo aikaisemmin maallistuneen luterilaisen kirkon taholta hiljaisesti hyväksytty ja päästetty seurakunnan sisälle Paavalin varoituksista välittämättä. Esim. avoliitot ja eronneiden uudelleen vihkimiset jotka selkeästi ovat Jeesuksen opetuksen vastaisia. Homouden hyväksymistä seurakunnan sisälle on viivyttänyt maallistuneessa Luterilaisessa kirkossa se että ko. asia niin selkeästi on kirjoitettu Raamattuun Jumalan tahdon vastaisena asiana, että jopa tavallisetkin rivijäsenet huomaavat että tässä rikotaan Raamatun sanaa vastaan.

      Aloittajan ongelma taas on se että hän on uskonut sielunvihollisen valheen karvoineen päivineen, hän yrittää oikeuttaa omat tekonsa ja valintansa omalla halullaan toimia tietyllä tavalla, omaa haluamista toimia tietyllä tavalla ei kuitenkaan voi käyttää omien tekojensa oikeuttajana, ja eikä tätä omaa haluamista ja sitä kautta omia tekojaan voi myöskään laittaa Jumalan teoiksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe