Taas vaihdoin

Imuttaja

Vanhat ölyt poistin imulaitteella. Uutta laitoin tilalle. On siunattu keksintö tuo imuvaihtaja. Ei tarvitse rymytä auton alla ja sotkea itseään.

28

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19_14

      Kuinka usein vaihdat öljynsuodattimen?

    • imuvaihto

      Joissain autoissa öljynsuodatin vaihdetaan yläkautta. Minä vaihdan öljyt 10000km välein ,mutta suodattimen 20000km. Välein.

      • ProOil

        Anteeksi vain, mitä järkeä tuossa on. Mieluummin toisin päin, paska varastoituu nimen omaa suodattimeen ei öljyyn...säästät väärässä paikkaa


    • pesoo

      Samat kujeet oli täällä hiljattain ties monennenko kerran. Vaihdan suodattimenkin joka kerta kun ei se paljoa maksa. Perusasiat on helppo tehdä itse. Sitten kun pitää jotain isompaa rempata, annan auton korjaamon käsiin koska itseltä puuttuu nosturit ja ammattityökalut.

      • tojoo

        ... ja osaaminen


    • oletpasfiksu

      kun vaihdat suodattimen vain joka toinen kerta? Mitä etua tällä saavutat? Mitäs haittaa tsätä voisi kuitenkin olla?
      Eikäs öljy irrota paskoja ja siirrä niitä suodattimeen parhaiten juuri uutena?
      Että mietis sitä...

      • ylihuoltoako

        Millä perusteella uusi öljy irroittaa parhaiten paskoja? Vaihdan suodattimen 20tkm.n välein koska se on autonvalmistajan antama vaihtoväli. Voihan sen tietenkin vaihtaa vaikka 10tkm.n välein ei siitä haittaa ole, mutta onko hyötyäkään.


    • tyylilläJaOikein

      Minä annan huoltoliikkeen huoltaa autoni ja silloin ei tarvitse sotkea itseään ja kaikki tulee tehtyä auton parhaaksi. Imuvaihto ei ole kaikissa tapauksissa hyvä juttu, vaan koneeseen jää vanhaa kuraa.

      • teeitse

        Itse tekemällä tietää mitä on tehty ja miten. Meilläpäin halvimmat huoltohinnat alkaa 60€/h.


      • autoTykkääHuollosta

        Ostamalla huoltopalvelun autolle tehdään huoltokirjan mukaiset huollot, tehtaan ohjelmistopäivitykset ja muut lisätyö mitkä tilaat.
        Teetkö sinä kaikki huoltokirjan työt ja ohjelmistopäivitykset itse?


      • teeitse
        autoTykkääHuollosta kirjoitti:

        Ostamalla huoltopalvelun autolle tehdään huoltokirjan mukaiset huollot, tehtaan ohjelmistopäivitykset ja muut lisätyö mitkä tilaat.
        Teetkö sinä kaikki huoltokirjan työt ja ohjelmistopäivitykset itse?

        Lueppa joskus sieltä huoltokirjasta mitä mihinkin huoltoon kuuluu töitä. Melko pienellä työllä raha asiakkaalta pois otetaan. Ohjelmistopäivityksiä en ole ole osannut tehdä, enkä ole sellaiselle tarvetta huomannut.


      • ProOil
        autoTykkääHuollosta kirjoitti:

        Ostamalla huoltopalvelun autolle tehdään huoltokirjan mukaiset huollot, tehtaan ohjelmistopäivitykset ja muut lisätyö mitkä tilaat.
        Teetkö sinä kaikki huoltokirjan työt ja ohjelmistopäivitykset itse?

        Älä unta nää, eivät käy läpi kaikkia huoltokirjan kohteita, ainoastaan ne millä voi rahastaa...jo lisätyöt tekevät varmasti mielellään. Kokemusta useasta merkistä, myös Premium.

        Parhaan huollon olen saanut pienestä pajasta jolla intohimona kyseinen merkki, ja nuoret kaverit tekemässä töitä.


    • TeeItseJaSäästä

      Säästäähän tuossa pohjapropun tiivisteen hinnan (n. 0,60 eur) kun tekee imulaitteella. Jos käyttää halvinta mekaanista rimpulaa, niin se maksaa itsensä takaisin jo 50:n öljynvaihdon jälkeen säästettyjen pohjapropun tiivisteiden hinnassa.

      Vähän kauemminhan siinä tietty menee kuin pohjapropun kautta tyhjennettäessä eikä vanha öljy poistu yhtä täydellisesti, mutta kyllä tuo rahallisen säästön vuoksi vaan kannattaa.

      • helpollapääsee

        Mistä keksit, että imuvaihtoa käyttäisin rahallisen säästön vuoksi ? Tietynlaisiin veneisiin on melko vaikea vaihtaa öljyjä ilman imuvaihtoa. Minullakin on sellainen ollut jo 15 vuotta, ei ole imusihti vielä tukkeutunut.


      • turhaa.touhua

        Ei sitä tiivistettä tarvitse vaihtaa.


      • ProOil
        helpollapääsee kirjoitti:

        Mistä keksit, että imuvaihtoa käyttäisin rahallisen säästön vuoksi ? Tietynlaisiin veneisiin on melko vaikea vaihtaa öljyjä ilman imuvaihtoa. Minullakin on sellainen ollut jo 15 vuotta, ei ole imusihti vielä tukkeutunut.

        Sama homma rahikaisella, kaksi isoa korkeaviritteistä dieseliä, reilu 200t ajoa kaudessa. Mahdotonta vaihtaa öljy propun kautta, koneet ajetaan kuumaksi ja samantien letku öljynmittatikun reiästä sisään ja tyhjäksi. Ei ongelmia tukkeentumisista, käytössä raskaankaluston pitkän huoltovälin mineraali öljyt paitsi kompressorissa oma erikois öljy.


    • 13foorti

      Muutaman talven jälkeen ihmettelet miksi moottori hajosi, kun öljypumpun imusiivilä menee tukkoon, limasta,

      • Valaise_meitä

        12 vuotta imuvaihtoa takana, josta 10 vuotta samaan autoon. Imusiivillä ei iole vielä tukossa, milloin menee tukkoon? Miten imuvaihtaminen yleensä liittyy imusiivilän tukkeutumiseen?


    • zapadapa

      Jos meinaat kaikki öljyt saada pois,imulaitteella ei onnistu.Kerran olen kokeillu,jämähti imuletku kiinni johonkin väliin öljytilassa.Itku meinas päästä..Sain juuttaan houkuttelemalla pois..Kyllä aparaatti lensi kaaressa vatukkoon.Eli en suosittele...

    • Siinä_on_ongelma

      että vanhasta öljystä jää epäpuhtaudet öljypohjaan. Kannattaakin tehdä niin että jättää moottorin käyntiin öljynimun ajaksi niin öljy pysyy kierrossa eikä siitä pääse vajoamaan epäpuhtauksia mihinkään. Sitten vaan uutta öljyä koneeseen auton käydessä että leviää tehokkaasti joka paikkaan. Näin tekee todellinen ti-mies ja monen alan mestari.

    • rsrjs

      Mahtaa olla aikamoiset liete ja roskakerrostumat öljypohjassa jos on usein vaihdettu imemällä. Öljypropun reiästä tyhjentämällä se huuhtelee myös lietteet ja roskat ulos samalla, imemällä nämä jäävät öljypohjaan.

    • yli-70-vuotias

      Minäkin olen vaihtanut imemällä 35 vuotta, 8 autoon ei ole kuin yhden kerran takuuaikana avattu alaproppu.
      Minulla oli ensin vanha 70 l paineilmasäiliö johon imin alipainetta ja letku moottoriin.
      Myöhemmin kun oli tilanpuutetta oli 20 l peltikanisteri, sahasin sen poikki ja laitoin muoviputkimuhvin sisälle ja silioknilla tiivistys. Venttiilinä oli tavallinen pp jolla imin alipaineen ja tynnyrin toisessa reiässä imuputken paikka kai 5 mm.

      Vaihdoin lähinnä siinä vaiheessa kun oli tummanruskeaa, ennen mustumista, automerkistä ja ajo km riippuen se oli 12-18 ooo km, minulla oli niin monta autoa huollettavana että emme jaksaneet pitää muuta mittaria. Joskus Jouluviikollakin vaihdoin 5 auton öljyt, kun lapset ja sukulaiset tulivat.

      Nissaneissa ja Vw en saanut suodatinta kivasti irti, ne vaihdettiin öljynvaihdon jälkeen "kumikorjaamossa" tms. Opeleissa oli helpoin ite vaihtaa.

      MUUTEN, automme ei ole tarvinnut oikeastaa mitään muuta 140 000 km mennessä, kuin öljynvaihdon, suodattimet ja tulpat 2-4 kertaa. Toki jousi on mennyt poikki, ja 1 erg venttiili, ne olen korjauttanut luottohuollossani.
      Öljynvaihto on todella tärkee, kyllä se 15-20000 km ajettu öljy on aivan erilaista, varmaan kuluttaa polttoainettakin enemmän, joten ei ole mitään järkee pitkittää ö-vaihtoa.

      Ja vielä tärkein, kaikessa voi tehdä virheitä, joten älkää heti innostuko ite tekemmään yhtään mitään, tärkeitä aluksi että ymmärtää autostansa.
      Toinen joka ei kyllä paljoa liity asiaan, älkää hullattako autoanne "ohikulkumatkalla" halvalla, vaan huollattakaa autonne lähellä kotianne, vastuu kasvaa kun valittaja asuu lähellä.

      • milläsajat

        Nyt jäi jotain kertomatta. Kai sinä olet muistanut tankata autoasi ? Useat sanovat ajavansa vaikka mitä...tankkaamata?


    • Hanhenmaksapallero

      Moottoreissa on yleensä öljynsuodatin, tämän laitteen tehtävä on sitoa itseensä mekaaniset epäpuhtaudet. Öljy on edelleenkin helpointa vaihtaa imuvaihtajalla. Näinhän mersuissa on tehty iät ajat merkkikorjaamoilla.

      • sdf53453

        Helpointa kyllä mutta ei tarkoituksenmukaisinta.

        Eivät kestä Mersut enää miljoonaakaan kilometriä - liekö osittain merkkikorjaamon laiskuuden syytä?


    • roppuauki

      Imuttelusta tykkää vaan homopojat.

      • eihomo

        Taidat olla runkkari, jos ei muijan suikkari maistu...


      • maanistaMenoa

        kiva vastaus 5kk vanhaan lapsen purkautumiseen, noloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe